Informacje

21.01.2016 07:01 Mocne "tak" dla tunelu w Rembertowie

Szlaban opada 300 razy dziennie. Chcą tunelu, zyskali sojusznika

SERWISY:


Komisja Dialogu Społecznego poparła mieszkańców domagających się budowy tunelu pod torami w ciągu ul. Marsa i al. Chruściela w Rembertowie.

W jednogłośnie przyjętej uchwale KDS ds. Transportu zwrócił się do prezydent Warszawy, radnych miasta i PKP PLK o wprowadzenie budowy tunelu drogowego łączącego do planów budżetowych miasta i kolei na lata 2016-2018. Tunel ma rozwiązać problem przejazdu kolejowego, przy którym tworzą się ogromne zatory utrudniające ruch.

Przejazd zamknięty 6 godzin dziennie

"Intensywność ruchu kolejowego oraz sąsiedztwo peronu, przy którym zatrzymują się pociągi podmiejskie i stacji towarowej powoduje, że przejazd jest zamknięty średnio ponad 6 godz. w ciągu doby, zatrzymując ruch drogowy, co jest szczególnie uciążliwe w godzinach szczytu, zarówno dla mieszkańców Rembertowa jak i osób korzystających z tranzytu drogą wojewódzką nr 637. Pasażerowie autobusów komunikacji zbiorowej i innych pojazdów oczekują do kilkunastu minut na możliwość przejazdu na drugą stronę. Dochodzi nawet do zagrożenia życia mieszkańców dzielnicy w przypadku, kiedy karetka pogotowia lub straż pożarna jadące na sygnale również tak długo stoi przed przejazdem" – czytamy w uzasadnieniu uchwały.

W uchwale napisano także, że budowa tunelu umożliwi stworzenie dogodnego węzła przesiadkowego dla użytkowników komunikacji. Zasugerowano utworzenie przystanków autobusowych w tunelu z wyjściami na peron, co pozwoliłoby skrócić czas przesiadki między autobusem a pociągiem. A jeśli w tunelu nie wystarczyłoby miejsca dla przystanków, to powinny się one znaleźć na powierzchni, ale nie dalej niż 100 m od osi peronu PKP Warszawa Rembertów.

Społecznicy zaapelowali także o drogę rowerową w tunelu oraz windy na peron umożliwiające przewóz roweru lub pochylnie.

Droga dla rowerów i windy na peron

Przypomnieli, że budowa bezkolizyjnego przejazdu została ujęta w ważnych dokumentach: studium wykonalności modernizacji i rozbudowy warszawskiego węzła kolejowego z 2010 roku, projekcie planu miejscowego, Strategii Rozwoju Województwa Mazowieckiego do 2030 r. oraz Programie Rozwoju Dzielnicy Rembertów do 2020 r. PKP PLK mają decyzję środowiskową dla tej inwestycji (wydaną w 2012 roku).

Przejazd przez tory między ulicami Cyrulików a Marsa to codzienna gehenna mieszkańców Rembertowa. Szlabany opadają i podnoszą się tam 300 razy dziennie, czyli co kilka minut. Nie ma się co dziwić, to bardzo obciążony szlak łączący Warszawę z wschodnią Europą. Dodatkową jeżdżą tędy pociągi podmiejskie. Codzienne problem rembertowian pokazał reporter "Uwagi".

Zdesperowani pojawili się z transparentami w grudniu na sesji Rady Warszawy. Prezydent stolicy potwierdziła chęć budowy tunelu, ale przy finansowym udziale PKP. – Trudno, żebyśmy sami ponieśli ten ciężar – mówiła Hanna Gronkiewicz-Waltz. Wstępnie koszt budowy tunelu szacowany jest na 60 mln zł.

Komisje Dialog Społecznego skupiają działaczy organizacji pozarządowych. Mają charakter doradczy.

bako/ec

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Rafik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.01.2016 07:35 ~Rafik

    O ile mi wiadomo, pekap nie zarządza drogami, nawet tymi gminnymi. Czemu więc drogowcy, samochodziarze i tej maści inni społecznicy po raz kolejny wyciągają łapę po kolejowe pieniądze. Kasę, która powinna iść na utrzymanie linii kolejowych w takim stanie, aby pociągi mogły po nich jeździć z takimi samymi albo nawet większymi prędkościami, jak to mamy obecnie. Niestety, ustawodawca tak zapisał m.in.w ustawie o transporcie kolejowym, że za drogi na fragmencie przecięcia się ich przez linię kolejową odpowiada kolej. Tylko za tym nie idą żadne pieniądze do takiej np. PKP PLK. Pulę na drogi zgarnia GDKiA oraz zarządcy dróg wojewódzkich, powiatowych i gminnych. A kolejarze, w przypadku Rembertowa to właśnie PKP PLK mają niby wygospodarować kasę na budowę tunelu, który i tak nie wpłynie na poprawę warunków kursowania pociągów? Dla kolei jest to skrzyżowanie z drogą zupełnie bezkolizyjne, strzeżone przez dróżnika przejazdowego. Nie widzę więc sensu, by to właśnie kolejarze mieli partycypować w kosztach tej inwestycji drogowej. On chyba że mieszkańcy Rembertowa chcą kolejnej podwyżki cen biletów kolejowych - przecież w końcu trzeba skądś te pieniądze na tunel wziąć. A jedyna taka możliwość w PKP PLK, to zwiększanie przychodów poprzez podnoszenie cen stawek dostępu do infrastruktury kolejowej dla przewoźników kolejowych.

  • pikus

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.01.2016 18:23 ~pikus

    takaprawda~takaprawda

    Warszawiacy od pokoleń nie chcą mostu na Żoliborzu zresztą co by tam nie zrobić zawsze im źle, więc zrobić tutaj inwestycję i każdy będzie zadowolony:)
    "Wójek.." skoro Rembertów nie należy do Warszawy to niech Warszawa nie należy do Polski i wyprowadzić wszelkie biura i ogólnopolskie siedziby firm od Was i staniecie się najuboższą wiochą w kraju w szybkim tempie, a do pracy będziecie jeździli do Radomia prosząc na kolanach o 5zł za godz;):) Także nie marudź bo byłbyś nikim bez słoików i całego kraju sierotko warszawska:)

    Haha w sumie masz rację:)

  • wanda

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.01.2016 18:00 ~wanda

    Problem w tym że w Rembertowie od dawna rzadzą PiS i wszystkie wnioski do Pani Hanny z PO sa .... odrzucane z zasady politycznej. Dobro mieszkancow jest nieważne.

  • d4h4s8

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.01.2016 17:03 ~d4h4s8

    tamtędy głownie walą z Pragi Na Gocław i Wawer i LLu

  • grymasik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.01.2016 15:19 ~grymasik

    "...Usynów który nie ma właściwie żadnego historycznego podłoża - no może tego że to były pola z warzywami i tunelami foliowymi..."

    A czy ten ktoś nie słyszał o Ursynie Niemcewiczu i jego posiadłości, którą to jest obecnie siedziba SGGW. Ciekawostka - teren ten pierwotnie miał nazywać się AMERYKA!

  • von nogay

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.01.2016 15:06 ~von nogay

    Jak zapewne wiecie kolej Warszawsko-Terespolska obchodzi w tym roku 150 urodziny. Zbudowany w połowie XIX wieku przejazd istnieje w niezmienionej formie do dziś.
    Nie musimy jechać do krajów trzeciego świata żeby zobaczyć rozwiązania komunikacyjne z czasów prehistorii kolei żelaznych.
    Mamy u siebie prawdziwą historyczną perełkę, skansen nie spotykany w stolicach cywilizowanej Europy, który należało by wpisać na listę światowego dziedzictwa GÓWNESCO.
    Dziękuję za uwagę.

  • edtrhwrtjerth

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.01.2016 14:51 ~edtrhwrtjerth


    mietek~mietek

    dziwini ci ludzie w rembertowie- wolą się szwendać po ciemnych tunelach zamiast jeździć pociągami..

    Za takie hobby to sami powinni zapłacić a nie łapy po miejską kasę wyciągać.
    REMB2016~REMB2016

    Tunel dla AUT, czyli pojazdów mechanicznych SŁOIKU !!! Żeby przynajmniej autobusy, karetka, czy straż pożarna - nie mówiąc już o zaopatrzeniu czy autach prywatnych - mogły bezproblemowo dojechać do Nowego Rembertowa i wyjeżdżac ze Staego Rembertowa !! Dotarło ??

    Aut to na boisku :)

  • sum

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.01.2016 13:21 ~sum

    MARO~MARO

    Jestem mieszkańcem Rembertowa, i jestem daleki od hurra optymizmu, a to z jednego powodu ! Rembertów nigdy nie był z panującą nam w mieście PO ! ! !

    Co ma piernik do wiatraka, psycholu?

  • MARO

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.01.2016 11:54 ~MARO

    Jestem mieszkańcem Rembertowa, i jestem daleki od hurra optymizmu, a to z jednego powodu ! Rembertów nigdy nie był z panującą nam w mieście PO ! ! !

  • zatorzanka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 21.01.2016 11:33 ~zatorzanka

    Proszę przyjechać do Łowicza gdzie w praktycznie w centrum miasta jest przejazd kolejnowy zamyknięty pewnie również przez większy czas. A PKP się z roku na rok miga od budowy wiaduktu!!

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »