Informacje

15.04.2018 18:26 jest przetarg na koncepcję

Tramwaj na Zieloną Białołękę pojedzie wiaduktem nad S8

SERWISY:

Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na koncepcję wiaduktu tramwajowego przebiegającego nad trasą S8. W przyszłości ma to być jeden z elementów trasy na Zieloną Białołękę.

Zgodnie z planem tramwajarzy, wiadukt będzie miał około kilometra długości. Ma zapewnić składom bezkolizyjny przejazd nad ekspresówką i planowaną trasą Olszynki Grochowskiej.

"Po północnej stronie trasy, bezpośrednio przy rondzie Małej Brzozy, zaplanowaliśmy budowę węzła przesiadkowego z autobusów do tramwajów. Perony pętli autobusowej będą zbudowane jak najbliżej przystanku tramwajowego. Nieco dalej będzie miejsce na parking Park and Ride, na którym będzie ponad 200 stanowisk postojowych dla samochodów oraz 300 dla rowerów" - zapowiadają urzędnicy Tramwajów Warszawskim w komunikacie prasowym.

Sześć kilometrów, dziewięć przystanków

Cała nowa trasa z Bródna na Zieloną Białołękę ma liczyć około 6,5 kilometra. Pobiegnie wzdłuż ulicy Matki Teresy z Kalkuty, potem Św. Wincentego i Głębockiej. Dalej będzie przebiegać wzdłuż planowanej trasy Olszynki Grochowskiej, aż do pętli w pobliżu szkoły podstawowej numer 112 przy ulicy Zaułek. W sumie to dziewięć przystanków i 20 peronów.

Tramwajarze szacują, że składy na przyszłej trasie będą poruszały się z częstotliwością co około dwie - trzy minuty. Linia tramwajowa będzie przebiegać przez Kondratowicza, gdzie pasażerowie będą mogli przesiąść się do planowanej tam stacji II linii metra.

Aktualnie spółka szuka wykonawcy, która sporządzi koncepcję wiaduktu. Przetarg został ogłoszony w piątek. Zwycięzca będzie miał pół roku na swoje prace i uzgodnienie projektu z jednostkami miejskimi.

"Zakończenie prac projektowych całej trasy tramwajowej planujemy w 2021 roku" - zapowiadają Tramwaje Warszawskie. Prace budowlane mają potrwać około dwóch lat, co oznacza, że trasa ma być oddana w 2023 roku.

Łatwy dojazd do metra

Budowę tramwaju na Zieloną Białołękę władze miasta zapowiedziały w 2016 roku. - Rozwój transportu szynowego to jeden z priorytetów wiceprezydent Renaty Kaznowskiej. Jest bardzo efektywny. Zwłaszcza w miejscach, które borykają się z problemami komunikacyjnymi, a Zielona Białołęka niewątpliwie takim jest. Fragment tej dzielnicy w ostatnim czasie bardzo szybko się rozwija, chcemy więc wzmocnić transport publiczny, żeby mógł rozwijać się dalej - mówił wówczas rzecznik ratusza Bartosz Milczarczyk.

- Założeniem tej trasy tramwajowej jest przede wszystkim dojazd do II linii metra, do przystanku przy ratuszu dzielnicy Targówek. Natomiast będzie oczywiście możliwość wyjazdu tym tramwajem dalej, tory będą wybudowane, będzie to normalna dwutorowa linia i będzie połączona z istniejącą trasą tramwajową w rejonie skrzyżowania Rembielińskiej i Matki Teresy z Kalkuty - wyjaśniał z kolei Grzegorz Madrjas z Tramwajów Warszawskich.

>> CZYTAJ TAKŻE O PLANOWANEJ BUDOWIE TRAMWAJU Z WOLI NA WILANÓW <<


kw/gp

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • sursum

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.04.2018 19:36 ~sursum

    wawa~wawa

    Większość ludzi nie rozumie, że tramwaj nie ma większej przepustowości od autobusu.
    Jest za to droższy w budowie i utrzymaniu. I o to chodzi. Kasa na nagrody, premie, wynagrodzenia przy okazji inwestycji współfinansowanej przez UE.


    Mylisz się, tramwaj jest dużo pojemniejszy niż autobus, który spala 60 litrów ropy na 100km - tramwaj jeździ na prąd i zużywa go mało, bo tarcie metalowych kół o szyny jest małe. Czy wiesz, że sumaryczna powierzchnia styku kół i szyn w pociągu o długości kilometra jest mniejsza niż 2 metry kwadratowe??? I te lamenty, że jak tramwaj się popsuje to korek jest i nie można ominąć... tak jest korek - na góra 30 minut, a na S8 dzwon jest co drugi dzień, 3 pasy wolne, a korek z powodu dzwona na wszystkich 8 w obie strony...

  • wawa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.04.2018 19:07 ~wawa

    Większość ludzi nie rozumie, że tramwaj nie ma większej przepustowości od autobusu.
    Jest za to droższy w budowie i utrzymaniu. I o to chodzi. Kasa na nagrody, premie, wynagrodzenia przy okazji inwestycji współfinansowanej przez UE.

  • Dosia125

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.04.2018 17:58 ~Dosia125

    nuniez~nuniez

    Jaka "Zielona Białołęka"??? Nie ma czegoś takiego. To jest po prostu Wschodnia Białołęka. Używajcie nazw kartograficznych, a nie z prospektów deweloperów!

    ZIELONA BIAŁOŁĘKA. A ty się odczep od nazwy. Żadna wschodnia, zachodnia, czy inna -dnia.

  • ech

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.04.2018 17:22 ~ech


    realistaa~realistaa

    Oczywiście że ostatnia stacja powinnna być w CH Atrium Targówek. Z pewnością centrum handlowe partycypowałoby w kosztach budowy stacji. Obok postawić P&R podobny do tego na Młocinach tak aby ściągnąć ruch samochodów z Marek i Radzymina. Właśnie tak robią nasi dużo bardziej rozwinięci sąsiedzi Czesi. Stacje tam sa budowane w polu gdzie za X lat ma byc zabudowa.

    kapusta~kapusta


    No właśnie Czesi (tak jak i cały zachód europy) są ogarnięci i tam są plany zagospodarowania, a zabudowa jest uporządkowana. Najpierw wytycza się i buduje drogi stosowne do planowanej zabudowy - potem buduje budynki. To teraz sobie popatrz na Wschód Białołęki gdzie zabudowa powstała "z przypadku" na małych poletkach. Gdzie ty chcesz to metro budować w tym koglu-moglu? Najpierw trzeba by było wyburzyć całą zabudowę, zbudować metro, wytyczyć siatkę ulic i wtedy tak - ale koszt taki, że możesz zapomnieć... Poza tym nawet gdyby chodziło o wybudowanie tylko jednej stacji przy CH Targówek, to dlaczego II linia miałaby się tak radykalnie skracać, skoro idąc przez Bródno może zostać wydłużona dalej aż do Tarchomina i obsługiwać ogromną część miasta???



    Mrzonki. Tarchomin? I kto tym by jeździł na około? To już lepiej przedłużyć z Młocin pod hutą i przez wisłę...

  • Bielańczyk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.04.2018 13:09 ~Bielańczyk

    Obserwator~Obserwator

    A kiedy Szanowni Tramwajarze weźmiecie się do pracy? Od wielu lat to same wirtualne koncepcje i żadnych torów w realu


    Zamiast pytać "tramwajarzy", zapytaj w ratuszu.

  • kapusta

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.04.2018 13:07 ~kapusta

    realistaa~realistaa

    Oczywiście że ostatnia stacja powinnna być w CH Atrium Targówek. Z pewnością centrum handlowe partycypowałoby w kosztach budowy stacji. Obok postawić P&R podobny do tego na Młocinach tak aby ściągnąć ruch samochodów z Marek i Radzymina. Właśnie tak robią nasi dużo bardziej rozwinięci sąsiedzi Czesi. Stacje tam sa budowane w polu gdzie za X lat ma byc zabudowa.



    No właśnie Czesi (tak jak i cały zachód europy) są ogarnięci i tam są plany zagospodarowania, a zabudowa jest uporządkowana. Najpierw wytycza się i buduje drogi stosowne do planowanej zabudowy - potem buduje budynki. To teraz sobie popatrz na Wschód Białołęki gdzie zabudowa powstała "z przypadku" na małych poletkach. Gdzie ty chcesz to metro budować w tym koglu-moglu? Najpierw trzeba by było wyburzyć całą zabudowę, zbudować metro, wytyczyć siatkę ulic i wtedy tak - ale koszt taki, że możesz zapomnieć... Poza tym nawet gdyby chodziło o wybudowanie tylko jednej stacji przy CH Targówek, to dlaczego II linia miałaby się tak radykalnie skracać, skoro idąc przez Bródno może zostać wydłużona dalej aż do Tarchomina i obsługiwać ogromną część miasta???

  • kombi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.04.2018 12:44 ~kombi


    polak~polak

    tylko metro, reszta nic nie warta
    ckm~ckm


    Trochę taki kult cargo. Metro jako wielkomiejski fetysz i lek na całe zło. Ale chyba wszyscy się tam nie zmieszczą:)


    Bo tu nie chodzi o to, czy metro tam ma sens czy nie ma, tylko żeby wartość mieszkań wzrosła. Kupiło się za 5000, a sprzedawałoby po 6500... tak to kombinują... :)

  • nuniez

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.04.2018 12:40 ~nuniez

    Jaka "Zielona Białołęka"??? Nie ma czegoś takiego. To jest po prostu Wschodnia Białołęka. Używajcie nazw kartograficznych, a nie z prospektów deweloperów!

  • Fredi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.04.2018 12:32 ~Fredi

    Jeśli tam jest miejsce na torowisko, to znaczy, że można tam zrobić zwykłą asfaltową ulicę i puścić autobusy elektryczne. W razie awarii tramwaj blokuje całkowicie na wiele minut możliwość przejazdu, a autobusy mogą się ominąć, no i z ulicy może w razie konieczności skorzystać karetka, straż pożarna.

  • Obserwator

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.04.2018 10:22 ~Obserwator

    A kiedy Szanowni Tramwajarze weźmiecie się do pracy? Od wielu lat to same wirtualne koncepcje i żadnych torów w realu

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Zaparkował przepisowo, ukarali go naklejkami

Zaparkował przepisowo, ukarali go naklejkami

Przy ulicy Śniegockiej kierowca alfy romeo zaparkował samochód równolegle do jezdni, czyli zgodnie z przepisami. Za drogowy legalizm spotkała go niezasłużona... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »