Informacje

23.06.2014 10:36 prace na centralnym odcinku

Termin ukończenia centralnego odcinka II linii metra zagrożony?

SERWISY:


Termin zakończenia budowy centralnego odcinka II linii metra jest mocno zagrożony – informuje "Gazeta Stołeczna". Władze miasta oficjalnie tych informacji jednak nie potwierdzają. Podtrzymują, że prace mają zakończyć się 30 września tego roku.

Z czego miałoby wynikać opóźnienie, o którym pisze dziennik? Chodzi o stację Centrum Nauki Kopernik na Powiślu. To tam doszło do awarii i zalania budowanego obiektu, a w efekcie do wstrzymania prac.

Ryzyko opóźnienia?

Gazeta powołuje się na informatora w urzędzie miasta, którzy twierdzi, że jest spore ryzyko opóźnienia. Na Powiślu ma być jeszcze sporo betonowych robót do wykonania. Później przyjdzie czas na instalację i wystrój. Rozmówca gazety twierdzi, że nie da się skierować na ten odcinek 500 robotników, by udało się skończyć prace w ciągu kilku tygodni.

Opóźnienia mogą wynikać również z tego, że trzeba zamontować instalację, która jest nowocześniejsza niż ta na I linii, do tego dochodzi SOP-3, czyli system sterowania pociągami. Wszystko to musi być nie tylko zainstalowane, ale także przetestowane.

"Nie zgłasza problemów"

Co na to władze miasta?

- Wykonawca nie zgłasza problemów z harmonogramem. Prace na tej stacji są najmniej zaawansowane, co wynika z konieczności realizacji zabezpieczeń. Do 30 września ma być zrealizowana cała inwestycja. Pracy jest sporo, ale wierzymy, że wykonawcy uda się zrealizować ją w terminie – mówi tvnwarszawa.pl Bartosz Milczarczyk, rzecznik ratusza. - Nie planujemy wariantów alternatywnych, na przykład takich, że metro będzie jeździć centralnym odcinkiem II linii, ale nie zatrzymywać się na tej stacji - dodaje.

Również wykonawca, czyli spółka AGP Metro zapewnia, że w tej chwili nie ma sygnałów, żeby termin 30 września był opóźniony.

- Na miejscu pracuje ok. 200 pracowników. Dokładna liczba zależy od tego, jakie roboty są wykonywane w danym miejscu - zaznacza Mateusz Witczyński, rzecznik wykonawcy prac.

I dodaje, że w tej chwili wykonywane są platforma peronowa i podtorza.

- A także elementy związane z wejściem od strony Wybrzeża Kościuszkowskiego. Oprócz tego trwają wykończenia na poziomach od 0 do -3, murarsko-tynkarskie, jak i okablowanie czy kanalizacja - wyjaśnia rzecznik AGP Metro.

Rok opóźnienia

Centralny odcinek drugiej linii metra połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Będzie mieć siedem stacji. Kolejno od zachodu na wschód będą to: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat - Uniwersytet, Centrum Nauki Kopernik, Stadion Narodowy i Dworzec Wileński.

Umowę na projekt i budowę stołeczny ratusz podpisał z włosko-turecko-polskim konsorcjum Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki w październiku 2009 r. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł. Według początkowych planów budowa miała zakończyć się w październiku 2013 r. Obecny termin to 30 września br.

Zobacz, jak idą prace na budowie metra:

 


ran/mz

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • nick

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.06.2014 15:58 ~nick

    Fajnie, ze prędzej czy później oddadzą metro, ale czy ktoś z Was tam pracował? Wiecie jak wykonywane są pracę? Materiał wbudowywany niezgodny z projektem? Kto będzie płacił później za naprawy? AGP spółka cywilna po której śladu nie będzie miesiąc po oddaniu metra? Włości nadaja się do robienia pizzy a turcy... brak słów. Na Pradze dopiero będzie problem z pękającą i krzywo siadającą stacją Wileńska C15... kiedy ktoś z metra warszawskiego wezmie się za kontrole tego co robi konsorcjum wlosko-tureckie pomijające wkład polakow. Na tej budowie polska firma robi za 25% tego co jej wloski odpowiednik... do tego musi kupic material a wloski odpowiednik nie... czyli wyprowadzanie milionw do biednych wloch i turcji. Pani HGW - SKANDAL. Weź się lepiej do roboty i zacznij kontrolować swoje inwestycje miejskie

  • warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.06.2014 11:41 ~warszawiak

    Budują metro ŹLE, nie budują ŹLE będzie metro ŹLE. Jaki macie problem, ludzie? Dla mnie ten odcinek metra jest zbawieniem od tramwaju, który zatrzymuje się co 400 metrów. Przestańcie wszystko krytykować!

  • maciej

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.06.2014 17:38 ~maciej

    Waldek~Waldek

    tak oczywiście wina zalania stacji metra na powislu... a na pozostałych? jak jeszcze w centrum prace ida to na Pradze... przy Wilenskim... tragedia. Dlaczego Generalny nie wspomina o problemie pekajace stacji metra przy Wilenskim i siadajacej poczcie obok??? to dopiero będą problemy jak AGP zostawi Polske z tym...


    o ile mi wiadomo to problemy przy budowie metra na pradze zostały już rozwiązane. nawet jeśli będą opóźnienia to tak czy siak drugą linię metra oddadzą w perspektywie paru miesięcy, a nie lat. i to będzie niesamowity plus dla pragi, która z każdym rokiem jest coraz ciekawszym i wygodniejszym miejscem do mieszkania.

  • Karl

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.06.2014 10:19 ~Karl

    Pojedź do innych miast europejskich to zobaczysz prawdziwą sieć metra a nie piszesz takie głupoty

    asd~asd

    Patrząc na plany w zakresie II linii metra można się tylko za głowę złapać co za i... wpadł na taki pomysł. Przecież każdy średniej klasy urbanista wie, że nie buduje się metra w środku miasta, gdy odległości nie przekraczają 5 km. Takie połączenia spokojnie są w stanie obsłużyć odpowiednio często kursujące autobusy na buspasach. A na to jest jeszcze sporo miejsca. Niestety Walzowa i jej banda specjalizuje się we wciskaniu kitu, szczególnie gdy zarówno na Bródnie jak i Woli jest jeszcze tramwaj.
    Jeśli brać się za metro to na zadu.. jak Tarchomin, Białołęka czy Wilanów.
    Ale mleko się już wylało i kolejne pokolenia Warszawiaków będą spłacać megalomańskie pomysły Walzowej, która jest skuteczna tylko w propagandzie...

  • Edek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.06.2014 10:06 ~Edek

    Piernicze, nie wsiądę do tej trumny, a nawet poważnie sięzastanowię czy wsiąść do 1 nitki, bo przecież są połączone.

  • Soverxdx

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.06.2014 09:59 ~Soverxdx

    Moim zdaniem II linia metra powinna mieć coś na kształ okręgu, zachaczając główne punkty. Metro jeździło by w dwóch kierunkach, dzięki czemu można by w maks. 10-15 minut dotrzeć do któregoś z dwóch punktów wspólnych z I linią metra. A do centrum to zawsze jest czym dojechać, masa autobusów i tramwajów, tylko bus pasy żeby były.

  • Zajezdnia Młynarska rulezz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.06.2014 09:04 ~Zajezdnia…

    Niech żyje stacja Moczydło! Niech żyje stacja metra pomiędzy dwoma parkami, niech żyje brak stacji w centrum kikudziesięciotysięcznego osiedla Młynów i brak stacji przy Pedecie, gdzie spotykają się tramwaje z całej Wolskiej i z Koła i Bemowa. Brawo Rada Warszawy, dobra robota!

  • Waldek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.06.2014 08:32 ~Waldek

    tak oczywiście wina zalania stacji metra na powislu... a na pozostałych? jak jeszcze w centrum prace ida to na Pradze... przy Wilenskim... tragedia. Dlaczego Generalny nie wspomina o problemie pekajace stacji metra przy Wilenskim i siadajacej poczcie obok??? to dopiero będą problemy jak AGP zostawi Polske z tym...

  • wirca

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.06.2014 08:28 ~wirca

    Ludzie , opanujcie się - poprzednia linia była budowana 20 lat - tutaj prace przeprowadzono w 4 a wy wciąż narzekacie. .............. juz taka murzyńskość - nie ma drogi - źle - budują drogę - źle, to k...a jak Wam dogodzić

  • asd

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.06.2014 23:46 ~asd

    Do bogdan: to pewnie wiesz, że plany II linii metra pochodzą z lat 60. i mają się nijak do obecnego układu miasta. Niestety Walzowa i jej banda, w chwili zachwytu nad Euro rzuciła się na budowę, mimo, że nie miała tego w planach...
    A teraz Śródmieście zostanie zniszczone przez ZBĘDNĄ linię metra, która wyssie resztę pieszych (klientów sklepów) z miasta. A w połączeniu z beztroską likwidacją miejsc parkingowych (i braku alternatywnych parkingów w przyzwoitej odległości od centrum) w Śródmieściu pozostaną naćpani, szczający po bramach "studenci", trochę nieprzystosowanych do życia w społeczeństwie pedalarzy i rolkarzy, a normalni ludzie zaspokoją WSZYSTKIE swoje potrzeby w lokalnym centrum handlowym, pełnym kawiarni, miniparków i placów zabaw dla dzieci...

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »