Informacje

17.11.2016 16:58 PODSUMOWANIE KONSULTACJI

Tramwaj na Gocław.
Pięć wariantów tylko w teorii

SERWISY:


Urzędnicy zrobili pierwsze podsumowanie konsultacji społecznych w sprawie tramwaju na Gocław. Mieszkańcom przedstawiono pięć wariantów przebiegu, ale inwestor nie ukrywa, że w grze są tylko dwa.

Podczas czterech spotkań prowadzonych od końca października zebrano 321 ankiet. - Ale przez punkty konsultacyjne przewinęło się znacznie więcej osób, myślę, że ta liczba może sięgać tysiąca - zastrzega Wojciech Bartelski, wiceprezes Tramwajów Warszawskich.  - Tylko część zostawiała ankiety, niektórzy po prostu przyszli porozmawiać z naszymi pracownikami, zobaczyć materiały, wziąć ulotkę – wyjaśnia.

Swoimi opiniami mieszkańcy dzielili się także droga elektroniczną – na specjalnie uruchomiony adres przesłali 126 maili.

Boją się o "swoje" autobusy

Jakie wnioski płyną z tego dialogu? Tramwajarze twierdzą, że "istnieje wyraźne poparcie dla realizacji inwestycji, przeciwnicy to nieduża, ale zorganizowana i aktywna grupa". Wstępne ocenili, że projekt budowy wiąże się z dużymi nadziejami mieszkańców, ale budzi też ich obawy. Dotyczą one głównie ewentualnego odebrania linii autobusowych, do których się przywiązali i korzystają z nich regularnie. Jest prawdopodobne, że wraz z uruchomieniem nowej linii tramwajowej, część autobusów zniknie.

- Nie chcę wchodzić w kompetencje ZTM, ale z prowadzonych przez nas rozmów wynika, że nie chodzi o cięcia jeden do jednego. Komunikacja jest żywym organizmem, na tym etapie nie można zadeklarować: te zostaną zlikwidowane, tamte zostaną. Generalnie chodzi o ubogacenie istniejącej oferty, a nie jej ograniczanie – mówi Bartelski.

Pięć czyli dwa

Głównym celem konsultacji było wskazanie optymalnej trasy przebiegu linii na Gocław. Oficjalnie opcji było pięć, ale w miejskiej spółce nie ukrywają, że na stole pozostają tylko dwie, w dodatku takie same w najbardziej kontrowersyjnej kwestii, czyli poprowadzenie torów wzdłuż Kanału Wystawowego i wejście na fragment ogródków działkowych. Różnica jest tylko we fragmencie między al. Stanów Zjednoczonych ul. gen. Bora Komorowskiego (w W2 linia byłaby bliżej osiedli Afrykańska i Saska, w przy W1 osiedla Saska).

>>ZOBACZ MAPĘ W PEŁNEJ ROZDZIELCZOŚCI<<

Po co więc pokazywać warianty prowadzenia tramwaju Wałem Miedzeszyńskim (W5), Saską (W4) lub Kinową (W3)? - One pojawiły się jako postulat mieszkańców. Przeanalizowaliśmy je, bo tak nakazywała uczciwość. Ale ostatecznie odrzuciliśmy je, postawiliśmy na nich krzyżyk. Do decyzji środowiskowej zostały złożone tylko dwa – nie ukrywa nasz rozmówca.

Jednoczenie przekonuje, że szereg spraw wciąż jest otwarta, dlatego konsultacje mają sens.  – To cała masa drobnych, ale z punktu widzenia pasażerów istotnych rzeczy: układ dojść do przystanków, przejść do ogródków działkowych, usytuowanie tych przystanków, elementy małej architektury – wylicza Wojciech Bartelski.

Zapewnia też, że nie zabraknie zieleni, o którą boją się mieszkańcy. – Rozważamy zielone torowisko, żywopłot między torami a kanałkiem, zasadzimy krzewy dobrze tłumiące hałas. Gwarantuję, że w tym miejscu (wzdłuż Kanału Wystawowego – red.) zieleń będzie bardziej szlachetna, wypielęgnowana, trwała niż teraz – podsumowuje.

Niestety na razie nie wiemy, na który wariant wskazali mieszkańcy. Szczegółowe wyniki konsultacji mają być znane dopiero w styczniu.

Zobacz też: "Tram-wał na Gocław". Chcą nowego mostu"

Piotr Bakalarski

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • ot co

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.11.2016 13:33 ~ot co

    Margerytka~Margerytka

    Mieszkam na Saskiej Kepie i nie mogę się już doczekać trasy tramwajowej. Nie rozumiem postulatów ortodoksów saskich ze nie chcą tramwaju pod oknami, ale tyłek szybko chciałoby się przewieźć z punktu A do punktu B... cóż, wszystkim nie dogodzisz, ale skoro ktoś już się zdecydował na mieszkanie w mieście to musi pozwolić dać mu się rozwijać

    Nie wszyscy mieszkańcy Saskiej Kępy lubią wozić tyłek, tylko lemingi tak mają .

  • aga

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.11.2016 13:31 ~aga

    Margerytka~Margerytka

    Mieszkam na Saskiej Kepie i nie mogę się już doczekać trasy tramwajowej. Nie rozumiem postulatów ortodoksów saskich ze nie chcą tramwaju pod oknami, ale tyłek szybko chciałoby się przewieźć z punktu A do punktu B... cóż, wszystkim nie dogodzisz, ale skoro ktoś już się zdecydował na mieszkanie w mieście to musi pozwolić dać mu się rozwijać

    Nie wszyscy mieszkańcy Saskiej Kępy lubią wozić tyłek tak jak ty .

  • i tyle

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.11.2016 13:16 ~i tyle

    ldo~ldo

    Bez dyskusji i słuchania garstki nawiedzonych zgodnie z pierwotnym planem wariant 4 . Teraz marudzą, a potem będą pierwsi do jazdy.

    Bez dyskusji tramwaj pod twoimi oknami, nam tramwaj nie jest potrzebny, bo mamy bardzo dobre połączenia autobusowe .

  • saska

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.11.2016 13:11 ~saska

    do : kiedyś przeciwnik tramwajów
    nie bądź taki mądry, mieszkańcu gocławia, to tobie radzę przenieść się do centrum, albo koło stadionu i tam mógłbyś się delektować hałasem , a mieszkańców Saskiej Kępy i działkowców zostaw w spokoju . Na Gocławiu porobiliście sobie ogrodzone enklawy , a chcielibyście jeździć pod oknami innych .

  • gość

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.11.2016 09:05 ~gość


    kiedyś przeciwnik tramwaju~kiedyś przeciwnik tramwaju

    Tramwaj jest potrzebny. Gocław codziennie rano stoi w korku. Metro jest jeszcze bardziej potrzebne, ale będzie za 50 lat. Na pewno kiedyś doczekamy się nitki na gocław, inaczej cofną Warszawie dotację na stację stadion - gdzie jest peron na gocław.

    Saska kępa niech się przeniesie do konstancina albo Podkowy leśnej i tam będzie sobie enklawą. Błagam Was o rozsądek - saska kępa jest w środku miasta. Niestety musicie czasem słyszeć petardy i kocerty ze stadionu i codziennie rano świst tramwaju z Gocławia.

    Jęśli chodzi o ogródki działkowe - to uważam, że jest to mafia w środku miasta DO LIKWIDACJI, do zmiany na tereny PUBLICZNE - np parki.
    qweta~qweta


    Gocław stoi w korku?
    Trzeba zrobić bus-pas. Wyjdzie dużo taniej i szybciej niż budowa hałaśliwego i zawodnego tramwaju.

    Zgadza się. Wystarczy zbudować aleję Tysiąclecia do al. Stanów Zjednoczonych z oddzielnym bus-pasem. Zarówno samochody, jak i autobusy będą miały bezpośrednie połączenie do trasy Łazienkowskiej i wszyscy na tym skorzystają, a i Saska odetchnie. Ale lepiej lobbować głośne i powolne tramwaje...

  • qweta

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.11.2016 20:47 ~qweta

    kiedyś przeciwnik tramwaju~kiedyś przeciwnik tramwaju

    Tramwaj jest potrzebny. Gocław codziennie rano stoi w korku. Metro jest jeszcze bardziej potrzebne, ale będzie za 50 lat. Na pewno kiedyś doczekamy się nitki na gocław, inaczej cofną Warszawie dotację na stację stadion - gdzie jest peron na gocław.

    Saska kępa niech się przeniesie do konstancina albo Podkowy leśnej i tam będzie sobie enklawą. Błagam Was o rozsądek - saska kępa jest w środku miasta. Niestety musicie czasem słyszeć petardy i kocerty ze stadionu i codziennie rano świst tramwaju z Gocławia.

    Jęśli chodzi o ogródki działkowe - to uważam, że jest to mafia w środku miasta DO LIKWIDACJI, do zmiany na tereny PUBLICZNE - np parki.


    Gocław stoi w korku?
    Trzeba zrobić bus-pas. Wyjdzie dużo taniej i szybciej niż budowa hałaśliwego i zawodnego tramwaju.

  • Tak właśnie było

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.11.2016 18:20 ~Tak…

    TramWał na Gocław~TramWał na Gocław

    Najważniejszy jest dla nas głos mieszkańców. Jeżeli poznamy ten głos, będziemy mogli przeanalizować ich argumenty i podjąć ostateczne decyzje. - zażartował rzecznik Tramwajów Warszawskich Michał Powałka.

    - Przyjdziemy na "konsultacje" - zażartowali mieszkańcy.

  • ldo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.11.2016 16:52 ~ldo

    Bez dyskusji i słuchania garstki nawiedzonych zgodnie z pierwotnym planem wariant 4 . Teraz marudzą, a potem będą pierwsi do jazdy.

  • ceh

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.11.2016 16:11 ~ceh

    ART~ART

    Kiedy ludzie otworzą w końcu oczy?? Tramwaj potrzebny jest przez most z pętli Gocław i to rozwiązuje problem korków - a jeszcze bardziej uruchomienie w końcu obwodnicy - po tym czasie należy się zastanowić czy ten tramwaj jest faktycznie potrzebny - JAK RUCH POJEDZIE WŁAŚNIE NIĄ!! Dodatkowo zakaz budowy nowych bloków na Pradze kosztem miejskiej zieleni - tak, także kosztem po cichu wykupowanych ogródków działkowych - wiadomo, że jak przyjdzie deweloper i da starszemu Państwu 20tys to wezmą bo emerytury im nie starcza do końca miesiąca. DOSYĆ STAWIANIA BLOKÓW!!!!


    Tramwaj przez dedykowany most? I pewnie jeszcze Kosmodrom do lotów turystycznych na Marsa?

  • ech

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.11.2016 16:09 ~ech

    Yami~Yami

    Dajcie spokój już z tym tramwajem, do tego na kinową? po co nadrabiać kilometry jak można śmignąć do centrum autobusem, prawie cała droga buspas.
    Metro i tylko metro. Szkoda pieniędzy i miejsca na tą zawalidrogę.


    Jakie znowu metro - wiesz którędy ma iść? Przez Grochów.

    Samochodem i autobusem też jeździsz z Gocławia przez Rondo Wiatraczna?

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »