Informacje

18.09.2017 19:49 plany na lata

Tiry nie znikną z S8, ale drogowcy
myślą już o kolejnej obwodnicy

SERWISY:

Drogowcy szukają sposobu na ograniczenie tranzytu ciężarówek przez Trasę AK. Odpowiedzią na ten problem, na pewno nie będzie planowane lada dzień otwarcie obwodnicy Marek. W przyszłości może nią być nowa trasa, około 50 km od granic Warszawy. Jak podaje "Gazeta Stołeczna", jej przebieg zależy od lokalizacji centralnego portu lotniczego.

Przypomnijmy: samochody ciężarowe na trasę S8 i S2 w Warszawie nie mogą wjeżdżać w godzinach 7 - 10 oraz 16 -20. I rzeczywiście, jest ich w tych godzinach mniej, ale wciąż sporo. Codziennie lawirowanie między nimi męczy wielu kierowców. Często dochodzi też do wielu niebezpiecznych sytuacji, bo ruch na trasie jest bardzo duży, o czym świadczą statystyki.

Na kursowanie ciężarówek narzekają też mieszkańcy Marek, którzy w 2015 roku walczyli także o ograniczenie ich wjazdu do swojego miasta. Na to nie zgodziła się wtedy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Zdejmą ograniczenia?

Mieszkańcy Marek za pewne w końcu odetchną - lada chwila spodziewać się można otwarcia obwodnicy tego miasta. Niestety, tiry wciąż będą ciągnąć przez Warszawę, a co gorsza możliwe, że już bez ograniczeń. - Po otwarciu obwodnicy będziemy analizować ruch, czyli jego płynność. Na jesieni i wiosną wraz z policją dokonamy, jak co roku, objazdu dróg krajowych, w tym tym S8 i S2, sprawdzając bezpieczeństwo. Po wiosennym objeździe podejmiemy dalsze decyzje - albo zostawimy ograniczenia w ruchu, albo je zdejmiemy - mówi tvnwarszawa.pl Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Problemem są też wypadki i kolizje. Jak podaje "Stołeczna", w ubiegłym roku było ich 739. Tomasz Kwieciński, wiceszef Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na Mazowszu, winą za to obciąża  kierowców, którzy jeżdżą nieuważnie i zbyt szybko. Uważa, że pomogłyby fotoradary i odcinkowy pomiar prędkości.

Całkiem nowa obwodnica

Ale GDDKiA zastanawia się, co zrobić z ciężarówkami, które suną ze wschodu na zachód. Docelowo chce się ich... pozbyć. Gazeta podaje, że zaczęły się przymiarki do stworzenia nowego ringu. – Jego przebieg na południu zależy od lokalizacji centralnego portu lotniczego. Chcemy do niego podwiązać nową drogę – zaznacza w rozmowie z dziennikarzami dziennika Tomasz Kwieciński.

Nowa obwodnica miałaby zaczynać się od nowego węzła drogowego na A2 albo przed Żyrardowem, lub w okolicach Grodziska Mazowieckiego. Dalej wiodłaby między drogą krajową nr 50 a Warszawą. "pięćdziesiątka" miałaby być wykorzystana na krótkich fragmentach. Ze wstępnych planów wynika, że na zachodzie ring powstałby na linii Sochaczew–Wyszogród.

Od północy częścią byłaby trasa ekspresowa S10 przybliżona do Płocka, a dalej wzdłuż drogi krajowej nr 62. Wicedyrektor mówi też o nowym węźle z trasą ekspresową S7 na Gdańsk w okolicy Zakroczymia.

Gazeta podaje dalej, że na kolejnym odcinku trasa omijałaby od północy lotnisko w Modlinie i Pomiechówek, prowadząc do mostu na Narwi pod Serockiem. W rejonie Wyszkowa, prawdopodobnie nie przekraczając Bugu, trasa S10 łączyłaby się z drogą S8 Warszawa–Białystoki Via Baltica w kierunku Litwy.

Konkretnych terminów jednak brak. Budowa jest przewidziana "po 2030 roku".

Tak budują obwodnicę Marek:

su,ran/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Waldek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.09.2017 09:37 ~Waldek

    Kiedyś większość towarów woziło się kolejami. Wszystkie większe zakłady przemysłowe miały swoje bocznice. Ewentualnie ciężarówki woziły towar z zakładu na bocznice kolejową. Teraz nie ma już zakładów przemysłowych. W Warszawie zostały "zastąpione" siecią magazynów i tzw. centrów logistycznych zlokalizowanych w podwarszawskich miejscowościach, a większość towarów wozi się TIR-ami. No cóż. Znak czasu. Chyba niewiele można na to poradzić. Ciężarówek będzie więc coraz więcej. Gospodarka się zmienia.

  • Tomczas

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.09.2017 08:51 ~Tomczas

    A może jakiś monitoring i karanie ,,kierowcuf" jadących cały czas środkowym pasem?

  • NICK

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.09.2017 14:05 ~NICK

    wszystko jest potrzebne, ładna mapka - tylko podgiąłbym tę obwodnice w kierunku Płońska i Pułtuska - tak aby połączyć te 6 miast o potencjale 15-50 tys. mieszkańców ...
    a na drogę wystarczy tylko znaleźć kasę na te prawie 300 km. obwodnicy.
    zakładając tylko na roboty 25 mln/km daje jakieś 7,5 mld zł
    zacznijmy od skończenia wewnętrznego ringu (Drewnica-Zakręt)- i już będzie duuuużo lepiej

  • LataKomuny

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.09.2017 12:49 ~LataKomuny

    tiry na tory~tiry na tory

    Niech uruchomią transport kolejowy, który podupadł .Kiedys towary woziło sie w większości koleją ! i było git i luźno na drogach a i kolein mniej.


    Nic nie chce już pisać, ale nasza kolej ma parametry przepustowe jak w XIX wieku. Na naszych torach JUŻ JEST ZBYT TŁOCZNO. Pociągi czekają na stacjach, żeby się móc wyminąć, także hasło "tiry na tory" skądinąd słuszne nie jest wcale ot tak do zrealizowania...

  • tiry na tory

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.09.2017 12:28 ~tiry na tory

    Niech uruchomią transport kolejowy, który podupadł .Kiedys towary woziło sie w większości koleją ! i było git i luźno na drogach a i kolein mniej.

  • avaro

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.09.2017 12:28 ~avaro


    Zibi~Zibi

    Zewnętrzna obwodnica jest niezbędna ale dlaczego nie można poprowadzić jej po już istniejących drogach krajowych? Po co budować od zera skoro można zmodernizować już istniejące trasy. Wyeliminować przejścia dla pieszych i światła, zrobić po dwa pasy w każdą stronę, wiadukty, tunele, mini-obwodnice większych miast i po sprawie. Nie ma sensu prowadzić nowej trasy przez pola. Szkoda pieniędzy i czasu.
    Tommy~Tommy

    Zdecydowanie lepiej wybudować obwodnicę po nowym śladzie. W terenach zurbanizowanych dobudowa drugiego pasa oznacza wyburzenie dziesiątków domów, likwidację mnóstwa firm i przecięcie miejscowości na pół.


    O tym samym chciałem napisać. Wzdłuż istniejących dróg ludzie pobudowali mnóstwo domów. Wyburzanie ich i ogromne przesiedlenia kosztowały by miliardy i długie lata protestów i awantur. Zdecydowanie prościej i taniej jest wybudować obwodnicę przez pola, a dodatkowo zyskuje się zupełnie nowy szlak którym można się przemieścić.

  • izera

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.09.2017 12:24 ~izera

    V8 500~V8 500

    ring europejskiej stolicy, który ma niemalże 400km (szacowana sumaryczna długość trasy wg zamieszczonej mapki, to będzie hit. Dla porównania: Berlin: berliński ring prawie 200km po obwodzie, jedna z największych obwodnic w Europie; Rzym: Grande Raccordo, można jeździć wokół Rzymu do znudzenia - 70km. Po co tak rozległa obwodnica? Pozdrawiam z trasy


    Obwodnica w kształcie co narysowali nie ma sensu. Dla długodystansowego tranzytu w okolicach Warszawy wystarczyłaby nitka szybkiej trasy łącząca wschód-południe i zachód gdzie do Warszawy "wlatuje" najwięcej dróg ekspresowych, mniej więcej w przebiegu: węzeł A2 Mińsk Mazowiecki, Otwock, Piaseczno, Janki, węzeł na A2 w okolicach Grodziska czy Żyrardowa. Od północy nie ma sensu budować takiej trasy, tranzyt z państw bałtyckich chcący się dostać za Warszawę w okolice Łodzi powinien być prowadzony zupełnie nową trasą daleko od Warszawy mniej więcej na linii: via Baltica, Łomża, Ciechanów, Płock, Stryków.

  • pietrudszka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.09.2017 11:59 ~pietrudszka

    o czym oni gadaja co za bajki pisza
    NAJPIERW to zbudujcie WOW wsodonia obwodnice Warszawy

  • Mat

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.09.2017 10:56 ~Mat

    Korbol~Korbol

    50 jest obwodnicą, wystarczy odkorkować
    Kołbiel, Górę Kalwarię, Grójec, Mszczonów. Tych kilka wiaduktów i kierowcy sami wybiorą łatwiejszą drogę.
    Nikt nie lubi stać w korkach.


    Dokładnie! Zresztą sama DK50 została parę lat temu w znacznym stopniu zmodernizowana. Problemem są ronda i czasami kilometrowe korki w ich okolicach. Po samej trasie w większości przypadków mimo kolumny ciężarówek czasem po horyzont zazwyczaj da się utrzymać 80-90km/h. Wyprzedzać też da radę jak trzeba bo trasa nie jest jakaś super kręta.

  • Tommy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.09.2017 10:47 ~Tommy

    Zibi~Zibi

    Zewnętrzna obwodnica jest niezbędna ale dlaczego nie można poprowadzić jej po już istniejących drogach krajowych? Po co budować od zera skoro można zmodernizować już istniejące trasy. Wyeliminować przejścia dla pieszych i światła, zrobić po dwa pasy w każdą stronę, wiadukty, tunele, mini-obwodnice większych miast i po sprawie. Nie ma sensu prowadzić nowej trasy przez pola. Szkoda pieniędzy i czasu.

    Zdecydowanie lepiej wybudować obwodnicę po nowym śladzie. W terenach zurbanizowanych dobudowa drugiego pasa oznacza wyburzenie dziesiątków domów, likwidację mnóstwa firm i przecięcie miejscowości na pół.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Przystanek autobusowy, a na nim... błękitne lambo

Przystanek autobusowy, a na nim... błękitne lambo

Właściciel niebieskiego lamborghini pomylił przestrzeń obok wiaty przystankowej z miejscem parkingowym. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »