Informacje

11.06.2015 12:54 "budowa może ruszyć w 2018 roku"

Szukają projektanta ul. Ciszewskiego. Połączy Ursynów z Wilanowem

SERWISY:


Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych ogłosił przetarg na projekt przedłużenia ulicy Ciszewskiego. To pierwszy krok do tego, by Ursynów i Wilanów zyskały alternatywę dla wiecznie zakorkowanej Doliny Służewieckiej.

ZMID szuka firma która opracuje projekt budowlany i wykonawczy prawie 1,5-kilometrowego odcinka ul. Ciszewskiego od ul. Kiedacza na Ursynowie do al. Rzeczpospolitej w Wilanowie.

– Wybrany wykonawca będzie musiał przedstawić dwa warianty inwestycyjne dla tej drogi, tak by jak najmniej ingerować w Skarpę Ursynowską – mówi Małgorzata Gajewska, rzeczniczka ZMID. To rezerwat przyrody, dlatego plany drogowców mogą spotkać się z oporem ekologów.

Wybrany wykonawca będzie musiał uzyskać też decyzję środowiskową oraz zezwolenie na realizację inwestycji – czyli dokumenty nie zbędne do rozpoczęcia budowy trasy i pozyskania pod drogę gruntów.

Budowa przyspieszy?

Ratusz wpisał budowę przedłużenia Ciszewskiego na odległe lata 2020-2023. Wybrany w przetargu projektant ma dwa lata na wykonanie koncepcji i zebranie niezbędnych dokumentów. – W 2017 roku dokumentacja powinna być gotowa – zakłada Gajewska.

Istnieje możliwość, że budowa ruszy szybciej. – Jeśli Rada Warszawy zdecydowałaby się przesunąć pieniądze, teoretycznie prace mogłyby się zacząć w 2018 roku – dodaje rzeczniczka. W założenia drogach ma mieć jedną jezdnię po jednym pasie ruchu, jednak byłaby niezwykle ważnym połączeniem Ursynowa Północnego i Miasteczka Wilanów.

Oczekiwanie na połączenie

Choć obie dzielnice to administracyjne sąsiadki to komunikacja między nimi woła o pomstę do nieba. Główne połączenie drogowe Ursynowa z Wilanowem to wiecznie zakorkowana Dolina Służewiecka. Mieszkańcy Imielina czy Kabat mogą jeszcze kombinować i próbować korzystać ze skrótu Rosoła, Nowoursynowska, Rzekotki, Podgrzybków, Gąsek którym da się dojechać aż do Przyczółkowej.

Jednak ta alternatywa nie urządza kierowców z Ursynowa Północnego czy Stokłos, bo musieliby tym samym nadkładać nawet kilkanaście kilometrów – dla porównania droga z al. KEN w okolicach metra Ursynów do Świątyni Opatrzności Bożej przez Dolinę to niespełna 6 km drogi. Trasa przez ul. Podgrzybków to prawie 15 km, paradoksalnie jednak czas podróży bywa krótszy.

Na dogodne połączenie trzeba będzie jeszcze poczekać. Według wstępnych zapowiedzi w 2017 roku ma być gotowa ulica Nowokabacka, czyli połączenie ulic Rosoła i Drewny.

Z kolei Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad chce do do 2020 roku oddać odcinek Południowej Obwodnicy Warszawy, który od węzła Puławska do węzła Przyczółkowa połączy obie dzielnicę trasą ekspresową.

jb/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • karol

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.10.2016 11:03 ~karol

    SalcessonSalcesson

    Wilanów nie ma połączenia z miastem to problem jeden wyjazd do Dolinki i wiecznie korek a nie z Ursynowem tu jest Dolinka Służewiecka kilka dojazdów i się nie korkuje. Tyle że po co na Ursynów? Pół Wilanowa ma przez ursynów wyjechać? Na Ursynów za poza Dolinką ma być potem obwodnica i dalej Nowokabacka wystarczy, Ciszewskiego jest zbędna.

    raczej niezbędna!

  • Ursynowianka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.04.2016 14:57 ~Ursynowianka

    Kiedy wreszcie połączą Ciszewskiego z Rzeczpospolitej? Ile można czekać na jedną nieduża ulicę?

  • Salcesson

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.02.2016 02:43 Salcesson

    Wilanów nie ma połączenia z miastem to problem jeden wyjazd do Dolinki i wiecznie korek a nie z Ursynowem tu jest Dolinka Służewiecka kilka dojazdów i się nie korkuje. Tyle że po co na Ursynów? Pół Wilanowa ma przez ursynów wyjechać? Na Ursynów za poza Dolinką ma być potem obwodnica i dalej Nowokabacka wystarczy, Ciszewskiego jest zbędna.

  • Finka2000

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.08.2015 22:30 ~Finka2000

    Hip~Hip

    Ursynow zyska to, ze mniej samochodow pojedzie przez Doline sluzewiecka... czy to malo? Im szybciej otworzy sie Plaskowicka i inne polaczenia tym mniej samochodow pojedzie Dolinka.

    A poza tym, czy jest normalne aby nie bylo normalnego polaczenia drogowego pomiedzy dwoma dzielnicami... Ursynowem i Wilanowem? Czy sa jeszcze podobne przyklady w Warszawie braku polaczenia pomiedzy dwoma dzielnicami?


    Nawet tego nie tłumacz.. wielokrotnie to powtarzałam, ale ursynowianie najchętniej ogrodziliby swój teren żeby nawet pies z kulawą nogą tam nie wszedł. Oczywiście inna sytuacja jest kiedy sami muszą pojechać przez inne dzielnice, wtedy panicze potrzebują połączenia.

  • Hip

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.07.2015 13:29 ~Hip

    Ursynow zyska to, ze mniej samochodow pojedzie przez Doline sluzewiecka... czy to malo? Im szybciej otworzy sie Plaskowicka i inne polaczenia tym mniej samochodow pojedzie Dolinka.

    A poza tym, czy jest normalne aby nie bylo normalnego polaczenia drogowego pomiedzy dwoma dzielnicami... Ursynowem i Wilanowem? Czy sa jeszcze podobne przyklady w Warszawie braku polaczenia pomiedzy dwoma dzielnicami?

  • Dami

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.06.2015 19:27 ~Dami


    etam~etam

    Mieszkańcy ursynowa nie mają żadnego interesu w tym żeby była lepsza komunikacja w tym kierunku. To raczej mieszkańcy Wilanowa mają w tym interes aby dojechać do sklepów, metra czy szkół. Dla mieszkańców Ursynowa ważniejsze jest udrożnienie dróg komunikujących z centrum gdzie newralgicznym punktem jest wiecznie zakorkowane skrzyżowanie z Nowoursynowską i Aleją Wilanowską.
    Rodzynek~Rodzynek


    Ja bym dodał jeszcze mieszkańców Konstancina, którzy mieszkają na przedmieściach a chcą mieć 5 minut samochdoem do kina, sklepu, metra...


    Dodaj jeszcze mieszkańców Góry Kalwarii i Radomia, przecież podróż na Ursynów to szczyt marzeń.. ogarnijcie się.

  • Git koncepcja

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.06.2015 19:19 ~Git koncepcja



    Urswaw~Urswaw

    Jest wiele innych ważniejszych dróg do wybudowania na Ursynowie.
    A ponadto co na tym URSYNÓW zyska?
    Więcej samochodów z Wilanowa.
    Burmistz Ursynowa jest pyrą poznańską i nie rozumie widać potrzeb Ursynowian

    Git koncepcja~Git koncepcja


    Nie chcesz to nie korzystaj z tego połączenia. Ursynów zyska przede wszystkim połączenie z Wilanowem, bo to wiocha żeby styczne dzielnice nie miały bezpośredniego połączenia. Poza tym rozładują się korki na dolince. Ale przecież nikt ci nie broni zamknąć się na Ursynowie, nie musisz w ogóle jeździć po innych dzielnicach.. ba! możesz nawet nie opuszczać swojego mieszkania.

    quattro~quattro

    Miałeś napisać co zyska Ursynów, napisałeś co zyska Wilanów (bo to Wilanów potrzebuje tego połączenia), a brak przejazdu (dodatkowego) na Wilanów nie ma nic wspólnego z zamykaniem się na Ursynowie, ten argument to demagogia.


    Ja jestem z Ursynowa i jeżdżę na Wilanów.. nie ja jedna. Zatem co zyska Ursynów? Zadowolonych mieszkańców.
    A ty mieszkasz, pracujesz, uczysz się i żyjesz TYLKO na Ursynowie, czy korzystasz z połączeń z innymi dzielnicami? Po co było przedłużać KEN? Co zyskał na tym mokotów? Tylko ursynowiaków jeżdżących pod oknami. Ogarnij się i popatrz dalej niż czubek własnego nosa.

  • czarli

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.06.2015 15:18 ~czarli

    Szanowna Pani z firmy budującej osiedle "Wzgórze Słowików" nie wiem czy Pani pamięta swoje zapewnienie , że ulica J.Ciszewskiego nie będzie łączyła Wilanowa z Ursynowem.Zapytałem tak ze względu na chęć zakupu mieszkania w tej inwestycji. Widać siła wyższa czuwała nademną , że zrezygnowałem z transakcji.

  • demol

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.06.2015 10:51 ~demol

    Szanowni mieszkańcy Ursynowa, dla porządku powiem że też jestem z U.
    Ciszewskiego ok
    a co z Nowokabacką ktorą tak się boimy, naprawdę tak niewiele potrzeba aby dokonczyć,
    Mieszkańcy boją sie ale pamietajmy całe piaseczno czy wilanow wyjezdza teraz z urysnowa przez dolinkę przez co my mamy problem z wyjazdem w miasto.

  • olafson

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.06.2015 10:13 ~olafson


    Weku~Weku

    Guział odszedł, ruszaja inwestycje. Interesujące.
    tyle~tyle

    Nie ruszają tylko rusza, w dodatku zupełnie dla Ursynowa zbędną.

    Gratuluję myślenia. Jako mieszkaniec Tarchomina uważam za całkowicie zbędne zbudowanie metra na Ursynów i wydatki na poszerzenie KEN. Jeszcze bardziej bezsensowna jest południowa obwodnica Warszawy i nowy most. Nie rozumiem, dlaczego z moich podatków buduje się wylotówkę na Kraków i Katowice, z której skorzystam raz w roku jadąc na wakacje. A węzeł Salomea i Nowolazurowa? Po co to wszystko?

    Najważniejsze, że MI zbudowali Most Północbny i trasę tramwajową pod dom. Metro mogłoby jeździć od Młocin i kończyć na stacji Wierzbno. Reszta miasta nie musi się rozbudowywać, ludzie mogą dusić się w korkach, a ja będę zacierał ręce. Jak prawdziwy Polak.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »