Informacje

09.11.2017 15:40 propozycja dzielnicy

Tempo 30 i zakazy dla ciężarówek. Projekt dla rozjeżdżanych Odolan

SERWISY:


Zakaz nocnego poruszania się samochodów ciężarowych i wprowadzenie strefy Tempo 30 - to najważniejsze zmiany w ruchu, które na terenie Odolan planują władze Woli. Projekt nowej organizacji jest gotowy. Czeka na opinię policji i drogowców.


Najważniejszą zmianą zapisaną w projekcie jest ograniczenie ruchu ciężarówek, które - jak informuje dzielnica - "powodują hałas i pył". Władze Woli chcą, aby nie mogły wjeżdżać na Odolany między 20 a 8 rano. Chodzi o teren ograniczony Połczyńską, Wolską, aleją Prymasa Tysiąclecia, Gniewkowską, Potrzebną i Dźwigową. - Dzięki temu w godzinach porannego szczytu komunikacyjnego będzie łatwiej wydostać się z Odolan - mówi Krzysztof Strzałkowski, burmistrz dzielnicy.

Byłaby to duża zmiana, bowiem według obecnych uregulowań, ciężarówki nie mogą wjeżdżać między 22 a 6, ale tylko na ulice Jana Kazimierza i Sowińskiego (na odcinku Wolska - Jana Kazimierza).

Ograniczenie prędkości

Kolejna zmiana to wprowadzenie strefy Tempo 30.

- Ograniczenie dozwolonej prędkości do 30 kilometrów na godzinę sprawi, że ruch na terenie Odolan znacznie się uspokoi. Dzięki temu znacząco spadnie poziom hałasu, a także poprawi się bezpieczeństwo - zapewnia Strzałkowski.

Do ograniczenia prędkości dzielnica planuje też dodać zmiany w pierwszeństwie przejazdu na skrzyżowaniach Sowińskiego z Jana Kazimierza i Jana Kazimierza z Ordona. Jak czytamy w komunikacie urzędu, chodzi o tak zwane "pierwszeństwo łamane, powodujące fizyczne wymuszenie zmniejszenia prędkości pojazdów".

Nowa organizacja "jeszcze w tym roku"

- Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to nowa organizacja ruchu w tym rejonie zacznie obowiązywać już pod koniec roku - deklaruje burmistrz. - Dokument został już przekazany do zaopiniowania Zarządowi Dróg Miejskich oraz policji - dodaje.

Paweł Olek z Zarządu Dróg Miejskich w rozmowie z tvnwarszawa.pl poinformował jednak, że "żaden projekt z urzędu dzielnicy jeszcze do ZDM nie wpłynął". - Jeśli będzie, wówczas się do niego ustosunkujemy - powiedział.

Mieszkańcy wolskich Odolan od miesięcy protestują przeciwko uciążliwym ciężarówkom. Skarżą się na hałas, pył i smog. Na ich prośbę straż miejska przeprowadziła pomiary jakości powietrza na ulicy Ordona. Badania odbyły się we wrześniu. Wynikało z nich, że poziom szkodliwego pyłu PM10 sięgał tam nawet 5040 mikrogramów na metr sześcienny (µg/m3), przy dopuszczalnej normie ledwie 50 µg/m3.

Tysiąc ciężarówek dziennie

- Mieszkańcy policzyli, że ulicą Ordona potrafi przejechać nawet tysiąc ciężarówek dziennie. To zdecydowanie największa bolączka w tym rejonie - mówiła nam przed dwoma tygodniami Aneta Skubida, radna Woli ze stowarzyszenia Wola Mieszkańców. - Wynika to w dużej mierze z braku uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla Odolan, który zmotywowałby PKP do przekształcania odolańskich terenów przemysłowych na mieszkaniowe - dodała.

Polskie Koleje Państwowe dysponują licznymi gruntami w tej części Woli, na których działają zakłady przemysłowe i betoniarnie. To właśnie do nich dojeżdżają duże samochody ciężarowe.

- Należy podkreślić, że teren Odolan od wielu lat ma głównie charakter przemysłowy i służy ważnym celom logistycznym. Mimo to, władze dzielnicy wydają pozwolenia na zabudowę mieszkaniową w bezpośrednim sąsiedztwie takich terenów - stwierdził niedawno w komunikacie wysłanym tvnwarszawa.pl Maciej Bułtowicz z biura komunikacji PKP S.A.

Dodał też, że kolejarze dążą do uwzględnienia interesów zarówno mieszkańców Odolan, jak i prowadzących tam działalność firm i interweniują, kiedy otrzymują sygnały o nieprawidłowościach w działalności ich najemców.

kw/mś

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Ferdek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.11.2017 22:21 ~Ferdek

    No jak nie jak tak!

  • stachud

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.11.2017 21:51 ~stachud

    Ograniczenia prędkości do 50-70 są wystarczające, mniejsze to głupota.

  • zzx

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.11.2017 21:47 ~zzx

    wawa~wawa

    "Zakaz nocnego poruszania się samochodów ciężarowych i wprowadzenie strefy Tempo 30"

    Czy to aż tak wiele? Transport nie zostanie wstrzymany, tylko ucywilizowany.


    jak sobie wyobrażasz ucywilizowanie transportu stawiając kolejny zakaz godzinowy?
    wyobraź sobie taką sytuację że twój sklepik sprzedaje twój ulubiony produkt tylko od godziny 9.30 do 9.45 wtedy kiedy jestes w pracy( bo zakładam że pracujesz) - transport nie wybiera sobie godzin kiedy pracuje o tym decyduje wiele innych czynników także godziny w jakich należy dostarczyc zamówiony towar także w środku nocy bo rano musi sie znaleźć właśnie w twoim ulubionym sklepiku byś mógł go przz cały dzień kupić a nie tylko o określonej godzinie.

  • uhahany

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.11.2017 14:42 ~uhahany

    widziały gały co brały. powinni ich wyśmiać i za drzwi wywalić

  • fonderal

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.11.2017 14:14 ~fonderal


    fonderal~fonderal

    Kolej zajmuje te tereny od mniej więcej 110 lat i jest ich właścicielem. Rampa do przeładunku kruszyw działała przez jakiś czas po wojnie do chwili, gdy większość jej zadań przejęła instalacja w Jeziorkach. Odolany pracowały na pół gwizdka, przez kilka lat w ogóle. Jeziorki się zamknęły, kruszywa wróciły na Odolany, a razem z nimi w naturalny sposób masa firm typu Warbud, Bosta, Lafarge czy co tam jeszcze. Stało się tak mniej więcej 15 lat temu czyli na długo, zanim jakikolwiek deweloper wbił pierwszą łopatę.

    Takie są fakty, pisząc nieprawdę nie przysługujesz się nowym mieszkańcom tamtych okolic.
    ktos~ktos

    Jest to normalny rozwój miasta. Kiedyś na Mokotowie pasły się krowy, czy to znaczy że dalej tam mają być?
    Urzędnicy uznali że Odolany można przekształcić w teren mieszkalny, więc teraz mieszkańcy ich cisną, żeby zrobili to do końca. Oczywiście są lemingi które tego nie skumają i dalej będą pluć jadem.


    Po pierwsze piszesz nie na temat, mój post dotyczył kłamstw wypisywanych przez ~wawa.
    Po drugie urzędnicy niczego nie uznali, bo dla Odolan nie ma mpzp. Zwyczajnie nie mogli odmówić wydania wuzetek deweloperom, jeśli wniosek nie stał w jawnej sprzeczności ze studium. W efekcie w tamtej (i nie tylko) okolicy kształtowaniem przestrzeni zajmują się deweloperzy, a chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć czym się kierują. Krótko mówiąc deweloperzy mają gdzieś komfort mieszkańców, mają się zgadzać słupki w excelu i tyle. Skutek jest taki, że otrzymujemy potworki w postaci choćby osiedli Odolanach, gdzie nowym mieszkańcom wszystko przeszkadza. I mówiąc twoim językiem plują jadem nie kumając rzeczywistości.

    Przyjdzie taki dzień, że przemysł zniknie z Odolan. Ale do tego czasu ów przemysł ma większe prawa do korzystania ze swoich terenów, niż świeży, roszczeniowy napływ.

  • ndof od zawsze

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.11.2017 14:02 ~ndof od zawsze

    ndof~ndof

    Zadnych ograniczen predkosci nie chcemy

    Wymyśl sobie łaskawie własny nick.

  • wawa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.11.2017 14:00 ~wawa

    "Zakaz nocnego poruszania się samochodów ciężarowych i wprowadzenie strefy Tempo 30"

    Czy to aż tak wiele? Transport nie zostanie wstrzymany, tylko ucywilizowany.

  • Hahaha

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.11.2017 13:19 ~Hahaha


    abcd~abcd

    Czy roszczeniowe lemingi które tam kupiły mieszkania nie widziały wcześniej okolicy?
    Kupiło się mieszkania "bo taniej" a teraz się lamentuje.
    A betoniarnie i magazyny gdzieś muszą być - akurat przy torach kolejowych jest dobre miejsce.
    nemo~nemo

    Nie martw się, tam się tak kurzy, ze ten pył wdychają nie tylko Odolany, ale też Ochota, Śródmieście i czasem Bemowo, jak akurat wiatr wieje ze wschodu


    Najlepsze rzeczy to tam siedzą w ziemi. Kurz, pył, hałas to nic. Ciekawe czy słoiki znają przemysłową przeszłość W
    oli i przeróżne trucizny jakie były tam spuszczane prosto do gruntu. Fajnie to wszystko uaktywniają do lotnych postaci wykopy pod fundamenty dla nowych "apartamentów" w atrakcyjnej cenie.

  • jeloł

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.11.2017 12:03 ~jeloł

    mala~mala

    mieszkam tu od dawna, kiedyś tu było super, dopiero od niedawna jest cały ten koszmar z hałasem pyłem itp


    Dokładnie, od czasu gdy zaczęto budować te przeklęte osiedla.

  • Marta K

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.11.2017 11:34 ~Marta K

    Jako żywo przypomina mi to sytuację z frankowiczami, którzy połaszczyli się na tanie kredyty i teraz mają pretensje do świata, że trzeba płacić. Na Jana Kazimierza słoje rzuciły się na oferty developerów w miejscu, które sąsiaduje z kłopotliwym przemysłem. Kiedy już umościły się jak kury na gniazdach, to cwaniaczki żądają zaprzestania działalności tych obok.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »