Informacje

28.03.2012 14:41 miejski inżynier wyjaśnia

To algorytm uwięził "siedemnastki"

SERWISY:


Ogromne opóźnienia i tramwaje podjeżdżające stadami – z takimi problemami w poniedziałkowy poranek musieli zmierzyć się pasażerowie linii 17. Wszystkiemu winny jest sygnalizator, który nie chciał "wypuścić" składów z zajezdni. – To problem złego algorytmu. Obecnie sygnalizacja została wyłączona do czasu rozwiązania problemu – wyjaśnia miejski inżynier ruchu.

O sprawie poinformował nas motorniczy jednej z "siedemnastek". Przesłał do tvnwarszawa.pl film, na którym widać jak tramwaje nie mogą wyjechać z zajezdni Żoliborz. - Natychmiast zwróciliśmy się do Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych z prośbą o rozwiązanie problemu. Efekt jest taki, że aktualnie sygnalizatory zostały przestawione na tryb awaryjny – mówi Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich.

- Na Żoliborzu problem jest z algorytmem obsługującym sygnalizator, który faktycznie blokował tramwaje. Do czasu rozwiązania problemu będzie tam migać pomarańczowe światło – dodaje Galas.

ZMID obiecał, że wyjaśni tę sprawę.

"Priorytet po warszawsku"

Film, który otrzymaliśmy od motorniczego właściwie nie wymaga komentarza - wyjaśnia wszystko choć, by poznać sekret trzeba obejrzeć całe 15-minutowe nagranie. Poniżej wyjaśnienie autora filmu:

- Zapewne wiele osób dziś o poranku zadawało sobie pytanie: Gdzie jest tramwaj? Niestety większość wozów utknęła w zajezdni Żoliborz z powodu nowej sygnalizacji. Opóźnienia były znaczne, ja sam na linii 17 miałem po 30 minut na minusie, ciągnąłem za sobą inne siedemnastki a ludzi na przystankach było bardzo dużo. Chyba za dużo narzekam, światła są, "priorytet" też, pieniądze ktoś za to dostał więc chyba nie ma się czym przejmować  a to, że ktoś czekał 30 minut na tramwaj a później jechał do pracy ściśnięty jak sardynka w puszce to jest sprawa drugorzędna. Z nudów, czekając 15 minut aż w końcu nasze nowe inteligentne światła zechcą mnie wypuścić w miasto popełniłem taki oto filmik - pisze do nas motorniczy.

W nagraniu akcji jest niewiele. Raz na kilka minut tramwaj naszego czytelnika posuwa się kawałek do przodu. W oddali majaczy brama prowadząca z zajezdni na tory przy nowo otwartej Trasie Mostu Północnego. I właśnie brama, a raczej stojące tuż za nią światła okazują się wąskim gardłem. Tak wąskim, że gdy tramwaj naszego czytelnika dojeżdża do bramy, ma już ponad 10 minut opóźnienia, a na "zielone" czeka kilka kolejnych minut.

as/par

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Motornczy  z Mokotowa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.03.2012 22:13 ~Motornczy…

    Dziś na Rondzie "Babka" ('Radosława") w strone Służewca było 33 minutowe zatrzymanie,ponieważ tramwajem,który prowadziłem (linia 33) miałem wypadek tzn. potrąciłem strszego pana (83 lata),który wtargnął mi na przejście na czerwonym swietle,gdy ruszałem z przystanku,więc dlatego były spore utrudnienia w ruchu na linii 17, jak równięz : 33,22,27,28,35,46...

  • się pytam

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.03.2012 18:49 ~się pytam

    Czy 30-40 minutowa dziura pomiędzy jedną a drugą siedemnastką na Służewcu dziś ok 16:30, to też wina algorytmu na drugim końcu miasta ?

  • Szczwany LiS

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.03.2012 18:35 ~Szczwany LiS

    No spoko.Ja sprzątam te tramwajce na tej zajezdni buhah:D a te światła do bani są;] Rano jeden tramwajec za drugim jadą i powinno cały czas zielone być:D

  • php

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.03.2012 16:15 ~php

    Do programowania sygnalizacji swietlnej w miescie stolecznym wystrczy zatrudnic wybitnych studentow z politechniki warszawsiej ktorzy to rewelacyjnie poradzili sobie z ustawieniem cykli na ul.powstancow slaskich he he he

  • zadowolonyNIE

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.03.2012 13:27 ~zadowolonyNIE

    Mnie tylko zastanawia, czy ktoś nie powinien odpowiadać za "algorytmy" które coraz częście dotykają warszawiaków. Co mają powiedzić ludzie którzy ponieśli realne koszty wynikające np. ze spóźnień do pracy. Dlaczego cały czas ludzie którzy "odpowiadają" za ruch w tak wielkiej aglomeracji mają kolejne szanse powodowania chaosu... może czas poszukać takich osób które będą jeszcze potrafiły przewidzieć jakie konsekwencje spowodują ich decyzje...?

  • niezadowolony

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.03.2012 11:20 ~niezadowolony

    Nie algorytm tylko brak kompetencji "naczelnego inżyniera" Galasa jest problemem. Nie tylko w tej sygnalizacji ale w całym mieście. Ciekawe co się jeszcze musi stać aby tego człowieka wreszcie zwolniono ze stanowiska. Tak na marginesie, Panie inżynierze; tramwaje nie mają pomarańczowych świateł na sygnalizatorach tylko dwie kropki.

  • bianci

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.03.2012 10:58 ~bianci

    nie algorytm, tylko tuman, który ułożył ten algorytm... algorytm sam się nie układa...

  • kiri

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.03.2012 10:09 ~kiri

    Nawet bez świateł 17 jeżdżą stadami, ale jak ma być inaczej jak w teorii na przystanek zajezdnia Żoliborz powinna podjeżdżać 17 co 5 minut ok. 6 rano(na zmianę z zajezdni i Młocin), a w praktyce przyjeżdżają równocześnie, jedna wyjeżdża spóźniona o 3 minuty z zajezdni, druga z Młocin za wcześnie o 2 minuty. Niby nie są to jakieś wielkie opóźnienia/przyspieszenia, ale nie ma się co potem dziwić, że 17 jeżdżą po dwie naraz jak tak ruszają z początku trasy.

  • eusebio

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.03.2012 08:53 ~eusebio

    To nie algorytm tylko idiota który nie wyłączył świateł.

  • s11

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.03.2012 00:06 ~s11

    pomarańczowe dla tramwajów :D:D chyba w Chinach

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »