Informacje

30.04.2015 12:26 dziś jeżdżą maksymalnie 20 km/h

Tramwaje mogą przyspieszyć przy moście Poniatowskiego

SERWISY:


Jest szansa, że jeszcze w tym roku tramwaje przyspieszą na wiadukcie mostu Poniatowskiego - dowiedział się portal tvnwarszawa.pl. Chodzi o fragment Alej Jerozolimskich, gdzie dziś składy wloką się maksymalnie 20 km/h.

- Poważnie rozważamy kwestię zmiany maksymalnej prędkości na tym 300-metrowym odcinku do standardowej na wiaduktach, czyli 50 km/h. Z taką szybkością tramwaje mogłyby się poruszać w godz. 6-22, bo chcemy uszanować cisze nocną – przyznaje w rozmowie z tvnwarszawa.pl Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich.

Najpierw na próbę

Pretekstem do przywrócenia wyższej prędkością przed mostem są utrudnienia, z jakimi zmagają się kierowcy oraz pasażerowie po zamknięciu mostu Łazienkowskiego, po lutowym pożarze.

– Ale jeśli to rozwiązanie się sprawdzi, możemy je wprowadzić na stałe. Zanim jednak wystąpimy z wnioskiem o stałą organizację ruchu, będzie trzeba przeprowadzić pomiary hałasu – zdradza Powałka.

Za zgodą mieszkańców

Rzecznik zastrzega jednak, że decyzja o przyspieszeniu tramwajów, choćby na kilka miesięcy, musi zyskać akceptację miejskiego inżyniera ruchu Janusza Galas. Na taką zmianę musieliby się też zgodzić okoliczni mieszkańcy. A z tym może być kłopot, bo to właśnie po ich protestach składy "przystopowano". Paradoksalnie stało się to po zakończeniu generalnego remontu linii z Gocławka na Okęcie, którego jednym z celów było wyciszenie tramwajowego hałasu.

Tramwajarze przekonują jednak, że zbieżność dat jest przypadkowa, nowe torowisko wcale nie jest głośniejsze od starego, a hałasują głównie samochody.

Piotr Bakalarski

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • PunkSkeleton

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.05.2015 07:56 ~PunkSkeleton

    Żałosne jest to, że nawet komunikacja zbiorowa jest spowalniana bo komuś przeszkadza hałas. Najczęściej są to ludzie, którzy nie pracowali, nie pracują i pracować nie zamierzają, więc nigdzie im się nie spieszy.
    Rozumiem jeszcze nowe linie, ale w przypadku starych linii każdy kto kupował mieszkanie wiedział co kupuje i niech nie narzeka. Tak jak taka jedna u mnie w bloku: kupiła mieszkanie 100m od torów kolejowych i narzeka, że pociągi jeżdzą... A jak ktoś dostał mieszkanie w centrum Warszawy po rodzicach to jakoś mi go nie żal. Zresztą zawsze moża sprzedać.
    "Priorytety dla tramwajów" i inne tego typu wymysły nie mają sensu dopóki nie zrobi się z tym porządku. Tramwaj czy autobus ma jechać jak najszybciej się da, wtedy będzie atrakcyjny i ludzie będą z niego korzystali.

  • aaaa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.05.2015 21:30 ~aaaa

    Akurat te budynki powstały już po wybudowaniu linii tramwajowej, więc mieszkańcy mogli sobie poszukać innej lokalizacji. Linia powstała za czasów carskich. Ciekawe, że dopiero w ostatnich latach zaczęło im to przeszkadzać.

  • kaktus662

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.05.2015 13:29 ~kaktus662


    osioł~osioł

    Mieszkancy rządzą tramwajami?! Co za paranoja!!!
    Wujek~Wujek

    Paranoją są zgrzyty. Czemu w Niemczech, Belgii i np. Holandii się da jeździć bezszelestnie, a u nas 80 decybeli to standard? Czemu bronisz decybelowej patologii? Wynajęły cię Tramwaje Warszawskie? Nie rozumiem. Warto chyba, aby w centrum było ciszej. Tak jest na świecie. Europejskość nie polega na kiczowatym i głośnym mieście.

    Ciekawe czy w Stanach, gdzie częstym rozwiązaniem jest metro prowadzone na estakadach ktoś wpadłby na pomysł, żeby postawić ograniczenia do 20 km/h?

  • PRZECINAK_149

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.05.2015 19:18 PRZECINAK_149

    MotorniczyX~MotorniczyX

    Ha! Mówiłem, że jak zaczniemy konsekwentnie jeździć 20 km/h, to prędzej czy później ktoś się zainteresuje, dlaczego kupione za setki milionów złotych nowoczesne wagony poruszają się po wyremontowanych za miliony złotych torowiskach z prędkością zaprzęgu konnego :)
    Wytrzymajcie jeszcze trochę w biernym oporze, to i homologację na rozjazdy da się zmienić, żeby wolno było jechać szybciej niż 15 km/h :)))

    A tymczasem może pan Michał publicznie wyjaśni dlaczego tramwaje muszą jeździć 20 km/h po dopiero co wyremontowanym wiadukcie przy Parku Kaskada? Ktoś coś znów spartaczył, czy po prostu zapomnieliście zdjąć tabliczki?
    Wiecie, mnie się nigdzie nie spieszy, mogę jechać 20 km/h ze Służewca nawet na Tarchomin Kościelny, ha ha ha ha!!


    Tak jest. Jeździc wg wszystkich ograniczeń i przepisów. Pasażerowie niech czekają dłużej na tramwaje, ale skargi niech piszą do ZTM, TW i MIESZKAŃCÓW,KTÓRYM PRZESZKADZA HAŁAS !!!

  • PRZECINAK_149

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.05.2015 19:16 PRZECINAK_149

    Gość~Gość

    To samo jest na pl. Unii Lubelskiej. Po tzw. modernizacji torowiska tramwaje patologicznie trą kołami o szyny. Zgrzyty są niemiłosierne. Nie da się żyć. Mieszkańcy od lat błagają prezesa TW K. Karosa o zmiłowanie i wdrożenie środków zaradczych - smarownic bądż zraszaczy. Na razie bez skutku. Mieszkańcy nagrywają więc głośne przejazdy i publikują w mediach społecznościowych - YouTube, Facebook i Twitter. Dopiero nagłośnienie sprawy skutkowało zainteresowaniem się tematem przez Tramwaje Warszawskie. Filmy są do obejrzenia na YouTube - wystarczy wpisać hałas tramwajów.

    Ale wy jesteście biedni i pokrzywdzeni. Proponuję zlikwidować tramwaje !!!

  • PRZECINAK_149

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.05.2015 19:15 PRZECINAK_149

    lilka~lilka

    idąc tym tropem trzebaby było ograniczyć prędkość tramwajów wszędzie,wtedy nikt by nie chciał nimi jeżdzieć...

    Skoro "ludziom" i byc może pasażerom to przeszkadza,to skasowac tramwaje, a wtedy pozostanie chodzenie na piechotę. Ludzie mieszkają przy torach kolejowych,więc z racji tego,to pociągi powinny jeździć wolniej.

  • PRZECINAK_149

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.05.2015 19:13 PRZECINAK_149


    osioł~osioł

    Mieszkancy rządzą tramwajami?! Co za paranoja!!!
    Wujek~Wujek

    Paranoją są zgrzyty. Czemu w Niemczech, Belgii i np. Holandii się da jeździć bezszelestnie, a u nas 80 decybeli to standard? Czemu bronisz decybelowej patologii? Wynajęły cię Tramwaje Warszawskie? Nie rozumiem. Warto chyba, aby w centrum było ciszej. Tak jest na świecie. Europejskość nie polega na kiczowatym i głośnym mieście.

    Skoro przeszkadzają wam tramwaje,to proponuje,aby je zlikwidować,nie puszczać nic w zamian,a "ludzie" niech z buta zapierniczają. Niektórym,to i w buszu by było źle,bo ptaszki by im przeszkadzały,więc dlatego, nie proponuję,aby narzekający na tramwaje i hałas tam się przeprowadzili,bo to bez sensu.

  • PRZECINAK_149

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.05.2015 19:12 PRZECINAK_149


    osioł~osioł

    Mieszkancy rządzą tramwajami?! Co za paranoja!!!
    Wujek~Wujek

    Paranoją są zgrzyty. Czemu w Niemczech, Belgii i np. Holandii się da jeździć bezszelestnie, a u nas 80 decybeli to standard? Czemu bronisz decybelowej patologii? Wynajęły cię Tramwaje Warszawskie? Nie rozumiem. Warto chyba, aby w centrum było ciszej. Tak jest na świecie. Europejskość nie polega na kiczowatym i głośnym mieście.

    Skoro przeszkadzają wam tramwaje,to proponuje,aby je zlikwidować,nie puszczać nic w zamian,a "ludzie" niech z buta zapierniczają. Niektórym,to i w buszu by było źle,bo ptaszki by im przeszkadzały,więc dlatego, nie proponuję,aby narzekający na tramwaje i hałas tam się przeprowadzili,bo to bez sensu.

  • PRZECINAK_149

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.05.2015 19:12 PRZECINAK_149


    osioł~osioł

    Mieszkancy rządzą tramwajami?! Co za paranoja!!!
    Wujek~Wujek

    Paranoją są zgrzyty. Czemu w Niemczech, Belgii i np. Holandii się da jeździć bezszelestnie, a u nas 80 decybeli to standard? Czemu bronisz decybelowej patologii? Wynajęły cię Tramwaje Warszawskie? Nie rozumiem. Warto chyba, aby w centrum było ciszej. Tak jest na świecie. Europejskość nie polega na kiczowatym i głośnym mieście.

    Skoro przeszkadzają wam tramwaje,to proponuje,aby je zlikwidować,nie puszczać nic w zamian,a "ludzie" niech z buta zapierniczają. Niektórym,to i w buszu by było źle,bo ptaszki by im przeszkadzały,więc dlatego, nie proponuję,aby narzekający na tramwaje i hałas tam się przeprowadzili,bo to bez sensu.

  • PRZECINAK_149

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.05.2015 19:08 PRZECINAK_149

    Jest wiele miejsc,gdzie ograniczenia spowalniają tramwaje,a co za tym idzie wydłuża się ich czas przejazdu."Ludziom" to wszystko przeszkadza,ale pasażerowie by chcieli dotrzec z punktu A do punktu B,ale z drugiej strony są tacy,którym prędkości tramwajów przeszkadzają. A może na tym moście wprowadzić ograniczenie prędkości też dla samochodów i autobusów ?

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »