Informacje

21.06.2016 19:35 w 2017 roku

Szersze chodniki i ścieżki rowerowe. Będą zmiany w al. Jana Pawła II

SERWISY:

- Aleja Jana Pawła II zmieni się nie do poznania – zapowiadają drogowcy. Jedna z najważniejszych ulic w centrum zyska szerokie chodniki, nowe drogi rowerowe, przejścia dla pieszych i dodatkowe miejsca postojowe. ZDM zaprezentował nowe wizualizacje.

Zmiany dotyczą odcinka al. Jana Pawła II i ul. Chałubińskiego między rondem ONZ a ul. Nowogrodzką. Obecnie miejsce to nie jest przyjazne dla żadnych uczestników ruchu, o czym mówią otwarcie sami drogowcy.

"Na odcinku ponad kilometra nie ma żadnego przejścia dla pieszych, a chodniki są wąskie i zniszczone. Szeroka, miejscami mająca aż 10 pasów ruchu jezdnia, też jest w fatalnym stanie" – przekonuje Zarząd Dróg Miejskich.

Punktują też brak ścieżek rowerowych i miejsc parkingowych, przez co kierowcy parkują, gdzie chcą.

Szerszy chodnik i przejścia naziemne

"W przyszłym roku to się zmieni" – zapowiada ZDM. Nowa al. Jana Pawła II ma być dostosowana do potrzeb zarówno pieszych, rowerzystów, jak i kierowców.

Piesi zyskają odnowione, poszerzone do trzech metrów chodniki i naziemne przejścia na rondzie Czterdziestolatka. Społecznicy walczyli o nie od dawna organizując happeningi. Pasy zostaną wymalowane na północnym i zachodnim ramieniu skrzyżowania, na południowej jezdni Al. Jerozolimskich (na wysokości hotelu Marriott), ale także przez ul. Chałubińskiego na osi Nowogrodzkiej.

"Zlikwidowane zostaną istniejące bariery architektoniczne (uskoki, krawężniki), pojawią się udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami. Przybędzie też ławek" – czytamy w komunikacie ZDM.

Korzyści dla rowerzystów

Rowerzyści zyskają z kolei nowe drogi rowerowe – szerokie na 3 metry i wyznaczone po obu stronach al. Jana Pawła II. Oprócz tego, drogowcy wyznaczą drugi przejazd, który będzie przebiegał wzdłuż ulicy Nowogrodzkiej i – jak zapowiadają – może stać się rowerową alternatywą dla Al. Jerozolimskich.

Pojawią się też dodatkowe stojaki, przy których będzie można zostawiać rowery.

Trzy pasy dla samochodów

Na przebudowie alei zyskać mają też kierowcy. Jezdnia zostanie ujednolicona do trzech pasów w każdym kierunku. "Nie wpłynie to na warunki ruchu" – uspokaja zaniepokojonych zwężeniem kierowców ZDM.  "Zlikwidowane zostaną pasy, które obecnie są praktycznie nieużywane, np. te, które służą do jazdy na wprost przez rondo" – tłumaczą urzędnicy.

Ostatnią ważną zmianą są dodatkowe miejsca parkingowe, które zostaną wyznaczone w zatokach, po obu stronach ulicy. Łącznie przybędzie aż 66 miejsc.

Projekt nowej al. Jana Pawła II został przygotowany przez firmę Polska Inżyniera na zlecenie Zarządu Dróg Miejskich. Jego oficjalna prezentacja odbędzie się na spotkaniu informacyjnym planowanym na 29 czerwca w siedzibie ZDM przy ul. Chmielnej.

ZOBACZ JAK AKTYWIŚCI WALCZYLI O PRZEJŚCIA NA RONDZIE CZTERDZIESTOLATKA

kw//ec

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.06.2016 21:56 ~Piękny Roman

    fakty~fakty

    oto dlaczego zabiera się jezdnię warszawiakom
    http://www.urbanity.pl/mazowieckie/warszawa/z20771910

    Czy aby mają wszelkie potrzebne ekspertyzy itd. pozwalające budować nad tunelem kolejowym?

  • fakty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.06.2016 21:24 ~fakty

    oto dlaczego zabiera się jezdnię warszawiakom
    http://www.urbanity.pl/mazowieckie/warszawa/z20771910

  • waw

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.06.2016 21:14 ~waw

    Przecież te jezdnie już są "sprzedane", pod nową inwestycję firmy Xcity Investment.
    Inwestycja nazywa się „Centralna Park”
    "Głównym elementem nowego projektu jest wieżowiec o wysokości 200 metrów, który miałby stanąć na rogu Al. Jana Pawła II i Al. Jerozolimskich."

    I to jest prawdziwy powód zwężania jezdni, wystarczy spojrzeć na plan i wizualizację.

    A Wy, jak lemingi, podniecacie się papką informacyjną, stworzoną dla szaraków.
    By się między sobą gryźli i dali w spokoju zarabiać władcom i właścicielom tego miasta :)

  • praxis

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.06.2016 20:10 ~praxis

    Podoba mi się :-))

  • Lenin wiecznie żywy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.06.2016 18:59 ~Lenin…



    warszawianka ~warszawianka

    Dodatkowe 66 miejsc do parkowania, no szał. Jestem za zielenią miejską i pozytywnym zmianami, ale tego projektu nie można do tego zaliczyć. Spójrzmy na Świętokrzyską po przebudowie. Kilometrowej szerokości chodniki, a na nich pustki. Fakt, kto by chciał spacerować w oparach spalin,ah to przecież droga do mostu, to można ją zwęzić. Obawiam się, że podobnie się stanie z tym odcinkiem JP. Jest to w miarę przepustowa ulica (znowu do mostu i łącząca duże dzielnice), po przebudowie mogą zacząć się schody.
    qwerty~qwerty


    Pustki na chodnikach... Dobre.
    Chyba jesteś warszawianką z tych co tu tylko do pracy przyjeżdżają i nie widzą więcej niż czubek własnego nosa.
    Na chodnikach na Świętokrzyskiej porusza się KILKUKROTNIE więcej osób niż podróżuje samochodami. Tylko samochód zajmuje 10m2 to się może wydawać niektórym że przez to jest ważniejszy.
    Do tego metro przewozi codziennie 100tyś pasażerów.
    aaa~aaa

    jakby nie patrzeć to samochód w naszych czasach nadal jest "luksusem" cytując pewnego sławnego dziennikarza motoryzacyjnego "czemu biedni ludzie mają dojeżdżać szybciej i wygodniej do pracy, niż ja, którego stać na samochód?"


    No tak, TY jesteś orędownikiem sprawiedliwości społecznej.

    "czemu bogaci ludzie mają docierać szybciej i wygodniej do pracy, niż ja, którego nie stać stać na bilet oraz samochód?"

  • aaa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.06.2016 16:45 ~aaa


    warszawianka ~warszawianka

    Dodatkowe 66 miejsc do parkowania, no szał. Jestem za zielenią miejską i pozytywnym zmianami, ale tego projektu nie można do tego zaliczyć. Spójrzmy na Świętokrzyską po przebudowie. Kilometrowej szerokości chodniki, a na nich pustki. Fakt, kto by chciał spacerować w oparach spalin,ah to przecież droga do mostu, to można ją zwęzić. Obawiam się, że podobnie się stanie z tym odcinkiem JP. Jest to w miarę przepustowa ulica (znowu do mostu i łącząca duże dzielnice), po przebudowie mogą zacząć się schody.
    qwerty~qwerty


    Pustki na chodnikach... Dobre.
    Chyba jesteś warszawianką z tych co tu tylko do pracy przyjeżdżają i nie widzą więcej niż czubek własnego nosa.
    Na chodnikach na Świętokrzyskiej porusza się KILKUKROTNIE więcej osób niż podróżuje samochodami. Tylko samochód zajmuje 10m2 to się może wydawać niektórym że przez to jest ważniejszy.
    Do tego metro przewozi codziennie 100tyś pasażerów.

    jakby nie patrzeć to samochód w naszych czasach nadal jest "luksusem" cytując pewnego sławnego dziennikarza motoryzacyjnego "czemu biedni ludzie mają dojeżdżać szybciej i wygodniej do pracy, niż ja, którego stać na samochód?"

  • real

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.06.2016 16:33 ~real





    nick~nick


    Póki co nie ma szans na to, aby komunikacja miejska przejęła osoby, które zrezygnowałyby z samochodów. W tym samym momencie komunikacja miejska stałaby się niewydolna.

    Bielańczyk~Bielańczyk


    Komunikacja miejska już jest niewydolna.

    Chopin~Chopin

    Dużą częścia niewydolności komunikacji miejskiej są korki. Sadzę, ze po przesiadce zmotoryzowanyh do komunikacji było by podobnie tłoczno jak teraz ale za to DUŻO szybciej.(Podobnie tłoczno ponieważ z przyczyn zwiększenia szybkości autobusy i tramwaje mogły by przyjeżdżać z większa częstotliwością)
    real~real

    A co ma częstotliwość kursowania do szybkości?
    Częstotliwość zależna jest chyba od ilości pojazdów na danej linii? No chyba że HGW załatwi nam jeden pojazd na danej linii, to faktycznie, będzie szybciej jeździł w kółko :)
    Chopin~Chopin

    A no ma duzo, szybszy przejazd oznacza że żeby zachowac daną częstotliwość potrzeba mniej pojazdów.
    Naprzykąłd pzejazd zajmie autobusowi 30 minut zamias przykąłdowo 40 obecnie(mówie o rozkładowym a nie rzeczywistym jak coś). 10 minut oszczędności czyli po4 przejazdach masz jeden "darmowy" przejazd. Czyli jeden przejazd wiecej bez zmiany ilości taboru :)

    A nie raczyłeś zauważyć, że już teraz w Alejach robią się korki tramwajowe. A tramwaje są zapchane do granic możliwości.

    I jak zwiększysz ich częstotliwość?
    Zapewne założyłeś że w Stolicy, tak jak na twojej wsi, jest tylko jedna linia :)

  • ssa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.06.2016 16:22 ~ssa



    nick~nick

    W tych miastach, które wymieniłeś jest metro. I nie jest to metro, które łączy sypialnie miejskie lecz metro, które jest zaawansowanym system komunikacji publicznej w całości zastępujące ruch autobusowy i tramwajowy. Gdy Warszawa dorobi się takiej siatki metra, zniknie z niej ruch kołowy. Póki co nie ma szans na to, aby komunikacja miejska przejęła osoby, które zrezygnowałyby z samochodów. W tym samym momencie komunikacja miejska stałaby się niewydolna. Jednak aby to zrozumieć, trzeba spojrzeć trochę szerzej na sprawę niż tylko z pozycji stojącej w w środku komunikacji ZTM.

    qwerty~qwerty


    No to się załatwiłeś, bo 2 linia metra nie łączy sypialni tylko ścisłe centrum.
    Możesz zostawić swój blachosmród na Ursynowie i dalej jechać metrem i dojedziesz w ten sposób do Al Jana Pawła.
    Teraz łyso co?
    Piękny Roman~Piękny Roman

    Czyli dla Ciebie Warszawa kończy się na Al. Jana Pawła 2?
    Proponuję pomyśleć nim się coś chlapnie lub poszerzyć horyzonty :D


    Daj mu spokój, jest dopiero tydzień w mieście :)

  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.06.2016 16:22 ~Piękny Roman





    nick~nick


    Póki co nie ma szans na to, aby komunikacja miejska przejęła osoby, które zrezygnowałyby z samochodów. W tym samym momencie komunikacja miejska stałaby się niewydolna.

    Bielańczyk~Bielańczyk


    Komunikacja miejska już jest niewydolna.

    Chopin~Chopin

    Dużą częścia niewydolności komunikacji miejskiej są korki. Sadzę, ze po przesiadce zmotoryzowanyh do komunikacji było by podobnie tłoczno jak teraz ale za to DUŻO szybciej.(Podobnie tłoczno ponieważ z przyczyn zwiększenia szybkości autobusy i tramwaje mogły by przyjeżdżać z większa częstotliwością)
    real~real

    A co ma częstotliwość kursowania do szybkości?
    Częstotliwość zależna jest chyba od ilości pojazdów na danej linii? No chyba że HGW załatwi nam jeden pojazd na danej linii, to faktycznie, będzie szybciej jeździł w kółko :)
    Chopin~Chopin

    A no ma duzo, szybszy przejazd oznacza że żeby zachowac daną częstotliwość potrzeba mniej pojazdów.
    Naprzykąłd pzejazd zajmie autobusowi 30 minut zamias przykąłdowo 40 obecnie(mówie o rozkładowym a nie rzeczywistym jak coś). 10 minut oszczędności czyli po4 przejazdach masz jeden "darmowy" przejazd. Czyli jeden przejazd wiecej bez zmiany ilości taboru :)

    Kto Ci takich głupot nagadał, nawet puste ulice nic nie zmienią bo rozkład OBECNIE jest ułożony pod taki stan ulic, poza tym dla pasażera też NIC to nie zmieni bo dalej będzie się musiał pierdyliard razy przesiadać i na tym tracić czas.
    Naprawdę weźcie się w tym ratuszu za porządną robotę, a nie ratujecie RESZTKI (minimalne) godności pisząc bzdury w internetach (jeszcze udając zwykłych ludzi).

  • Piękny Roman

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.06.2016 16:15 ~Piękny Roman


    nick~nick

    W tych miastach, które wymieniłeś jest metro. I nie jest to metro, które łączy sypialnie miejskie lecz metro, które jest zaawansowanym system komunikacji publicznej w całości zastępujące ruch autobusowy i tramwajowy. Gdy Warszawa dorobi się takiej siatki metra, zniknie z niej ruch kołowy. Póki co nie ma szans na to, aby komunikacja miejska przejęła osoby, które zrezygnowałyby z samochodów. W tym samym momencie komunikacja miejska stałaby się niewydolna. Jednak aby to zrozumieć, trzeba spojrzeć trochę szerzej na sprawę niż tylko z pozycji stojącej w w środku komunikacji ZTM.

    qwerty~qwerty


    No to się załatwiłeś, bo 2 linia metra nie łączy sypialni tylko ścisłe centrum.
    Możesz zostawić swój blachosmród na Ursynowie i dalej jechać metrem i dojedziesz w ten sposób do Al Jana Pawła.
    Teraz łyso co?

    Czyli dla Ciebie Warszawa kończy się na Al. Jana Pawła 2?
    Proponuję pomyśleć nim się coś chlapnie lub poszerzyć horyzonty :D

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »