Informacje

12.02.2014 12:25 Najpierw Trasa Świętokrzyska

Targowa przyjazna pieszym?
"Nie ma nawet szans o tym myśleć"

SERWISY:


Wszystko wskazuje na to, że społeczny projekt przekształcenia ulicy Targowej w przyjazną pieszym i rowerzystom, powędruje do urzędniczej szuflady. - Najpierw musi powstać alternatywa w postaci Trasy Świętokrzyskiej - tłumaczy szef Zarządu Transportu Miejskiego. Budowa trasy to jednak kwestia kilku lat.

- Myślę, że to, co możemy wykonać, to poprawienie stanu technicznego i estetycznego chodników na ulicy Targowej oraz poprawa jakości samej jezdni, która w procesie inwestycyjnym metra została troszkę technicznie nadwyrężona – ocenił na wtorkowej konferencji prasowej Wiesław Witek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.

Wszystkie prace przy budowie II linii metra, także na Pradze Północ, mają zakończyć się w tym roku.

Później przyjdzie czas na Targową.

- Mamy kilka obowiązków inwestycyjnych przed odtworzeniem drogi. Mianowicie wybudowanie magistrali, wodociągów, modernizację instalacji gazowej, dokończenie przebudowy trasy tramwajowej. W 2011 roku skończyliśmy prace na węźle Kijowska. Odcinek od Kijowskiej do stacji metra plac Wileński, mamy jeszcze do wykonania – wyliczał Witek.

Warunek: budowa Trasy Świętokrzyskiej

Ten plan oznacza odłożenie na półkę pomysłu Targowej przyjaznej pieszym i rowerzystom, który pod koniec stycznia zaprezentowali społecznicy. Projekt zakładał też stworzenie buspasa i przejścia naziemnego przez Ząbkowską.

Jak przekonywał jeden z autorów koncepcji, Jacek Grunt-Mejer, została ona stworzona tak, by można ją było zrealizować tanim kosztem.

- Ten projekt jest tani i da się go zrobić, malując pasy, dokładając krawężniki i przestawiając kilka latarni. To wszystko nie są wysokie koszty – tłumaczył.

Szef ZTM, choć stwierdził, że jest do projektu nastawiony pozytywnie, to sprawę postawił jasno.

- Póki alternatywy dla tego rejonu Warszawy nie ma, to o Targowej jako salonie Pragi, gdzie udałoby się pogodzić interesy wszystkich użytkowników dróg, racjonalnie rzecz ujmując, nie ma nawet szans myśleć – podsumował.

Spór o przebieg

Tymczasem budowa trasy, która ma połączyć Targówek z Pragą Południe, wciąż odsuwa się w czasie. Sprzeciw mieszkańców Szmulek, którzy protestują przeciwko poświęceniu pod drogę fragmentu terenu zielonego, wywołał nową dyskusję na temat jej przebiegu.

- Robimy wszystko, żeby ta inwestycja była możliwa do realizacji. To się odbywa na najwyższych szczeblach. Rozmawiamy z komitetem, który nie zgadza się, aby wyeliminować ok. pół hektara parku w tym rejonie. Ale jak dwie strony siadają do rozmów, to bardzo możliwe, że się zwyczajnie dogadamy – stwierdził Wiesław Witek, nie podając póki co żadnych konkretów.

Na razie Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych podpisał umowę na budowę pierwszego odcinka trasy od Wybrzeża Szczecińskiego do Zamoyskiego. Liczy on zaledwie 700 metrów.

Stracona szansa?

Według miejskiej aktywistki Joanny Erbel oznacza to, że na długie lata Targowa pozostanie nieprzyjazną pieszym drogą tranzytową.

- Od dłuższego czasu Targowa jest zamknięta dla samochodów i nie skutkuje to paraliżem, miasto funkcjonuje. To dowodzi, że budowa Trasy Świętokrzyskiej nie jest koniecznym warunkiem do realizacji społecznego wariantu Targowej - dowodzi Erbel.

Jak dodaje, nowy pomysł na Targową zyskuje coraz więcej zwolenników.

- Choć początkowo reakcje radnych były mieszane, to na komisji infrastruktury poparło go 9 radnych, tylko jeden był przeciw, 2-3 wstrzymało się. Jest wola, aby odzyskać przestrzeń dla pieszych - zauważa Erbel.



bako/mz

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • fly

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.03.2014 01:08 ~fly

    Powinno się tworzyć miejsca gdzie fajnie wpaśc na chwilę - a tak będzie, żeby tylko szybciej przejechać.. szkoda

  • nickto

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.02.2014 15:45 ~nickto

    qwerty~qwerty

    Ale chcielibyście żeby było jak w Szwajcarii, nie?

    http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/bazylea--jak-budowac-miasto-przyjazne-mieszkancom-1080.html



    Poproszę jeszcze klimat z Bazylei.

  • LPG

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2014 11:48 ~LPG

    "Trasa Świętokrzyska" - to dobre. Przypominam, że ta "trasa" kończy się za mostem deptakiem w postaci nowej ulicy Świętokrzyskiej, która powstanie po zakończeniu pracy przy metrze. Kto o zdrowych zmysłach będzie się pchał na Tamkę przez tę "trasę"?

  • Prażynek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.02.2014 10:13 ~Prażynek

    paraliżem może nie skutkuje ale ta ulica umarła, sklepy padają, i jak nie będzie samochodów to życie tu zacznie zamierać, nie można przesadzać z deptakami w mieście. nie jestem za tranzytem przez miasto ale jednak drogi muszą być, to też ułatwienie dla mieszkańców, ja nie mam zamiaru 2km chodzić pieszo do pracy bo komuś się ubzdurało że chce zrobić tu deptak. chcesz mieszkać w mieście to zrozum że musisz mieć sprawną komunikację w nim, a deptak taką komunikacją nie jest.

  • buahahahaha

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.02.2014 21:25 ~buahahahaha

    qwerty~qwerty

    Ale chcielibyście żeby było jak w Szwajcarii, nie?

    http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/bazylea--jak-budowac-miasto-przyjazne-mieszkancom-1080.html

    Jeśli będą takie same zarobki to czemu nie. ;)

  • qwerty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.02.2014 19:42 ~qwerty

    Ale chcielibyście żeby było jak w Szwajcarii, nie?

    http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/bazylea--jak-budowac-miasto-przyjazne-mieszkancom-1080.html

  • piratd

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.02.2014 18:07 ~piratd

    Wygraliśmy! My piraci drogowi znowu górą!

  • Mieszkanie Stalowej

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.02.2014 15:49 ~Mieszkanie…

    "Ostatnie dwa lata udowodnily, ze tragedi z powodu ograniczenia ruchu na tej wlasnei ulicy NIE BYLO"
    chyba żyjemy w innej dzielnicy ja żeby przedostać się z pragi północ na pragę połódnie potrzebuję 30 min - to jest tragedia. dla porównania w tym samym czasie mogę dojechać na okęcie.

  • zbigniew_łomnik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.02.2014 12:38 ~zbigniew_łomnik

    A jakby zamknąć Joannę Erbel, to by też nie było paraliżu w mieście. Ewentualnie można ją zwęzić.

  • warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.02.2014 11:13 ~warszawiak

    I słusznie! Stolica to nie Deptak w Ciechocinku! Tu trzeba NORMALNIE funkcjonować!

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »