Informacje

24.08.2015 16:25 ruszają konsultacje

Szersze chodniki, ograniczenie do 30 km/h? Zdecyduj o przyszłości Miodowej

SERWISY:


Więcej zieleni, ograniczenia parkowania, a może szersze chodniki zamiast pasów rowerowych? O to, jak wyglądać ma wyremontowana ul. Miodowa, urzędnicy pytają warszawiaków.

Generalny remont ulicy Miodowej miał rozpocząć się jeszcze w tym roku, jednak Zarząd Dróg Miejskich postanowił wstrzymać się z rozpoczęciem prac do przyszłego roku. Powód? Organizacje społeczne wnioskowały o rozszerzenie zakresu remontu i zorganizowanie konsultacji społecznych, w czasie których to mieszkańcy zdecydowaliby o przyszłym wyglądzie ul. Miodowej. CZYTAJ WIĘCEJ.

Urzędnicy przekonują, że chcieliby, aby Miodowa stała się elegancką ulicą zachęcającą do spacerów warszawiaków i turystów. Zarząd Dróg Miejskich przygotował dwa warianty możliwych zmian.

Szersze chodniki, mniej miejsc parkingowych

Pierwszy zakłada wprowadzenie niewielkich zmian w stosunku do aktualnego kształtu ul. Miodowej. Jezdnia zostanie nieznacznie zwężona (do 9 metrów). Kierowcy będą mieli do swojej dyspozycji po 1 pasie ruchu, zachowane zostaną także pady rowerowe w obu kierunkach. Dzięki zawężeniu jezdni oraz ograniczeniu parkowania (o kilkanaście miejsc) poszerzone zostaną chodniki. Znajdzie się też miejsce dla zieleni ulicznej, w tym niewielkich drzew. Rozważana będzie także likwidacja sygnalizacji świetlnej na ul. Kapitulnej.

ZOBACZ WARIANT I

Wolniej i bez pasów rowerowych

Wariant drugi zakłada wprowadzanie znacznie większych zmian. Jezdnia zostaje w nim zwężona do 6 metrów, z ulicy znikają też pasy dla jednośladów, a ruch rowerowy zostaje przerzucony na jezdnię dla samochodów. Jak zaznacza ZDM, dzięki temu możliwe jest znaczne poszerzenie chodników bez wyraźnego ograniczania liczby miejsc parkingowych Aby jednak uspokoić ruch i zapewnić bezpieczeństwo rowerzystom, planowane są wyniesienia tarcz skrzyżowań do poziomu chodnika, progi wyspowe oraz ograniczenie prędkości do 30 km/h. Planowane jest także wyznaczenie dodatkowych przejść dla pieszych: na pl. Krasińskich i przy posesji nr 18.

ZOBACZ WARIANT II

Oba warianty zakładają ułożenie nowej nawierzchni na Miodowej. ZDM rozważa położenie m.in. asfaltu lub nawierzchni kamiennej. Nowy wygląd mają zyskać także chodniki, które wyłożone zostaną kamiennymi płytami, takimi jak na Starym Mieście. Wzdłuż ulic mają pojawić się też zabytkowe pastorały, które zastąpią dotychczasowe latarnie.

Zmiany obejmą też Długą i Podwale?

To jednak nie koniec zmian w tym rejonie. ZDM rozważa także wprowadzenie nowej organizacji ruchu na ul. Długiej i Podwale. Jedną z propozycji jest odwrócenie kierunku ruchu na ul. Podwale i ul. Kilińskiego – wjazd w nie odbywałby się od strony ul. Długiej. Rozważane jest także wprowadzenie ograniczeń w parkowaniu pojazdów na tych ulicach do 2 godzin i wyznaczenie miejsc postojowych dla autokarów turystycznych na ul. Długiej.

Spotkania i dyskusje

Od 24 sierpnia do 16 września w czasie konsultacji społecznych warszawiacy będą mogli wyrazić o nich swoje opinie.

Konsultacje obejmą spacery i spotkania dyskusyjne – odbędą się one 5 września i 9 września.

Ponadto, 27 sierpnia i 7 września na skwerze pod tunelem Trasy W-Z działać będzie terenowy punkt konsultacyjny. Będzie można odwiedzić go w godz. 15-18. Przez cały czas trwania konsultacji mieszkańcy będą mogli przesyłać swoje uwagi także mejlowo na adres miodowa@zdm.waw.pl.

ZDM wstrzymał prace na ul. Miodowej:


jk/ran

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Hypnos

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.08.2015 16:52 Hypnos

    Szersze chodniki ? A dla kogo ? Przecież tam ruchu pieszego praktycznie nie ma (no może poza Wielkanocą, kiedy tłumy walą na groby.

  • Wawka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.08.2015 16:27 ~Wawka

    A co Miodowa jest w stanie zaproponować ewentualnym tłumom spacerowiczów? Czy to samo co przebudowana Świętokrzyska od NŚ do Marszałkowskiej czyli szerokie chodniki i lokale wszystkich banków tego świata? Najpierw trzeba dobrej polityki lokalowej w budynkach należących do miasta by ulica zaczęła żyć ...

  • SEBBAX

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.08.2015 15:41 SEBBAX

    a może wyburzyć kamienice i poszerzyć chodniki do 20 metrów ??? czy pieszym nie będzie wygodniej chodzić tak szerokimi chodnikami ? dodatkowo w ogóle zlikwidować tam jezdnię, bo po co ? skoro piesi będą mieli chodnik i może ścieżkę rowerową, to autobusy są tam zbędne... najlepiej uwolnić całe centrum od wszelkich pojazdów (w tym od komunikacji miejskiej) aby pieszym i rowerzystom było wygodniej...
    a tak poważnie - to należy zacząć nie myśleć o Miodowej tylko o Placu Krasińskich - nawierzchnia z kostki tam woła o pomstę do nieba - za chwilę nawet autobusy nie będą w stanie tam jeździć i naprawdę Miodowa będzie tylko dla pieszych...

  • mlody

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.08.2015 14:25 ~mlody



    czwartek~czwartek

    A po co parking dla autokarów turystycznych na Długiej??? ??? ??? Na całym świecie jest tak, że autokar podwozi turystów w atrakcyjne miejsce, po czym natychmiast odjeżdża na odległy parking. Wraca po turystów o umówionej godzinie. Autorzy tego pomysłu powinni ruszyć polędwice i zobaczyć, jak to jest zorganizowane gdzie indziej.
    waw~waw

    Czyli proponujesz, by autokary snuły się po mieście, zdecydowanie więcej?
    Bo teraz, wjeżdżają, parkują, wyjeżdżają.
    A wolałbyś by:
    przyjeżdżały,
    wysadzały,
    jechały przez całe miasto na "odległy parking"
    i z "odległego parkingu" wracały przez centrum,
    zabierały
    i jechały przez miasto do wylotówki.

    Faktycznie, ekologiczniej i sprawniej :)

    cwartek~cwartek

    Tak, owszem. Tak bym wolał. Tak jest na świecie, wyjedź kiedyś to zobaczysz. Pomysł z zawalaniem Starego Miasta przez autokary turystyczne to debilizm. Kto mieszka w Warszawie ten wie, ilu turystów przewija się przez Starówkę. Nie starczyłoby miejsca na wszystkich ulicach na te autokary.


    waw ma rację. Nie ma nic gorszego jak stojące pod oknami autokary często na włączonym silniku bo zimą się grzeją a latem klima musi chodzić.

  • cwartek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.08.2015 12:47 ~cwartek


    czwartek~czwartek

    A po co parking dla autokarów turystycznych na Długiej??? ??? ??? Na całym świecie jest tak, że autokar podwozi turystów w atrakcyjne miejsce, po czym natychmiast odjeżdża na odległy parking. Wraca po turystów o umówionej godzinie. Autorzy tego pomysłu powinni ruszyć polędwice i zobaczyć, jak to jest zorganizowane gdzie indziej.
    waw~waw

    Czyli proponujesz, by autokary snuły się po mieście, zdecydowanie więcej?
    Bo teraz, wjeżdżają, parkują, wyjeżdżają.
    A wolałbyś by:
    przyjeżdżały,
    wysadzały,
    jechały przez całe miasto na "odległy parking"
    i z "odległego parkingu" wracały przez centrum,
    zabierały
    i jechały przez miasto do wylotówki.

    Faktycznie, ekologiczniej i sprawniej :)


    Tak, owszem. Tak bym wolał. Tak jest na świecie, wyjedź kiedyś to zobaczysz. Pomysł z zawalaniem Starego Miasta przez autokary turystyczne to debilizm. Kto mieszka w Warszawie ten wie, ilu turystów przewija się przez Starówkę. Nie starczyłoby miejsca na wszystkich ulicach na te autokary.

  • rozbawiony

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.08.2015 12:43 ~rozbawiony



    Mrówkołak~Mrówkołak

    Ktoś z uporem maniaka chce nam rozwalić architekturę Starego Miasta. Postawiono ohydnego gargamela przy Placu Zamkowym, bez proporcji, z dachem pasującym do otoczenia jak hiena do Alaski, a teraz te przeróbki Miodowej... Miodowa jest dobra w obecnym kształcie, kształcie historycznym. Mam nadzieję, że Konserwator nie pozwoli na jej rozwalenie. Szkoda pieniędzy na te eksperymenty, rodzące się pod czapeczką dorosłych przedszkolaków. Trochę szacunku dla Miasta!
    fffddd~fffddd


    Niedługo hanka z puchaczem, będą robili kamienne deptaki z donicami, w puszczy kampinoskiej :) Oczywiście bez parkingów w okolicy.
    SB1982~SB1982


    I dobrze - duze stolice nie maja obsesji z parkingami, tylko duzo zieleni i estetetyki. A w Warszawie obsesja ze maja byc szerokie szare autostrady w Warszawie i kazdy miejsce parkingowe pod sklepem, szkola i praca. Miasto jest dobrze obsluzone przez tramwaje i autobusy, i nie jest to najdrozsze.



    Daj sobie spokój z tymi twoimi "obsesjami". Nigdzie za granicą nie byłeś to nie wiesz, że poza "zielenią i estetyką" jak to zabawnie wyraziłeś, jest tam sprawnie zorganizowany system komunikacji indywidualnej. Są wygodne ulice, parkingi na- i podziemne. Oczywiście z poziomu hulajnogi trudno to zauważyć. A tą "dobrą obsługą przez tramwaje i autobusy" - rozbawiłeś mnie do łez.

  • waw

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.08.2015 12:36 ~waw

    czwartek~czwartek

    A po co parking dla autokarów turystycznych na Długiej??? ??? ??? Na całym świecie jest tak, że autokar podwozi turystów w atrakcyjne miejsce, po czym natychmiast odjeżdża na odległy parking. Wraca po turystów o umówionej godzinie. Autorzy tego pomysłu powinni ruszyć polędwice i zobaczyć, jak to jest zorganizowane gdzie indziej.

    Czyli proponujesz, by autokary snuły się po mieście, zdecydowanie więcej?
    Bo teraz, wjeżdżają, parkują, wyjeżdżają.
    A wolałbyś by:
    przyjeżdżały,
    wysadzały,
    jechały przez całe miasto na "odległy parking"
    i z "odległego parkingu" wracały przez centrum,
    zabierały
    i jechały przez miasto do wylotówki.

    Faktycznie, ekologiczniej i sprawniej :)

  • waw

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.08.2015 12:30 ~waw



    Mrówkołak~Mrówkołak

    Ktoś z uporem maniaka chce nam rozwalić architekturę Starego Miasta. Postawiono ohydnego gargamela przy Placu Zamkowym, bez proporcji, z dachem pasującym do otoczenia jak hiena do Alaski, a teraz te przeróbki Miodowej... Miodowa jest dobra w obecnym kształcie, kształcie historycznym. Mam nadzieję, że Konserwator nie pozwoli na jej rozwalenie. Szkoda pieniędzy na te eksperymenty, rodzące się pod czapeczką dorosłych przedszkolaków. Trochę szacunku dla Miasta!
    fffddd~fffddd


    Niedługo hanka z puchaczem, będą robili kamienne deptaki z donicami, w puszczy kampinoskiej :) Oczywiście bez parkingów w okolicy.
    SB1982~SB1982


    I dobrze - duze stolice nie maja obsesji z parkingami, tylko duzo zieleni i estetetyki. A w Warszawie obsesja ze maja byc szerokie szare autostrady w Warszawie i kazdy miejsce parkingowe pod sklepem, szkola i praca. Miasto jest dobrze obsluzone przez tramwaje i autobusy, i nie jest to najdrozsze.


    Czy twój nick to numerek licencji urzędniczej? Rozliczają was za każdy wpis czy godzinowo?

  • mika

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.08.2015 12:23 ~mika


    Mrówkołak~Mrówkołak

    Ktoś z uporem maniaka chce nam rozwalić architekturę Starego Miasta. Postawiono ohydnego gargamela przy Placu Zamkowym, bez proporcji, z dachem pasującym do otoczenia jak hiena do Alaski, a teraz te przeróbki Miodowej... Miodowa jest dobra w obecnym kształcie, kształcie historycznym. Mam nadzieję, że Konserwator nie pozwoli na jej rozwalenie. Szkoda pieniędzy na te eksperymenty, rodzące się pod czapeczką dorosłych przedszkolaków. Trochę szacunku dla Miasta!
    fffddd~fffddd


    Niedługo hanka z puchaczem, będą robili kamienne deptaki z donicami, w puszczy kampinoskiej :) Oczywiście bez parkingów w okolicy.


    No bo przecież można pojechać kolejką, a potem jedynie na piechotkę 8 km. I już można sobie podeptać :)

  • SB1982

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.08.2015 12:18 ~SB1982


    Mrówkołak~Mrówkołak

    Ktoś z uporem maniaka chce nam rozwalić architekturę Starego Miasta. Postawiono ohydnego gargamela przy Placu Zamkowym, bez proporcji, z dachem pasującym do otoczenia jak hiena do Alaski, a teraz te przeróbki Miodowej... Miodowa jest dobra w obecnym kształcie, kształcie historycznym. Mam nadzieję, że Konserwator nie pozwoli na jej rozwalenie. Szkoda pieniędzy na te eksperymenty, rodzące się pod czapeczką dorosłych przedszkolaków. Trochę szacunku dla Miasta!
    fffddd~fffddd


    Niedługo hanka z puchaczem, będą robili kamienne deptaki z donicami, w puszczy kampinoskiej :) Oczywiście bez parkingów w okolicy.


    I dobrze - duze stolice nie maja obsesji z parkingami, tylko duzo zieleni i estetetyki. A w Warszawie obsesja ze maja byc szerokie szare autostrady w Warszawie i kazdy miejsce parkingowe pod sklepem, szkola i praca. Miasto jest dobrze obsluzone przez tramwaje i autobusy, i nie jest to najdrozsze.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »