Informacje

03.04.2015 06:28 wyszedł z propozycją zmian

Targowa jednak dla pieszych?
Burmistrz chce słupków i donic

SERWISY:


Więcej zieleni, także w donicach, a do tego słupki, kosze i ławki - tego na ul. Targowej chce burmistrz Pragi Północ Paweł Lisiecki. Dlaczego dopiero teraz, skoro prace na tej arterii zakończyły się raptem pół roku temu?

W piśmie przesłanym do Zarządu Dróg Miejskich (ulica nie jest w gestii dzielnicy) Paweł Lisiecki postuluje ustawienie na Targowej słupków, które ograniczą nielegalne parkowanie. Apeluje również o donice z kwiatami, podobne do tych, które znajdują się na Nowym Świecie, więcej drzew i małą architekturę - kosze, ławki i stojaki dla rowerów.

- Dziś Targowa to tylko kamień i beton. Chciałbym, żeby było bardziej zielono. Jest wiele miejsc na drzewa, w których nie dokonano nasadzeń. Trzeba je uzupełnić. Tam, gdzie to niemożliwe, można ustawić donice – tłumaczy w rozmowie z tvnwarszawa.pl Lisiecki. – To podkreśliłoby miejski charakter ulicy. Targowa na to zasługuje – dodaje.

Rozjeżdżają chodniki

ZDM potwierdza, że wpłynęło do niego pismo od burmistrza. Ale do realizacji daleka droga. - Koncepcją odbudowy ulic po budowie metra było ich uwolnienie od słupków, które nie wszystkim się dobrze kojarzą. Założono, że przestrzeń przeznaczona dla kierowców, rowerzystów i pieszych będzie wydzielana poprzez geometrię, zróżnicowanie nawierzchni – tłumaczy Adam Sobieraj, rzecznik stołecznych drogowców.

Tyle w teorii, a w praktyce? Kierowcy ignorują podziały, stają na chodnikach, niszcząc wyremontowaną niedawno nawierzchnię i utrudniając życie pieszym. Stąd "słupkowy" postulat burmistrza.

Czy korekta w jest możliwa? Sobieraj tłumaczy, że decyzję muszą poprzedzić konsultacje z biurem drogownictwa ratusza oraz wykonawcą, bo chodniki i jezdnie objęte są trzyletnią gwarancją.

Jeśli zaś chodzi o meble miejskie, powinny być ustawione w rzędzie i w odpowiedniej odległości od budynków, by nie były zawalidrogami dla rodziców z wózkami czy niepełnosprawnych.

Co na to konserwator?

Paweł Lisiecki na razie nie sprecyzował ile oraz jakie donice, ławki i kosze miałyby stanąć na Targowej. Według Adama Sobieraja może to przeszkodzić w udzieleniu precyzyjnej odpowiedzi.

- Gdyby burmistrz podpowiedział nam, o jakie donice mu chodzi, jakie ławki tam widzi – byłoby nam łatwiej. Należy pamiętać, że ten fragment Pragi jest chroniony przez konserwatora zabytków – zwraca uwagę. Zauważa też, że postulaty dotyczące zieleni należy skierować pod inny adres – do Zarządu Oczyszczania Miasta.

Niewykorzystana szansa

Co ciekawe, część postulatów pokrywa się z tymi, które lansowali aktywiści skupieni wokół inicjatywy Targowa dla ludzi. Wtedy ratusz obstawał wyłącznie przy odtworzeniu ulicy w formie sprzed budowy metra.

Ostatecznie pomysły aktywistów uwzględniono tylko częściowo. Udało się przeforsować ścieżki rowerowe, naziemne przejście przez Ząbkowską oraz parkowanie równoległe po zachodniej i częściowo po wschodniej stronie jezdni. Urzędnicy tłumaczyli wówczas, że o dalej idących zmianach (np. zieleni czy buspasach) będzie można rozmawiać dopiero, gdy powstanie alternatywa dla Targowej w postaci Trasy Świętokrzyskiej.

Paweł Lisiecki, jako radny Prawa i Sprawiedliwości, był wtedy w opozycji, więc na rządzącą dzielnicą i miastem Platformę Obywatelską większego wpływu nie miał. Dziś przyznaje jednak, że radni PiS byli podzieleni w ocenie koncepcji społeczników.

- Aktywność burmistrza w tym zakresie oceniam pozytywnie. Decyzja leży w rękach władz Warszawy, ale trzeba próbować – ocenia Tomasz Giller z inicjatywy Targowa dla ludzi.

ZDM musi się ustosunkować do propozycji Lisieckiego jeszcze w tym miesiącu. - Realizacja choćby połowy tych postulatów będzie sukcesem – podsumowuje burmistrz Pragi Północ.

Piotr Bakalarski

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • dzieje

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.04.2015 01:40 ~dzieje

    KL1~KL1

    Moim zdaniem nie ma sensu wydawać teraz kasy na zmianę charakteru ul. Targowej. nie to żebym był temu przeciwny poprostu obecnie jest to droga wojewódzka z dość dużym tranzytem i wcześniej należy wybudować wschodnią część obwodnicy śródmieścia tam puścić drogę wojewódzką i dopiero wówczas zmieniać charakter ul. Targowej (zmniejszenie liczby pasów zieleńce ławki i wszystko to czego sobie okoliczni podkreślam okoliczni mieszkańcy zażyczą).

    Lepiej przeznaczyc ja na potrzebne rzeczy, zamiast na niewiadomo jakie chodniki (a co najgorsze z możliwych slupki) lepiej na zabezpieczenie i renowację zabytków.

  • lupus71

    zgłoś naruszenie odpowiedz 09.04.2015 17:59 ~lupus71

    więcej parkingów i trawników, mniej chodników i ścieżek rowerowych
    Prosta recepta na sukces i żyjące miasto

  • abcd

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.04.2015 08:28 ~abcd

    Targowa wzdłuż całej długości torowiska tramwajowego można z kratkowanych płyt (aby rosła trawa) wybudować parking a zlikwidować możliwość parkowania od strony budynków.
    Wtedy można przy chodniku posadzić drzewa a nie stawiać donice.
    KRATKOWANA PŁYTA powinna być jedyna na wszelkiego rodzaju miejscach parkingowych, jak przy dworcu PKP Stadion.

  • Marek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.04.2015 18:36 ~Marek

    Tego Superba Tdi to chyba kierownicą należy przytrzeć. Tyle miejsca dla samochodów a jeszcze mu mało.

  • qwerty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.04.2015 18:33 ~qwerty




    ddd~ddd

    już i tak zlikwidowali parkingi na chodniku i buspas, korki cały dzień
    może najlepiej zamknijcie całą Warszawę na rogatkach i zróbcie deptak od lewa do prawa
    skąd w tych chorych głowach rodzą się te pomysły
    kaja~kaja

    miasto jest dla ludzi a nie dla samochodów. Masz zbiorkom jak chcesz się przemieszczać. Jednak argument o rogatkach pozwala mi przypuszczac , że jestes mieszkańcem jednego z miast satelickich.

    Robotyzacja~Robotyzacja

    Samochody w tym mieście, jak rozumiem, jeżdżą samoczynnie, bez kierowcy ? No, bo skoro miasto dla ludzi, a nie dla samochodów ...
    fdgdfg~fdgdfg

    Jak widać wg. niektórych samochody poruszają się przy pomocy istot pozaziemskiego pochodzenia.. :D


    Choć 70% ruchu stanowią podróże pieszo i komunikacją publiczną, a tylko 30% samochodami, to samochody zajmują po 80-90% szerokości ulic (włączając wszystkie pasy i parkowanie)

    Czas więc aby komunikacja publiczna i piesi przestali być dyskryminowani.

  • qwerty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.04.2015 18:30 ~qwerty

    Na nielegalne parkowanie jest prosta rada:
    na LAWETĘ !

    Niech lawet będzie tyle, co tych od wypadków samochodowych. Jak podjedzie straż miejska do zgłoszenia, to w 2 minuty laweta powinna się pojawić i odwózka na parking płatny.
    Na trudne przypadki podnośnik z elektromagnesem.
    A dla recydywistów złomowisko.

  • fdgdfg

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.04.2015 16:09 ~fdgdfg



    ddd~ddd

    już i tak zlikwidowali parkingi na chodniku i buspas, korki cały dzień
    może najlepiej zamknijcie całą Warszawę na rogatkach i zróbcie deptak od lewa do prawa
    skąd w tych chorych głowach rodzą się te pomysły
    kaja~kaja

    miasto jest dla ludzi a nie dla samochodów. Masz zbiorkom jak chcesz się przemieszczać. Jednak argument o rogatkach pozwala mi przypuszczac , że jestes mieszkańcem jednego z miast satelickich.

    Robotyzacja~Robotyzacja

    Samochody w tym mieście, jak rozumiem, jeżdżą samoczynnie, bez kierowcy ? No, bo skoro miasto dla ludzi, a nie dla samochodów ...

    Jak widać wg. niektórych samochody poruszają się przy pomocy istot pozaziemskiego pochodzenia.. :D

  • JAco

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.04.2015 15:16 ~JAco

    Donicę proponuję założyć na głowę...

  • KL1

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.04.2015 14:02 ~KL1

    Moim zdaniem nie ma sensu wydawać teraz kasy na zmianę charakteru ul. Targowej. nie to żebym był temu przeciwny poprostu obecnie jest to droga wojewódzka z dość dużym tranzytem i wcześniej należy wybudować wschodnią część obwodnicy śródmieścia tam puścić drogę wojewódzką i dopiero wówczas zmieniać charakter ul. Targowej (zmniejszenie liczby pasów zieleńce ławki i wszystko to czego sobie okoliczni podkreślam okoliczni mieszkańcy zażyczą).

  • Ciemne moce

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.04.2015 13:31 ~Ciemne moce

    Szerlok Holms~Szerlok Holms

    Kluczowe pytanie to KTO tam będzie odpowiedzialny za przetarg np. na donice ;)

    Jak to kto ? Doktor Moriarty !

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »