Informacje

21.01.2011 20:13 Światła i platformy przystankowe

Tak ma zmienić się przystanek Stare Miasto

SERWISY:

 

Przystanek Stare Miasto czekają zmiany. Działająca na zlecenie miasta firma Transeko zaproponowała, by przy przejściach dla pieszych zainstalować sygnalizację świetlną oraz zbudować platformy przystankowe dla tramwajów i autobusów.

To miejsce sprawia, że ciśnienie skacze wielu kierowcom i pasażerom komunikacji miejskiej. Kierowcom dlatego, że stoją w korku. Pasażerom, bo jest tam wyjątkowo niebezpiecznie.

"O mało mnie nie potrącił"

Obie te rzeczy postanowili poprawić eksperci z Transeko. - Zaproponowaliśmy, by wprowadzić platformy przystankowe i jednocześnie zainstalować światła. Platformy pozwolą pieszym poczuć się bezpieczniej, a światła ureguluja ruch pieszych, co w godzinach szczytu poprawi przepustowość - tłumaczy Andrzej Brzeziński z firmy Transeko.

Konserwator uzgadnia

Kiedy przystanki zostaną przebudowane? - Obecnie mamy już wstępny projekt budowy platform, który trafił do biura konserwatora zabytków. Czekamy na pozytywną opinię i od momentu, kiedy ją dostaniemy, potrzebujemy około pół roku na przeprowadzenie inwestycji - mówi Grzegorz Madrjas z Tramwajów Warszawskich.

mjc/mz

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Adam

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.10.2011 13:55 ~Adam

    do ~Wawka
    Bo tamte schody są remontowane.

  • Wawka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.01.2011 10:45 ~Wawka

    A mnie ciągle zastanawia jeden fakt: dlaczego piesi chcący pojechać na Pragę złażą z Pl. Zamkowego schodami przy zamku a nie przy Św. Annie? Tylko po to, żeby przełazic przez jezdnię?

  • Ikarfan

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.01.2011 09:02 ~Ikarfan

    i znowu na obietnicach się skończy...

  • Carlos_HTL

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.01.2011 00:12 ~Carlos_HTL

    nie można przełożyć torowiska na zewnątrz, bo się tramwaje nie zmieszczą w tunelu. tunel jest tak skonstruowany, że tramwaje mogą i muszą jeździć tylko środkiem. pomysł zaproponowany w materiale jest moim zdaniem względem kosztów dostosowania najlepszym z możliwych. jedynym lepszym rozwiązaniem jakie można wziąć pod uwagę jest wkopanie przejścia dla pieszych pod jezdnię, ale to oczywiście sporo by kosztowało. za to w ogóle nie kolidowało z ruchem kołowym.

  • ósmy pasażer nostromo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.01.2011 00:07 ~ósmy…

    Entuzjaści pomysłu Zenona - zapraszam z miarką do tunelu na jego zewnętrzną stronę - jak wam się zmieści tramwaj z pantografem i trakcja to stawiam flaszkę

  • takiowaki

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.01.2011 21:58 ~takiowaki

    Transeko- to ta firma co z nią współpracuje mąż WGW ? ciekawe ile nas kosztowało to badanie ? Matko- XXIw-środek Europy- a jak w Meksyku :[ Czy wszyscy forumowicze z różnymi pomysłami też dostaną honorarium?

  • rgeer

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.01.2011 21:55 ~rgeer

    Zenon, genialny pomysł! To jest rozwiązanie które jak zwykle jest najprostsze i najskuteczniejsze!
    Z tym, że oba tory należałoby przełożyć maksymalnie na jedną ze stron, a samochody puścić drugą.
    Oczywiście chodnik zostałby tylko od strony torów. Jeśli by ludzie przechodzili na wysepkę to tylko przez tory.
    Z drugiej strony trzeba by zejście zlikwidować - najlepiej postawić barierki od strony nowego zjazdu, bo tam nie ma schodów.
    Czyli patrząc od pl. bankowego tory na lewą, samochody na prawą. I brak konieczności przejścia przez jezdnię!
    Światła oczywiście dla pieszych, ale tylko po to żeby bezpiecznie mogli przejść przez tory i żeby regulować krzyżujący się z nimi ruch ul. Grodzkiej (albo może całkowicie ją zamknąć? był kiedyś taki pomysł).
    Wtedy nawet ten jeden pas nie byłby problemem, w każdym razie w kierunku Pragi. Do centrum może i by był korek, ale to z powodu przepustowości p. Bankowego, a więc wcale nie taki duży.
    Pozostaje pytanie o organizację ruchu na wysokości al. Solidarności 62 od strony pl. Bankowego, ale to też jest do zrobienia.
    Ogólnie władze warszawy powinny się brać za takie wąskie gardła. Ten z al. Solidarności jest dość kosztowny (praktycznie budowa torowiska od nowa) ale są inne dziesiątki jeśli nie setki miejsc gdzie proste dodanie pasa czy zmiana organizacji ruchu mogłyby odkorkować całe dzielnice.
    Przykłady - skręt w lewo z pl. Bankowego w Solidarności w kierunku Woli. Wystarczy wydłużyć zielone o 4-5 sekund bo jest zbyt krótkie.
    Inny przykład Puławska za Goworka w stronę centrum. Wystarczy inaczej poprowadzić pasy (w lewo w Waryńskiego są aż trzy! a prosto efektywnie jeden bo prawy jest też do skrętu) i nie będzie stojących kolejek samochodów na jednym pasie (kiedy pozostałe są puste).
    Takich przykładów jest wiele, a wystarczy tylko zmienić organizacje ruchu miejscowo lub przeprogramować światła. To mniej zachodu niż budowa kolejnego buspasa.

  • ...

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.01.2011 21:38 ~...

    nie dość że będą światła, prawdopodobnie kretyńsko ustawione, to jeszcze się przecież będzie trzeba zatrzymać jak tramwaj na przystanek wjedzie...

    gratulujemy...

  • zuza

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.01.2011 20:52 ~zuza

    Najlepiej jest myśleć i uważac, dobre byłoby przejście np....górą lub podziemne dla pieszych aby każdy był w miare możliwości bezpieczny a czy inni sa z tad czy nie dajta se w końcu na luz bo to nudne....albo załatwcie honorowo sprawe oko w oko umówcie się -dacie sobie po razie a nie tam kto mocniejszy w literkach....nuuuuuda!

  • z wawy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.01.2011 20:27 ~z wawy

    Do sami
    O tych rzekomych co piszesz to mieszkają 10 lat dłużej od twoich kolesi z Tarchomina.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »