Informacje

30.05.2011 20:54 urzędnicy analizują

Tramwaj na Gocław?
Na razie studium

SERWISY:

Nie tylko sama trasa tramwajowa na Gocław leży w orbicie zainteresowań miejskich urzędników. Zastanawiają się, czy nie stworzyć na odcinku od al. Waszyngtona trambuspasa. Zasadność takiego rozwiązania pokaże studium przedprojektowe trasy.

Ratusz ogłosił przetarg na wykonanie dokumentu. Do realizacji oczywiście jeszcze daleka droga, ale studium ma dać odpowiedź na kilka ważnych pytań.

Warianty do wyboru

O tym, że urzędnicy biorą pod uwagę dwie trasy tramwajowe na Gocław pisaliśmy już we wrześniu ubiegłego roku. Wtedy radni miasta zdecydowali, że warto dać pieniądze na opracowanie, które wskaże jedną z tras. Którędy może pojechać tramwaj?

Wariant pierwszy prowadzi z al. Waszyngtona przez ul. Międzynarodową, Afrykańską, gen. Bora-Komorowskiego na pętlę Gocław.

Opcja druga już nieco się różni. Tramwaj pojechałby na trasie: al. Waszyngtona, Kanał Kamionkowski, Lokalna Zachodnia, Bora-Komorowskiego na pętlę Gocław.

Urzędnicy chcą, żeby firma, która przetarg wygra uwzględniła w obu wariantach możliwość stworzenia torowiska tramwajowo–autobusowego. A także kontynuacji trasy w kierunku ul. Grochowskiej z jednej strony i w kierunku Zerznia z drugiej.

Platformy, wiaty i pętla

W analizie ma się znaleźć również informacja o planowanych w okolicach trasy inwestycjach, budowanych drogach i przebiegu istniejącego systemu komunikacji miejskiej. Urzędnicy zastrzegli, że życzą sobie platformy przystankowe długie na 66 m., na każdej mają znaleźć się również wiaty z łakwami. "Zamawiający przewidział lokalizację pętli tramwajowej w miejscu istniejącej obecnie pętli autobusowej Gocław położonej w rejonie ul. Gen. Bora - Komorowskiego - Jugosłowiańskiej - Trasy Siekierkowskiej. Pętla ta obsługiwać ma zarówno tramwaje, jak i autobusy" – czytamy w założeniach przetargu.

Start w 2015 r.?

Ratusz chce się też dowiedzieć, czy warto zbudować parking P&R przy pętli Gocław. Osobna sprawa to prognozy ruchu na planowanej już od dawna trasie. Mają być wykonane w okresach pięcioletnich na 25 lat, a punktem początkowym ma być rok 2015. Zwycięzca przetargu ma określić m.in., jaki wpływ ruch tramwajowy może mieć na planowaną w przyszłości odnogę II linii metra na Gocław.

Planiści będą musieli wycenić też koszt planowanej inwestycji. Z wstępnych szacunków wynika, że inwestycja może pochłonąć od 160 do 220 mln zł.

ran/ec

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Agnieszka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.03.2014 14:46 ~Agnieszka

    Koło kanału Kamionkowskiego może byc tylko traca biegowa od Gocławia do Skaryszaka a nie linia tramwajowa. Niszczenie unikatowego miejsca w Warszawie i takich walorów przyrody to barbarzyństwo. Takie propozycje to nie kiełbasa wyborcza to zgniłe jajo. Zrobię wszystko, żeby to miejsce chronic. Będą protesty !

  • Agnieszka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.03.2014 14:16 ~Agnieszka

    SKANDAL !!!!! BLAGAM , BLAGAM WSZYSTKIE ORGANIZACJA EKOLOGICZNE. LUDZIE TO JEST BARBAŻYŃSTWO PUSZCZAC TRAMWAJ KOŁO KANAŁU KAMIONKOWSKIEGO. TAM JEST PRAWDZIWE ŻYCIE, WODNE PTACTWO, PŁAZY. LUDZIE UWIELBIAJĄ TAM SPACEROWAC, BIEGAC Z GOCŁAWIA DO PARKU SKARYSZEWSKIEGO. CO ZA BEZDUSZNI LUDZIE WYMYSLAJĄ TAKIE PROJEKTY, TO JEST UNIKATOWE MIEJSCE W SRODKU WARSZAWY. TE TRAMWAJE BEDA ROZJEŻDŻAC MALE KACZUSZKI, A MAJOWY RECHOT ŻAB BĘDZIE ZAGŁUSZONY PRZEZ MATALOWE TRAMWAJE. TO CO TU JEST NAJCENNIEJSZE TO WŁAŚNIE TO MIEJSCE. BEZDUSZNYCH URZĘDNIÓW ZAPRASZAM NA NIEDZIELNY SPACER WMAJU, NIECH ZOBACZĄ I POCZUJĄ CO MOGĄ ZNISZCZYC BEZPOWROTNIE.

  • r.

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.05.2011 19:13 ~r.

    Ja chce metrooo

  • się

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.05.2011 17:32 ~się

    bla bla bla, znowu gadają, planują a skończy się na niczym. O tramwaju na Gocław słyszę od małego. I skończy się jak z tramwajem na Tarchomin, pogadaja i tyle. Powodzenia

  • Rurex

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.05.2011 15:08 ~Rurex

    Wszystkim narzekaczom, że budynki blisko, że źle i wogóle proponuje wycieczkę chociażby do Pragi Czeskiej, gdzie tramwaje świetnie sobie radzą na jeszcze węższych ulicach niż Saska Kępa a mieszkańcy nie narzekają na hałas. Niektórzy zapomnieli, że wagony 13N za 2 lata znikną z Warszawy, więc opowiadania o hałasie można włożyć między bajki, bo więcej go robią samochody. Ale oczywiście ponarzekać sobie na tramwaje można - czemu nie.
    Co do tramwaju na Starówkę - popieram - Krakowskim Przedmieściem powinien jechać tramwaj.

  • marzyciel

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.05.2011 14:23 ~marzyciel

    Lepiej puśćcie tramwaj z ostrobramskiej przez gocław, most siekierkowski (o ile się da :P ) i jakoś w miare możliwości do metra przy wilanowskiej. Byłoby idealnie.......

    .... dobrze, że marzenia są za darmo :(

  • ZXC.pl

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.05.2011 14:13 ~ZXC.pl

    tramwaj na Starówkę! tam też ludzie muszą się przemieszczać, a co! ;-)

    jak mamy wydawać kasę na jakiś tramwaj z blokowiska gocławskiego, który będzie jechał 20 km na godz bo budynki są w odległości 10-15 m od osi jezdni to czemu nie zrobić tego na Starówce?

    już widzę jak po wykonaniu linii mieszkańcy kępy złożą wnioski o ograniczenie prędkości do 20 km na godz.. i bardzo słusznie, poprę ich...

  • merry

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.05.2011 14:10 ~merry

    ~Rurex:
    Nie manipuluj i nie wypowiadaj się za mieszkańców Kępy!

    Tramwaj przez Kępę skutkuje negatywnie dla mieszkańców! Duuużo większy hałas, zakłócenia i codziennie od 6:00 do 23:00 huk tramwajów. No chyba, że wówczas tramwaje będą jeździły z limitem 20km/h tak jak jest już na Poniatowskim? Ale to wtedy cała inwestycja jest bez sensu.

    Mieszkańcy tej części Saskiej Kępy (z okolic ul. Międzynarodowej i pobliskich) radzą sobie bardzo dobrze bez tramwaju - są autobusy, tramwaj na Waszyngtona w odległości 5-10 min spacerem ale jeśli ktoś ma auto to dość wygodny dojazd samochodowy.

  • ale o co chodzi ?

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.05.2011 13:27 ~ale o co chodzi ?

    a po co tam ma być wogóle tramwaj. Jest BUS PAS na Łazienkowskiej , szybciuto się do Saskiej przeskakuje Bus pasem , potem przesiadka i w 15 minut na Gocławiu,,,,,, więc pytam po co ktoś trwoni nie potrzebnie pieniądze ????

  • Paweł

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.05.2011 12:50 ~Paweł

    Warszawa jest zadlużona, brakuje pieniędzy na kontynouwanie już rozpoczetych inwestycji drogowych - minn. odkorkowanie węzła Marsa-Płowiecka zarówno w kierunku Rembertowa jak i Wawra. Nie wspmina sie nawet o usprawnieniu komunikacji miedzy s Starym i Nowym Rembertowem (przedzielonym linia kolejową). W tej sytuacji wydawanie pieniędzy na studium linii tramwajowej na Gocław, przy jednoczesnym zalożeniu braku środków na realizację jest niegospodarnoscią. No może ma na celu poprawić notowania platformy przed wyborami?

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »