Informacje

16.11.2016 21:40 nie dojeżdżały na Gocławek

Tramwaj wykoleił się na pętli.
Składy zawracały na Wiatracznej

SERWISY:

Tramwaje linii 3, 6, 9, 24 jadące w kierunku Gocławka zawracają na rondzie Wiatraczna. Z powodu wykolejenia się jednego ze składów na ulicy Grochowskiej zawieszono przystanki na odcinku do pętli. Utrudnienia trwały trzy godziny.

ZTM podał informację o wznowieniu kursowania tramwajów po godzinie 21.30. Utrudnienia w kursowaniu miały linie 3, 6, 9, 24. Kursy składów w kierunku Gocławka zostały skrócone do pętli Wiatraczna.

Co było źródłem problemów? Jak podawał reporter tvnwarszawa.pl Mateusz Szmelter, na pętli przy ulicy Grochowskiej wykoleił się jeden z tramwajów linii nr 3. - Część składu stoi na jednym torze, część na sąsiednim. Tramwaj zablokował pętlę, przed nią stoi sznur innych, oczekujących na możliwość zawrócenia - relacjonował.

Tramwajarze sprowadzili dwa podnośniki techniczne. Jednak sama operacja nastawienia składu na szyny była utrudniona. - Tutaj na pętli jest gęsta sieć trakcji, która nie pozwala na swobodne operowanie dźwigami - dodał Szmelter.

Jak podawał Zarząd Transportu Miejskiego, na czas udrożnienia ruchu zawieszono funkcjonowanie przystanków tramwajowych: Czapelska, Wspólna Droga, Pl. Szembeka, Żółkiewskiego, Kwatery Głównej oraz Gocławek.

skw/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • WARSZAWA PRAGA PŁN

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.11.2016 18:39 WARSZAWA…




    qweta~qweta

    Kolejny raz szyna paraliżuje samą siebie.
    Szyna jest zawodna, głośna, niewygodna i wolna.
    Czas przestać inwestować w tramwaje, bo to tylko strata pieniędzy.
    Cały świat od USA poprzez Europę, Chiny i Japonię inwestuje w autobusy elektryczne. Postęp jest ogromny, pojemności baterii zwiększają się co kilka miesięcy, powiększając przewagę jakościową nad tramwajami.
    Autobusy elektryczne na bus-pasach powinny zastapić tramwaje.
    ada~ada


    Tramwaj jest bardzo wygodny i najszybszy w Warszawie zaraz po metrze którego niestety nie mamy za dużo. Europa akurat inwestuje w tramwaje nie wiem skąd masz dane. Autobusy elektryczne jeszcze praktycznie nie istnieją, te które są dostępne są tak jak mówisz wolne, niewygodne i zawodne.
    To co robi komunikacyjny "trzeci świat" czyli usa i chiny nas w Europie nie interesuje.
    Piękny Roman~Piękny Roman

    Jak to skąd ma? Z podręcznika "Marketing dla opornych" :D
    qweta~qweta


    Tramwaje są najwolniejsze w Warszawie. Tylko 18km/h, natomiast autobusy od 20km/h do 33km/h. To dane od ZTM.


    Podaj link do tych danych.A ja i tak wolę tramwaje.

  • qweta

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.11.2016 22:32 ~qweta



    qweta~qweta

    Kolejny raz szyna paraliżuje samą siebie.
    Szyna jest zawodna, głośna, niewygodna i wolna.
    Czas przestać inwestować w tramwaje, bo to tylko strata pieniędzy.
    Cały świat od USA poprzez Europę, Chiny i Japonię inwestuje w autobusy elektryczne. Postęp jest ogromny, pojemności baterii zwiększają się co kilka miesięcy, powiększając przewagę jakościową nad tramwajami.
    Autobusy elektryczne na bus-pasach powinny zastapić tramwaje.
    ada~ada


    Tramwaj jest bardzo wygodny i najszybszy w Warszawie zaraz po metrze którego niestety nie mamy za dużo. Europa akurat inwestuje w tramwaje nie wiem skąd masz dane. Autobusy elektryczne jeszcze praktycznie nie istnieją, te które są dostępne są tak jak mówisz wolne, niewygodne i zawodne.
    To co robi komunikacyjny "trzeci świat" czyli usa i chiny nas w Europie nie interesuje.
    Piękny Roman~Piękny Roman

    Jak to skąd ma? Z podręcznika "Marketing dla opornych" :D


    Tramwaje są najwolniejsze w Warszawie. Tylko 18km/h, natomiast autobusy od 20km/h do 33km/h. To dane od ZTM.

  • Pan nikt

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.11.2016 20:37 ~Pan nikt

    Rozstaw kół to możesz mieć nawet i dwa metry , tylko co z tego jak cała infrastruktura jest zdemolowana przez za ciężkie tramwaje na nieskrętnych wózkach. Trzeba było pomyśleć , zanim się takie pojazdy zakupiło , a nie herbata po obiedzie. Zwrotnice same się przekładają pod ciężarem tych nowych superniskopodłogowych tramwajów !!!

  • matthew84

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.11.2016 13:48 ~matthew84


    Gal~Gal

    Lapsus językowy. Tramwaje to nie koleje. Tramwaj nie mógł się wykoleić, co najwyżej wytramwajować :)
    docMiodzio~docMiodzio

    Taaaak? To w jaki sposób samochody zostawiają na drodze koleiny? Powinny przecież samochodziny :D


    Spieszę z wytłumaczeniem pewnych spraw. Rozstaw torów tramwajowych (za wyjątkiem kilku miast w Polsce z torem 1000 mm) wynosi 1435 mm i jest to najpopularniejszy rozstaw na świecie. W Warszawie nawet istnieje połączenie sieci tramwajowej z siecią kolejową w bazie tramwajowych "drogowców" przy ul. Obozowej.
    Kraków w latach 90 eksperymentował nawet z jakąś wariacją wagonów 105n i puszczał je testowo w miejskiej sieci kolejowej.
    Sam rozstaw 1435 jest tak popularny na świecie, bo wzorowany był na rozstawie kół wozów konnych, które często poruszały się drogami właśnie w wyżłobionych przez siebie "koleinach" i zrobił się z tego nieoficjalny standard ułatwiający poruszanie się duktami z wyżłobionymi koleinami.
    Bardzo fajnie obrazuje to łatwy do znalezienia filmik z San Fransisco, nakręcony z pokładu tramwaju na kilka dni przed wielkim trzęsieniem ziemi w 1906 roku. Widać na nim mnóstwo powozów korzystających z torów tramwajowych, aby woźnica nie musiał ciągle kontrolować kierunku jazdy po ulicy.

  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.11.2016 11:00 ~Piękny Roman


    qweta~qweta

    Kolejny raz szyna paraliżuje samą siebie.
    Szyna jest zawodna, głośna, niewygodna i wolna.
    Czas przestać inwestować w tramwaje, bo to tylko strata pieniędzy.
    Cały świat od USA poprzez Europę, Chiny i Japonię inwestuje w autobusy elektryczne. Postęp jest ogromny, pojemności baterii zwiększają się co kilka miesięcy, powiększając przewagę jakościową nad tramwajami.
    Autobusy elektryczne na bus-pasach powinny zastapić tramwaje.
    ada~ada


    Tramwaj jest bardzo wygodny i najszybszy w Warszawie zaraz po metrze którego niestety nie mamy za dużo. Europa akurat inwestuje w tramwaje nie wiem skąd masz dane. Autobusy elektryczne jeszcze praktycznie nie istnieją, te które są dostępne są tak jak mówisz wolne, niewygodne i zawodne.
    To co robi komunikacyjny "trzeci świat" czyli usa i chiny nas w Europie nie interesuje.

    Jak to skąd ma? Z podręcznika "Marketing dla opornych" :D

  • ortograf

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.11.2016 09:52 ~ortograf

    Gal~Gal

    Lapsus językowy. Tramwaje to nie koleje. Tramwaj nie mógł się wykoleić, co najwyżej wytramwajować :)

    Nie masz racji, bo skoro kolej się wykoleja (a nie wykolejowuje) to tramwaj się może wytramwaić a nie wytramwajować.

  • WARSZAWA PRAGA PŁN

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.11.2016 09:07 WARSZAWA…

    qweta~qweta

    Kolejny raz szyna paraliżuje samą siebie.
    Szyna jest zawodna, głośna, niewygodna i wolna.
    Czas przestać inwestować w tramwaje, bo to tylko strata pieniędzy.
    Cały świat od USA poprzez Europę, Chiny i Japonię inwestuje w autobusy elektryczne. Postęp jest ogromny, pojemności baterii zwiększają się co kilka miesięcy, powiększając przewagę jakościową nad tramwajami.
    Autobusy elektryczne na bus-pasach powinny zastapić tramwaje.


    Jak widzę twój login,to już nawet nie czytam treści twoich komentarzy.

  • WARSZAWA PRAGA PŁN

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.11.2016 09:06 WARSZAWA…

    Mnie zastanawia,czy przypadkiem zwrotnica samoczynnie się nie przełożyła i stąd te zdarzenie?? A może to wina torowiska. W każdym bądź razie zostanie wyciągnięta dyskietka z tramwaju,aby ustalić z jaką prędkością jechał motorniczy.Swoja drogą,to coś nie fartowna jest ta pętla,bo i przy małych prędkościach dochodziło tam do wypadania tramwajów z szyn.

  • docMiodzio

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.11.2016 09:02 ~docMiodzio

    Gal~Gal

    Lapsus językowy. Tramwaje to nie koleje. Tramwaj nie mógł się wykoleić, co najwyżej wytramwajować :)

    Taaaak? To w jaki sposób samochody zostawiają na drodze koleiny? Powinny przecież samochodziny :D

  • Gal

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.11.2016 07:56 ~Gal

    Lapsus językowy. Tramwaje to nie koleje. Tramwaj nie mógł się wykoleić, co najwyżej wytramwajować :)

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »