Informacje

05.08.2013 07:45 Przegląd prasy

Tanie linie do Modlina? Ministerstwo dementuje

SERWISY:


Tanie linie i czartery do Modlina, a na Lotnisku Chopina tylko tradycyjni przewoźnicy. Taki pomysł na ratunek dla podwarszawskiego lotniska powstał w ministerstwa transportu – donosi "Dziennik Gazeta Prawna".

Jak ustalił "DGP", pomysł operacyjnego połączenia Okęcie i Modlina pojawił się gabinecie odpowiedzialnego za lotnictwo wiceministra transportu Zbigniewa Rynasiewicza.

Tanie linie do Modlina

Według wstępnego planu, zarządca podzieliłby ruch powietrzny pomiędzy obydwa lotniska. W Modlinie lądowałyby tanie linie, czartery oraz samoloty towarowe, a na Lotnisku Chopina - tylko tradycyjni przewoźnicy.

– Niewykluczone, że wystąpimy z taką propozycją – przyznaje w rozmowie z "DGP" Przemysław Przybylski, rzecznik Państwowych Portów Lotniczych, które zarządza Okęciem i ma jedną trzecią udziałów w Modlinie. Jak dodaje Przybylski, takie rozwiązanie jego spółka proponowała pozostałym udziałowcom kilka miesięcy temu. Wówczas jednak marszałek województwa Adam Struzik miał odmówić.

"To szybka marginalizacja"

– Przejęcie w zarząd Modlina przez PPL oznacza jego szybką marginalizację. Możemy się zgodzić na połączenie obydwu portów, ale tylko pod zarządem trzeciego podmiotu – mówi Marek Miesztalski, skarbnik urzędu marszałkowskiego, jednocześnie przewodniczący rady nadzorczej Modlina.

Pozytywnie o takim rozwiązaniu wypowiadają się eksperci, z którymi rozmawiał "DGP.

Ministerstwo dementuje

W komunikacie przesłanym przed południem do redakcji tvnwarszawa.pl, ministerstwo transportu poinformowało krótko, że "nie są obecnie prowadzone prace mające na celu połączenie operacyjne lotniska w Modlinie z lotniskiem im. F. Chopina w Warszawie".

W oświadczeniu czytamy także, że "spółka zarządzająca portem lotniczym w Modlinie nie zwracała się do ministerstwo z prośbą o rozważenie przejęcia w zarządzanie lub włączenia w struktury PPL tego portu lotniczego".

Problemy w Modlinie

Problemy podwarszawskiego portu zaczęły się w grudniu 2012 roku, kiedy to inspektor nadzoru budowlanego zdecydował o zamknięciu dwóch skrajnych części pasa. Przez kilka miesięcy lotnisko nie przyjmowało samolotów.

Tanie linie Wizz Air zapowiedziały, że nie powrócą do Modlina, bo straciły zaufanie do władz lotniska. Na razie nie jest także przesądzony powrót innego taniego przewoźnika - Ryanair. Co najmniej do 26 października jego samoloty będa latać z Lotniska Chopina.

O problemach lotniska mówi Edyta Mikołajczyk:

b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Katarzyna

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.08.2013 22:20 ~Katarzyna

    Jestem za Okęciem. Modlin to jakaś porażka.

  • londin

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.08.2013 14:29 ~londin

    chcemy ponownego otwarcia lotniska modlin !!!!!!!!!

  • jacek norek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.08.2013 01:07 ~jacek norek

    Same kłamstwa.Latam tanimi liniami po 29 złotych w jedną stronę, a nie za 50 czy 100 jak mówi pani rzecznik. Dojazd do lotniska, komunikacja miejska, pociąg na który bilet należy zakupić 30 min przed odjazdem co nie jest łatwe z uwagi na kolejki do kas(nie ma przedsprzedaży) i jakiś pks do którego wszyscy pasażerowie z pociągu się nie mieszczą więc czekamy na następny ok 30 minut.Problem z doprowadzeniem kolei pod lotnisko? A fundusze unijne na restrukturyzacje? O czym my mówimy? 21 wiek! Ludzie wylądowali na księżycu w zeszłym a kolei 3 km nie można doprowadzić? Same kłamstwa!

  • Milka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.08.2013 22:35 ~Milka

    Modlinowi mowimy NIEEEE

  • Bakui

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.08.2013 22:27 ~Bakui

    Ale klamstwo "Nie przeszkadzalo przewoznikom ,ze nie ma ils-a", tylko przez jego brak Wizzair i Ryanair stracily kilka milionow zł..." Modlin lezy w zlewisku rzek i praktycznie w lesie...tam sa zawsze zle warunki atmosferyczne...:P

  • Jance

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.08.2013 15:43 ~Jance

    Tak to jest jak zamiast partyjniactwa decyduje rachunek ekonomiczny. HHA i dlatego nikt nie chce modlina - mimo że tańszy.

  • Małgosia

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.08.2013 14:51 ~Małgosia

    No to już wiadomo, kto miał interes w tym, żeby ugotować Modlin, a teraz wspaniałomyślnie wychodzi z propozycją ratunkową...Tylko po to, żeby PPL mógł wsadzić tam swoich ludzi.

    Modlin ma przyszłość, w przeciwieństwie do Okęcia, i tak jest na całym świecie. Że daleko? Zwykle low-costy są oddalone. Nie ma dobrego dojazdu? Spytajcie, kto zrezygnował z budowy wylotówki do Gdańska. A kolej? Jakby Mazowsze janosikowego tyle nie oddawało, to i kolej bezpośrednia by była. Popatrzcie na to obiektywnie - sam pomysł lotniska w tym miejscu nie był zły, natomiast obawa przed CBA zmusiła do wyboru najniższej ceny i stąd kłopoty z pasem. Cała reszta to polityczne gierki, widać po powyższym.

  • anonimo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.08.2013 14:48 ~anonimo

    Modlin to lotnisko ktore powinno obslugiwac tylko przesylki cargo. Jak wynika z przeprowadzonej ankiety pasazerowie wola okecie od modlina, nie chodzi tu tylko o kwestie dojazdu do modlia, lecz o wygode, koszty podrozy i o doswiadczenie personelu. Modlin to jedna wielka pomylka ktora nigdy nie powinna powstac. Jak mowi pani rzecznik ILS ma byc montowany w sierpniu na ich wlasny koszt, tylko czy jest sens inwestowanie w cos co i tak nie ma przyszlosci a i tak od pewnego czasu przynosi straty. Ja bedac pasazerem wole placic wiecej za bilet czy inne oplaty ale latac z okecia. Taniej szybciej ( mozna dojechac na bilet miejski) to tez wiecej pasazerow lata na okecie. Gdy samoloty lataly z/do modlina nawet nie byly do polowy zajete miejsca. Jestem za okeciem

  • Udreczona

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.08.2013 14:38 ~Udreczona

    Glosowanie ma duzo,bo nikt nie pytal mieszkancow,czy zgadzaja sie narozszerzemie dzialalnosci lotniska.Dziala tam wplywowa grupa ludzi, wiec ociera sie o polityke(Pan Czempinski).Dlaczego niwielka grupa ludzi bawi sie zaklucajac spokuj tysiacom miszkancow. A galy byly pirwsze niz aeroklub

  • Nick

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.08.2013 14:33 ~Nick

    dzik~dzik
    Wszystkie lotniska powinny być budowane na obrzeżach miast nikomu tam nie przeszkadzają na Okęciu ludzie już nie dają sobie rady z hałasem i nikogo to nie interesuje . Powinni zamknąć Okęcie i rozbudować Modlin.
    Spoko spoko PO już kombinuje jak jescze bardzie zwiekszyc liczbe samolotów na Okęciu.

    "W 2010 roku Okęcie obsłużyło 8,5 miliona pasażerów. Po 1990 roku ruch lotniczy z Warszawy podwaja się mniej więcej co 8-10 lat a tymczasem zdolność portu im.Fryderyka Chopina ocenia się na 12 mln osób. Usprawnienie startów i lądowań na Okęciu pozwoliłoby zwiększyć jego przepustowość do 20 mln pasażerów rocznie. Marcin Święcicki "

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »