Informacje

22.04.2015 17:21 APLIKACJA MZA

Stworzyli aplikację do śledzenia autobusów. Niestety nie dla pasażerów

SERWISY:

Miejskie Zakłady Autobusowe pochwaliły się nową centralą i aplikacją do nadzorowania ruchu wszystkich należących do firmy pojazdów. Interaktywna mapa robi wrażenie, ale niestety pasażerowie nie mają co liczyć na dostęp do niej.

Na mapie Warszawy widać tysiące poruszających się ikon. Każda reprezentuje jeden autobus. Widać, czy mają opóźnienie, czy też wyprzedzają rozkład. Na razie uruchomiona została testowo, ale niebawem może zastąpić kontrolerów ruchu, którzy do tej pory, z zaparkowanych przy przystankach samochodów obserwowali, czy autobusy jeżdżą zgodnie z rozkładem.

4 ludzi, 1000 autobusów

Na czterech stanowiskach w budynku przy ul. Włościańskiej 52 siedzą kontrolerzy ruchu, którzy przed sobą mają nową aplikację, a na uszach słuchawki z mikrofonami. W każdej chwili mogą zadzwonić do kierowców, odebrać informację od nich lub od pasażerów. - Widzimy ruch i status w stosunku do rozkładu. Możemy zobaczyć, ile autobusów jest w tym momencie punktualnych - chwali aplikację Marek Budzyński z MZA, podkreślając, że to sam zakład wpadł na pomysł jej stworzenia i sam ją wykonał.

Od czwartku ma już pomagać przy "pilotowaniu" linii E-7. - Mamy sporo skarg na opóźnienia tej linii, dlatego postaramy się, by z pomocą mapy usprawnić ruch - zapowiada Budzyński.

Jeśli nie będzie przeszkód i program będzie działał sprawnie, za miesiąc lub dwa, posłuży do obserwacji całego taboru, czyli ponad 1000 autobusów wyjeżdżających codziennie na stołeczne ulice. Dzięki łączności z kierowcami, będzie można też można szybciej reagować na utrudnienia. - Możemy w porę dać znać kierowcom, by zmienili trasę, jeśli gdzieś na drodze coś się wydarzy - tłumaczy nam Jacek Lenartowicz z MZA.

ZTM widzi więcej

O takiej sytuacji MZA informuje Zarząd Transportu Miejskiego. - Widok z aplikacji MZA dostępny jest także w centrali ruchu ZTM - potwierdza Wiktor Paul z Zarządu Transportu Miejskiego. I dodaje, że na swoich ekranach ZTM ma też ruch autobusów nie należących do MZA, ale tylko „symulowany” w oparciu o rozkład. Ma też dostęp do podobnej aplikacji z tramwajami. - Jesteśmy na etapie łączenia tych programów, aby na jednym ekranie można było obejrzeć wszystkie pojazdy komunikacji.

Oczywiste wydaje się więc pytanie, kiedy do mapy dostęp zyskają wszyscy pasażerowie, wyposażeni w smartfony. A jednak urzędnicy są zaskoczeni tym pomysłem.

- To jest nasze wewnętrzne narzędzie. Zawiera wiele informacji, które pasażerom nie są potrzebne - odpowiada rzecznik ZTM Igor Krajnow. Ale dodaje: - W przyszłości chcemy jednak wprowadzić rozkład jazdy oparty o informację o rzeczywistym położeniu pojazdów.

ep/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • autobusy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.04.2019 23:38 ~autobusy

    Jest aplikacja, która pozwala śledzić położenie autobusów i tramwajów w Warszawie na żywo na mapie. Co prawda nie widać czy pojazd jest opóźniony czy przyspieszony, ale lokalizacja pojazdów ZTM Warszawa na mapie już może dużo dać. Adres to https://czynaczas.pl

  • arek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 15.08.2015 10:29 ~arek

    To może jakąś okrojoną wersję udostępnią pasażerom, skoro nie wszystkie informacje są nam przydatne? Przydałoby się naprawdę, bo nieraz są opóźnienia, albo nie wiadomo, czy autobus już odjechał.

  • hhh

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.06.2015 16:29 ~hhh



    Intern4uta~Intern4uta

    W Bydgoszczy jest ITS, który informuje poprzez wyświetlacze informujące za ile na przystanku pojawi się autobus danej linii. Warszawka chyba daleko w tyle jest, ale za to macie dwie linie metra :-)
    korek~korek


    Ten sam its przyczynił się do wydłużenia korków, do fatalnych zmian sekwencji sygnalizacji świetlnej, a w rezultacie również uderzył w komunikację.

    SEBBAXSEBBAX

    jakie dwie linie ??? jedna linia metra i zaczątek drugiej... w komunistycznych Chinach, wielkim złym reżimie w 16 lat wybudowano 11 linii metra oraz kolej magnetyczną... gdzie Warszawie do takich osiągów jak u nas kilka stacji jest opóźnionych o 3 lata... bo jak dobrze pamietam na Euro 2012 miała byc część drugiej linii metra...

    Wprowadź rozwiązania prawa pracy (w tym BHP), przetargów, socjalu, itp. z Chin a potem pyskuj. Po raz kolejny zabierasz głoś typu "nie znam się to się wypowiem"...

  • hops

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.06.2015 16:22 ~hops

    buraki~buraki

    hehehe w elblagu od kilku lat na pc i tel wielkie wawiaki

    kompleks wyleczony?

  • hhh

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.06.2015 16:14 ~hhh

    "...podkreślając, że to sam zakład wpadł na pomysł jej stworzenia..." hahaha, no odkrycie jak nie wiem co. Takie aplikacje mają dziesiątki miast, pomagające pasażerom planować podróż czy chociażby firmy transportowe, a Ci jak zwykle odkrywają Amerykę.

  • asq

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.04.2015 17:55 ~asq

    znowu trzeba będzie im to haczyć bo sami z siebie nie dadzą dostępu, eh. normalnie w takich sytuacjach operator powiedział by "proszę bardzo, to jest API, powstało za wasze pieniądze, wiec możecie korzystać z niego w ramach podpisywanego AUP. nie wiemy czy wam się to do czegoś przyda, ale jeśli ktoś zrobi apke w oparciu o nasz system to koniecznie dajcie znać!"

  • Fafik

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.04.2015 17:37 ~Fafik

    Lublin taki system udostępniony pasażerom ma już od kilku lat. Możemy zobaczyć gdzie jest dany autobus, jakie ma opóźnienie i za ile przyjedzie Jest stworzony przez RG Mielec i generalnie jest to super wynalazek! Niech Warszawa powzoruje się na Lublinie:)

  • hgw nie pomoże

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.04.2015 15:59 ~hgw nie pomoże

    Może trzeba petycje napisać do Z akładu M onopolu T ransportu

  • JoannaK

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.04.2015 15:52 ~JoannaK

    Rozumiem że aplikacja mająca na celu usprawnić pracę komunikacji miejskiej jest jak najbardziej potrzebna i na pewno pasażerowie odczują pozytywne zmiany. Cieszy mnie ten kierunek myślenia o zarządzaniu taborem mam nadzieję że zmiany pójdą dalej i doczekamy się również aplikacji dla pasażerów.

  • marta

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.04.2015 15:02 ~marta

    Nie popadajmy w skrajności, bo te są akurat wszędzie.


    marta~marta

    Większość miejskich rzędników to tzw. "leśne dziadki". I nie chodzi tu o wiek, tylko mentalność. Chyba powinni zacząć zatrudniać ludzi mających doświadczenie w korporacjach, bo tam to trzeba pracować wydajnie, efektywnie i sypać pomysłami, aby się utrzymać.
    Delicti~Delicti

    -no, warto czerpać wzorce z Intercity, gdzie teraz jest dużo korpoludków i wszystko śmiga aż miło,

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »