Informacje

29.08.2018 11:27 kampania wyborcza

Tramwajowe plany Trzaskowskiego. Część już znana, ale są nowości

SERWISY:


Budowa planowanych już tras, a do tego kilka nowych pomysłów - swoją wizję rozwoju linii tramwajowych w Warszawie zaprezentował we wtorek Rafał Trzaskowski, kandydat Koalicji Obywatelskiej na prezydenta stolicy.

- Już w tej chwili Warszawa ma jedną z lepszych komunikacji publicznych w Europie, ale my chcemy ten system zrewolucjonizować i go poprawić - zapewnił Trzaskowski.

Jak zaznaczył, ma ambitny plan rozbudowy linii tramwajowych, które "będą łączyć się w jeden krwiobieg ze stacjami I linii metra oraz Szybkiej Kolei Miejskiej".

Dwie już planowane

Na początku wspomniał o dwóch trasach, które są w planach od dawna i ratusz od kilku lat dąży do ich budowy. Najpierw pokazał linię z Dworca Zachodniego na Wilanów. - Bardzo oczekiwana przez mieszkańców Wilanowa - zaznaczył.

Jako drugą zaprezentował tramwaj na Gocław, który ma łączyć się z aleją Waszyngtona między innymi wzdłuż Międzynarodowej.

- Są zaawansowane, jeżeli chodzi o fazę planistyczna, ale ja je wybuduję - zapewnił Trzaskowski.
Potem mówił o projektach "autorskich, które będą w stanie rozwiązać najbardziej newralgiczne problemy w stolicy".

Nowe i stare pomysły

Do tych zaliczył linię wzdłuż Modlińskiej. To jednak nie jest nowy pomysł - jego budowie mówiły już Tramwaje Warszawskie, o czym pisaliśmy na naszych łamach.

Trzaskowski pokazał również, że chce zbudować linię prowadzącą na wschodnią część Białołęki (od istniejącej linii tramwajowej na Tarchomin (przystanek Stare Świdry), następnie wzdłuż planowanej Trasy Mostu Północnego i dalej w stronę Brzezin i Kątów Grodzkich, do planowanej linii tramwajowej w ciągu ulicy Olszynki Grochowskiej. Linia ma mieć łącznik z istniejącą pętlą Żerań Wschodni)

A także na Zieloną Białołękę z Bródna, wzdłuż ul. Matki Teresy z Kalkuty, Św. Wincentego i Głębockiej. Dalej wzdłuż planowanej trasy Olszynki Grochowskiej aż do pętli w pobliżu SP nr 112 przy ul. Zaułek. Docelowo trasa zostanie wydłużona do połączenia z linią tramwajową w ciągu trasy Mostu Północnego).

Kilkaset metrów do przystanku

Jego zdaniem łącznie to koszt około 400 milionów złotych, by wybudować te trasy akurat w tej dzielnicy.

- I doprowadzimy do sytuacji, ze każda osoba mieszkająca na Białołęce będzie miała dosłownie kilkaset metrów do przystanku tramwajowego - przekonywał.

Jak przypomniał portal transport-publiczny.pl, tramwaj na Wschodnią Białołękę wzdłuż Trasy Mostu Północnego funkcjonował w dotychczasowym studium uwarunkowań rozwoju i zagospodarowania przestrzennego.

Trzaskowski pokazał też linię, która ma łączyć stację metra Wilanowska z zagłębiem biurowym na Służewcu. Nowy odcinek wzdłuż alei Wilanowskiej, przy rondzie Unii Europejskiej ma dołączyć do torów wzdłuż Marynarskiej, do pętli Służewiec.

- Pomoże rozwiązać problemy dzielnicy biurowej. Dużo szybciej i bardziej efektywnie niż do tej pory to planowano - stwierdził kandydat Platformy Obywatelskiej i Nowoczesnej na prezydenta Warszawy.

Takie rozwiązanie też przewijało się już w miejskich planach.

Powązkowska, obwodnica Pragi

Kandydat zaproponował także "zupełnie nowe stacje i linie tramwajowe". Znalazły się tam trasy na Zielony Ursynów (od pętli Wyścigi, ul. Puławską do granic miasta (możliwe przedłużenie trasy na terenie gminy Piaseczno), na Odolany (od Ordona, czyli od projektowanej trasy tramwajowej Wola – Wilanów) na zachód, równolegle do Gniewkowskiej).

Kolejna wzdłuż Powązkowskiej i Maczka, od Okopowej do Powstańców Śląskich.

I przy obwodnicy Pragi (od Św. Wincentego przez Nowotrocką, Rozwadowskiego, do powiązania z projektowaną trasą tramwajową w Nowoziemowita, następnie Rzeczną, estakadami nad terenem kolejowym, Wiatraczną - do ronda Wiatraczna).

- I jeszcze jedną w Wilanowie, która od stacji Wilanowska będzie przebiegać do Pałacyku w Wilanowie - dodał Trzaskowski.

Koszt: 1,5 miliarda

W mailu wysłanym do redakcji sztab kandydata napisał też o wydłużenie istniejącej trasy wzdłuż ul. Grochowskiej, z wjazdem na poziom -1, w rejonie planowanego węzła przesiadkowego oraz parkingu P+R przy rondzie Marsa.

Kandydat planuje również trasę od pętli Marymont, wzdłuż ulicy Klaudyny, do skrzyżowania z ul. Podleśną, a następnie wzdłuż ul. Podleśnej na zachód, do ul. Marymonckiej lub Podleśnej na wschód, do pętli autobusowej Gwiaździsta

Trzaskowski szacuje koszty rozbudowy linii tramwajowych na 1,5 miliarda złotych.

 

ran/pm

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Rafa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.09.2018 08:50 ~Rafa

    Warto te pomyśleć o szybkim połączeniu komunikacji miejskiej ze stacji Metro Kabaty z Ogrodem Botanicznym w Powsinie. ( kiedyś ktoś miał pomysł z kolejka gondolową nad Lasem Kabackim ? ).
    Do dokończenia jest tez ścieżka rowerowa z rowerostrady Wilanów-Powsin aż do Konstancina ( brakuje ok 1km odcinka )

  • Marian z Pragi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.09.2018 10:58 ~Marian z Pragi

    A do 3 września zabrali 20 i 18 (70) na odcinku Żerań FSO - Rondo Starzyńskiego pod pretekstem remontu torów. Tylko dlaczego drugi raz w tym roku robią remont? W poprzednich latach też robili remonty tego samego odcinka. Czy to nie dziwne, że nie mogą w jednym roku wyremontować, tym bardziej że te remonty trwają miesiącami. HGW chyba nie lubi mieszkańców Golędzinowa i tak co najmniej raz w roku na 2 miesiące, a bywa że na dłużej zamyka ten odcinek torów.

  • kolo 33

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.08.2018 21:55 ~kolo 33

    Tramwaje i tak głosują na Patryka Jakiego. Trzaskowski to ciąg dalszy rządów HGW. Czas zakończyć to złodziejstwo.

  • Komorowski

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.08.2018 20:48 ~Komorowski

    Do tej pory powielał niezrealizowane pomysły PO sprzed lat.

  • Wesoły

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.08.2018 19:43 ~Wesoły

    Czy on przypadkiem nie mówił, że w przeciwieństwie do kontrkandydata NIE rysuje kresek na mapie?

  • ferdek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.08.2018 19:34 ~ferdek

    mieszkaniec~mieszkaniec

    A może szybciej i ekonomiczniej byłoby przedłużyć linię autobusową 152 z Tarchomina
    przez Cieślewskich na Zieloną Białołękę. Tam już dawno jest wszystko prawie gotowe tylko p. Wiceprezydent Kaznowskiej brak odwagi niestety. Nikogo nie obchodzi jak dzieci do szkoły mają dojechać.
    Nie myślałem że tak prostą sprawę to musi dopiero Jaki załatwić

    Jaki to najwyżej umie się załatwić w WC i to nie wiadomo czy sam.
    Czego się dotknie to spieprzy - ustawa o reprywatyzacji przepadła, ustawa o IPN skończyła się awanturą z USA i połową świata, musieli zmieniać a warszawską Pragę myli z czeską, i Ursus z Ursynowem. Jak się dorwie to obsadzi kumplami wszystkie stołki i na tym zakończy inwestycje.

  • pklo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.08.2018 19:30 ~pklo

    Warszawiak~Warszawiak

    Proszę sprawdzić co PO obiecywało w ciagu 12 lat i czy chociaż coś z tego spełniło.Porownajcie z tym co obiecał Pis i dotrzymał wszystkie obietnice w ciągu 3 lat Rządów.Trzaskowski potrafi tylko papugować Jakiego i to nie udolnie bo ostatnia jego propozycja metra przebiegała przez cmentarz a niedługo zaproponuje metro na lotnisko w Berlinie.

    Pis obiecał nowe śmigłowce dla wojska - brak, miały być okręty podwodne - brak, mieszkanie plus - kompletna klapa, służba zdrowia jeszcze gorzej niż za PO, reforma edukacji - kompletna klapa do tego upadek stadnin koni w Janowie, ośmieszanie Polski na całym świecie (przegrana 27:1 w sprawie wyboru Tuska) skłócenie z całym światem, wadliwe ustawy o IPN, ustawa reprywatyzacyjna w szufladzie. Jedyne co im się udało to skok na kasę, Misiewicze rozwałka Sądów, Trybunału i prokuratury - wszystko działa gorzej niż za PO.

  • wert

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.08.2018 19:24 ~wert

    Krzysiek~Krzysiek

    Ciekawe, czy tramwaje dadzą radę podjechać Podleśną? Szczególnie jesienią, jak leżą liście.

    Obecnie wszystkie tramwaje mają piasecznice a Podleśna jest płaska w porównaniu z podjazdami w Gdańsku na Armii Krajowej czy w Katowicach w kierunku Ligoty. Skoro tam wjeżdżają to i u nas wjadą.

  • warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.08.2018 18:47 ~warszawiak

    Ten kandydat obiecuje coś czego nie zrealizuje więc ja takie coś od razu wywalam do kosza.
    Całkowicie niewiarygodny kandydat - swego czasu promował panią HGW...Wszyscy wiem jak wyglądają jej rządy gdzie stolica stoi w korkach i smogu !

  • ekskluzywny

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.08.2018 18:45 ~ekskluzywny

    Natoliński wychowanek wsiadł do metra, aby pan kolanko mógł pyknąć kilka sweetfoci po czym po jednej stacji wysiedli i załadowali się do prywatnego busa.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »