Informacje

07.12.2018 09:34 trasa wzdłuż osiedli na Odolanach

Tramwaj na Kasprzaka w 2023 roku. Jest umowa na projekt trasy

SERWISY:

 

Projekt trasy tramwajowej na Kasprzaka za rok powinien być gotowy. Tramwaje Warszawskie podpisały umowę z firmą projektową.

Zdaniem wybranego przez tramwajarzy wykonawcy będzie opracowanie dokumentacji budowy i przebudowy trasy tramwajowej na Kasprzaka (między Karolkową i Sowińskiego) oraz na Wolskiej (od Elekcyjnej do Kasprzaka). Oprócz tego, ma też obowiązek uzyskania decyzji administracyjnych potrzebnych do prowadzenia robót.

Nowa linia tramwajowa pobiegnie w ulicy Kasprzaka między Wolską i Skierniewicką. Połączenie torów nastąpi w wykopie, pod skrzyżowaniem drogowym tych ulic. Długość całej trasy wyniesie około 3,5 km. Tory zostaną zbudowane na odcinku ponad 2 kilometrów i będą obsadzone zielenią. Pozostały istniejący odcinek (około kilometrowy) na Wolskiej i Kasprzaka zostanie zmodernizowany.

Sześć nowych peronów

Linia "będzie biegła wzdłuż intensywnie rozbudowujących się osiedli na Odolanach. Tramwaj zapewni kilku tysiącom mieszkańców szybki i wygodny dojazd do stacji metra przy rondzie Daszyńskiego, a także do centrum Warszawy" - zachwalają urzędnicy.

Powstanie sześć nowych peronów: przy Płockiej, przy przystanku kolejowym Warszawa Wola oraz przy Ordona. Kolejne dwa - funkcjonujące dziś - zostaną zmodernizowane.

Projekt trasy będzie kosztował 2,6 miliona złotych. Sama budowa pochłonie 116 milionów. Powinna zostać ukończona w 2023 roku.

Początek trasy tramwaju na Wilanów

Od planowanej trasy na Kasprzaka będzie rozpoczynać się w przyszłości linia tramwaju na Wilanów. Łącznie będzie miała 18 kilometrów i połączy kilka dzielnic: zacznie się na Woli, w drodze do celu przetnie Ochotę i Mokotów, a przy okazji przyniesie też zmiany w północnej części Śródmieścia.

Inwestycja podzielona jest na sześć etapów. Jej projekt zakłada między innymi budowę pierwszego podziemnego przystanku tramwajowego w stolicy - pod Dworcem Zachodnim. Szczegółowy przebieg nowej linii opisywaliśmy w ubiegłym roku na tvnwarszawa.pl.

>>> ZOBACZ, KTÓRĘDY BĘDZIE PRZEBIEGAŁA CAŁA TRASA Z WOLI NA WILANÓW <<<

kk/pm

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Kierowca Rowerzysta

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.12.2018 09:28 ~Kierowca…

    Brawo. Pochwalcie się całemu światu za takie tempo

  • Nikt

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.12.2018 00:14 ~Nikt



    warszawiak~warszawiak

    trasa trolejbusowa jest sto tańsza w budowie i eksploatacji niż tramwajowa ale kto bogatemu zabroni
    Rurex~Rurex


    Hahaha! Kosztuje tyle samo lub więcej - trolejbus zajmuje więcej miejsca jak tramwaj. Ale gimby nie znajo.

    jose~jose

    Hahaha bredzisz jak neomarksista. Tramwaje mają po 32 metry długości więc są najdłuższymi pojazdami w Warszawie, często blokując przez to skrzyżowania.

    A w jaki sposób blokują?

  • jose

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.12.2018 13:19 ~jose


    warszawiak~warszawiak

    trasa trolejbusowa jest sto tańsza w budowie i eksploatacji niż tramwajowa ale kto bogatemu zabroni
    Rurex~Rurex


    Hahaha! Kosztuje tyle samo lub więcej - trolejbus zajmuje więcej miejsca jak tramwaj. Ale gimby nie znajo.


    Hahaha bredzisz jak neomarksista. Tramwaje mają po 32 metry długości więc są najdłuższymi pojazdami w Warszawie, często blokując przez to skrzyżowania.

  • jose

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.12.2018 13:17 ~jose


    warszawiak~warszawiak

    trasa trolejbusowa jest sto tańsza w budowie i eksploatacji niż tramwajowa ale kto bogatemu zabroni
    Stefun~Stefun

    Tak, tylko do trajtka wchodzi w godzinach szczytu 100 osób, a do np Swinga 300 osób. Masz brachu dobry pomysł, zaoszczędzić po to żeby mniej osób mogło się przemieszczać...

    Nie rozpędzaj się tak z tą tramwajo-propagandą. Do Swinga wchodzi 210 osób nie 300. A do trolejbusa nawet 170. Z tym, że trolejbus ma 18m a Swing 32m. W przeliczeniu na metry wychodzi to na niekorzyść Swinga.

  • Obserwator

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.12.2018 10:37 ~Obserwator

    Obserwator - odp. do Jacka:
    1. Przeczytaj uważnie mój tekst. Nie pisałem o tunelu pod Prymasa 1000-lecia, ale o zagłębieniu tramwaju już od Prymasa w ciągu Kasprzaka i wykonania skrzyżowania tramwajowego w rejonie Ordona na poziomie (-1). Dwa tunele, o których piszesz są bardzo potrzebne i cieszę się, że będą
    2. Zwróć uwagę, że nie zawsze da się korzystać z komunikacji miejskiej i dlatego miasto powinno być tak kształtowane, aby w miarę możliwości (a tu akurat takie są) rozdzielać ruch w sposób umożliwiający jego maksymalną płynność. Codziennie przejeżdżam opisywanym odcinkiem (rano i po południu) i naprawdę widzę, co się tu dzieje. Co do Osiedli przy Olbrachta to może warto, aby miasto wreszcie zbudowało planowaną od lat ulicę między Wola Park a Fort Wola (pętla) i uruchomiło tam jakąś komunikację. Wtedy rzeczywiście wyjazd z Olbrachta stanie się znacznie lepiej niż teraz możliwy komunikacją zbiorową.
    3. Deweloperzy na pewno mogliby uczestniczyć we współinwestowaniu w infrastrukturę komunikacyjną, ale to urzędnicy miejscy są od planowania i przygotowania odpowiednich ram

  • Stefun

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.12.2018 00:42 ~Stefun

    warszawiak~warszawiak

    trasa trolejbusowa jest sto tańsza w budowie i eksploatacji niż tramwajowa ale kto bogatemu zabroni

    Tak, tylko do trajtka wchodzi w godzinach szczytu 100 osób, a do np Swinga 300 osób. Masz brachu dobry pomysł, zaoszczędzić po to żeby mniej osób mogło się przemieszczać...

  • Rurex

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.12.2018 00:08 ~Rurex

    warszawiak~warszawiak

    trasa trolejbusowa jest sto tańsza w budowie i eksploatacji niż tramwajowa ale kto bogatemu zabroni


    Hahaha! Kosztuje tyle samo lub więcej - trolejbus zajmuje więcej miejsca jak tramwaj. Ale gimby nie znajo.

  • Fis

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.12.2018 20:54 ~Fis

    Trasa tramwajowa która na Kasprzaka została zlikwidowana, teraz będzie odbudowana. No tramwaje mogą ogłosić sukces. Więcej takich!

  • taak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.12.2018 19:49 ~taak

    taka uwaga: na obenych przystankach dwa nowe tramwaje się nie mieszczą (piaski, w kierunku centrum na przykład), i blokują całe przejścia dla pieszych przez ulicę. kombinujcie specjaliści od ztm tak, żeby się z absurdów waszych nie śmiać.

  • warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.12.2018 18:58 ~warszawiak

    trasa trolejbusowa jest sto tańsza w budowie i eksploatacji niż tramwajowa ale kto bogatemu zabroni

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Samotne auto pośród błękitu. "Trudno komentować głupotę"

Samotne auto pośród błękitu. "Trudno komentować głupotę"

Elegancki samochód osobowy stojący samotnie pośrodku wielkiej plamy błękitu wypatrzył jeden z naszych czytelników. Wysłał zdjęcia na Kontakt 24. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »