Informacje

03.08.2011 09:30 zmiany za dwa tygodnie

Szybciej przez "Radosława"?
Rondo ma być "pół-turbiną"

SERWISY:

Za dwa tygodnie kierowców znów czekają spore zmiany na rondzie "Radosława". Jak mówią drogowcy, zmieni się w "pół-turbinowe". - To nie będzie jednak klasyczne rozwiązanie: jeden pas - jeden kierunek - wyjaśnia Adam Sobieraj, rzecznik ZDM. Swoje propozycje zmian na rondzie ma również Zielone Mazowsze.

- Zmiany chcemy przeprowadzić w długi sierpniowy weekend. Prace rozpoczną się w piątek 12 sierpnia ok. godz. 22, zakończą we wtorek  nad ranem. Rondo zostanie zamknięte dla ruchu, a główny objazd będzie prowadził przez wiadukt na Andersa i ul. Stawki - wyjaśnia Sobieraj. -  Podczas prac wymienimy nawierzchnię na rondzie, zmieniona będzie też organizacja ruchu - dodaje.

Dodatkowe możliwości

Urzędnicy tłumaczą, że chcą usprawnić ruch i poprawić bezpieczeństwo kierowców. Stąd pomysł na wprowadzenie organizacji przypominającej turbinową. - To ma być raczej rondo pół-turbinowe. Zmieniony będzie układ w środku ronda. Ale nie będzie tak, jak w turbinie: jeden pas, jeden kierunek - zaznacza Sobieraj.

Na nowym "Radosławie" kierowcy będą mieli dodatkowe możliwości. Pojechać prosto będzie można np. z prawego pasa ul. Słomińskiego i Okopowej, a skręcić w prawo m.in. z środkowego pasa jadąc al. Jana Pawła II, zarówno od strony Żoliborza, jak i Śródmieścia. – W niektórych miejscach będzie też wysepka oddzielająca, żeby kierowcy jadący prawym pasem nie mogli jechać prosto, tylko musieli skręcić - tłumaczy rzecznik ZDM. Wysepki mają stanąć na drodze tych, którzy wjadą na rondo prawym pasem al. Jana Pawła II.

- Poszczególne pasy ruchu na rondzie, na większej części skrzyżowania, zostaną wyznaczone linią ciągłą P-2b, a zatem kierujący pojazdem nie będzie mógł w tych miejscach zmienić pasa ruchu - zaznacza z kolei Janusz Galas, miejski inżynier ruchu.

Większa przepustowość?

Projektant, który zmiany na rondzie przygotowywał wyliczył też o ile zwiększy się, albo i zmniejszy, przepustowość w tym miejscu. Jak to ma wyglądać w liczbach?

- na północnym wlocie Al. Jana Pawła II wystąpi zwiększenie przepustowości od 9 do 36 proc.,

- na południowym wlocie Al. Jana Pawła II – również nieznaczny wzrost przepustowości (do 8 proc.),

- na wlocie ul. Słomińskiego nastąpi niewielkie zwiększenie przepustowości (od 11 do 15 proc.),

- na wlocie ul. Okopowej – zmniejszenie przepustowości od 15 do 30 proc.

Urzędnicy prognozują, że w miejscach, gdzie przepustowość będzie większa można spodziewać się "krótszych kolejek pojazdów". Niestety, tylko w pierwszym okresie po wprowadzeniu zmian. - Należy oczekiwać, że w dłuższym horyzoncie czasowym poprawione bezpieczeństwo i warunki ruchu na rondzie wygenerują dodatkowe obciążenie na jego wlotach - przekonuje Janusz Galas.

A może więcej separatorów?

Swoje trzy grosze do proponowanych zmian postanowiło dorzucić Zielone Mazowsze. Ich zdaniem nowa organizacja ruchu, to szansa na znalezienie dodatkowej przestrzeni dla pieszych i rowerzystów. Chodzi o rejony przystanków, gdzie część pasa jezdni miałaby być wydzielona np. separatorami. ZM widziałoby takie rozwiązanie przy północnym wylocie al. Jana Pawła II i wschodnim Słomińskiego.

Urzędnicy z propozycją się zapoznali, ale w życie jej nie wprowadzą. – Z uwagi na ograniczone środki finansowe, jakimi dysponuje ZDM przygotowywana zmiana organizacji ruchu przewiduje wprowadzenie korekt geometrycznych jedynie w ograniczonym zakresie, głównie na środku skrzyżowania – zaznacza Galas. – Ograniczenia finansowe uniemożliwiają wprowadzenie dalej idących przekształceń, m.in. takich o jakich pisze Zielone Mazowsze - dodaje.

ran

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Kierowca

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.08.2011 17:48 ~Kierowca

    Podsumowując zmiany Lew pas (wewnętrzny)bez zmian
    Środkowy dodatkowa możliwość skrętu w prawo a nie tylko jazdy na wprost
    Prawy tylko do skrętu w prawo a nie do jazdy również na wprost jak do tej pory.
    Jak dla mnie całkiem niezłe rozwiązanie biorąc pod uwagę to że korki powstawały głównie z możliwości skręcenia w Słomińskiego tylko z prawego pasa.

  • qwerty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.08.2011 15:08 ~qwerty

    @kongres

    "...Nie będę z Tobą konwersować, ponieważ egzystujesz w brodziku intelektualnym, co koliduje z moimi imperatywami, a poza tym nie rozumiesz koncepcji założeń..."

    Wypisz wymaluj wypowiedz najwyzej gimnazjalisty, ktory probuje zablyszczec w towazystwie zlepkiem "trudnych" wyrazow.

    Ale moze nie zrozumialem zartu....

  • marceli_39

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.08.2011 17:38 ~marceli_39

    Szkoda czasu na chore wypowiedzi. To zwykłe pieniactwo,które cechuje polaczków nie mylić z Polakami.

  • Smiech na sali

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.08.2011 16:06 ~Smiech na sali

    Czy Wy wszyscy (albo prawie wszyscy) dobrze sie aby czujecie? Jak nie o rejestracjach LLU to o nowomowach, cwaniactwie na drodze, o tym kto bardziej warszawiak a kto mniej, albo czy nazwa ronda dobra czy zla. A co to kogokolwiek obchodzi? Rondo jest do jezdzenia, a Wy wiecie o wiele mniej niz p. Galas czy inny pseudo- biurokrata z ZDM, wiec skonczcie z megalomania ze niby to Wy wiecie jak naprawic swiat. G. wiecie.

  • o

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.08.2011 14:09 ~o

    "Babka Radosława" jest genialną nazwą. Typowy konsensus. Pogodzenie obu opcji.

  • niestety warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.08.2011 13:55 ~niestety…

    "Babka Radosława" jest super!!!

  • optymista

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.08.2011 13:48 ~optymista

    Obecna organizacja ronda jest tak fatalna, że gorzej już być nie może dlatego powinno być lepiej. Ale któż to może przewidzieć w naszym kraju? Przecież tu przepisy i rzeczywistość to dwie całkowicie rożne bajki.

  • hanys z Chropocowa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.08.2011 12:00 ~hanys z Chropocowa

    Przecież jak wam wszawiakom zza Buga takie rondo wybudują to się pozabijacie w jeden dzień! Poruszacie się z drugą prędkością kosmiczną i gracie w grę "Kto pierwszy na czerwonym świetle". Takiego ronda nie ogarniecie. To będzie najbardziej kolizyjne rondo w kraju... muahahah

  • kongres

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.08.2011 18:52 ~kongres

    DO HUBIKA.
    Nie będę z Tobą konwersować, ponieważ egzystujesz w brodziku intelektualnym, co koliduje z moimi imperatywami, a poza tym nie rozumiesz koncepcji założeń. Chciałem Ci też zwrócić uwagę, że użycie słowa "oni" nie dotyczy Ciebie co logicznie rzecz biorąc nie predysponuje do nazywania Ciebie Warszawiakiem. Uważam też,że korepetycje z j. polskiego byłby dla Ciebie lekarstwem. Odmień sobie kolego ( poprawnie ) dotyczące mieszkańca Krakowa lub Lublina. Wtedy może zrozumiesz różnicę między Warszawiakiem a Warszawianinem. Tu można by użyć słowa ignorant. A co do mojego warszawskiego pochodzenia to nie udowodnię Ci tego na forum i "chomątem " możesz mnie bezkarnie obrzucać. Jak taki Kozak jesteś, to odpowiedz na moje pytanie zawarte w poprzednim poście.Pozdrawiam.
    Były mieszkaniec Kiercelaka ...albo jak wolisz ze "sznytem" Kercelaka. Niedaleko "Klubo - kawiarni Pod Piszczelem.....jeśli Ci to cokolwiek mówi.
    P.S. Zamiast krytykować moją eurydycję wypowiedź się odnośnie tematu przewodniego a nie zajmuj pierdołami.

  • wb

    zgłoś naruszenie odpowiedz 04.08.2011 13:48 ~wb

    Nie jestem specjalistą ale wydaje mi się, że tam na dłuższą metę może poprawić sytuację albo zmniejszenie ruchu (co raczej w grę nie wchodzi) albo kosztowna przebudowa (co też wcale nie musi przynieść pozytywnego rozwiązania, bo ruch, który tam stanie się płynny zostanie wtłoczony w inne miejsca i tam się zakorkuje - raczej nie ma możliwości poszerzania w nieskończoność każdej ulicy w centrum i okolicy.

    Gdyby w grę miła wejść jakaś większa przebudowa, to ja bym tam raczej widział przejścia podziemne dla pieszych i być może podziemne tunele przez rondo dla ruchu tramwajowego (tak żeby ruch pieszych i tramwajów odbywał się pod ziemią, bezkolizyjnie z ruchem samochodów). Tyle tylko że nie wiadomo czy gra jest warta świeczki. Czy stosunek nakładów do efektów przyniósłby rozsądne wyniki. Ale tak czy inaczej stawiałbym jednak na zachęcanie do Warszawiaków do korzystania z komunikacji miejskiej (jakość tej komunikacji, dostępność, szybkość, koszty i wygoda są tu kluczowymi czynnikami). Być może wtedy zaoszczędzi się na poszerzaniu ulic, szukaniu miejsc do parkowania i ciągłych przebudowach rozwiązań komunikacyjnych.

    Wydaje mi się, ze warto, żeby ktoś kto się na tym zna spróbował popatrzyć na Warszawę bardziej przez pryzmat rozwoju komunikacji miejskiej i obiektywnie oszacować, czy ma to jakiś sens. Bez jakiegoś rzeczowego opracowania, to sobie w sumie można tylko spekulować... Tak intuicyjnie wydaje mi się, że udrażniając zakorkowane miejsca tylko kierujemy większy strumień samochodów do najbardziej popularnych miejsc w mieście. Te samochody będą się korkowały gdzie indziej.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »