Informacje

05.11.2016 13:16 PIKIETA

"Tram-wał na Gocław".
Chcą nowego mostu

SERWISY:


Głośno sprzeciwiają się poprowadzeniu linii tramwajowej na Gocław przez ogródki działkowe przy Waszyngtona. Na sobotni protest w tej sprawie przyszło kilkadziesiąt osób.

Protestujący zabrali się około godz. 12 przy ulicy Saskiej niedaleko miejsca, gdzie odbywają się konsultacje społeczne ws. planowanej trasy. Mieszkańcy Pragi Południe wskazują w nich preferowany przebieg linii tramwajowej.

"Lepiej na most sypnąć kaską"

- Na proteście stawiło się 50, 60 osób. Mieli ze sobą transparenty, były też przemówienia – mówił Lech Marcinczak, reporter tvnwarszawa.pl, który był przy Saskiej w samo południe.

Protestujący nie chcą, by torowisko biegło przez teren ogródków działkowych. Ich zdaniem dla inwestycji powinien też powstać nowy most przez Wisłę.

Na transparentach wymalowali hasła: "Tram-wał na Gocław = roszczenia i dzika deweloperka", "3 minuty za 300 milionów", czy "Nie przez działki, nie przez Saską, lepiej na most sypnąć kaską".

Manifestację zabezpieczała policja.

Pięć wariantów

Jak już pisaliśmy, z pięciu rozważanych wariantów trasy linii, Tramwaje Warszawskie wskazują jeden, który ich zdaniem jest najlepszy. Mowa o trasie (wariant numer 2): pętla Gocław – ul. gen. Bora-Komorowskiego – rezerwa pod al. Tysiąclecia (przy Os. Saska) – równolegle wzdłuż Kanału Wystawowego (po stronie wschodniej) do al. Waszyngtona.

Rekomendacja nie oznacza, że wszystkie inne warianty idą do kosza. Głos w sprawie budowy mogą teraz zabierać mieszkańcy w ramach konsultacji społecznych. CZYTAJ WIĘCEJ O PLANOWANEJ INWESTYCJI.

Tramwaje Warszawskie przekonują, że nowa linia powstanie do 2020 roku. W przedstawionych wariantach nie biorą jednak pod uwagę nowej przeprawy.

 

ran//ec

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Alek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.12.2016 22:53 ~Alek

    A czy nie można puścić tramwaju od Grochowskiej przez tereny do Ostrobramskiej i dalej do Bora/ Fieldorfa ?

  • Rourke

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.11.2016 13:25 ~Rourke

    Jestem za tym żeby te działki wykosić, tylko że strach że postawią tam cokolwiek, a za kasę z gruntów nastawiają pomników w całym kraju. Tramwaje, fajnie by mi się po tylu latach trzęsły nagle meble w mieszkaniu :D ale może ktoś jeszcze ruszy głową i pomyśli o metrze bo tramwaje są mało praktyczne, mało miejsca w środku, śmierdzi strasznie i bardzo powolne patrząc na to jak potrafią koegzystować z resztą ruchu. No i szkoda robić z Gocławia osiedlą gorszej kategorii, dawać metro.

  • Ignacy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.11.2016 12:34 ~Ignacy

    Nie budowac lini tramwajowej. Moim zdaniem Trzecia linia metra powinna przebiegać równolegle do drugiej linii i iść w kierunku przez gocław-->metro wilanowska-->mordor i dalej. Po prawej stronie Gocław i albo wawer albo rembertów.

  • Emeryt

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.11.2016 11:53 ~Emeryt

    Mario~Mario
    Tramwaj dla Gocławia to:
    1. Jeszcze większe korki na Poniatowskim
    2. Redukcja liczby połączeń autobusowych z Gocławia
    3. Redukcja liczby połączeń tramwajowych z Gocławka i Grochowa
    4. Ostateczne porzucenie idei budowy metra na Gocław
    5. Regularne awarie tramwajów z blokadą torów
    6. Permanentny hałas
    W efekcie znaczne pogorszenie komunikacji w zasadzie nie tylko dla Gocławia, ale większej części Pragi Pd.


    1. Niby dlaczego?
    2. Co oczywiście zwiększy korki na moście :)
    3. Co ma piernik do Wiatraka?
    4. Być może. Ale budowa tramwaju to rok a metra 10 lat. O kosztach nie wspomnę
    5. Argument przeciw tramwajom to ich regularne awarie :) Śmiechu warte.
    6. Jak jeżdżą samochody to oczywiście hałasu nie ma.

    Centrum miasta to nie jest miejsce na działeczki. Tysiąc ludzi sobie uprawia marchewkę a sto tysięcy ma kłopot z dojazdem do pracy czy szkoły.
    Ktoś chce mieć działkę to niech kupi sobie kawałem ziemi 30 kilometrów stąd. Bez problemu wskażę lokalizacje, gdzie cicho, spokojnie, a ziemia na taki cel kosztuje grosze.





  • tylko lotnisko

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.11.2016 11:47 ~tylko lotnisko

    Reaktywować lotnisko na Gocławiu. Uruchomić latające autobusy w Chinookach z demobilu, które dostaniemy od Wujka Sama

  • ROCK

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.11.2016 10:16 ~ROCK

    Na konie się przesiądźcie. Będzie bardzo bezpiecznie i ekologicznie. Jeszcze łajno pozbieracie do użyźnienia działek. Będzie wiejsko i sielsko. Ruch tylko między 06 a 22. Psy też uciszyć żeby nie hałasowały.

  • karol

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.11.2016 08:58 ~karol

    Budować tory i nie ogladac sie na dzialkowców.

  • Mario

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.11.2016 00:29 ~Mario

    TWARDY~TWARDY

    Zgrzytają ? TAK !!! Piszczą ? TAK !!! Dudnią ? TAK !!! Trzęsą ? TAK !!! A jednak są potrzebne !!! Tramwaj to najlepsza alternatywa dla dużych miast. Budować , budować, budować !!!

    Najlepszą alternatywą to jest metro. Poza dudnieniem i piszczeniem wybudowanie linii tramwajowej zainicjuje proces zmniejszenia ilości tramwajów z Gocławka/Grochowa jak również ilości autobusów z samego Gocławia. W efekcie mieszkańcy będą skazani na tramwaj, utkną w korkach a czas ich dojazdu się zdecydowanie wydłuży. W efekcie zyskają kierowcy (mniej autobusów na Saskiej i Francuskiej). Jeżdżę codziennie 9ką z Międzynarodowej na Służewiec, z uwagi na ograniczenie prędkości dla tramwajów na Poniatowskim do 10 km/h tramwaje w szczycie stoją w permanentnym korku, od de Gaulle'a do pl. Zawiszy nie mają gdzie zjechać i jest dramat. Po kilka stoi na przystankach. A jak jest awaria (średnio kila razu ma tydzień) jest totalny paraliż.

  • Mario

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.11.2016 00:06 ~Mario

    Dla wszystkich, którzy tak głośno "hejtują" protestujących z Saskiej:
    Nie wiem komu tak desperacko zależy na tramwaju, chyba tylko Tym którzy ostrzą "zęby" na tereny działek. Tramwaj dla Gocławia to:
    1. Jeszcze większe korki na Poniatowskim
    2. Redukcja liczby połączeń autobusowych z Gocławia
    3. Redukcja liczby połączeń tramwajowych z Gocławka i Grochowa
    4. Ostateczne porzucenie idei budowy metra na Gocław
    5. Regularne awarie tramwajów z blokadą torów
    6. Permanentny hałas
    W efekcie znaczne pogorszenie komunikacji w zasadzie nie tylko dla Gocławia, ale większej części Pragi Pd.

  • Toms

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.11.2016 20:11 ~Toms


    Toms~Toms

    Ale to akurat jest problem zarządzania a nie samej specyfiki tramwajów. Zamiast brać przykłady z innych krajów nasi spece myślą że są najmądrzejsi na świecie.
    MotoRowy~MotoRowy

    O ile wiem nikt nic nie wspomina o zmianach w zarządzaniu. ZTM ma się świetnie, a operatorem linii na Gocław mają być Tramwaje Warszawskie. Więc powtórzę pytanie: na jakiej podstawie oczekujecie, że linia tramwajowa na Gocław będzie funkcjonować lepiej niż wszystkie inne linie tramwajowe w tym mieście?

    A bezkrytyczne branie przykładów z innych krajów jest właśnie jednym z powodów, dlaczego tramwaje w Warszawie są do niczego. Pojedzie sobie wycieczka miejskich dostojników do trzystutysięcznego Porto a potem próbują w ten sam sposób organizować komunikację w dwumilionowej stolicy kraju o zupełnie innej specyfice ruchu pasażerskiego! Albo wybiorą sobie jeden lub dwa przykłady z czeskiej Pragi, która ma raptem pół miliona mieszkańców, trzy linie metra i właściwie pod żadnym względem nie przypomina Warszawy, i fundują nam "praską rewolucję". O, nie! Za każdym razem, kiedy nasi "spece" biorą przykład z innych krajów, tylko pogarszają sytuację!

    Tramwaje w Warszawie to jest beznadziejny przypadek.



    Ja nie o takim braniu przykładów. Bo tak naprawdę to są wycieczki a wprowadzanie pewnych rozwiązań na pałkę jest "uzasadnianiem" owej wycieczki.
    Myślałem raczej o dogłębnej analizie różnych rozwiązań, no ale obecnych urzędników na to nie stać.

    A i jeszcze jedno. Jestem zwolennikiem metra na Gocław. Ale czasem śmieszą a czasem wkurzają mnie rzucane przez niektórych na pałkę teksty o autobusach elektrycznych mających być zastępstwem tramwajów w każdym punkcie miasta.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »