Informacje

22.06.2011 07:20 Centralny odcinek

Tędy wejdziesz do drugiej linii metra

SERWISY:

Mniej wygodne wyjścia ze stacji Nowy Świat i Stadion, za to łatwiejsze z ronda ONZ – wiemy już, jakie rozwiązania komunikacyjne zaprojektował wykonawca II linii metra na każdej ze stacji.

Do tej pory na stronach metra warszawskiego można było oglądać projekty koncepcyjne stacji II linii metra. Portal tvnwarszawa.pl dotarł do projektów budowlanych, które pokazują jak ostatecznie będą wyglądały wyjścia z podziemnej kolejki. Największe zmiany szykują się na stacji Nowy Świat.

Schody Kubusia Puchatka

Po pierwsze nie będzie szerokiego wyjścia na dziedziniec budynku Ministerstwa Finansów. Zamiast niego pasażerowie będą mogli dostać się na stację węższymi schodami, położonymi wzdłuż ul. Świętokrzyskiej. Druga zmiana, to przeniesienie wejścia z południowej strony ul. Świętokrzyskiej, na wschodnią stronę ul. Kubusia Puchatka. To znaczące zmiany, bo stacja Nowy świat jest najgłębiej położoną ze wszystkich planowanych na II linii. Wyjścia powinny być tam wygodne, by pasażerowie mogli jak najszybciej wydostać się z peronu.

Bez zmian pozostaną natomiast dwa wyjścia po wschodniej stronie stacji, po dwóch stronach ul. Świętokrzyskiej nieopodal skrzyżowania z Nowym Światem.

 

 



Bez tuneli na Stadionie

Niewygodne przesiadki czekają pasażerów również na stacji Stadion. Inwestorowi nie udało się porozumieć z kolejarzami. Przez to wyjścia ze stacji metra Stadion nie będą połączone ze stacją PKP. Co prawda w tym rejonie istnieje tunel pieszy łączący ul. Sokolą z terenami dawnego dworca PKS, jednak pasażerowie, żeby się do niego dostać, będą musieli nadłożyć drogi.

 



Rondo Daszyńskiego

Na rondzie Daszyńskiego zmiany są najmniejsze. Od wschodniej strony znajdą się trzy wyjścia po północno-wschodniej i północno-zachodniej stronie skrzyżowania ul. Towarowej i Prostej, oraz wyjście na przystanek tramwajowy. Po zachodniej stronie stacji znajdą się wyjścia po obu stronach ulicy prostej, i tu zmiana, jedynie w stronę ul. Karolkowej.

 

 

Zebry nie znikną

Nie na wszystkich stacjach okrojono liczbę wyjść. Na rondzie ONZ znajdzie się wyjście na przystanek tramwajowy na ul. Prostej, które wcześniej było brane pod uwagę opcjonalnie. Na pozostałych stacjach nie ma większych zmian w stosunku do projektu koncepcyjnego.

Wiadomo już, że budowa metra nie wprowadzi rewolucji na skrzyżowaniach, przy których powstają stacje. Nie zniknie ani jedna zebra, a wszystkie przejścia dla pieszych zostaną przywrócone w formie sprzed rozpoczęcia budowy. To oznacza, że np. przy placu Wileńskim nie powstanie tunel pod ul. Radzymińską, o co spierali się z ratuszem mieszkańcy Pragi.

mjc

mjc

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • PL

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.07.2011 11:11 ~PL

    WNIOSEK JEDEN, STACJA METRO ŚWIĘTOKRZYSKA NIE BĘDZIE DWU-POZIOMOWA DLA SWOBODNEGO PRZESIADANIA SIĘ DO DRUGIEJ LINI.

  • sth1975

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.07.2011 21:31 ~sth1975

    JAK ZWYKLE WSZYSTKO WIELKA PROWIZORKA, WSZYSTKO NA OD....DOL. SZKODA, WYDAJEMY TAKIE PIENIĄDZE I JESZCZE MAMY DZIADOSTWO, SZKODA... JAK ZWYKLE WSZY....

  • benek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.06.2011 23:52 ~benek

    Bo u nas w Polsce robi się aby zrobić. Plany budowy metra są od ponad 30 lat. Nawet plan ogólny śródmieścia obejmował 3 linie metra w 81 roku. Ale u nas się nie myśli, żeby zrobić dobrze tylko wszystko na odwal bo trzeba zrobić.

  • wild-thing

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.06.2011 18:45 ~wild-thing

    A jakie miasto jest się w stanie dogadać z koleją? ŻADNE!!! Kolej wie swoje i ma wszystkich w czterech literach... Ile się czekało na bezpośrednie połączenie Dw. Gdańskiego z Metrem (na szczęście już to za nami), ile się czeka by wybudowano przejście łączace perony W-wa Śródmieście z "patelnią" przed metrem Centrum (teraz trzeba biegać schodami w górę i w dół)... jak oglądałem plany budowy Metra Stadion spodobał mi się korytarz łączący metro z przejściem pod torami i schodami na perony (wejscia do metra były na przeciwko wejść na perony) a teraz to też zabierają - trzeba będzie wygodnie zejść z perony i lecieć do najbliższego wejścia do metra ktore Bóg raczy wiedzieć gdzie będzie... Kolej to dno i każdy o tym wie...

    Kto w ogóle ustalal te plany!!! Brak podziemnego przejścia między Metro Nowy Świat a wsch. stroną ulicy NŚ (trza będzie stać na światłach), Metro Rondo Daszyńskiego zamiast po Rondem jest gdzieś z boku, brak połączeń podziwmnych z przystankami tramwajowymi - ludzie by przesiąć się do tramwaju będą musieli wyjśc na powierzchnie i drałować przez pasy, dobrze ze Rondo ONZ jest ok, no i Świętokrzska

  • wars

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.06.2011 18:09 ~wars

    "To oznacza, że np. przy placu Wileńskim nie powstanie tunel pod ul. Radzymińską, o co spierali się z ratuszem mieszkańcy Pragi."

    Gamoniu spod Wyszkowa, gdzie masz dworzec Wileński, a gdzie ul. Radzymińską?

  • Gorzkiewski

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.06.2011 17:09 ~Gorzkiewski

    Te zmiany to bezsens (Prócz rond ONZ i Daszyńskiego). :/

  • Edek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.06.2011 16:21 ~Edek

    W normalnych krajach brak połączenia stacji metra i stacji kolejowej jest normalnie nie do pomyślenia. Ale w tym dzikim karaju, nad Wisłą.......
    Po co ludzie z ZTM jeździli do Berlina jak nie po to aby zapoznawać się z systemem komunikacji i zintegrowanymi przystankami?

  • mikey75

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.06.2011 15:31 ~mikey75

    w pełni podpisuję się pod tym, co napisał Yackoo. skandal!

  • Janek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.06.2011 13:42 ~Janek

    Radzymińska? Pismaki, weźcie mapę i popatrzcie gdzie jest ta Radzymińska.
    Plan Placu Wileńskiego, który wrzuciliście też nie jest aktualny (jeśli prawdą jest to co piszecie).

  • Yackoo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.06.2011 13:05 ~Yackoo

    Po raz kolejny okazuje się, że nie można zrealizować inwestycji tak, jak planowano - czyli WYGODNIE DLA UŻYTKOWNIKÓW.

    Zapytam wprost: CO ZA DEBIL NA TO POZWALA? Przecież metro nie jest systemem planowanym na teraz, a czymś co ma służyć mieszkańcom przez dziesięciolecia!

    Jakim cudem w innych miastach świata możliwe jest projektowanie wygodnych wejść tam, gdzie są potrzebne - często nawet w podcieniach budynków, a u nas tworzy się BEZSENSOWNE I NIEPRAKTYCZNE rozwiązania, ulegając nawiedzonym urzędasom nie mającym pojęcia o tym, co robią?!

    Tylko kompletny KRETYN mógł się zgodzić, aby sąsiadująca ze sobą stacja metra i stacja kolejowa nie miały połączenia! Za coś takiego powinno się tracić stanowisko z zakazem pełnienia jakichkolwiek odpowiedzialnych funkcji!

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »