Informacje

29.09.2011 06:06 Trasa powstanie najwczesniej za 5-6 lat

Strzebla błotna i wojsko
zatrzymały obwodnicę

SERWISY:


Przygotowanie budowy Wschodniej Obwodnicy Warszawy trzeba zacząć od nowa. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wystąpiła o wygaszenie decyzji środowiskowej dla WOW. Drogowcy uznali, że obecna decyzja nie wygra ani ze strzeblą błotną, ani z ...wojskiem. Dla kierowców oznacza to kolejne lata oczekiwania.

Wschodnia Obwodnica Warszawy to jeden z kluczowych projektów, który ma pomóc rozprowadzić ruch z i do Warszawy od północnego wschodu. Ma połączyć Marki (od modernizowanej włąśnie trasy S8) z gminą Wiązowna (połączenie z autostradą A2).

Wydawało się, że inwestycja wreszcie zaczęła się rozpędzać po wydaniu w 2007 roku decyzji środowiskowej, jednak odkrycie rok później siedliska strzebli błotnej, niewielkiej ryby znajdującej się pod ochroną, rozpoczęło lawinę problemów. Przebieg trasy można było szybko skorygować puszczając ruch przez tereny wojskowe, na to jednak nie ma jak dotąd zgody Sztabu Generalnego Wojska Polskiego. Wobec piętrzących się problemów, GDDKiA zdecydowała, że przygotuje nowy wariant przebiegu trasy na spornym odcinku. Według "Życia Warszawy", które pisało o tej sprawie w połowie września, z budową nie uda się ruszyć przed 2016.

"Rozmawiamy z wojskiem"

Jak ustalili drogowcy, siedliska strzebli nie da się w prosty sposób przenieść. Oznacza to, że trzeba zmienić przebieg drogi. – Rozmawiamy w tej kwestii ze sztabem generalnym. Chcielibyśmy zaprojektować drogę częściowo przez tereny wojskowe – mówi Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka GDDKiA.

Na razie jednak rozmowy nie przynoszą efektu.

- Trwają prace mające na celu wypracowanie pozytywnej opinii dla planowanego odcinka obwodnicy pomiędzy węzłami Rembertów i Mokry Ług. Obecnie stosowne dokumenty są w trakcie uzgodnień – mówi mjr Robert Wincenci, z wydziału prasowego WP. Nie chce oceniać szans na porozumienie.

Straciliśmy dwa lata

Niezależnie od tego, czy uda się porozumieć z wojskiem, czy nie - nowy przebieg trasy oznacza konieczność uzyskania nowej decyzji środowiskowej. A to może potrwać.

- Straciliśmy około dwa lata. Jednak w tym przypadku decyzja GDDKiA wydaje się jedyną słuszną. Łatwiej będzie przygotować nowe opracowanie środowiskowe, niż próbować bronić starego, które powstało w innym porządku prawnym – tłumaczy Łukasz Oleszczuk z SISKOM. – Później trzeba wykonać projekt i go zrealizować. Ta droga powstanie najwcześniej za 5-6 lat – ocenia.

Maciej Czerski

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Lisiecki

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.10.2011 18:31 ~Lisiecki

    Koszty wykupów w WIIIA są bezwzględnie najniższe, każdy inny wariant przechodzi przez znacznie większą liczbę terenów prywatnych.
    Wariant niemal bezkolizyjny musiałby być o 60km dłuższy, tylko kto pojedzie takim bublem jak przez Wawę krócej.
    Im dalej od Wawy tym tereny mniej zdewastowane i przyrodniczo bardziej cenne.

    Na przyszłość zastanówcie się, spójrzcie na mapy satelitarne, zanim zaczniecie powielać czyjeś chore wymysły, np prof. Szyszki którego dom leży niedaleko WIIIA i nie w jego interesie leży budowa

  • xxx

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.10.2011 09:23 ~xxx

    blade ch..e
    żadna rybka tylko pieniędzy nie mają dziady

  • K.

    zgłoś naruszenie odpowiedz 01.10.2011 09:54 ~K.

    I racja - kto opracowuje obwodnice na podstawie PLANÓW SPRZED 50 LAT????

    Obwodnica ma iść po obwodzie miasta a nie przez jego część czyli dzielnice Wesoła i Rembertów gdzie zbudowane zostały osiedla domków i bloków.

    Wykup tutejszej ziemi od mieszkańców pod budowę jest nieopłacalny, bo ziemia tu kosztuje ok. 700 zł/m2 przy powierzchni działki ok 1tys. m2 wraz z domem (często willą lub domem ponad 150 m2) to są koszty rzędu ok. miliona zł za jedną działkę...

    A pomysł z poprowadzeniem obwodnicy przez teren wojska to już chyba żenada. Szkoda, ze przez poligon nie będzie szła, gdzie wojskowi będą mieli ćwiczenia z przerzucania granatu przez ulicę...

    Jeśli ma mieć to sens, to trzeba opracować nowy plan ukazujący realia - ilość obecnych mieszkańców, gęstość zaludnienia, ilość domów, terenów użytkowych i na pewno nie na terenie dzielnicy tylko poza NIĄ!!

  • chemiczny Ali

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.09.2011 21:56 ~chemiczny Ali

    podziekujmy tzw. "ekologom", udalo sie z lotniskiem w Swidniku pod Lublinem... gonic tych darmozjadow... to strategiczna iwestycja, a nie popierdulka...

  • fishmaster

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.09.2011 20:58 ~fishmaster

    ryba nie jest wazniejsza od ludzi ale ma przewage prawa nad glupota projektantów

  • warszawiak

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.09.2011 14:55 ~warszawiak

    Błędne jest myślenie, że obwodnica Warszawy nie będzie służyła tranzytowi - bo właśnie będzie, i w tym celu jest m.in. budowana (przewidywane kilkadziesiąt tysięcy TIR-ów na dobę).
    Bo do Warszawy jest wprowadzany - nonsensownie, zamiast ją omijać - ruch autostradowy od strony Konotopy. Zostanie skierowany górą przez Bemowo i dołem przez Ursynów, by połączyc się w miejscowości Zakręt. Obwodnica WTEDY służyłaby rozprowadzeniu ruchu warszawskiego, gdyby autostrada A2 omijała stolicę i tylko łącznik od niej by do stolicy doprowadzał. A niestety, tą obwodnicą pojedzie tranzyt (nawet z Lizbony do Moskwy), który w stolicy nie ma żadnego interesu i powinien ją z daleka omijać.
    Ekolodzy nie walczą z budową obwodnic, ale z tym, by tranzytu nie wprowadzać do Warszawy.

  • J.B.

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.09.2011 12:19 ~J.B.

    Proponuję zlikwidować wszystkie mosty na WIŚLE bo tam pływa wiele większych ryb.
    Przestancie wciskać ludziom kit o rybkach i
    nieprzyjaznym wojsku.

  • WB

    zgłoś naruszenie odpowiedz 30.09.2011 09:47 ~WB

    żal żal żal żal żal żal żal żal żal żal żal żal żal żal żal żal żal żal żal żal żal żal żal żal żal żal żal żal żal żal żal żal żal żal żal żal żal żal żal żal żal żal żal żal żal żal żal żal i patologia...

  • jasiu

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.09.2011 20:31 ~jasiu

    Dwa granaty kuźwa starczą i po problemie, wystarczy dobra wola naszego wojska. Liczę na was Panowie!

  • mecenas

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.09.2011 20:29 ~mecenas

    ten wariant obwodnicy stworzyli chorzy ludzie, za łapówki!!! popatrzcie logicznie jak ona biegnie?? Wariant samorządowy stworzony przez mieszkańców odrzucono. Ciekawe dlaczego???

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »