Informacje

29.11.2010 08:23 II LINIA METRA

Tak przesiądziemy się z I do II linii metra

SERWISY:

 

Wiemy już, jak będzie wyglądało połączenie I i II linii na stacji metra Świętokrzyska. Zamiast niewygodnego przejścia przez antresolę, jak w jednym z wariantów zaproponował wykonawca II linii, pasażerowie zejdą schodami bezpośrednio z peronu I linii.

Choć drążenie tuneli centralnego odcina II linii metra rozpocznie się dopiero na wiosnę, już teraz projekty poszczególnych stacji budzą duże emocje. Tak było szczególnie w przypadku stacji Świętokrzyska, która będzie węzłem przesiadkowym między I i II linią. Wykonawca - włosko-turecko-polskiego konsorcjum Astaldi - zaproponowało niedawno, by pasażerowie przesiadali się z jednej do drugiej stacji poprzez antresolę.

"Bo trzeba ograniczyć ruch"

- Faktycznie, wyszliśmy z taką propozycją. Wariant z antresolą nie wpływa na kursowanie I linii podczas budowy połączenia. Metro zdecydowało, że interesuje ich tylko przejście bez konieczności wychodzenia na antresolę - wyjaśnia Mateusz Witczyński, rzecznik konsorcjum. - Dlatego teraz uwzględniamy te uwagi w projekcie budowlanym. Zbudujemy przejście dołem - tłumaczy.

Taki wariant oznacza, że w czasie budowy najprawdopodobniej na kilka miesięcy trzeba będzie ograniczyć ruch na I linii.

Będzie jak zakładano

Docelowy układ połaczeń pieszych między stacjami widać na wizualizacji która powstałą przy okazji tworzenia projektu funkcjonalno-użytkowego stacji. Widać na nim m.in. schody znajdujace się na południowym krańcu peronu I linii prowadzące przez półpiętro na zachodni kraniec stacji II linii. Sama wizualizacja nie pokazuje jeszcze jak ostatecznie będzie wyglądał peron II linii. O tym zdecyduje robiony właśnie przez Astaldi projekt budowlany.

30 metrów pod ziemią

Na razie rozpoczęła się budowa korpusu stacji Rondo Daszyńskiego, która powstanie jako pierwsza. Będzie to najpłycej położona stacja. Głębokość kolejnych w kierunku Wisły będzie coraz większa. Najgłębiej, 30 metrów pod ziemią powstanie stacja Nowy Świat. Jest to związane z koniecznościa przeprowadzenia tunelu 7 metrów pod dnem Wisły.

Budowa centralnego odcinka II linii ma się zakończyć w połowie 2013 roku.

Powielanie błędów

W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst naszego internauty Yackoo, który sugeruje, że ze względu na oszczędności, metro może znów powielić błędy z budowy I linii. Mowa m.in. o rezygnacji z budowy przejść podziemnych pod rondem Daszyńskiego, a także o propozycjach budowy niewygodnej przesiadki między I a II linią (ostatecznie został wybrany wygodniejszy wariant).

Przeczytaj o "kosztownych oszczędnościach" przy budowie I linii

 

Maciej Czerski
roody 

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • ra

    zgłoś naruszenie odpowiedz 08.05.2011 18:19 ~ra

    "Ergonomiczna" Japonia to na razie chyba nie będzie..

  • tim

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.11.2010 17:11 ~tim

    Cymbaly to jest wielobranzowa koncepcja z 2008 r a nie ostateczny projekt. Dodatkowo akurat w niej jest zastosowane przejscie z pietrem wspolnym, czyli najpierw trzeba sie przedostac na glowny korytarz by przesiasc sie z linii na linie. Przestancie wiec pokazywac to ludziom na antenie z przyblizeniem jakby to bylo to ostateczne roziwazanie.
    Chyba ze metro ma zamiar robic z ludzi debili i im wcisnac takiego bubla jako to najlepsze rozwiazanie ;).

  • KaMiKaDzEoo8

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.11.2010 15:47 KaMiKaDzEoo8

    To jak w końcu metro jest na tej samej wysokości co pierwsza nitka, co to za plansze ??? Ciekaw jak oni zrobią metro linia II ze świętokrzyską, to nie może się udać będę jasnowidzem jak wykracze Pamiętajcie moje słowa ha ha ha

  • T

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.11.2010 14:28 ~T

    Nie rozumiem tej wizualizacji...
    Wygląda na niej jakby schody z II linii prowadziły do góry ku pierwszej i... No właśnie, wychodziły z boku. A przecież Świętokrzyska ma peron po środku.

  • qwe

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.11.2010 12:49 ~qwe

    Ciekawe czy w tym stuleciu?

  • KaMiKaDzEoo8

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.11.2010 11:55 KaMiKaDzEoo8

    Już widzę te korki jak będzie budowa...

  • Rotshild

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.11.2010 11:40 ~Rotshild

    Proszę was, nie piszcie takich rzeczy "tak będą wyglądać..." To jest dopiero koncepcja. W momencie, kiedy będzie zatwierdzony Projekt Budowlany, zaakceptowany przez Służby Techniczne Metra, Straż Pożarną, i inne podmioty do tego powołane, to będzie można powiedzieć "tak będzie wyglądał..." ale do tego to jeszcze rok urzędniczych przepychanek.

  • Marek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.11.2010 11:07 ~Marek

    Całe szczęście, że Metro zdecydowało się na bezpośrednie przejście pomiędzy peronami I i II linii. Po tym, co dziś można zaobserwować na stacji Ratusz Arsenał, kiedy tłum ludzi w szczycie nieustanie przechodzi pomiędzy peronem podziemnej kolejki a przystankami tramwajowymi w kierunku Woli i Pragi, można śmiało wywnioskować, że cały ten ruch przeniesie się na stację Świętokrzyska. Należy więc robić wszystko, żeby ten ruch upłynnić.
    Chciałbym jeszcze zwrócić uwagę na jedną rzecz. Nie widzę sensu aby stacja przesiadkowa miała dwie nazwy zależne od linii. W projektach cały czas powtarza się, że na linii drugiej będzie stacja Marszałkowska. Prościej i czytelniej będzie pozostać z obecną nazwą na obu liniach.

  • y

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.11.2010 11:07 ~y

    Obie linie powinny zatrzymywac sie przy tym samym peronie, wtedy nie trzeba by bylo spacerowac bo stacji.

  • uważny

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.11.2010 10:30 ~uważny

    Patrząc na wizualizację "widać" (jakość jest fatalna) po lewej stronie na końcu peronu są schodki, które prowadzą na półpiętro. Słabo je widać, ale widać (białą linią, bez renderów) potem skręcasz w prawo i wyjeżdżasz schodami na peron I linii.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »