Informacje

01.07.2018 07:00 20 gmin przystąpi do programu

Tak będzie wyglądał
Bilet Metropolitalny

SERWISY:

Pierwsza partia 75 tysięcy kart jest już gotowa, a kolejny przetarg przewiduje wykonanie jeszcze 200 tysięcy - poinformował Zarząd Transportu Miejskiego. Dotychczas chęć wprowadzenia Biletu Metropolitalnego zadeklarowało 20 sąsiadujących z Warszawą gmin.

Nowe karty opatrzone są z jednej strony logo Warszawskiego Transportu Publicznego. Na odwrocie jest miejsce na wzór graficzny gmin, należących do grona uczestników Biletu Metropolitalnego. Mieszkańcy będą mogli wyrobić kartę w swojej gminie, a bilet zakodować w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM.

Dotychczas 20 gmin zadeklarowało chęć skorzystania z oferty Biletu Metropolitalnego: Legionowo, Jabłonna, Stare Babice, Leszno, Raszyn, Wiązowna, Piaseczno, Sulejówek, Józefów, Góra Kalwaria, Wołomin, Nieporęt, Lesznowola, Otwock, Halinów, Ożarów Mazowiecki, Wieliszew, Radzymin, Pruszków i Kobyłka.

Jak poinformowała Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy, niektóre z nich przyjęły już potrzebne  uchwały. Pierwsze porozumienia między miastem a gminami zostaną podpisane w lipcu.

Trzy poziomy dofinansowania

Warszawscy radni w maju przyjęli uchwałę o nowych zasadach dofinansowania biletów komunikacji miejskiej w ramach porozumienia Warszawa+. Od 1 września samorządy gmin, które mają podpisaną stosowną umowę z władzami stolicy, będą dopłacać do biletów osób płacących podatki w Warszawie.

Rada uchwaliła też likwidację drugiej strefy biletowej dla posiadaczy Karty Warszawiaka.

W ramach nowych zasad, przewidywane są trzy poziomy dofinansowania zakupu biletu przez gminy.

Pierwszy z nich to obniżka ceny biletu 30-dniowego ważnego w dwóch strefach ze 180 na 166 złotych. Drugi próg obniży cenę do 150 złotych, a trzeci do 122 złotych. Koszt biletu 90-dniowego dwustrefowego zostanie z kolei obniżony z 460 złotych kolejno do 406 zł na pierwszym poziomie dopłaty, 390 złotych na drugim oraz 330 złotych na trzecim.

Różnice w cenie pokryją samorządy, w zależności od wybranego przez jej władze progu dopłat.

Zintegrowana sieć komunikacji

Oferta Warszawa+ dla gmin aglomeracji warszawskiej, których mieszkańcy podróżują Warszawskim Transportem Publicznym, została wprowadzona 1 sierpnia 2014 roku. Pierwsze skorzystały z niej Marki, które teraz są już w pierwszej strefie. Później dołączyły gminy: Jabłonna, Konstancin-Jeziorna, Nadarzyn, Nieporęt, Wieliszew i Legionowo. Teraz oferta ta została rozszerzona.

Dzięki porozumieniom zawieranym między Warszawą a podwarszawskimi gminami mieszkańcy aglomeracji mają dostęp do największej w Polsce zintegrowanej sieci komunikacyjnej, obejmującej w ramach biletu Warszawskiego Transportu Publicznego: tramwaje, autobusy, metro, pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej, autobusowe linie dowozowe typu "L", a także, w ramach Wspólnego Biletu ZTM-KM-WKD - pociągi Kolei Mazowieckich i Warszawskiej Kolei Dojazdowej - informuje urząd miasta.

ZOBACZ TEŻ MATERIAŁY O DARMOWYCH BILETACH DLA UCZNIÓW:

PAP/kk/mś

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • wawa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.07.2018 19:24 ~wawa

    Ale tylko Warszawa płaci za tabor. O tym cisza.

  • Buba

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.07.2018 12:11 ~Buba

    "samorządy gmin, które mają podpisaną stosowną umowę z władzami stolicy, będą dopłacać do biletów osób płacących podatki w Warszawie."

    jak to?

  • Buba

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.07.2018 11:47 ~Buba

    Mieszkam w gminie podwarszawskiej (II strefa) a pracuję blisko śródmieścia i jeżdżę tylko Kolejami Mazowieckimi. Codziennie widuję osoby dojeżdżające z Warszawy do mojej miejscowości do pracy.
    Czy będę miała tzw. "Kartę Warszawiaka"? I na tę samą "Kartę warszawiaka" Warszawiak przyjedzie do mnie płacąc tylko za I strefę 250zł/90 dni a ja do niego z II strefy za 330-460zł/90 dni?

    Dlaczego Warszawiacy mają większe przywileje w Kolejach MAZOWIECKICH?

  • Boom

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.07.2018 10:05 ~Boom



    erw~erw

    A może zmniejszyć ceny biletów? Np 30 zł za bilet roczny.
    Wuwua~Wuwua

    Jakby bilet kosztowal 30pln rocznie, czyli niecale 3pln miesiecznie to dokąd bysmy dojechali? I tak obecne ceny czyli 250 za kwartał uwazam ze mamy transport publiczny za darmo - to wychodzi ponizej 1€ za podrozowanie po calym miescie za dzien! Ja bym jednak był za rozwojem komunikacji (to ze nie ma np klimatyzacji w autobusach i tramwajach jest szokujace), budowaniem nowych bus pasow, kolejnych lini metra, szybkich tramwajow i ustawieniu sygnalizacji swietlnej pod transport publiczny nawet kosztem znacznie drozszych biletow. Okaze sie ze wtedy tak czesto nie trzeba bedzie korzystac z taksowek i finalnie wyjdziemy na plus jako mieszkancy.
    patriota~patriota


    Te, światowy, tutaj z eurasami nie wyskakuj, bo u nas najbiedniejszy zarabia 2,5€/h na rękę, nie jak u szwabów czy innych zgniłych zapadnijych stran.


    A co mają wspólnego zarobki z cenami autobusów, tramwajów, paliwa i energii? Czy samochody w Polsce mają inne ceny niż w Niemczech?

  • Brzuchaty i wąsaty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.07.2018 09:21 ~Brzuchaty…




    erw~erw

    A może zmniejszyć ceny biletów? Np 30 zł za bilet roczny.
    Wuwua~Wuwua

    Jakby bilet kosztowal 30pln rocznie, czyli niecale 3pln miesiecznie to dokąd bysmy dojechali? I tak obecne ceny czyli 250 za kwartał uwazam ze mamy transport publiczny za darmo - to wychodzi ponizej 1€ za podrozowanie po calym miescie za dzien! Ja bym jednak był za rozwojem komunikacji (to ze nie ma np klimatyzacji w autobusach i tramwajach jest szokujace), budowaniem nowych bus pasow, kolejnych lini metra, szybkich tramwajow i ustawieniu sygnalizacji swietlnej pod transport publiczny nawet kosztem znacznie drozszych biletow. Okaze sie ze wtedy tak czesto nie trzeba bedzie korzystac z taksowek i finalnie wyjdziemy na plus jako mieszkancy.
    patriota~patriota


    Te, światowy, tutaj z eurasami nie wyskakuj, bo u nas najbiedniejszy zarabia 2,5€/h na rękę, nie jak u szwabów czy innych zgniłych zapadnijych stran.
    Wuwua~Wuwua

    Te,zaściankowy, zrobilem uproszczenie zebys mogl sobie porownac ile sie placi w innych aglomeracjach europejskich za transport. Niedlugo i tak bedziesz musial placic w euro wiec sie przyzwyczajaj. Po pierwsze to 2,5€ to jest nawet ponizej najnizszej krajowej, nie mowiac o sredniej krajowej, czy tym bardziej warszawskiej. Ale i tak liczac po twoim minimum minimow to jest 2,5 x 8h = 20€. Juz widzisz ze nawet dla najbiednieszego to jest smiech na sali 1/20 to tylko koszt transportu.!!! Nawet najbiedniejsi uznaja ze to za darmo. Porownaj przy tym koszty wyzywienia i mieszkania w stolicy - od razu zobaczysz ze jest ogromna rozbieznosc


    Te, światowy, a zobacz jak jest rozwinięta komunikacja w tych twoich europejskich aglomeracjach. Tam przynajmniej wiadomo za co się płaci. W Warszawie komunikacja BYŁA dobra, a gdzieś od 2005 jest coraz gorzej, i coraz drożej.

  • Wuwua

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.07.2018 06:26 ~Wuwua



    erw~erw

    A może zmniejszyć ceny biletów? Np 30 zł za bilet roczny.
    Wuwua~Wuwua

    Jakby bilet kosztowal 30pln rocznie, czyli niecale 3pln miesiecznie to dokąd bysmy dojechali? I tak obecne ceny czyli 250 za kwartał uwazam ze mamy transport publiczny za darmo - to wychodzi ponizej 1€ za podrozowanie po calym miescie za dzien! Ja bym jednak był za rozwojem komunikacji (to ze nie ma np klimatyzacji w autobusach i tramwajach jest szokujace), budowaniem nowych bus pasow, kolejnych lini metra, szybkich tramwajow i ustawieniu sygnalizacji swietlnej pod transport publiczny nawet kosztem znacznie drozszych biletow. Okaze sie ze wtedy tak czesto nie trzeba bedzie korzystac z taksowek i finalnie wyjdziemy na plus jako mieszkancy.
    patriota~patriota


    Te, światowy, tutaj z eurasami nie wyskakuj, bo u nas najbiedniejszy zarabia 2,5€/h na rękę, nie jak u szwabów czy innych zgniłych zapadnijych stran.

    Te,zaściankowy, zrobilem uproszczenie zebys mogl sobie porownac ile sie placi w innych aglomeracjach europejskich za transport. Niedlugo i tak bedziesz musial placic w euro wiec sie przyzwyczajaj. Po pierwsze to 2,5€ to jest nawet ponizej najnizszej krajowej, nie mowiac o sredniej krajowej, czy tym bardziej warszawskiej. Ale i tak liczac po twoim minimum minimow to jest 2,5 x 8h = 20€. Juz widzisz ze nawet dla najbiednieszego to jest smiech na sali 1/20 to tylko koszt transportu.!!! Nawet najbiedniejsi uznaja ze to za darmo. Porownaj przy tym koszty wyzywienia i mieszkania w stolicy - od razu zobaczysz ze jest ogromna rozbieznosc

  • T1000

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.07.2018 23:18 ~T1000

    Nie opowiadajcie bajek, że bilety w Warszawie są tanie, bo w stosunku do zarobków nie są. To żałosne, że za 20 minut przebywania w autobusie trzeba zapłacić aż 3,40 PLN, a na jednym bilecie w tak zakorkowanym mieście nie da się załatwić żadnej sprawy i wrócić, bo bilet jest ważny zaledwie przez 75 minut i to tylko na pierwszą strefę, a jak się chce o jechać o te 15 minut dłużej, to bilet kosztuje już 7 PLN. No a ludzie naprawdę zarabiają grosze w porównaniu do zarobków Europy Zachodniej.

  • ryś

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.07.2018 15:03 ~ryś

    Panie Malarowski, a co z Izabelinem?

  • pasazer

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.07.2018 13:34 ~pasazer

    11:52 ~Wuwua

    ... Ja bym jednak był za rozwojem komunikacji (to ze nie ma np klimatyzacji w autobusach i tramwajach jest szokujace), budowaniem nowych bus pasow, kolejnych lini metra, szybkich tramwajow ...

    Szybki tramwaj w Warszawie to mrzonka. To miasto nie jest na to gotowe ani finansowo ani mentalnie.

  • patriota

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.07.2018 12:58 ~patriota


    erw~erw

    A może zmniejszyć ceny biletów? Np 30 zł za bilet roczny.
    Wuwua~Wuwua

    Jakby bilet kosztowal 30pln rocznie, czyli niecale 3pln miesiecznie to dokąd bysmy dojechali? I tak obecne ceny czyli 250 za kwartał uwazam ze mamy transport publiczny za darmo - to wychodzi ponizej 1€ za podrozowanie po calym miescie za dzien! Ja bym jednak był za rozwojem komunikacji (to ze nie ma np klimatyzacji w autobusach i tramwajach jest szokujace), budowaniem nowych bus pasow, kolejnych lini metra, szybkich tramwajow i ustawieniu sygnalizacji swietlnej pod transport publiczny nawet kosztem znacznie drozszych biletow. Okaze sie ze wtedy tak czesto nie trzeba bedzie korzystac z taksowek i finalnie wyjdziemy na plus jako mieszkancy.


    Te, światowy, tutaj z eurasami nie wyskakuj, bo u nas najbiedniejszy zarabia 2,5€/h na rękę, nie jak u szwabów czy innych zgniłych zapadnijych stran.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »