Informacje

18.08.2013 09:00 prace na budowie metra

TBM wbił się na stację Nowy Świat

SERWISY:

Tarcza Anna dotarła do budowanej stacji metra Nowy Świat - Uniwersytet. Teraz będzie musiała zagłębić się w skarpę.

- "Anna" przebijała się do wnętrza stacji od 5 sierpnia rano. Ostatecznie o godzinie 16.00 ściana ustąpiła – informują budowniczowie centralnego odcinka II linii metra.

951 metrów

Tarcza będzie musiała przejść tradycyjny serwis – sprawdzona zostanie teraz jej kondycja, uzupełnione będą wszystkie niezbędne elementy. Później ruszy w dalszą drogę. Drążąc tunel w kierunku stacji Centrum Nauki Kopernik pokonać będzie musiała ślepy tunel i ścianę szczelinową.

Tunel na tym odcinku zagłębia się w teren pod największym na II linii metra kątem. Nie będzie to jednak odczuwalne z uwagi na dystans dzielący obie stacje – 951 m.

Firma AGP Metro zapewnia, że przejście tarczy i same tunele zaprojektowano na takich głębokościach, by nie zagroziły budynkom leżącym na szlaku.

TAK TARCZA KRYSTYNA WBIŁA SIĘ NA STACJĘ CNK:

ran/roody

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • warszawiak100

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.08.2013 21:32 ~warszawiak100

    podpowiadam otoz punkt geodezyjny tak zwany Leper jest na powierzchni ziemi po czym odpowiednia wysokosc jak i kierunek przenosi sie na stanowisko wiercenia tunelu.Ponadtto tarcza dysponuje czujnikami laserowymi ktore pozawajaja okreslic prawidlowa droge wiercenia tak aby z dokladnoscia trafic w uprzedno odpowiednio przygotowana sciane szczelinowa kolejnej stacji Natomiast dokladnosc wiercenia pozwoli na znzlezienie sie tarczy po przewierceniu w osi torow stacji co tym samym potwierdza prawidlowe wykonanie robot Z mojej obserwacji wynika ze roboty dot przejsc tarczy pod ziemia wykonywane sa prawidlowo z zachowaniem odp wiedzy

  • paws

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.08.2013 13:12 ~paws





    warszawiak~warszawiak

    Zastanawia mnie jak ona trafia idealnie do celu idąc tyle km pod ziemią, jak to jest mierzone?
    HARY~HARY

    TBMy drążą tunel metra. Jak to działa?
    pit, 2010-10-04 12:30

    W Warszawie będą pracować aż trzy takie maszyny. Są gigantyczne i reprezentują najnowszą technologię drążenia podziemnych tuneli. Będą zdolne do utworzenia 10 metrów kolistego podziemnego wyrobiska dziennie.
    tbm-w-nevadzie.jpg TBM drążący tunel w Nevadzie (USA).

    Ich oficjalna nazwa to TBM, czyli Tunnel Boring Machine. Po polsku też ładnie - "maszyna drążąca". To gigantyczna tarcza wiertnicza prowadzona pod ziemią przez specjalistów za pomocą nawigacji satelitarnej. TBMy pracujące w Warszawie będą też automatycznie zabezpieczać wydrążone części tunelu specjalnymi betonowymi płytami.
    za pomocą GPS
    pawelll~pawelll


    ciekawe od kiedy to GPS działa pod ziemią...
    słoik~słoik

    Nie jestem w temacie ale np tunel pod kanałem La Manche prowadzony był laserem kierowanym do tyłu tak w wielkim skrócie.
    HARY~HARY




    Już starożytni Rzymianie budowali tunele w górach jednocześnie z dwóch stron i trafiali idealnie po środku.

  • paws

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.08.2013 13:10 ~paws





    warszawiak~warszawiak

    Zastanawia mnie jak ona trafia idealnie do celu idąc tyle km pod ziemią, jak to jest mierzone?
    HARY~HARY
    mam nadzieję panie Pawelll że teraz doczytasz
    za pomocą GPS
    pawelll~pawelll


    ciekawe od kiedy to GPS działa pod ziemią...
    słoik~słoik

    Nie jestem w temacie ale np tunel pod kanałem La Manche prowadzony był laserem kierowanym do tyłu tak w wielkim skrócie.
    HARY~HARY



  • HARY

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.08.2013 10:59 ~HARY




    warszawiak~warszawiak

    Zastanawia mnie jak ona trafia idealnie do celu idąc tyle km pod ziemią, jak to jest mierzone?
    HARY~HARY
    mam nadzieję panie Pawelll że teraz doczytasz
    za pomocą GPS
    pawelll~pawelll


    ciekawe od kiedy to GPS działa pod ziemią...
    słoik~słoik

    Nie jestem w temacie ale np tunel pod kanałem La Manche prowadzony był laserem kierowanym do tyłu tak w wielkim skrócie.

  • HARY

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.08.2013 10:57 ~HARY




    warszawiak~warszawiak

    Zastanawia mnie jak ona trafia idealnie do celu idąc tyle km pod ziemią, jak to jest mierzone?
    HARY~HARY

    TBMy drążą tunel metra. Jak to działa?
    pit, 2010-10-04 12:30

    W Warszawie będą pracować aż trzy takie maszyny. Są gigantyczne i reprezentują najnowszą technologię drążenia podziemnych tuneli. Będą zdolne do utworzenia 10 metrów kolistego podziemnego wyrobiska dziennie.
    tbm-w-nevadzie.jpg TBM drążący tunel w Nevadzie (USA).

    Ich oficjalna nazwa to TBM, czyli Tunnel Boring Machine. Po polsku też ładnie - "maszyna drążąca". To gigantyczna tarcza wiertnicza prowadzona pod ziemią przez specjalistów za pomocą nawigacji satelitarnej. TBMy pracujące w Warszawie będą też automatycznie zabezpieczać wydrążone części tunelu specjalnymi betonowymi płytami.
    za pomocą GPS
    pawelll~pawelll


    ciekawe od kiedy to GPS działa pod ziemią...
    słoik~słoik

    Nie jestem w temacie ale np tunel pod kanałem La Manche prowadzony był laserem kierowanym do tyłu tak w wielkim skrócie.

  • HARY

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.08.2013 10:56 ~HARY




    warszawiak~warszawiak

    Zastanawia mnie jak ona trafia idealnie do celu idąc tyle km pod ziemią, jak to jest mierzone?
    HARY~HARY

    za pomocą GPS
    pawelll~pawelll


    ciekawe od kiedy to GPS działa pod ziemią...
    słoik~słoik

    Nie jestem w temacie ale np tunel pod kanałem La Manche prowadzony był laserem kierowanym do tyłu tak w wielkim skrócie.

    TBMy drążą tunel metra. Jak to działa?
    pit, 2010-10-04 12:30

    W Warszawie będą pracować aż trzy takie maszyny. Są gigantyczne i reprezentują najnowszą technologię drążenia podziemnych tuneli. Będą zdolne do utworzenia 10 metrów kolistego podziemnego wyrobiska dziennie.
    tbm-w-nevadzie.jpg TBM drążący tunel w Nevadzie (USA).

    Ich oficjalna nazwa to TBM, czyli Tunnel Boring Machine. Po polsku też ładnie - "maszyna drążąca". To gigantyczna tarcza wiertnicza prowadzona pod ziemią przez specjalistów za pomocą nawigacji satelitarnej. TBMy pracujące w Warszawie będą też automatycznie zabezpieczać wydrążone części tunelu specjalnymi betonowymi płytami.

  • ADAM

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.08.2013 09:23 ~ADAM

    Metro jeździ w godzinach szczytu co 8 min. To nawet nie cyrk to burdel na kółkach.

  • Soth

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.08.2013 09:10 ~Soth

    adam~adam

    Żenujący artykuł bo kogo obchodzi budowa metra???
    ŻENUJĄCY SĄ TEŻ BUDOWNICZOWIE-ILE MOŻNA BUDOWAĆ TAK KRÓTKI ODCINEK??

    Sam jesteś żenujący!

  • PJL

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.08.2013 08:24 ~PJL

    ciekawe czy oddadzą I linię na wrzesień ?

  • takie fakty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.08.2013 23:08 ~takie fakty

    do : 11:19 ~gga
    mieszkam na Tamce, na rogu Kopernika - juz popękały szklane płyty na balkonie o balustradach, ktore były tam od 60 lat, popękały tez u ludzi nowo wstawione. Metro - dziekujemy!

    ta tarcza dowierciła się do stacji od strony Marszałkowskiej, chyba zbyt głośno słuchasz muzyki i dlatego wszystko ci popękało. W twoim rejonie jeszcze nikt nic nie robi pod ziemią

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »