Informacje

15.01.2014 16:38 166 mln zł za 30 skaładów Jazz

Tak wyglądają nowe tramwaje dla Warszawy

SERWISY:

W 2015 roku Warszawa będzie jeszcze bardziej "Jazzy". W ratuszu podpisano umowę na dostawę 30 tramwajów 134N. Zapłacimy za nie prawie 166 mln zł.

Składy 134N Jazz zostały zaprojektowane specjalnie na zamówienie Warszawy. Ich konstruktorzy postawili na bezpieczeństwo - nowe składy będą miały pochłaniacze energii zderzeniowej oraz system czujników zbliżeniowych automatycznie zapobiegający najechaniu na pojazd jadący z przodu.

Nowe składy będą jednoprzestrzenne, trójczłonowe, a ich podłoga będzie całkiem płaska. Tramwaje, które dostarczy PESA Bydgoszcz, będą miały 19,3 metra długości i pomieszczą 132 pasażerów. 27 z nich będzie mogło usiąść. Osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich bez problemu wjadą do środka po wysuwanej platformie.

Tramwaje policzą pasażerów

Tramwaje, które przyjadą do Warszawy będą miały klimatyzację, monitoring i informację dla pasażerów. Same też policzą ile osób przewiozły.

Nowe składy trafią prawdopodobnie na linie 6, 27, 28, 14 i 31.  - Na tych trasach kursują dziś pojedyncze wagony wysokopodłogowe. Myślę, że doskonale zastąpią je nowoczesne tramwaje Jazz - ocenił prezes Tramwajów Warszawskich Krzysztof Karos.

Pierwsze składy 134N przyjadą do stolicy w I kwartale 2015 roku. Ostatni dotrze 30 września 2015. Od 2007 roku Tramwaje Warszawskie kupiły 231 nowych tramwajów, w tym 186 niskopodłogowych tramwajów typu Swing.Ostatni z nich do stolicy dotarł w listopadzie zeszłego roku.

W lipcu pojawić się mają też pierwsze dwukierunkowe tramwaje typu 128N Jazz Duo.

wp//par

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • xyz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.01.2014 22:18 ~xyz

    rex~rex

    Mam nadzieję , że nie będą tak śmierdziały , jak pesy!!!!

  • Pgaz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 17.01.2014 17:51 ~Pgaz

    Tylko niech mają otwierane spore okna a nie jak w WKD brak nawiewu lub motorniczy nie włączył i brak otwieranych okien i można się udusić.

    Pozdrawiam WKD!!!!!!

  • PRZECINAK_149

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.01.2014 19:14 PRZECINAK_149

    "Ich konstruktorzy postawili na bezpieczeństwo - nowe składy będą miały pochłaniacze energii zderzeniowej oraz system czujników zbliżeniowych automatycznie zapobiegający najechaniu na pojazd jadący z przodu.",czyli jakby co to będą same hamować,ale czy same wyjdą z poslizgu ???
    Pytam,po co w tramwaju tyle elektroniki i niepotrzebnych bajerów:chocby liczenie pasażerów,a przeciez to wszystko sa pieniądze.
    W Swingach są kamery (monitoring)zewnętrzny,a w tych tego nie zauważyłem.

  • QAZ

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.01.2014 16:30 ~QAZ

    Rzeczywiście nie doczytałem, że chodzi o krótsze tramwaje, sorry za zamieszanie...

  • rex

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.01.2014 15:47 ~rex

    Mam nadzieję , że nie będą tak śmierdziały , jak pesy!!!!

  • ixi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.01.2014 11:59 ~ixi

    @QAZ: Doczytaj do końca, to zauważysz że są krótsze, dlatego też i tańsze

  • pasażer

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.01.2014 11:56 ~pasażer

    QAZ
    Te JAZZ są krótsze niż Swingi, dlatego są tańsze

  • pozdr

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.01.2014 11:48 ~pozdr

    QAZ~QAZ

    Zastanawia mnie jedna rzecz, a mianowicie 186 Swingów kosztowało 1,5 mld zł, czyli wychodzi po ok. 8 mln za sztukę, natomiast 30 Jazzów za 166 mln oznacza 5,5 mln za sztukę. To jak to jest im mniej sztuk się zamawia, tym niższy jest koszt jednostkowy? Nie powinno być odwrotnie? No chyba, że te Jazzy to jakiś totalny "low cost"


    Ponieważ te Jazzy są krótkie, a Swingi długie. Zwróć uwagę na ilość członów tramwaju.

  • miiso

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.01.2014 10:52 ~miiso

    A bez zbędnych bajerów, które i tak nie będą działały się nie da? Wyszło by taniej.

  • bolo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.01.2014 10:25 ~bolo

    QAZ~QAZ

    Zastanawia mnie jedna rzecz, a mianowicie 186 Swingów kosztowało 1,5 mld zł, czyli wychodzi po ok. 8 mln za sztukę, natomiast 30 Jazzów za 166 mln oznacza 5,5 mln za sztukę. To jak to jest im mniej sztuk się zamawia, tym niższy jest koszt jednostkowy? Nie powinno być odwrotnie? No chyba, że te Jazzy to jakiś totalny "low cost"

    Jazzy jest sporo krótszy, warto poczytać zanim się wypowie

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »