Informacje

01.12.2011 08:38 Rozwój systemu informacji pasażerskiej

Tramwaj się spóźnia? Sprawdzisz to w sieci

SERWISY:

Aktualizowane na bieżąco rozkłady on-line i nowe tablice elektroniczne na 40 przystankach tramwajowych - takie ułatwienia dla pasażerów planują Zarząd Transportu Miejskiego i Tramwaje Warszawskie. System ma zacząc działąć w przyszłym roku - informuje "Życie Warszawy". Instalacja nowej części systemu informacji pasażerskiej pochłonie 6,3 milionów złotych.

Tramwaje Warszawskie podpisały umowę na montaż elektronicznych tablic na 40 przystankach zlokalizowanych między Cmentarzem Wolskim i Dworcem Wileńskim oraz na Targowej i w al. Zielenieckiej między Dworcem Wileńskim i rondem Waszyngtona.

Urządzenia ze Śródmieścia, Woli i Pragi mają być wizualnie podobne do tych, które już działają w Al. Jerozolimskich i na Grójeckiej, i z nimi współdziałać.

Opóźnienia i zmiany trasy sprawdzisz w sieci

Oprócz montażu montażu nowych tablic zamówienie obejmuje też dostawę 150 modułów pojazdowych GPS. Dzięki nim pasażerowie będą mogli dostawać stale aktualizowane terminy odjazdów tramwajów, uwzględniające opóźnienia wobec rozkładów, wynikające z wypadków czy zmian na trasie.

- Szacowane czasy odjazdu zostaną umieszczone w internecie. Dzięki temu pasażer, znajdujący się na dowolnym przystanku, przy pomocy telefonu komórkowego będzie miał możliwość sprawdzenia odjazdów - zapowiada w "Życiu Warszawy" dyrektor ZTM Leszek Ruta.

Rozkłady on-line "na pocieszenie"

Takie rozwiązanie może być też przydatne dla osób, które będą chciały się przesiąść. Podczas podróży sprawdzą w sieci kursy wybranych linii i będą mogli wybrać najlepszą opcję przesiadki.

Aktualizowane rozkłady w sieci będa więc działać na tej samej zasadzie, co powiadomienia na tablicach elektronicznych. - To będzie taki system informacji pasażerskiej, tylko że bez tablic. Taka nagroda pocieszenia dla dzielnic, w których tablic nie będzie - wyjaśniają dziennikarzom "ŻW" urzędnicy.

Ruszy przed Euro? "Niekoniecznie"

Chociaż wczśniej tramwajarze zapowiadali, że cały nowy system informacji pasażerskiej będzie działać jeszcze przed Euro 2012, teraz ostrożniej podają terminy. - Inauguracja nastąpi na pewno w przyszłym roku, ale niekoniecznie przed Euro 2012 - poinformował rzecznik Tramwajów Warszawskich Michał Powałka.

Za drugi etap tworzenia systemu informacji pasażerskiej dla tramwajów odpowiada hiszpańskie konsorcjium GMV Innovating Solutions i Grupo Mecanica del Vuelo Sistemas.  Inwestycja bedzie kosztowała 6.3 mln złotych.

Wcześniej, w 2008 r., szwajcarska firma Ascom za 8,2 mln zł dostarczyła tablice na 28 przystankach w Al. Jerozolimskich i na Grójeckiej oraz nadajniki GPS do 240 wagonów tramwajowych.

js/mz

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • zawister

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.12.2011 21:16 ~zawister

    do Kierowcy_MZA.....i tu się w 100 % zgadzam wyrzucanie kolejnych pieniędzy w błoto,ale jak Urząd Miasta nie może wytłumaczyć się z wydania ponad 30 mln, które wyrzucił na jakieś niejasne ekspertyzy i opłacanie umów o dzieło lub na zlecenie w Warszawie panuje HGW a jeden jej kolega premierem a drugi prezydentem, to czego może spodziewać się zwykły pasażer, który już o godzinie 06 : 00 rano nie może wsiąść do tramwaju przy PKP Rakowiec, bo kolejka właśnie przywiozła "Warszawiaków" z okolicznych gmin???!!!!!Albo w Centrum wracając do domu po pracy w sobotni lub niedzielny poranek!!!!!gdy nie może wsiąść do tramwaju, bo tabuny " Warszawiaków " jadą na bazar przy Bakalarskiej!!!!! I tak co dzień i tak w koło i nikt tego nie widzi, pewnie ,aż do kolejnych wyborów!!!!!

  • mikson

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.12.2011 18:34 ~mikson

    hmmm w 2008 roku 28 tablic kosztowało 8,2 mln

    a teraz 40 tablic 6,3 chyba trzy lata temu przepłacili, inflacja itp :)

  • Kierowca_MZA

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.12.2011 17:45 ~Kierowca_MZA

    do ~Zawister
    Oczywiście, że bzdura. Zamiast te pieniądze przeznaczać na system, który ma pomóc ZTM-owi (w tym jego uaktualnianie i konserwację), w karaniu przewoźników (nakładanie kar za niepunktualność), przeznaczyć je na zakup nowych autobusów i tramwajów.
    Pomijając zresztą aspekt kasy dla ZTM z kar. Jaki ma sens system, do którego będzie podpiętych około 250 autobusów i tramwajów, gdy w godzinach szczytu jeździ ich około 1.400 ? Taki system miałby sens, gdyby wszystkie autobusy i tramwaje były do niego podpięte i gdyby był on dostępny na ekspedycjach i w centrali ruchu, którym faktycznie by pomógł w sytuacjach awaryjnych, do sprawnego zarządzania ruchem pojazdów zbiorkomu, a nie w centrali ZTM, która nie ma do tego predyspozycji.

  • 50Grosh

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.12.2011 17:29 ~50Grosh

    @Zawister - w którym kierunku od Warszawy się wychowałeś?

  • Zawister

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.12.2011 14:56 ~Zawister

    Bzdura???!!! Nie sądzę,to jakiś frajer z ZTM-u lub chamski motorniczy to pisze, który grzeje w tramwaju jak jest na zewnątrz 10 stopni na plusie i nie włącza ogrzewania jak na zewnątrz minus 5!!!!! Tramwaj jeździ tak mało i rzadko szczególnie o poranku lub wieczorami po 21,22 i w weekendy ,że czasami nie można wsiąść do tramwaju!!!!!

  • nie rodowity ale swój

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.12.2011 13:47 ~nie…

    @ ~deeboo a jak ja nie jestem rodowity, ale mieszkam tu długo i od samego początku odkąd mieszkam płacę tu podatki to moja kasa nie pójdzie w błoto??!

  • MeloMan

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.12.2011 11:50 ~MeloMan

    ~tomek

    Otóż to. Dodać 50-60 tablic w rejonie JPII, Marszałkowskiej, Puławskiej, czy Andersa, dokupić GPSów, żeby system działał jak należy i powstaje system przydatny dla mieszkańców i turystów jednocześnie. Dopiero po takich działaniach powinno się dbać o efekty wizualne i estetykę...

  • bzdura!

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.12.2011 11:34 ~bzdura!

    dłużej się będzie czekało na połączenie z siecią niż na tramwaj, który na tych trasach jeździ co 2-3-4-5 minut.

  • TheMarymonciak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.12.2011 11:08 ~TheMarymonciak

    Szkoda że od kilku lat nie mogą się wziąć za ekran na Metrze Marymont! OBCIACH! Wszędzie są, a tam wyłączone na peronach!

  • tomek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.12.2011 10:40 ~tomek

    Za 4 wiaty wydano 7 mln a za 40 tablic 6,3 mln. Nie lepiej było zrobić prostsze i tańsze wiaty a pieniądze przeznaczyć na tablice?

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »