Informacje

02.02.2014 09:25 kolejne etapy remontu trasy ak

Trasa AK zwężona, ale wiadukt wciąż otwarty

SERWISY:

W niedzielę rano drogowcy wciąż nie zamknęli wiaduktu ul. Słowackiego nad Trasą AK, w kierunku Marymonckiej. Prace posunęły się za to na głównej jezdni. W stronę Pragi została już zwężona do dwóch pasów.

Drogowcy przygotowali dla kierowców kolejne utrudnienia. Przed ulicą Hłaski, samochody jadące w kierunku S8, przejechać będą musiały na jezdnię prowadzącą na Pragę. Na swoją stronę wrócą pomiędzy kładką dla pieszych, a Słowackiego.

- Jezdnia w kierunku Pragi została już zwężona do dwóch pasów, jednak ruch w przeciwną stronę nadal odbywa się normalnie - poinformował w niedzielę rano Lech Marcinczak, reporter tvnwarszawa.pl. Samochody jadą teraz dwoma skrajnie prawymi pasami. Zlikwidowany został buspas.

Wiadukt Słowackiego nadal przejezdny

Wciąż nie został zamknięty wiadukt ulicy Słowackiego. - Ulica jest przejezdna w obu kierunkach. Nic się nie zmieniło - relacjonuje Marcinczak. Zmiany miały być tu wprowadzone już w piątek wieczorem.

Rzeczniczka GDDKiA, Małgorzata Tarnowska tłumaczyła nam w sobotę, że wiadukt nie mógł zostać zamknięty z powodu złych warunków atmosferycznych. - Marznący deszcz nie pozwolił na wyklejenie i namalowanie znaków poziomych - powiedziała.

Podobna sytuacja miała miejsce z wiaduktem na ul. Mickiewicza. Wtedy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad trzy razy przesuwała termin zamknięcia trasy.

Rzeczniczka zapowiedziała, że wiadukt na Słowackiego zostanie zamknięty, po tym jak drogowcy wyłączą przejazd ulicami Hłaski i Gdańską pod trasą.

Kolejne zamknięcia na Trasie AK

Na 3 lutego, na godz. 22.00 zaplanowane jest zamknięcie wiaduktu ul. Powązkowskiej nad Trasą AK w kierunku Maczka. Ruch w obydwu kierunkach będzie się odbywał wiaduktem zachodnim. Będzie na nim jeden pas ruchu w kierunku ul. Okopowej i dwa w kierunku ul. Powstańców Śląskich.

14 marca drogowcy zamkną całą jezdnię północną Trasy AK, od węzła Powązkowska do węzła Modlińska, wraz z wjazdami i wyjazdami. Ruch w obydwu kierunkach będzie się odbywał po jezdni południowej. Zostaną wytyczone po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

Dostępne dla kierowców pozostaną:

- wjazd z południa na zachód (centrum – Poznań) na węźle Wisłostrada – do końca marca 2014

- wjazd z południa na wschód na węźle Wisłostrada – do października 2014

- wjazd z północy na zachód (Gdańsk – Poznań) na węźle Wisłostrada - do połowy maja 2014

- zjazd ze wschodu na północ na węźle Marymoncka – do września 2014

Drogowcy zastrzegają, że terminy te nie są dokładne. Wprowadzanie zmian może potrwać kilka dni. Towarzyszyć im będą inne, mniejsze utrudnienia. W weekend 14-16 lutego planowane jest zamknięcie wjazdu z trasy na ul. Słowackiego. Zmieni się położenie przystanków autobusowych na ul. Powązkowskiej, Maczka i Słowackiego.

Autobusy linii 205, od pl. Wilsona pojadą ulicami: Mickiewicza – Rudzka – Lektykarska – Podleśna – Gwiaździsta.

Droga ekspresowa

Trasa AK wraz z mostem Grota-Roweckiego zostanie dostosowana do parametrów drogi ekspresowej. Jezdni główne zostaną poszerzone -  będą miały po trzy pasy ruchu. Znajdą się tam również ścieżki rowerowe i ciągi pieszo-rowerowe.

Drogowcy rozbiorą i wybudują od nowa 33 obiekty mostowe oraz wyremontują i przebudują 27 obiektów, w tym kluczowy most Grota-Roweckiego, na którym powstanie 5 pasów ruchu – dwa dla ruchu tranzytowego i trzy dla ruchu lokalnego.

Koszt inwestycji to ponad 796 mln złotych. Prace mają się zakończyć w październiku 2015 roku.

ij/roody

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Kamil

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.07.2014 12:05 ~Kamil

    Infrastruktura miejska jest ważnym elementem rozwoju miasta. Dlatego nie możemy budować w ten sposób. Ostatnio rozglądam się za sensownym planem rozwoju Warszawy i jak do tej pory jedynie warszawska wspólnota samorządowa dała mi do myślenia swoimi propozycjami.

  • jot54

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.02.2014 23:53 ~jot54

    Straszne, wiadukt ciagle otwarty, co to będzie?

  • aro

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.02.2014 18:38 ~aro

    T42~T42

    Jestem pełen podziwu dla organizacji Metrostavu i ich polskich podwykonawców. Chłopaki zasuwają nie bacząc na pogodę i porę dnia. Zmieniają organizację ruchu tak, żeby jak najmniej utrudniać życie ludziom jeżdżącym tą trasą, czasem po kilka razy dziennie. Mają czasem jakieś drobne wpadki, typu za szybko zniszczone przez auta tymczasowe linie, ale przy takiej skali przedsięwzięcia to jest świetnie zorganizowana budowa! Ludzie na niej ryzykują co dzień życie – nie tylko dlatego, że to budowa ale też ze względu na natężenie ruchu, no i baranów, którym się strasznie spieszy. Pracowałem na różnych budowach i patrzę na chłopaków z podbeskidzia z szacunkiem.
    Autorowi tytułu tego artykułu proponuję, żeby spędził 8 godzin na 10 stopniowym mrozie i wietrze, na wysokości kilkunastu metrów nad ziemią przy ręcznym wykuwaniu betonu młotem, to może na drugi raz się zastanowi zanim zasieje tanią sensacyjkę. Zachowując skalę, to podobnym tytułem należałoby opatrzyć jego 5 sekundowe spóźnienie do redakcji.
    @ jaro – proponuję żebyś się przyjrzał od spodu tym wiaduktom i łącznicom, które „sprawnie funkcjonowały” – póki jeszcze stoją. Z punktu widzenia ruchu kołowego to one były sprawne, ale konstrukcja po 30 latach tak skorodowała, pobudowana w bieda-standardzie lat ’80, że to cud, iż dotrwała do dzisiaj.


    Już nasza mafia rządząco-budująca drogi postara się aby inwestycja nie została ukończona w terminie. Przy okazji wykończą kilku podwykonawców, a może nawet uda się wykończyć głównego wykonawcę

  • many

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.02.2014 10:21 ~many

    Nie było POW wszyscy narzekali że są korki na Prymasa w stronę zachodniego, a teraz jak ruch w dużej mierze przeniósł się na obwodnicę to się dobrze jeździ, nikt nie narzeka, tak też będzie za 2 lata w stronę Marek. Ale już taka nasza Polska mentalności narzekać i opluwać wszystkich dookoła, czy PO czy PIS czy inne wytwory rządowe każdy chce tego samego PIENIĘDZY.

  • Tomala

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.02.2014 21:05 ~Tomala

    Za opuznienie PROSZE OBCIAZYC HGW niech sie CHYTRA BABA Z WAWRA TLUMACZY znowu POKRETNIE !!!!

  • goryl

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.02.2014 19:12 goryl

    Tak ale jak mają zrobić to zrobią byle jak. Tak jak wiele innych obieków, np. most M.Skłodowskiej-Curie to po jakimś czasie w asfalcie pojawpa się dziura.

  • kto jak nie ja

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.02.2014 19:05 ~kto jak nie ja


    jaro~jaro

    Pogratulować koledze Witeckiemu pomysły przystosowania Trasy AK do parametrów drogi ekspresowej. Ta impreza na odcinku 5 kilometrów robiona już od lat 6 ( SZEŚCIU) kosztuje ponad 2 ( DWA) miliardy PLN. Ile kosztów przed nami? Strach pomyśleć. Co za debilowi przyszło to do głowy. Jak można rozwalać ( i dezorganizować komunikację wokół) wiadukty i łącznice, które sprawnie funkcjonowały?! Co za h.j kazał wcinać budowaną A2 w istniejącą Trasę AK? Trzeba być chorym na umyśle. Dla geszeftu to idealna sprawa, bo nic się nie wycenia tak ładnie z katalogów jak przebudowy. Dla oszustów to istny raj. Mam nadzieję, że Witecki zostanie z tej inwestycji( jak też budowy POW) właściwie rozliczony.
    Nie wyobrażam sobie wyłączenia choćby połowy wiaduktu i odcięcie Bielan od Warszawy. Niech no chociaż chamstwo otworzy nam ul. Gwiaździstą.
    vsant~vsant

    Ty jestes taki glupi czy tylko udajesz? Widziałeś w jakim stanie sa elementy tej trasy? Wystarczylo popatrzec na to od dołu! Wszedzie rdza, gdzie bys widzial drugą przeprawe obok?


    Jaka rdza?!. Ty rdzy na oczy nie widziałeś! Człowieku, tobie się na oczy rzuciło. Może mamy rozwalić Wawel bo nam się już znudził? Człowieku istnieją metody zabezpieczeń, konserwacji stali i betonów. I z tego trzeba korzystać. Przecież te wiadukty przyzwoicie funkcjonowały. Dowodem na to jest fakt, że nie było żadnych ograniczeń co do tonażu przy wjeździe na wiadukty i łącznice. Te obiekty inżynierskie zostały wybudowane raptem 30 lat temu! Czy ktoś upadł na głowę, że pozwolił na takie marnotrawstwo?!

  • T42

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.02.2014 18:55 ~T42

    Jestem pełen podziwu dla organizacji Metrostavu i ich polskich podwykonawców. Chłopaki zasuwają nie bacząc na pogodę i porę dnia. Zmieniają organizację ruchu tak, żeby jak najmniej utrudniać życie ludziom jeżdżącym tą trasą, czasem po kilka razy dziennie. Mają czasem jakieś drobne wpadki, typu za szybko zniszczone przez auta tymczasowe linie, ale przy takiej skali przedsięwzięcia to jest świetnie zorganizowana budowa! Ludzie na niej ryzykują co dzień życie – nie tylko dlatego, że to budowa ale też ze względu na natężenie ruchu, no i baranów, którym się strasznie spieszy. Pracowałem na różnych budowach i patrzę na chłopaków z podbeskidzia z szacunkiem.
    Autorowi tytułu tego artykułu proponuję, żeby spędził 8 godzin na 10 stopniowym mrozie i wietrze, na wysokości kilkunastu metrów nad ziemią przy ręcznym wykuwaniu betonu młotem, to może na drugi raz się zastanowi zanim zasieje tanią sensacyjkę. Zachowując skalę, to podobnym tytułem należałoby opatrzyć jego 5 sekundowe spóźnienie do redakcji.
    @ jaro – proponuję żebyś się przyjrzał od spodu tym wiaduktom i łącznicom, które „sprawnie funkcjonowały” – póki jeszcze stoją. Z punktu widzenia ruchu kołowego to one były sprawne, ale konstrukcja po 30 latach tak skorodowała, pobudowana w bieda-standardzie lat ’80, że to cud, iż dotrwała do dzisiaj.

  • vsant

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.02.2014 18:12 ~vsant

    jaro~jaro

    Pogratulować koledze Witeckiemu pomysły przystosowania Trasy AK do parametrów drogi ekspresowej. Ta impreza na odcinku 5 kilometrów robiona już od lat 6 ( SZEŚCIU) kosztuje ponad 2 ( DWA) miliardy PLN. Ile kosztów przed nami? Strach pomyśleć. Co za debilowi przyszło to do głowy. Jak można rozwalać ( i dezorganizować komunikację wokół) wiadukty i łącznice, które sprawnie funkcjonowały?! Co za h.j kazał wcinać budowaną A2 w istniejącą Trasę AK? Trzeba być chorym na umyśle. Dla geszeftu to idealna sprawa, bo nic się nie wycenia tak ładnie z katalogów jak przebudowy. Dla oszustów to istny raj. Mam nadzieję, że Witecki zostanie z tej inwestycji( jak też budowy POW) właściwie rozliczony.
    Nie wyobrażam sobie wyłączenia choćby połowy wiaduktu i odcięcie Bielan od Warszawy. Niech no chociaż chamstwo otworzy nam ul. Gwiaździstą.

    Ty jestes taki glupi czy tylko udajesz? Widziałeś w jakim stanie sa elementy tej trasy? Wystarczylo popatrzec na to od dołu! Wszedzie rdza, gdzie bys widzial drugą przeprawe obok?

  • Ola

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.02.2014 14:42 ~Ola

    No to teraz napewno nie zdążą, niech reporter tvnwarszawa.pl, Lech Marcinczak pilnuje, najlepiej w windzie to nie zmarźnie, i pilnie zda relację jak tylko im się uda zamknąć, to może jednak zdążą i nie będzie zarwania terminu

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »