Informacje

18.09.2015 09:09 TW otworzyło oferty w przetargu

Tramwaj do Wilanowa. Siedem firm chce opracować trasę

SERWISY:

Siedem firm złożyło oferty w przetargu na wykonanie koncepcji trasy tramwajowej z Woli do Wilanowa. Tramwaje Warszawskie mają teraz miesiąc na ich przeanalizowanie. -To istotny krok do budowy trasy - zapowiadają tramwajarze.

Jak powinna wyglądać trasa szybkiego tramwaju do Wilanowa? Jaka organizacja ruchu będzie najlepsza? Jaki będzie szacunkowy koszt budowy i eksploatacji trasy? - odpowiedzi między innymi na takie pytanie będzie musiała zawierać "wielobranżowa koncepcja programowo – przestrzenna dla potrzeb budowy trasy tramwaju szybkiego od ul. Kasprzaka do Wilanowa w Warszawie wraz z materiałami dodatkowymi". Po jej uzyskaniu TW będą mogły wystąpić o decyzje środowiskowe dla jednej z najbardziej wyczekiwanych inwestycji tramwajowych w stolicy.

Najniższa oferta za 3,3 mln zł

W czwartek Tramwaje Warszawskie otworzyły oferty w przetargu na wykonanie koncepcji. Zgłosiło się siedem firm. Najniższą propozycję złożył Halcrow Group Limited z siedzibą w Wielkiej Brytanii - 3 333 088,44 zł. Najdrożej swoje usługi wycenił zaś Transprojekt Gdański, który zaproponował wykonanie koncepcji za 5 720 730,00 zł. Teraz tramwajarze będą mieli miesiąc na przeanalizowanie wszystkich ofert.

Jak podkreślają, wykonanie koncepcji to ważny krok w kierunku wybudowania tramwaju do Wilanowa. - Dzięki niej uzyskana zostanie decyzja środowiskowa, czyli kluczowy dokument dla realizacji każdej inwestycji infrastrukturalnej, niezbędny do opracowania dokumentacji projektowej oraz uzyskania pozwolenia na budowę - tłumaczą tramwajarze.

13 km nowej trasy

Jak zapowiadali w kwietniu tramwajarze, nowa trasa będzie mieć 13 kilometrów i poprowadzi od ul Kasprzaka do Dworca Zachodniego i dalej: Alejami Jerozolimskimi - Bitwy Warszawskiej – Banacha – Rostafińskich – Boboli – Rakowiecką – Puławską – Goworka – Spacerową – Belwederską – Sobieskiego do al. Rzeczypospolitej.  Została ona podzielona na cztery odcinki:

-  od ul. Kasprzaka do Dworca Zachodniego;

- od Dworca Zachodniego do węzła Bitwy Warszawskiej 1920 r./ Grójecka;- od ul. Banacha do ul. Rakowieckiej przez ulice: Żwirki i Wigury, Rostafińskich (na obrzeżach Pola Mokotowskiego) i Boboli;

- od stacji metra Pole Mokotowskie do ul. św. Bonifacego przez ulice: Rakowiecką, Puławską, Goworka, Spacerową, Belwederską, Sobieskiego z rozgałęzieniami w ul. Gagarina, i w ul. św. Bonifacego (do obecnej pętli autobusowej Stegny);

- od ul. św. Bonifacego do Południowej Obwodnicy Warszawy przez ul. Sobieskiego i al. Rzeczpospolitej z odnogą w ul. Branickiego;

Wykonawca koncepcji będzie musiał przedstawić także plan budowy torów odstawczych lub pętli klasycznej w rejonie stacji metra Ratusz-Arsenał.

Gotowa za pięć lat?

Kiedy na nową trasę wyjadą pierwsze tabory? W kwietniu rzecznik TW, Michał Powałka, zaznaczał, że tramwajarze chcą, aby nowa trasa powstała w ciągu najbliższych pięciu lat.

Ratusz zapowiedział budowę nowych tras już w czerwcu:

jk

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • oj oj oj

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.12.2015 22:09 ~oj oj oj

    Pedro~Pedro

    Nie wiem po co tam tramwaje, autobusów dużo i często jeżdżą po ul.Sobieskiego - korków brak więc o co chodzi? jedyne co się zmieni to będzie większy hałas.

    To kup sobie mieszkanie w Grójcu tam będą budzić cię ptaszki

  • Marymoncka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.09.2015 13:23 ~Marymoncka

    Radykał, nie kłam, bo za to można iść siedzieć.

  • Miecz 43

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.09.2015 12:25 ~Miecz 43

    Projektują dla siebie.Biedacy tam nie mieszkają.Urzędów,zakładów pracy,biurowców też tam nie ma.;Cyklostradę" niech sobie wybudują,a nie nam 5 lat korków fundują w mieście.

  • Miecz 43

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.09.2015 11:20 ~Miecz 43

    Tamwajem do Wilanowa?Nawet do Konstancina i Piaseczna powinniśmy już dawno jeździć.Tylko niech ktoś rozsądny rządzi tym miastem.Po co 5 lat korków w centrum miasta?Pomyślcie jakie koszta,ile ulic wyłączonych z ruchu?Przekładania instalacji podziemnych?Dajcie żyć w tej Warszawie!!!Byłem w Atenach.Tam jest świetnie rozwiązana komunikacja.W 5 lat,wybudowano 3 linie metra i 3 linie tramwajowe.Metro jeżdzi pod ziemią i na powierzchni.Tramwaje po wybrzeżu morza.przy plażach,są cichutkie,tylko słychać szyny na zakrętach.Moim zdaniem trzeba wykorzystać to co już mamy w centrum,trochę przebudować,połączyć.Wystarczy Al.Wilanowską pojechać tramwajem od Marynaskiej, przez Południowy do Wilanowa.Dalej do Konstancina,odnogą tej trasy przez kabaty do Piaseczna i Ursynowa.Innymi odnogami do Powsina, Klerysewa,na Zawady.Woronicza połączyć z Grójecką.Moim zdaniem można to zrobić w góra 2 lata za 1/3 kosztów tej proponowanej budowy...

  • Marcin2294

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.09.2015 02:12 ~Marcin2294

    mix~mix

    Własnie po to tę linię rozebrano w 80tych latach, żeby teraz móc ją na nowo zbudować. Paranoja!
    A czy nie prościej byłoby pociągnąć metro z Kabat? Przy dzisiejszej technice, zajęłoby to rok, wcale nie musieliby kopać w ziemi, bo przecież przy STP tory wychodzą na zewnątrz, więc można by pociągnąć górą przez las i pola Powsinka. Kosztowałoby to taniej niż cała nowa trasa tramwajowa, a byłaby wydajniejsza, bo do jednego pociągu wchodzi 1500 osób, a do tramwaju 200.

    Przy okazji można by pomyśleć o wykorzystaniu bocznicy kolejowej z Kabat do linii radomskiej i wywozić tym ludzi do Mordoru, żeby nie musieli się tłuc z przesiadkami.


    Nie w 80tych, tylko na początku 70tych.

  • Radykał

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.09.2015 21:07 ~Radykał

    WNR~WNR

    To jest takie postkomunistyczne myslenie bo to własnie za czasów komuny zlikwidowano tam trwaje. Na zachodzie przywraca się linnie tramwajowe np. w Paryżu czy buduje nowe np. w Berlinie. Polecam wystawienie nosa z tego naszego grajdołka i spojrzeć jak wygląda komunikacja na zachodzie. Dlaczego mamy stawiać na PKS prywaciuchów które śmierdzą i mają kierowcówców, którzy powinni wozić bydło albo ziemniaki pod Warszawą. Dla metra nie ma alternatywy ale bydłowozy ze śmierdzącymi rurami powinny zniknąć z miast a przyjnajmiej powinno się je ograniczać. Warszawa jest i tak w trójce najbardziej zanieczyszczonych miast w Polsce.

    Zamiast zwalać wszystko na komunistyczne myślenie i bezkrytycznie małpować zachód (a tramwaje na zachodzie pełnią zupełnie inną rolę niż w Warszawie), warto bliżej przyjrzeć się faktom.

    Na przykład pieniądze zainwestowane w budowę metra, radykalnie skróciły czas dojazdu z Ursynowa do centrum (kiedyś jechało się ponad godzinę, teraz 20 minut). Korzyści są więc przytłaczające a trzeba do tego dodać jeszcze wzrost atrakcyjności i wartości gruntów wokół Metra.

    A jak wypadają tramwaje? Na przykład po wartej kilkaset milionów złotych modernizacji trasy tramwajowej w ciągu ulicy Marymonckiej, czas przejazdu tramwaju WYDŁUŻYŁ się o 20%. Po pięciu latach kolejna przebudowa tej samej trasy, za kolejne miliony złotych, ma de facto przywrócić stan sprzed pierwszej modernizacji!

  • abc

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.09.2015 19:36 ~abc

    najprościej to trolejbus tam dać

  • astro

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.09.2015 18:42 ~astro

    Lemingrad będzie miał dojazd do metra Nowokabacką to po co im tramwaj?

  • Warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.09.2015 16:49 ~Warszawiak

    A ja się pytam kiedy na Gocław?

  • jólek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.09.2015 16:29 ~jólek

    mam nadzieję, że nie wybudują!
    jeszcze tramwaju mi pod oknami brakuje...

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »