Informacje

19.11.2015 17:45 prace w trzech etapach

Tramwajem do Wilanowa w 2020 r. Podpisali umowę na projekt trasy

SERWISY:


W czwartek Tramwaje Warszawskie podpisały umowę z konsorcjum Safege S.A.S. - Francja oraz Schuessler - Plan Inżynierzy na przygotowanie projektu linii tramwajowej z Woli do Wilanowa. Miasto zapłaci za te prace ponad 3,5 miliona złotych.

Zgodnie z kontraktem dokumentacja potrzebna do uzyskania decyzji środowiskowej powinna powstać w połowie przyszłego roku. Tramwajarze chcą, aby trasa była gotowa pod koniec 2020 roku.

Firmy wyłonione w przetargu mają sześć miesięcy na przygotowanie pierwszego etapu opracowania. Obejmie ono inwentaryzację terenu, opracowanie koncepcji układu geometrycznego trasy, określenie zakresu inwestycji poprzez wskazanie numerów działek i obrębów oraz przeprowadzi analizę ich stanu własności. Do jego zadań będzie należeć także przedstawienie potencjalnych kolizji z istniejącą i planowaną infrastrukturą oraz szacunkowe koszty całej inwestycji.

Dostaną 3,5 miliona złotych

Równolegle konsorcjum będzie przygotowywało materiały niezbędne do uzyskania decyzji środowiskowej dla inwestycji. Firma ma na to 9 miesięcy od teraz.

Ostatni, trzeci etap, obejmie zaś wykonanie ostatecznej wersji opracowania dla wariantu wskazanego w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, zgodnie z zakresem koncepcji. Wykonawca będzie musiał także uzyskać zatwierdzenie projektu stałej organizacji ruchu przez stołecznego inżyniera ruchu.

Za opracowanie koncepcji ratusz zapłaci 3 566 170,99 zł.

13 km nowej trasy za 5 lat

Planowana nowa trasa tramwajowa połączy ulicę Kasprzaka na Woli z Południową Obwodnicą Warszawy na Wilanowie. W sumie ma mieć 13 km długości.

>>>Czytaj więcej o projekcie<<<

Tramwajarze chcieliby rozpocząć budowę trasy pod koniec 2018 roku. Wówczas pierwsi pasażerowie mogliby dotrzeć tramwajem na Wilanów pod koniec 2020 roku.

jk/jb/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • uncja

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.12.2015 23:56 ~uncja

    Mieszkam w Wilanowie i nie mam pojęcia po kiego grzyba nam ten tramwaj do centrum, skoro niemal przez całą trasę jest buspas i tramwaj nie przyspieszy dojazdu. Przydałby się za to rozpaczliwie szybszy dojazd w stronę Mokotowa, czy choćby do metra.

  • sarah

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.11.2015 17:46 ~sarah

    I po co te tramwaje? Po to żeby było jeszcze głośniej? Już teraz jest nie do wytrzymania. Przyrodę już dawno szlag trafił. Teraz trafi ludzi. A tunel oczywiście tylko na Ursynowie bo po co zabytkowy niegdyś Wilanow chronić przed zgiełkiem cywilizacji?

  • eviss2

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.11.2015 15:11 eviss2

    Mieszkam na Belwederskiej i tu już trudno znieść hałas bo bloki są usytuowane tuż przy ulicy, jeśli dojdą tramwaje będzie istny koszmar latem, bo już teraz trudno otwierać okna. również uważam że połączenie z metrem byłoby tańsze i lepsze. Jak widać petycja wylądowała w koszu. Żałuję tylko że wczesniej się nie wyniosłam stąd na takie osiedle jak Bliska Wola, bo na Mokotowie nikt się z mieszkańcami nie liczy a ulżyć im też się nie kwapi.

  • warsz 324

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.11.2015 10:40 ~warsz 324

    tramwaj do świątyni muuuusi być i basta.koszty nieważne .taka jest prawda.

  • war243

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.11.2015 10:31 ~war243




    Yogi~Yogi

    Sądząc po nazwach wybranych firm to firmy obce. Po co kształcimy młodych inżynierów , jeśli oni nie mają szans na pracę, bo zlecamy ją obcym ?
    Skipper~Skipper

    W tych firmach pracują głównie Polacy.

    stonka~stonka

    A jaki problem, założyć firmę, zatrudnić ludzi i w przetargu wykazać się potencjałem, doświadczeniem oraz zaproponować najniższą cenę?
    WWA~WWA


    Dojeżdżam z Wilanowa i zauważyłem że w całym ciągu ulicy Sobieskiego następuje wymiana kabli elektrycznych i sygnalizacji świetlnej - czyżby zaczątek tej investycji?
    Pozatym wybrany wariant jest zupełnie bez sensu - zamiast zrobić połączenie ze służewcem i metrem robi się inwestycję z drugiej strony - dookoła nie wiadomo po co. Ludzie przesiedli by się do komunikacji mając szybkie połączenie z Metrem a tak zostanie po staremu lub nawet gorzej bo sygnalizacja musi uwzględniać dodatkowy cykl dla tramwaju przy Spacerowej co jeszcze bardziej spowolni ruch i powiększy korki.



  • klawóz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.11.2015 06:12 ~klawóz

    --metrobusy?? -a może melexy tekie trochę większe----akumulatory -nie tylko prądorób do ruszania ..no w pońcu XXI wiek..skowroński stanisław -wynalazca...melaxów ---,,prostych''.

  • maksi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.11.2015 15:25 ~maksi

    MMWAW~MMWAW

    Dlaczego nie zrobią linii metrobusów? Koszt budowy jezdni jest tańszy niż torowiska, koszt zakupu elektrycznego autobusu jest tańszy niż zakup tramwaju, elektryczny autobus jest dużo cichszy niż tramwaj.


    Widać nie chodzi o to żeby było taniej ;-)

  • WWA

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.11.2015 13:42 ~WWA



    Yogi~Yogi

    Sądząc po nazwach wybranych firm to firmy obce. Po co kształcimy młodych inżynierów , jeśli oni nie mają szans na pracę, bo zlecamy ją obcym ?
    Skipper~Skipper

    W tych firmach pracują głównie Polacy.

    stonka~stonka

    A jaki problem, założyć firmę, zatrudnić ludzi i w przetargu wykazać się potencjałem, doświadczeniem oraz zaproponować najniższą cenę?


    Dojeżdżam z Wilanowa i zauważyłem że w całym ciągu ulicy Sobieskiego następuje wymiana kabli elektrycznych i sygnalizacji świetlnej - czyżby zaczątek tej investycji?
    Pozatym wybrany wariant jest zupełnie bez sensu - zamiast zrobić połączenie ze służewcem i metrem robi się inwestycję z drugiej strony - dookoła nie wiadomo po co. Ludzie przesiedli by się do komunikacji mając szybkie połączenie z Metrem a tak zostanie po staremu lub nawet gorzej bo sygnalizacja musi uwzględniać dodatkowy cykl dla tramwaju przy Spacerowej co jeszcze bardziej spowolni ruch i powiększy korki.

  • MMWAW

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.11.2015 12:54 ~MMWAW

    Dlaczego nie zrobią linii metrobusów? Koszt budowy jezdni jest tańszy niż torowiska, koszt zakupu elektrycznego autobusu jest tańszy niż zakup tramwaju, elektryczny autobus jest dużo cichszy niż tramwaj.

  • Xavery

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.11.2015 11:49 ~Xavery

    Marat~Marat

    Witam cieszy mnie to , że nareszczie PIS jest przy władzy bo to jest partia dla ludzi biednych i lekko zamoznych. Dosc mam w telewizji wypowiedzi ludzi znanych , że PIS jest zła partia tyle ze Ci znani ludzie to są LUDZIE ZAMOZNI a PO jest partnia dla ludzi zamożnych. Także opodatkujmy bogatych.


    Naucz się co oznaczał w praktyce realny socjalizm jako etap wstępny komunizmu. Równa dystrybucja biedy może tylko zaspokić czyjeś prymitywne i patologiczne poczucie sprawidliwości społecznej które tak naprawdę sprowadza się do zwykłej zemsty na tych którzy ośmielili się mieć więcej.
    Moim zdaniem nalezy opodatkować biednych aby po prostu biednym nie płacało się być tak jak teraz. Oczywiście to tylko rodzaj prowokazji intelektualnej.
    Zresztą jaki to mz związek z tramwajami do WIlanowa?

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »