Informacje

01.06.2017 15:52 Pociągi metra już po remoncie

Stare pudła w nowej malaturze

SERWISY:

Nowe siedzenia i podłoga, wymienione zniszczone szyby, odnowione poręcze i inne malowanie (fachowo zwane malaturą). Pudła wagonowe starych składów metra przeszły remont i wkrótce wrócą na tory.

Pociągi serii 81 służą warszawiakom od początku funkcjonowania metra. Wysłużone wagony wymagały gruntownej naprawy. Te wykonywane są w Zakładach Naprawy Taboru Kolejowego w Mińsku Mazowieckim. Pojazdy, które trafiły tam na specjalnych lawetach jako pierwsze, właśnie wróciły na Kabaty do Stacji Techniczno-Postojowej.

Co zobaczą pasażerowie w odświeżonych wagonach?

- Nowe siedzenia pasażerskie, odnowione poręcze, wymienione zniszczone szyby w wagonach, nową podłogę wagonów. Zmieniona została także malatura wagonów (m.in. niebieski pasek zastąpiony zostanie żółtym) - wylicza Metro Warszawskie.

Dwa miliony kilometrów

Jak dodaje spółka, w latach 2017 – 2019 naprawę przejdą 64 wagony (28 czołowych i 36 pośrednich). Pierwsze, które pojechały na naprawę wyprodukowano w 1994 roku w Sankt Petersburgu. W warszawskim metrze przejechały ponad 2 200 000 kilometrów.

- Jest to ich kolejny taki remont, gdyż naprawa piątego poziomu utrzymania pociągów serii 81 wymagana jest przez producenta po 16 latach eksploatacji pojazdu lub po przejechaniu 1 120 000 kilometrów. Podczas tego remontu wymieniane lub regenerowane są wszystkie eksploatowane części - dodaje Metro Warszawskie.

Transport wagonów do Mińska Mazowieckiego odbywa się drogami, zwykle nocą.

skw/b

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Iza

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.06.2017 12:35 ~Iza

    sztrucle trzęsace się i buczące z hukiem w środku nie do wytrzymania - na złom!!!! Czy warszawy nie stac na kilka nowych pociągów tylko tymi ruskimi złomami mamy jeżdzić?

  • matthew84

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.06.2017 11:59 ~matthew84





    Wirtek~Wirtek

    A nie mogły same tam pojechać po torach?
    dziękiZaPomoc~dziękiZaPomoc


    Podbijam pytanie. Czemu nie transportuje się ich drogą kolejową (samodzielnie)? Mają inny rozstaw? O co chodzi? :)
    Robert~Robert

    Szyny by sie zabrudzily. Moze by sie przed dostawa rozlecial po co
    Greg~Greg


    Wagoniki metra mają inny rodzaj sprzęgu, nie mówiąc już o zasilaniu. Jedyny możliwy transport kolejowy musiałby się odbywać również na lorze...
    Saski~Saski

    Nie wiem jak ruskie pociągi metra, ale Siemensy da się przewieź bez platform. Po torach po prostu.



    Pierwotnie te wagoniki były dostarczane właśnie po torach. Rodzaj sprzęgu to nie problem. Metro z tego co kojarzę ma taki wagon-przejściówkę ze sprzęgiem śrubowym z jednej strony i półautomatycznym dla wagonów metra z drugiej. Ich nowa lokomotywa manewrowa ma oba rodzaje sprzęgów z każdej strony. Z tego co pamiętam to już za czasów napraw w Mińsku problemy z transportem po torach robiło samo PKP, bo krzyknęli taką cenę za udostępnienie torów, że metru opłacało się bardziej wynajęcie specjalistycznej niskopodwoziówki na każdy wagonik osobno niż uformowanie kilku składów i wysłanie ich po torach.
    Z tramwajami chyba podobna historia - parę razy widziałem nad ranem jak na lawetach wjeżdżały do Warszawy od strony Ożarowa, zamiast przyjechać na kołach przez zajezdnię na Obozowej.

  • Aimudo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.06.2017 11:55 ~Aimudo





    Wirtek~Wirtek

    A nie mogły same tam pojechać po torach?
    dziękiZaPomoc~dziękiZaPomoc


    Podbijam pytanie. Czemu nie transportuje się ich drogą kolejową (samodzielnie)? Mają inny rozstaw? O co chodzi? :)
    Robert~Robert

    Szyny by sie zabrudzily. Moze by sie przed dostawa rozlecial po co
    Greg~Greg


    Wagoniki metra mają inny rodzaj sprzęgu, nie mówiąc już o zasilaniu. Jedyny możliwy transport kolejowy musiałby się odbywać również na lorze...
    Saski~Saski

    Nie wiem jak ruskie pociągi metra, ale Siemensy da się przewieź bez platform. Po torach po prostu.


    Starczy odpowiedni polsprzeg, spalinowy lok, ogr. predkosci I wziuu po torach!

  • msg

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.06.2017 11:12 ~msg

    Odkąd zaczęto otwierać wyjścia ewakuacyjne przestałem korzystać z tego środka transportu. Nie będę się narażał na sytuacje kiedy na prawdę trzeba będzie opuścić stację a ja znudzony widokiem otwartych wyjść ewakuacyjnych wejdę w strefę zagrożenia. Nie wiem jak można być tak bezmyślnie bezkrytycznym i pozwalać ludziom łamać bezkarnie przepisy ku stracie metra warszawskiego, ztm i nam warszawiakom? Tworzy się przy tym wizerunek frajerów z uczciwych pasażerów, którzy wiedzą jak i, którędy wchodzić się powinno na peron stacji.

  • Saski

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.06.2017 11:11 ~Saski




    Wirtek~Wirtek

    A nie mogły same tam pojechać po torach?
    dziękiZaPomoc~dziękiZaPomoc


    Podbijam pytanie. Czemu nie transportuje się ich drogą kolejową (samodzielnie)? Mają inny rozstaw? O co chodzi? :)
    Robert~Robert

    Szyny by sie zabrudzily. Moze by sie przed dostawa rozlecial po co
    Greg~Greg


    Wagoniki metra mają inny rodzaj sprzęgu, nie mówiąc już o zasilaniu. Jedyny możliwy transport kolejowy musiałby się odbywać również na lorze...

    Nie wiem jak ruskie pociągi metra, ale Siemensy da się przewieź bez platform. Po torach po prostu.

  • Greg

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.06.2017 09:53 ~Greg



    Wirtek~Wirtek

    A nie mogły same tam pojechać po torach?
    dziękiZaPomoc~dziękiZaPomoc


    Podbijam pytanie. Czemu nie transportuje się ich drogą kolejową (samodzielnie)? Mają inny rozstaw? O co chodzi? :)
    Robert~Robert

    Szyny by sie zabrudzily. Moze by sie przed dostawa rozlecial po co


    Wagoniki metra mają inny rodzaj sprzęgu, nie mówiąc już o zasilaniu. Jedyny możliwy transport kolejowy musiałby się odbywać również na lorze...

  • Xavery

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.06.2017 09:52 ~Xavery




    Wirtek~Wirtek

    A nie mogły same tam pojechać po torach?
    dziękiZaPomoc~dziękiZaPomoc


    Podbijam pytanie. Czemu nie transportuje się ich drogą kolejową (samodzielnie)? Mają inny rozstaw? O co chodzi? :)
    kubatkubat

    Pogłębiam pytanie: po co wybudowane są tory kolejowe od dworca W-wa Zachodnia do stacji postojowej Kabaty???? Rozstaw szyn jest ten sam.
    Blastboy~Blastboy


    Z tego co pamiętam, to miały przekroczony resurs, przez co nie można było ich włączyć do ruchu na torach.

    "Resurs" to chyba termin bardziej lotniczy ale nie wiem jak jest w metrze.
    Tutaj mogło zaistnieć wiele czynników a najbardziej prawdopodobnym wydaje mi się, że nie były one technicznie zdolne do jazdy. Artykuł mówi o "pudłach" a więc w domyśle raczej bez wózków. Niemniej jednak wygodniej by chyba było wsadzić na lawety kolejowe, zestawić w pociąg towarowy i zaciągnąć do Mińska i z powrotem. No chyba, że z kolei skrajnia była by w ten sposób przekroczona.
    Wydaje mi się jednak, że przyczyna, jak w większości podobnych przypadków, była bardziej prozaiczno-techniczna niż spisek Tuska i złodziei z PO:)

  • Xavery

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.06.2017 09:44 ~Xavery

    Piotrek~Piotrek

    [/cytat_2654218]
    Pogłębiam pytanie: po co wybudowane są tory kolejowe od dworca W-wa Zachodnia do stacji postojowej Kabaty???? Rozstaw szyn jest ten sam.
    [/cytat_2654252]
    Czy ktoś może to potwierdzić?

    Jeśli już to od stacji (a nie: dworca) W-wa Zachodnia. A po drugie to gdzie się niby miałaby znajdować ta tajemnicza i bezsensowna linia? Prawda, istnieje bocznica techniczna do Kabat ale od stacji W-wa Okęcie a to trochę gdzie indziej.
    Pogłęb zatem znajomość Warszawskiego Węzła Kolejowego.

  • Saski

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.06.2017 09:34 ~Saski

    Piotrek~Piotrek

    [/cytat_2654218]
    Pogłębiam pytanie: po co wybudowane są tory kolejowe od dworca W-wa Zachodnia do stacji postojowej Kabaty???? Rozstaw szyn jest ten sam.
    [/cytat_2654252]
    Czy ktoś może to potwierdzić?

    Ja potwierdzam, ale dlaczego nie transportowano wagonów metra, właśnie linią kolejową to nie wiem. Może koszty były zbyt duże? Może wagony nie mogły jechać ze względów technicznych? A może było po prostu łatwiej z tej drugiej strony, gdzie je malowali?

  • Tedy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 02.06.2017 09:30 ~Tedy

    Wagony metra maja inne zderzaki, haki, połączenia hamulcowe - itd. Podczepianie je pod zwykłe lokomotywy jest trudne i może zagrażać bezpieczeństwu. Mogliby na lawetach kolejowych ale.... prościej jest podjechać lawetą drogową z miejsca na miejsce.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »