Informacje

03.01.2018 15:41 mają być gotowe w 2019 roku

Tak mają wyglądać pasy przy rondzie Dmowskiego

SERWISY:

Cztery przejścia dla pieszych o ośmiu metrach szerokości każde i z azylami między jezdniami - takie zmiany mają pojawić się na Marszałkowskiej i w Alejach Jerozolimskich wokół ronda Dmowskiego. Urzędnicy ratusza właśnie pokazali koncepcję zmian.

Koncepcja zakłada, że pasy co prawda nie znajdą się przy samym rondzie, ale całkiem blisko - w odległości kilkudziesięciu metrów od skrzyżowania. Przejścia naziemne pozwolą uniknąć uciążliwego, szczególnie dla osób starszych lub korzystających z wózków, schodzenia pod ziemię.

Cztery przejścia

Pierwsza zebra - przez Marszałkowską (po północnej stronie) powstanie za ulicą Widok. Zaplanowany jest tu także przejazd rowerowy i odcinek drogi rowerowej do ulicy Widok (z kontraruchem rowerowym) oraz rowerowe połączenie do Poznańskiej. Aby to zrealizować, konieczna będzie przebudowa i przesunięcie zewnętrznych krawędzi jezdni do osi Marszałkowskiej poprzez zwężenie pasa autobusowego.

Drugie przejście ma przebiegać również przez Marszałkowską, ale po południowej stronie, na wysokości Nowogrodzkiej. Rowerzyści będą mogli tu przejechać przez Marszałkowską wzdłuż Nowogrodzkiej (z kontraruchem rowerowym). Potrzebna będzie jednak zmiana organizacji ruchu od skrzyżowania z Żurawią, która będzie polegać na skróceniu wydzielonych pasów do skrętów.

 



Trzecie przejście zostanie wydzielone przez Aleje Jerozolimskie, po wschodniej stronie, na wysokości Parkingowej. "Projektanci nie wrysowali tam przejazdu rowerowego, bo nie łączyłby się on z siecią dróg rowerowych (ale zostawiają tam rezerwę terenu na przyszłość)" - wyjaśniają urzędnicy. Tu konieczna będzie korekta pasa do skrętu w lewo (wschód-południe) oraz skrócenie zatoki autobusowej.

I ostatnie pasy mają przebiegać przez Aleje Jerozolimskie po zachodniej stronie, na wysokości Poznańskiej. Znajdzie się tu także przejazd rowerowy i droga rowerowa łącząca Poznańską (z kontraruchem rowerowym) z Widok. Tu - jak informuje ratusz - do wykonania będzie więcej. Trzeba będzie przesunąć krawędzie obydwu jezdni: tej w kierunku Ochoty na północ, a w stronę Pragi na południe.

Ratusz: samochodów ma być mniej

Wszystkie przejścia mają być szerokie na około osiem metrów i wyposażone w azyle pomiędzy jezdniami. Do każdego z nich przedłużone zostaną przystanki tramwajowe (wszystkie będą miały po około 66 metrów czyli tyle, ile potrzebują dwa tramwaje). Przy przejściach działać ma sygnalizacja świetlna podłączona do Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem.

Czas "zielonego" - jak zapewnia ratusz - ma być na tyle długi, aby piesi mogli przejść przez obydwie jezdnie bez zatrzymywania się.

Zdaniem projektantów, nowe przejścia nie pogorszą ruchu tramwajów (pozostanie utrzymany dla nich priorytet) ani samochodów. Nie zmieni się też szerokość ani liczba pasów ruchu. "Ponadto prognozy mówią, że do 2020 roku zmniejszy się liczba samochodów przejeżdżających przez rondo o około 12 procent" - czytamy w informacji urzędników.

Badanie ruchu

Pracownicy ratusza podkreślają w komunikacie, że przygotowanie koncepcji przejść dla pieszych poprzedziły badania ruchu. Badacze policzyli liczbę samochodów przejeżdżających przez rondo (było 30 punktów pomiarowych), liczbę pieszych i rowerzystów, w tym także rowerzystów przeprowadzających rowery przejściami podziemnymi.

"I tak na przykład w godzinach szczytu porannego przez rondo przejeżdża ponad siedem tysięcy samochodów na godzinę, a popołudniowego około 6,6 tysiąca" - informują urzędnicy. "Imponujące są liczby mówiące o ruchu pieszych. Rano przechodzi tamtędy ponad 14 tysięcy osób na godzinę, a po południu prawie 22 tysiące, czyli tyle, ilu mieszkańców jest w dzielnicy Wesoła" - dodają.

Kolejnym krokiem - po prezentacji koncepcji - ma być zamówienie potrzebnej dokumentacji, a następnie przebudowa w terenie. Prace projektowe, zgodnie z deklaracją ratusza, rozpoczną się w tym roku, a przejścia będą gotowe w 2019 roku.

kw/pm

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Andi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.01.2018 11:37 ~Andi

    Ludzie . W latach 70-tych powstało rondo i przejścia podziemne, bo ludzie na przejściach ginęli zbyt masowo pod tramwajami i samochodami... Teraz sytuację odwracamy.... co to jest Komuno wróć czy coś w tym stylu?

  • a pracować godzinkę dziennie

    zgłoś naruszenie odpowiedz 05.01.2018 09:27 ~a…



    TwójSłój~TwójSłój


    Chyba się Tobie kontynenty pomyliły. Nie Afryka a raczej Bukareszt Sofia czy Moskwa to Warszawa na dziś.
    Miasto dla pieszych a nie dla smrodu samochodów to Berlin, Paryż czy też Londyn
    marcin~marcin

    Światła/przejscia tylko spowodują mniejszą przepustowość dla tramwajów i autobusów. Zobacz co się dzieje w szczycie i ograniczenie przepustowości przez centrum komunikacji miejskiej to strzał w kolano.

    TwójSłój~TwójSłój

    Święta przepustowość = Suburbanizacja miast w Polsce. Wszyscy się wyprowadzają na obrzeża bo nikt nie chce mieszkać w smrodzie i wśród samochodów


    Spowolnić tramwaje, autobusy i metro, by święta przepustowość łba nie podnosiła.

  • TwójSłój

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.01.2018 21:02 ~TwójSłój


    TwójSłój~TwójSłój


    Chyba się Tobie kontynenty pomyliły. Nie Afryka a raczej Bukareszt Sofia czy Moskwa to Warszawa na dziś.
    Miasto dla pieszych a nie dla smrodu samochodów to Berlin, Paryż czy też Londyn
    marcin~marcin

    Światła/przejscia tylko spowodują mniejszą przepustowość dla tramwajów i autobusów. Zobacz co się dzieje w szczycie i ograniczenie przepustowości przez centrum komunikacji miejskiej to strzał w kolano.


    Święta przepustowość = Suburbanizacja miast w Polsce. Wszyscy się wyprowadzają na obrzeża bo nikt nie chce mieszkać w smrodzie i wśród samochodów

  • jfgjoiersd

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.01.2018 17:05 ~jfgjoiersd



    sdfsf~sdfsf

    Dzieci do przedszkola czy do szkoły trzeba zawieżć,nie rowerem czy autobusem. Samochodem. Korkowanie ulic to domena tego ratusza. A potem artykuł z cyklu dlaczego giną piesi??
    KierowcaSpecjalnejTroski~KierowcaSpecjalnejTroski


    Dlaczego nie rowerem czy autobusem?
    tomek~tomek


    Bo mieszka pewnie gdzieś na białołęce, gdzie nie ma komunikacji miejskiej i infrastruktury edukacyjnej, a pracuje na mordorze. Kupił mieszkanie po 3999 za metr w polu i teraz musi wszędzie jeździć samochodem - coś za coś. Co miesiąc wydaje ponad 1000 pln na paliwo, nie wliczając w to innych kosztów utrzymywania samochodu (-dów).

    Tylko dlaczego Ci, którzy decyzje mieszkaniowo-bytowe podejmują świadomie (czy w pobliżu mojego mieszkania będą szkoły, szpitale, sklepy etc. żebym dzieci i babć nie musiał codziennie wozić) - płacąc za to wyższym wynajmem, mają ponosić koszty oszczędności mieszkańców przedmieść, którzy chcą przerobić drogi i ulice w centrum na autostrady tranzytowe Białołęka-Służewiec?


    O proszę, jest i jaśnie pan hrabia z koziej wólki, ojce sprzedali parę hektarów, i kupili mu mieszkanie w warszawie i teraz struga światowca. Ale zmartwię Cię bo słomiaszcze ci z butów wystaje i gnojem wali na kilometr. Pamiętaj, butów nie zostawiamy na klatce pod drzwiami, podobnie jak i śmieci.

  • koko dżambo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.01.2018 16:57 ~koko dżambo



    fiks~fiks

    + zakaz wjazdu do miasta pojazdów z rejestracjami spoza powiatu Warszawskiego - proste rozwiązanie stosowane na całym świecie.

    Beng~Beng


    W który mieście na świecie niby tak jest buraku? Widać, że napisał to sfrustrowany "warszawiak", którego rodzice z Zamościa przyjechali i kompleksy musi leczyć wyzywaniem innych.

    Prawdziwi warszawiacy pokazują wysoką kulturę, tolerancję i obycie, a nie słomę z butów
    Annika~Annika

    W Berlinie np. tak jest


    Co to za bzdurny wpis. W Berlinie kupuje się zieloną naklejką EURO4 za 5 euro na szybę, która starcza na bardzo długo i można normalnie po całym Berlinie jeździć i parkować. Oczywiście parkingi w centrum są płatne jak wszędzie. Nie ma żadnych zakazów wjazdów.

  • xyz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.01.2018 16:50 ~xyz



    fiks~fiks

    + zakaz wjazdu do miasta pojazdów z rejestracjami spoza powiatu Warszawskiego - proste rozwiązanie stosowane na całym świecie.

    Beng~Beng


    W który mieście na świecie niby tak jest buraku? Widać, że napisał to sfrustrowany "warszawiak", którego rodzice z Zamościa przyjechali i kompleksy musi leczyć wyzywaniem innych.

    Prawdziwi warszawiacy pokazują wysoką kulturę, tolerancję i obycie, a nie słomę z butów
    Annika~Annika

    W Berlinie np. tak jest


    Nie kłam trollu, nie ma żadnego takiego zakazu wjazdu do Berlina.

  • ciekawe

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.01.2018 16:44 ~ciekawe



    fiks~fiks

    + zakaz wjazdu do miasta pojazdów z rejestracjami spoza powiatu Warszawskiego - proste rozwiązanie stosowane na całym świecie.

    Beng~Beng


    W który mieście na świecie niby tak jest buraku? Widać, że napisał to sfrustrowany "warszawiak", którego rodzice z Zamościa przyjechali i kompleksy musi leczyć wyzywaniem innych.

    Prawdziwi warszawiacy pokazują wysoką kulturę, tolerancję i obycie, a nie słomę z butów
    Annika~Annika

    W Berlinie np. tak jest

    I nikt z poza Berlina, nie może do miasta wjechać??????

  • Annika

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.01.2018 15:59 ~Annika


    fiks~fiks

    + zakaz wjazdu do miasta pojazdów z rejestracjami spoza powiatu Warszawskiego - proste rozwiązanie stosowane na całym świecie.

    Beng~Beng


    W który mieście na świecie niby tak jest buraku? Widać, że napisał to sfrustrowany "warszawiak", którego rodzice z Zamościa przyjechali i kompleksy musi leczyć wyzywaniem innych.

    Prawdziwi warszawiacy pokazują wysoką kulturę, tolerancję i obycie, a nie słomę z butów

    W Berlinie np. tak jest

  • atomek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.01.2018 15:27 ~atomek


    WAW~WAW

    Jak widać za mało jest wypadków z udziałem pieszych w Warszawie. Trzeba dołożyć. Jeżeli troską urzędu są ludzie mniej sprawni to należy wybudować schody ruchome i windy oraz dbać o ich stan techniczny. A nie blokować i tak wielki ruch w centrum!!
    tomek~tomek


    To będzie przejście z sygnalizacją. Jeśli na takim skrzyżowaniu ma dochodzić do wypadków w centrum miasta przy ograniczeniu do 50 km/h, to nie ma dla ludzkości ratunku.


    To poczekaj na pieszych przebiegajacych na czerwonym, bo im zaraz tramwaj ucieknie, wylewająca się falę ludzi z tramwajów, i ludzi którzy zza tramwaju bedą przechodzić przez przejście pod nadjeżdżający z przeciwnego kierunku tramwaj. Tak tu będzie wyglądało. Tego kto zaakceptował tak debilny projekt organizacji powinno sie wykopac w trybie natychmiastowym.

  • jimmy jimmy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.01.2018 15:18 ~jimmy jimmy


    jimmy jimmy~jimmy jimmy

    główne drogi w mieście to mają być obwodnice, a nie cały transfer idzie przez centrum. Do centrum się powinno przyjeżdżać, a nie urządzać siebie skrót z raszyna do wawra.
    [/cytat_2765937]

    Aha. To gdzie są te obwodnice? Zaczynasz odchudzanie od zaciskania pasa? No to szybko od zaparć zacznie ci się wylewać uszami.
    [/cytat_2766013]
    No trochę przesadzasz. "Trochę" się tych obwodnic zrobiło. Kolejne się robią. Z Raszyna do Wawra będzie można za chwilę obwodnicą południową się dostać. Do marek już jeździ się S8. Bardzo brakuje połączenia o dużej przepustowości między jerozolimskimi a trasą łazienkowską ale jak już się do niej dotrze, to jest o wiele lepszym połączeniem z pragą niż jerozolimskie. To skrzyżowanie w samym centrum faktycznie powinno być coraz mniej używane...
    [/cytat_2766059]

    Nie, nie przesadzam. To co mamy to dopiero drobny fragment. A wycieranie się tym co jest na zachodzie to zwykły populizm. Berlin czy Londyn oprócz obwodnic po 200 km mają też po 10 czy 111 linii metra, Paryż ma 3 obwodnice i 16 linii metra. Według raportu politico oraz naszego ratusza mamy jeden z największych procent mieszkańców korzystających z komunikacji miejskiej w Europie. Ale jednocześnie mamy największe korki. Sam sobie odpowiedz czemu.

    Wawka~Wawka

    Z Raszyna do Wawra nie powinno się jechać przez środek Ursynowa. Pic pijarowski z tą nazwą POW. To żadna obwodnica miasta tylko obwodnica miejska.
    Mała różnica w nazwie, a jak wielka w praktyce.

    A którędy powinno się jechać z Raszyna do Wawra?

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »