Informacje

05.02.2015 14:09 problem na rondzie Dmowskiego

Tramwaje tkwią w korkach.
Lepiej nie będzie?

SERWISY:

W środę opisaliśmy problem korków tramwajowych, które tworzą się przed rondem Dmowskiego. Przez to podróż w szczycie się wydłuża. Ta sytuacja raczej szybko się nie zmieni. Ratusz tłumaczy, że przez to skrzyżowanie przejeżdża dużo składów, które i tak mają pierwszeństwo. - W łatwy sposób niewiele można zrobić - ocenia ekspert z SISKOM.

W godzinach szczytu tramwaje podjeżdżające od strony ronda Czterdziestolatka do przystanku przed rondem Dmowskiego, nie mieszczą się przy krótkim przystanku. Motorniczy czekają w kolejce, aż będą mogli wypuścić kolejnych pasażerów. Podróż do pracy się wydłuża. Czytaj więcej.

- To skrzyżowanie o jednej z największych na świecie przepustowości. W szczycie w ciągu godziny przejeżdża tędy 50 składów tramwajowych - komentuje Bartosz Milczarczyk, rzecznik ratusza.

Czy jest szansa na zmianę cyklu świateł? - dopytujemy. Raczej nie, chociaż ratusz zapewnia, że problemowi się przyjrzy.

- Na tym skrzyżowaniu jest już ustawiony maksymalny priorytet dla tramwajów. Sygnalizacja świetlna jest tak zaprogramowana, aby zapewnić najlepszą przepustowość - stwierdza Milczarczyk.

Miasto planuje wytyczenie na rondzie Dmowskiego naziemnych przejść dla pieszych. Jak to wpłynie na ruch tramwajów?

- Takie rozwiązanie zapewne pogorszyłoby przepustowość ruchu tramwajów - odpowiada rzecznik.

Bez łatwych rozwiązań

Rację przyznaje miastu ekspert od komunikacji. - Na rondzie Dmowskiego w łatwy sposób niewiele można już zrobić - ocenia Wojciech Tumasz ze stowarzyszenia SISKOM.

Jego zdaniem wydłużenie przystanku spowodowałoby kolejne utrudnienia. Dłużej na zielone światło będą czekać tramwaje na Marszałkowskiej.

Budowa naziemnych przejść dla pieszych także, według eksperta, nie poprawi przepustowości. - Gdyby przejścia powstały tam, gdzie w tej chwili zlokalizowane są wyjścia z przejść podziemnych, to tramwaje musiałyby zatrzymywać się jeszcze przed przejściem - mówi Tumasz. Teraz dojeżdżają do samej jezdni ronda.

Czy jest zatem sposób, by tramwaje nie stały w kolejce? - Być może zastąpienie ronda normalnym skrzyżowaniem, takim jak przy Kinie Femina, poprawiłoby przepustowość ruchu w Al. Jerozolimskich - przewiduje Tumasz.

 

jb/lulu

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • lobbos

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.04.2015 13:33 ~lobbos

    Nalezałoby zminiejszyć ilość przystanków autobusowych i tramwajowych - jest ich zdecydowanie za dużo, co wydłuża czas przejazdu.

  • Plan

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.04.2015 12:06 ~Plan

    Beznadziejność sytuacji potwierdza tylko, że trzeba stawiać docelowo na dalszy rozwój METRA i planować następne linie.
    Nie da się inaczej pogodzić kierowców, rowerzystów, pieszych i tramwajów. Szkoda, że miasto skoncentrowane na bieżących potrzebach nie myśli strategicznie. Za 10 lat skończymy 2 linie i co dalej? Przecież same planowanie i przygotowanie takich inwestycji zajmuje długie lata.

  • Wierzbno

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.02.2015 14:45 ~Wierzbno

    warszawiak~warszawiak

    Głupie pomysły, niereformowalność i tępy upór HGW zaowocowały właśnie takimi 'kwiatkami'. To efekt działań osoby, która nigdy nie powinna być na tym stanowisku!


    Poza pluciem umiesz mówić PISdzielcu jeden ?

  • aaaa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.02.2015 13:28 ~aaaa



    Bartek~Bartek

    Jak ruszy metro to ZTM zmiejszy częstotliwość kursowania tramwajów linii 7, 8, 22 i 25. I będzie po problemie.
    Tramwaj 22 być może należałoby w ogóle zlikwidować bo wręcz dubluje II linię metra.
    warszawiak~warszawiak

    Ciekawe, CO dubluje? Przecież II linii 'Metra' NIE MA! Tak trudno to zauważyć? :)
    Bartek~Bartek

    Czytanie ze zrozumieniem to jak widać problem. Czy słowa "Jak ruszy metro ...." są tak bardzo niezrozumiałe?

    Tramwaje 7 i 22 dojeżdżają w rejon miasta, który nie ma innej komunikacji. Są bardzo potrzebne.

  • Bartek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.02.2015 00:39 ~Bartek


    Bartek~Bartek

    Jak ruszy metro to ZTM zmiejszy częstotliwość kursowania tramwajów linii 7, 8, 22 i 25. I będzie po problemie.
    Tramwaj 22 być może należałoby w ogóle zlikwidować bo wręcz dubluje II linię metra.
    warszawiak~warszawiak

    Ciekawe, CO dubluje? Przecież II linii 'Metra' NIE MA! Tak trudno to zauważyć? :)

    Czytanie ze zrozumieniem to jak widać problem. Czy słowa "Jak ruszy metro ...." są tak bardzo niezrozumiałe?

  • olam3

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.02.2015 22:15 olam3

    oczyścić warszawe z 50 procent przyjezdnych i problem z głowy.

  • warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.02.2015 21:28 ~warszawiak

    Bartek~Bartek

    Jak ruszy metro to ZTM zmiejszy częstotliwość kursowania tramwajów linii 7, 8, 22 i 25. I będzie po problemie.
    Tramwaj 22 być może należałoby w ogóle zlikwidować bo wręcz dubluje II linię metra.

    Ciekawe, CO dubluje? Przecież II linii 'Metra' NIE MA! Tak trudno to zauważyć? :)

  • warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.02.2015 21:26 ~warszawiak


    mmm~mmm

    Tramwaje jadące Marszałkowską można puścic tunelem metra na odcinku pod skrzyżowaniem
    Fantastyka naukowa~Fantastyka naukowa

    A jest tam jakiś tunel dla tramwajów ?

    Jest, pod Marszałkowską. Tam jeżdżą podziemne tramwaje zwane na wyrost 'METREM"! Można to samo zrobić pod Alejami! :)

  • Bartek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.02.2015 21:23 ~Bartek

    Bartek~Bartek

    Jak ruszy metro to ZTM zmiejszy częstotliwość kursowania tramwajów linii 7, 8, 22 i 25. I będzie po problemie.
    Tramwaj 22 być może należałoby w ogóle zlikwidować bo wręcz dubluje II linię metra.

    Tramwaj 22 na pewno powinno się zlikwidować bo łączy pierwszą stację metra na Woli i przedostatnią na Pradze. Od razu będzie w al. Jerozolimskich luźniej. I tę 22 powinno się zlikwidować już teraz bo jak uruchomią 11 to już w ogóle zapcha się plac Zawiszy.

  • warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.02.2015 21:21 ~warszawiak


    myslacy~myslacy

    to raczej problem że nie można drzwi zamknąć w tramwaju bo ciągle ktoś dochodzi i wsiada..
    Wyjście~Wyjście

    Można wprowadzić usprawnienie : Niech tramwaje przemierzają całą trasę z zamkniętymi drzwiami. Szybko, bez strat ciepła i jaka oszczędność czasu !

    Jestem ZA!

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »