Informacje

21.11.2013 21:43 w centrali ruchu na woli

Tak lokalizują swingi. O awariach informuje aplikacja

SERWISY:

W dniu przyjazdu do Warszawy ostatniego z zamówionych swingów, Tramwaje Warszawskie pochwaliły się aplikacją, która umożliwia lokalizację pojazdów i poznanie ich stanu technicznego na odległość.

- Aplikacji "Diagnostyka On-line" używamy już od jakiegoś czasu - informuje Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich.

Jak ona działa?  - Na ścianie wizyjnej w naszej Centrali Ruchu na Woli znajduje się okienko z ikonkami. Każda ikonka to swing, który kursuje w Warszawie. Jeżeli skład zepsuje się, zmienia się kolor ikonki oraz pojawia się informacja na ekranie. Dzięki temu pracownicy wiedzą, o jaką awarię chodzi i mogą odpowiednio reagować - tłumaczy rzecznik.

Jak dodaje, motorniczowie, dzięki nowym technologiom, także wiedzą, jeśli coś złego się dzieje ze składem.

- Wszystko dzięki komputerom pokładowym, które przesyłają takie informacje on-line - precyzuje.

Przy okazji tramwajarze wpuścili dziennikarzy do swojego "centrum dowodzenia", które działa już od ponad dwóch lat.

- To jest skok cywilizacyjny - powiedział Robert Filakowski, pracownik centrali. - Pracuję tu od 28 lat. Nie ma nawet czego porównywać - dodał.

Jak tłumaczył, możliwość szybkiego zlokalizowania pojazdów pozwala szybciej wysłać pomoc na miejsce zdarzenia. - Chodzi o to, żeby zmniejszyć uciążliwość dla pasażerów - podkreśla.

W czwartek do Warszawy trafił ostatni z zamówionych 186 swingów. Teraz miasto czeka na kolejne niskopodłogowe tramwaje - czytaj więcej na ten temat.

su/mz

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Wawka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.11.2013 14:32 ~Wawka

    22.11.2013 23:51 ~Gienek

    Ależ propaganda sukcesu! Rzeczywistość jest nieco bardziej prozaiczna. Często zdarza się, że operatorzy nie wiedzą dokładnie co i gdzie się dzieje.
    <><><><><><><><><><<><><><><><><><><><>
    jeśli tramwaj nie jest wpisany w podział, a nie wpisuje tego pracownik NR ani operator CR, to zamiast linia/brygada jest zapis ???????/???????. Więc Twoja uwaga pod złym adresem. Sprawa łączności: Warszawa nie Sahara. Mnóstwo urządzeń elektrycznych, elektronicznych, nie zawsze prawidłowo pracujących i "siejących" zakłócenia. Do tego żelbetonowe budynki robiące za ekrany dla fal elektromagnetycznych. TW nie postawią tak jak operatorzy GSM masztów na każdym rogu. Chociaż .... "nigdy nie mów nigdy". Czy Twój telefon komórkowy zawsze ma zasięg? Nie. I to jest odpowiedź na Twoje zarzuty.

  • Wawka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.11.2013 14:22 ~Wawka

    21.11.2013 22:59 ~adam

    I czym oni sie chwala. Od dawna mozna zainstalowac gps z funkcja informowania o awarii i roznych incydentach. Nic nowego nie przedstawili.
    .,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,.,..,.,.
    Wszystkie Swingi od początku mają ten system. Pozwala on na dokładne określenie usterki i podpowiedzenie motorniczemu, co jest jej przyczyną. Wyobraź sobie, że w tym wagonie jest mnóstwo przekaźników, bezpieczników i komputerów (22 szt). Popatrz kiedyś na sufit Swinga. Po obu stronach są otwierane klapy, które kryją te wszystkie elektroniczne urządzenia. Spamiętanie, gdzie co się znajduje w stresie, bo pasażerowie nie pozwalają zebrać myśli: kiedy ruszymy? długo będziemy stali? spieszy mi się!! robić się q..om nie chce, jest praktycznie niemożliwe. To nie szafka w Twoim mieszkaniu z kilkoma bezpiecznikami, to kilkaset bezpieczników.Pomoc operatora w takim przypadku jest często bezcenna. A to, że operatorzy są różni to temat na inną dyskusję.

  • Wawka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.11.2013 14:12 ~Wawka

    21.11.2013 22:06 ~krys

    Pytam się o jedno co zauważyłem, gdy jest awaria na miejsce przyjeżdza radiowóz. Przyjeżdża na sygnale, a z tego co wiem sygnały używane powinny być w przypadku ratowania zdrowia i życia ludzkiego oraz mienia - awaria chyba pod to nie podchodzi
    <><><><><><><><><><><><><><><><<><><><>
    Bardzo często informacja jaka dociera do CR jest zbyt lakoniczna i nie odzwierciedla sytuacji na mieście. Bywało: "mam kolizję na R. Waszyngtona". Po czym okazywało się, że to nie kolizja a wypadek i nie na Waszyngtona tylko na Daszyńskiego. ~krys, wiesz jak wygląda zatrzymanie w Al. Jerozolimskich między Starynkiwicza a Palmą? Motorniczowie tramwajów stojących w zatrzymaniu otwierają drzwi, a ludzie wychodzą prosto pod samochody. Zapytasz pewnie: po co otwierają? Otóż, gdy nie otworzą drzwi to zostaną one otwarte siłą przez yntelygentne karki. A potem tramwaj zamiast wozić pasażerów zjeżdża na naprawę, która darmowa nie jest. Takie wychodzenie na jezdnię, na lewy pas JEST ZAGROŻENIEM ZDROWIA A NAWET ŻYCIA.

  • Gienek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.11.2013 23:51 ~Gienek

    Ależ propaganda sukcesu! Rzeczywistość jest nieco bardziej prozaiczna. Często zdarza się, że operatorzy nie wiedzą dokładnie co i gdzie się dzieje. Jaki jest numer linii, czy brygady, albo w którym kierunku zmierza tramwaj. Często jest to na zasadzie: "...gdzieś, coś...może stoi, może nie stoi...może ktoś ranny, albo może wieczorny ;P itp". Często sposób prowadzenia rozmowy bywa daleki od eleganckiego i pozbawionego emocji. Wyczuwa się raczej arogancję... Podstawową "receptą" na większość awarii jest tekst: "proszę wyrzucić ludzi i robić "pudło" ". Przy Swingach zapewne mają łatwiej, bo trochę próbują być "lepiej poinformowani". Zapewne aplikacja podaje "receptę" co uczynić. Jakość połączeń jest daleka od ideału. No, chyba, że chodzi o jakieś zagubione rzeczy zgłaszane przez pasażerów. Noooo! Tutaj to na bogatooo! Łączność kryształ, bez żadnych szzzszzzz, kszzzzzszz, bzzzzzz. Ale jak człowiek chce coś zgłosić, to często brak połączenia, albo pytanie gdzie jestem, bo "system nie pokazuje". Długo by pisać. Można by kilka prac naukowych napisać, a kto jeździ, ten wie o czym piszę........

  • życzliwy z R5

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.11.2013 23:26 ~życzliwy z R5


    Figo~Figo

    każdy swing to awaria,jezzy to droższa awaria
    tramwajarz~tramwajarz

    Bez przesady. Jeżdżę Swingami już ponad rok i nie miałem z nimi na mieście ani jednej sytuacji awaryjnej. W tym samym czasie, ze starymi „dobrymi” tramwajami 105Na miałem trzy awarie, ostatnią raptem dwa tygodnie temu. Zdecydowanie wolę więc Swingi. Są nie tylko bardziej niezawodne, ale też bez porównania wygodniejsze. Być może, z racji wieku, nie odczuwam po prostu aż takiej fobii do elektroniki i komputerów ;)

    No, uważaj panie ~tramwajarz, bo za takie poglądy to na R1 można po mordzie od kolegów dostać.

  • wstyd

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.11.2013 23:19 ~wstyd

    no no~no no

    ty tramwajarz to może jesteś ty WSTYDZ się ja jestem pan/pani motorniczy jestem ciekawa ile lat pracy masz w ty zawodzie ze taki madry jesteś a pani ann74 po co się udzielacie na temat tramwajow publicznie podyskutujecie w pracy to i tak nic nie da!

    To trochę tak jakby maszynista pociągu wstydził się tego, że jest kolejarzem :)

  • wsddy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.11.2013 22:07 ~wsddy


    wsddy~wsddy

    Swing to porażka. Wielki skład, a tylko kilkanascie miejsc siadzących. Pasażerowie stoją, kiwają się i wpadają na siebie.
    żenada
    wacuś~wacuś

    skład może być budowlany, może być skład węgla, w poznańskiem każdy sklep to "skład", na kolei conajmniej dwa wagony sprzęgnięte ze sobą i przygotowane do drogi nazywa się składem (wagonów).
    Swing to po prostu wagon, można też powiedzieć "tramwaj" lub "wagon tramwajowy".
    Używasz słów, których znaczenia nie znasz.

    kolejarzu-tramwajarzu, odniesiesz się do meritum, czy będziesz epatował swoją wiedzą z zakresu nomenklatury kolejowej?

  • no no

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.11.2013 21:23 ~no no

    ty tramwajarz to może jesteś ty WSTYDZ się ja jestem pan/pani motorniczy jestem ciekawa ile lat pracy masz w ty zawodzie ze taki madry jesteś a pani ann74 po co się udzielacie na temat tramwajow publicznie podyskutujecie w pracy to i tak nic nie da!

  • wacuś

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.11.2013 21:00 ~wacuś

    wsddy~wsddy

    Swing to porażka. Wielki skład, a tylko kilkanascie miejsc siadzących. Pasażerowie stoją, kiwają się i wpadają na siebie.
    żenada

    skład może być budowlany, może być skład węgla, w poznańskiem każdy sklep to "skład", na kolei conajmniej dwa wagony sprzęgnięte ze sobą i przygotowane do drogi nazywa się składem (wagonów).
    Swing to po prostu wagon, można też powiedzieć "tramwaj" lub "wagon tramwajowy".
    Używasz słów, których znaczenia nie znasz.

  • ixi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.11.2013 13:53 ~ixi

    @krys:
    Przeczytaj w jakich warunkach moga być używane, a nie w jakich przypadkach sa wydawane, bo to są dwie różne rzeczy. Pojazdy NR są wykorzytywane do ratowania życia i zdrowia ludzkiego chociażby z tego powodu, że tramwaj wykorzystuje sieć wysokiego napięcia. I jeszcze paru innych. Swego czasu były problemy z wydaniem takiego zezwolenia i podobne argumenty jakie Ty wysuwasz odrzucił Naczelny Sąd Administracyjny, więc ten temat poruszany przez osoby nie znające pracy NR powinien zostać raz na zawsze zamknięty. Swego czasu "fachowcy" mądrzyli się na forach że dźwigi tramwajowe nie powinny mieć sygnałów... owi fachowcy nie wiedzą, że jeżdżą one do wypadków z ludźmi, bo nic innego tramwaju nie podniesie. Ale żeby poznać pracę różych służb należy czasem wyjść sprzed komputera. Pozdrawiam.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »