Informacje

30.04.2019 18:20 na pierwszy odcinek

"Tramwaj do Wilanowa" już w Luksemburgu. Wkrótce przetarg

SERWISY:


Urzędnicy są już gotowi do ogłoszenia pierwszego przetargu związanego z budową tramwaju do Wilanowa. Jak zapewniają, dokumentacja jest już gotowa, a potencjalni wykonawcy z warunkami będą mogli zapoznać się za kilka dni.

– Budowa tramwaju do Wilanowa staje się faktem. Ogłaszamy pierwszy z przetargów kolejnej trasy tramwajowej w stolicy – chwali się Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy.

Dokumentacja w Luksemburgu

- Szukamy wykonawcy, który w ciągu niespełna trzech lat zaprojektuje i wybuduje ważny odcinek torowiska na Mokotowie. Dziś niezbędne dokumenty skierowaliśmy do unijnego urzędu publikacji. Wkrótce będą się mogli z nimi zapoznać potencjalni oferenci – dodaje prezydent stolicy.

Co słowa prezydenta oznaczają w praktyce? W piątek wszczęta została procedura ogłoszenia przetargu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, co oznacza, że warszawscy urzędnicy przekazali do Luksemburga zgromadzoną dokumentację.

- Jest to podstawowa zasada podczas ogłaszania dużych przetargów na inwestycje - mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik Tramwajów Warszawskich.

W ciągu pięciu dni – zgodnie z przepisami – przetarg powinien ruszyć.

Jak podają urzędnicy, projekt składa się z dwóch części. Pierwszą z inwestycji zrealizuje Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji, a drugą – Tramwaje Warszawskie.

Dwa etapy

Przetarg, który ma być wkrótce ogłoszony dotyczy ulicy Gagarina, między Sułkowicką a Czerniakowską. Powstanie tam dwutorowa, ponad kilkumetrowa trasa tramwajowa.

Wybudowane zostaną również przystanki, a przy skrzyżowaniu z Czerniakowską  "terminal" umożliwiający zawracanie tramwajów dwukierunkowych. Nowe torowisko zostanie obsiane trawą, więc inwestycja zostanie wyposażona również w instalację do nawadniana. Przebudowany zostanie również układ drogowy.

MPWiK będzie z kolei realizowało prace "pod ulicą" - chodzi o nadzorowanie budowy kolektora ściekowego o średnicy 2,8 metra, który umożliwi odciążenie istniejącego kanału mokotowskiego, co przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa systemu kanalizacji w czasie m.in. intensywnych opadów atmosferycznych.

Obie inwestycje wymagają koordynacji prac naziemnych i podziemnych, stąd decyzja o ogłoszeniu wspólnego przetargu. Ponadto pozwoli to skrócić czas prowadzonych robót oraz ograniczyć uciążliwości dla warszawiaków.

Tramwaj do Wilanowa

Projekt jest częścią dużej inwestycji – budowy torowiska ze stacji kolejowej Warszawa Zachodnia do Wilanowa. Trasa będzie miała blisko 20 km długości i połączy Wolę, Ochotę, Mokotów i Wilanów.

Czas przejazdu tramwajem z Wilanowa do stacji metra Pole Mokotowskie wyniesie około 18 minut, a do Dworca Zachodniego niespełna 30 minut.

kz/ran

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • xray

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.05.2019 18:23 ~xray

    Świetny pomysł autobus 136 to wiecznie zakorkowany koszmar. Mam nadzieję że tramwaj, jako pojazd zbiorowy będzie miał automatyczne pierwszeństwo przed jednosobowymi, trującymi nas autami.
    Mam nowe auto bo mnie stać i czasami korzystam, ale no co dzień tylko rower i komunikacja miejska- dla mnie, moich dzieci i Warszawiaków

  • autofinisz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.05.2019 17:34 ~autofinisz

    Koniec samochodzików w Warszawie !
    Nie dojedziecie juz w godzine do pracy i nie zaparkujecie. Nie ma co kupowac po niemieckich szrotach.

  • Analityk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.05.2019 17:28 ~Analityk

    Jestem przeciwko tramwajom, nawet nie tylko z powodu ich nieatrakcyjności komunikacyjnej ale z powodu firmy która tramwajami zarządza. Tramwaje warszawskie to ostoja PRL-u. Ważne sa dla nich uprawnienia dla tramwajarzy a nie to aby pasażerom było dobrze. To firma rodzinna: sami swoi od wielu wielu lat. Czysty socjalizm. Dziwię się że trzaskowski nie rozwalił jeszcze tego.

  • Antyaktywista

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.05.2019 16:32 ~Antyaktywista


    AdUrbem~AdUrbem

    Całą inwestycja jest po to by zrobić na złość kolejne utrudnienia kierowcom. Możnaby to zrobić po istniejących ulicach autobusami ale wtedy nie byłoby wymówki żeby je zwężać
    Jacek~Jacek

    Wyjedź gdzieś gdzie nie ma tramwajów i nie jęcz.


    Najlepiej zróbmy zamiast tego tramwaju metro a nie tramwaje korkujące ulice robiące hałas i unos wtórny jak pisał kto tu niżej

  • Analityk

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.05.2019 12:58 ~Analityk

    Zepp~Zepp

    Tramwaje są w tej chwili najmniej ekologicznym środkiem transportu. A to z powodu:
    1. Hałasu jaki generują
    2. Kurzu, który jest wzniecany z niesprzątanych torowisk. To główne źródło pyłów zawieszonych w centrum

    Hałas to rozumiem. Ale kurz z torowisk jest głównym źródłem pyłów?
    Proszę o jakieś dane które o tym świadczą.
    Ja też jestem przeciwko tramwajom, ale proszę o uwagi merytoryczne i prawdziwe a nie bajki.

  • polo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.05.2019 12:25 ~polo

    Kilkumetowa trasa ma powstać jak piszecie , to po co tyle zachodu .

  • Rozbawiony

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.05.2019 11:56 ~Rozbawiony


    Kamila~Kamila

    Ten tramwaj jest tu niepotrzebny. Zwęża ulice i tylko będą większe korki. Sa obecnie bus pasy i komunikacja sobie radzi.
    MrT~MrT

    Tak, szczególnie 522 i 519 do których nie da się wejść

    Po wepchnięciu torów tramwajowych w Goworka czy Rakowiecką i permanentnym zakorkowaniu tych ulic w ogóle nie wsiądziesz do żadnego autobusu bo zostaną zlikwidowane

  • Maxx

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.05.2019 11:53 ~Maxx

    "Władze Paryża przedstawiły ambitne plany rozwoju sieci metra w aglomeracji. Do 2030 roku powstać ma kilkadziesiąt nowych stacji.
    Na obszarze aglomeracji w ramach projektu Grand Paris Express powstać mają 4 nowe w pełni automatyczne linie metra o numerach od 15 do 18. Rozbudowywane mają być także istniejące linie metra. Aż 90% z planowanych 200 km torów zbudowanych ma zostać pod poziomem ziemi. Łącznie stolica Francji wzbogaci się o 68 nowych stacji, które zlokalizowane będą m.in. w dzielnicach biurowych i naukowych czy trzech portach lotniczych."
    A my będziemy się turlać tramwajami jak w XIX wieku

  • Eliza

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.05.2019 10:00 ~Eliza

    Fatalny pomysł!!!!

  • MrT

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.05.2019 09:01 ~MrT

    Kamila~Kamila

    Ten tramwaj jest tu niepotrzebny. Zwęża ulice i tylko będą większe korki. Sa obecnie bus pasy i komunikacja sobie radzi.

    Tak, szczególnie 522 i 519 do których nie da się wejść

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »