Informacje

16.06.2017 20:09 wysłali uwagi do tw

Tramwaj do Wilanowa: Mokotów chce dwóch tuneli i sieci bez trakcji

SERWISY:



Władze Mokotowa chcą, aby tramwaj do Wilanowa jechał dwoma tunelami. Domagają się również sieci bez trakcji.

Trwają konsultacje w sprawie największej inwestycji tramwajowej powojennej Warszawy. Łączna długość sześciu odcinków torowiska to blisko 20 kilometrów. Tramwaj połączy ze sobą cztery dzielnice: Wolę, Ochotę, Mokotów i Wilanów. Po zakończeniu inwestycji łatwiej ma być dotrzeć z osiedli na Dolnym Mokotowie oraz Wilanowa do centrum miasta. Swoje uwagi do budowy linii zgłaszają mieszkańcy i samorządowcy. Listę uwag przygotował zarząd dzielnicy Mokotów.

Dwa tunele

Samorządowcy domagają się, aby w okolicy Pola Mokotowskiego tramwaj jechał tunelem. Jeżeli to okaże się niemożliwe, mają "plan B".

"W przypadku braku możliwości realizacji linii w wariancie podziemnym powinna ona zostać wykonana, co najmniej w wariancie beztrakcyjnym wzdłuż Pola Mokotowskiego, a w miejscu skrzyżowania ulic Rostafińskich, Żwirki i Wigury, Banacha w tunelu pod tym ruchliwym skrzyżowaniem" - czytamy w komunikacie wysłanym do naszej redakcji.

Władze Mokotowa proponują też budowę kolejnego tunelu - w rejonie skrzyżowania Rakowieckiej, Puławskiej i Goworka, co ma zapobiec paraliżowi komunikacyjnemu.

Nie chcą trakcji

Kolejnym postulatem jest brak trakcji. "Ze względu na obsługę intensywnie użytkowanego przez kierowców obszaru dzielnic Wola-Ochota-Mokotów-Wilanów oraz przebieg planowanej linii tramwajowej przez ważne arterie komunikacyjne zapewnić należy obsługę tej linii przez pojazdy mogące poruszać się bez trakcji, co umożliwi zjazd ze skrzyżowania nawet w przypadku awarii sieci trakcyjnej" - piszą w uwagach.

Zwracają też uwagę na budowę linii w okolicy Traktu Królewskiego. Domagają się, aby w tym miejscu również nie było trakcji.

"Linii na odcinku Traktu Królewskiego należy nadać taki charakter, aby walory estetyczne słupy, wiaty przystankowe itp., były dostosowane i przystające do historycznego aspektu tego miejsca" - postulują.

Władze Mokotowa nie podzielają też opinii Tramwajów Warszawskich dotyczącej liczby przystanków.  Uważają, że powinno być ich więcej.

Tramwaje Warszawskie komentują

O komentarz do uwag dzielnicy poprosiliśmy Tramwaje Warszawskie. Ewa Rogala poinformowała nas, że pisma nie widziała i nie może go komentować.

Do sprawy w rozmowie z "Gazetą Stołeczną" odniósł się wiceprezes Tramwajów Warszawskich Wojciech Bartelski. Jego zdaniem postulaty dotyczące tunelów są nie do spełnienia, choć sytuacja kierowców na Mokotowie znacznie się pogorszy.

"Analizowaliśmy tunel w rejonie skrzyżowania Puławskiej i Goworka. Musiałby on kosztować kilkaset milionów zł. Dodatkowo pasażerowie mieliby znacznie utrudniony dostęp do przystanków" - powiedział.

Dodał, że kosztowna byłaby również budowa tunelu na Polu Mokotowskim, a Zarząd Transportu Miejskiego nie zakładał budowy sieci beztrakcyjnej.

Budowa zakończy się w 2021

Budowa trasy ma trwać w latach 2019-21 (jedynie torowiska na Ordona na Woli i na Branickiego w Wilanowie prawdopodobnie powstaną później).

Większa część trasy (odcinki od Dworca Zachodniego do Grójeckiej oraz od stacji metra Pole Mokotowskie do Wilanowa, Stegien i Sielc) będzie realizowana z wykorzystaniem środków unijnych (perspektywa budżetowa 2014-20).

Z dotychczas wykonanymi analizami i wariantami można się zapoznać na stronie internetowej uruchomionej przez TW. Ulotki informacyjne trafiły do skrzynek pocztowych w zasięgu 400 m od planowej trasy. Informacje są wyświetlane także na monitorach w tramwajach i autobusach komunikacji miejskiej.

 

 

kz

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • oland

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.09.2017 11:45 ~oland


    Wawka~Wawka

    Cyt. z tego pisma UD:
    "zapewnić należy obsługę tej linii przez pojazdy mogące poruszać się bez trakcji, co umożliwi zjazd ze skrzyżowania nawet w przypadku awarii sieci trakcyjnej" - piszą w uwagach."
    czyli tramwaje mogące jeździć bez trakcji ale trakcja ma być, skoro może mieć awarię???? Co oni tam zażywają?
    Tomek~Tomek


    Widocznie jesteś słabo zorientowany/a. Otóż jest już kilka tramwajów w Warszawie, które są wyposażone w akumulatory umożliwiające jazdę na krótkim odcinku bez zasilania z sieci trakcyjnej. I o taki chodzi - w razie braku prądu lub awarii sieci mogą zjechać ze skrzyżowania. Te tramwaje zadebiutowały kilka lat temu na Powstańców Śląskich - sieci trakcyjnej nie było wcale, a tramwaj jechał :-)

    Tramwaj może i jechał. Ale był to skład techniczny z napędem od silnika spalinowego.

  • oland

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.09.2017 11:43 ~oland

    Sieć bez trakcji? Czegoś takiego jeszcze nie widziałem. Czy prąd do zasilenia tramwajów może w wiaderkach ma być dostarczany?

  • sdff

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.08.2017 09:31 ~sdff


    lolo~lolo

    Co za bzdura!! Kto w 21 wieku buduje tramwaj?? MASAKRA!! PiS cofa Nas do średniowiecza!!
    Tomek~Tomek

    Paryż buduje i zdaje się Londyn też. :-)


    haha :D nienawiść do PiS niektórym aż rozum odbiera.

  • Tad345

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.06.2017 15:59 ~Tad345

    To jakaś paranoja: Wg wiceprezesa TW: "postulaty dotyczące tunelów są nie do spełnienia, choć sytuacja kierowców na Mokotowie znacznie się pogorszy". A konkretnie chodzi o Puławską, Goworka, Rakowiecką i Batorego, czyli przejazd samochodem z Mokotowa, Wilanowa i Ursynowa zostanie na stałe przyblokowany. Jedynym słusznym rozwiązaniem jest więc tutaj tunel tramwajowy. A szerzej, jaki sens jest budować tak długą linię tramwajową na Wilanów (za ciężkie pieniądze), kiedy szybciej będzie pojechać metrem M1 do stacji "Wilanowska" a potem przesiąść się w autobus do Wilanowa, a po wybudowaniu POW będzie można przesiadać się na st. "Imielin" i zjeżdżać autobusem do al. Rzeczpospolitej. Miasto planuje też przedłużyć tam ul. Ciszewskiego, gdzie też będzie autobus (ze st. "Stokłosy").
    Jeśli coś budować na Wilanów to nową linię metra (M4) zamiast poronionego tramwaju!!! Ale wtedy HGW musiałaby zabrać temat Tramwajom Warszawskim i dać komu innemu.

  • Kononowicz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.06.2017 17:12 ~Kononowicz

    ...i żeby nie było niczego!

  • Tomek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.06.2017 17:05 ~Tomek

    lolo~lolo

    Co za bzdura!! Kto w 21 wieku buduje tramwaj?? MASAKRA!! PiS cofa Nas do średniowiecza!!

    Paryż buduje i zdaje się Londyn też. :-)

  • Tomek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.06.2017 17:03 ~Tomek

    Wawka~Wawka

    Cyt. z tego pisma UD:
    "zapewnić należy obsługę tej linii przez pojazdy mogące poruszać się bez trakcji, co umożliwi zjazd ze skrzyżowania nawet w przypadku awarii sieci trakcyjnej" - piszą w uwagach."
    czyli tramwaje mogące jeździć bez trakcji ale trakcja ma być, skoro może mieć awarię???? Co oni tam zażywają?


    Widocznie jesteś słabo zorientowany/a. Otóż jest już kilka tramwajów w Warszawie, które są wyposażone w akumulatory umożliwiające jazdę na krótkim odcinku bez zasilania z sieci trakcyjnej. I o taki chodzi - w razie braku prądu lub awarii sieci mogą zjechać ze skrzyżowania. Te tramwaje zadebiutowały kilka lat temu na Powstańców Śląskich - sieci trakcyjnej nie było wcale, a tramwaj jechał :-)

  • Skipper

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.06.2017 14:26 ~Skipper

    Zdjęcie nr 1 "al. Rzeczpospolitej od strony al. Wilanowskiej" - z cyklu jak nie należy projektować przejść dla pieszych przez torowisko. Dlaczego? Dlatego, że piesi będą mieć tramwaj za plecami, torowisko jest dwukierunkowe, przejście też.
    Czy projektant ma powiązania z branżą funeralną?

  • jaa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.06.2017 12:34 ~jaa


    pasażer~pasażer

    Dla Wilanowa idealnym rozwiązaniem byłaby linia wzdłuż Al. Wilanowskiej do Metra.
    A o dotychczasowych projektach lepiej zapomnieć bo zamiast poprawić ruch jeszcze bardziej go skomplikują i to olbrzymim kosztem.
    Piotrek~Piotrek

    O to to to.

    Jasne, bo w metrze jest za mało ludzi, a jechanie na zachód do M Wilanowska, a potem na północ do Centrum zamiast od razu na północ jest superfajne....

  • kraczor

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.06.2017 10:17 kraczor

    samorzadowców powaliło?

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Porzucone audi blokuje chodnik na Jagiellońskiej

Porzucone audi blokuje chodnik na Jagiellońskiej

"Od około tygodnia auto stoi na środku chodnika na Jagiellońskiej, w okolicy numeru 74" - napisała na Kontakt 24 jedna z Reporterek. Dziwi się, dlaczego... WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »