Informacje

18.07.2013 10:33 budowa II linii metra

Stacja Stadion jednak
bez przejścia pod torami?

SERWISY:


Przejście z budowanej właśnie stacji metra Stadion pod torami linii średnicowej nie powstanie - podaje "Rynek Kolejowy", powołując się na wykonawcę centralnego odcinka podziemnej kolejki. Ratusz tych informacji jednak nie potwierdza.

Losy przejścia ze stacji na drugą stronę linii średnicowej ważą się od kilku miesięcy. Aby powstało, wykonawca centralnego odcinka II linii metra musiałby przekopać się pod torami kolejowymi.

To z kolei wymagałoby zamknięcia linii średnicowej nawet na kilka tygodni, na co nie chcą zgodzić się kolejarze.

"Wykreślone z projektu"

Jak podaje RK, jeszcze dwa dni temu wiceprezydent stolicy Jacek Wojciechowicz zapewniał, że miasto z tej inwestycji nie rezygnuje. Przejście miało być budowane metodą mniej inwazyjną, by nie paraliżować ruchu kolejowego.

Ale wygląda na to, że sytuacja zmieniła się diametralnie.

Złożony z miejskich oficjeli Komitet Sterujący, który koordynuje budowę II linii metra w stolicy miał zdecydować, że przekopu nie będzie.

- Przejście zostanie wykreślone z projektu. Jego budowa, z uwagi na stan nasypu kolejowego, jest zbyt niebezpieczna i nie jest możliwa bez wstrzymywania ruchu pociągów. Na zamknięcie linii nie zgodzili się przedstawiciele PKP - powiedział dziennikarzom RK Francesco Scaglione, kierownik kontaktu ze strony wykonawcy, firmy AGP Metro.

Wejście wzdłuż nasypu?

Jego zdaniem do sprawy będzie można wrócić, gdyby nasyp był kiedyś remontowany. Urzędnicy wraz z wykonawcą szykują jednak alternatywne rozwiązanie. – Będzie zbudowane dodatkowe wejście, wzdłuż nasypu kolejowego. Dzięki temu liczba pasażerów, która będzie mogła skorzystać ze stacji, pozostanie na takim samym poziomie – zapewnia Scaglione.

O komentarz poprosiliśmy ratusz. Jego rzecznik przekonuje, że sprawa nie jest przesądzona.

- Zrobimy wszystko, żeby można było zrobić przejście pod torami. Trwają intenstywne rozmowy z PKP na temat technologii prac - przekonuje Bartosz Milaczarczyk.

O BUDOWIE II LINII METRA DWA DNI TEMU MÓWIŁ WICEPREZYDENT WOJCIECHOWICZ:


ran/roody

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • keka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.07.2013 10:00 ~keka


    ZniesmaczonyPO~ZniesmaczonyPO

    W Ursusie zablokowali na krótko przejazd, tylko na czas wsuniecia zrobionego wczesniej tunelu, a tu znowu coś niedograli, a zapewne Gronkiewicz nie zgodziła sie przed referendum na kolejne zamykanie tras komunikacyjnych.
    PawełZOchoty~PawełZOchoty

    1. W Ursusie są dwa tory tu cztery
    2. Porównaj natężenie ruchu na ob ydwu odcinkach
    3. Przecxzytaj ze zrozumieniem tekst "Jego budowa, z uwagi na stan nasypu kolejowego, jest zbyt niebezpieczna..."
    Więc się zastanów, przczytaj dokładnie a potem krytykuj PiSuarku...


    A tu glupi wierzysz we wszystko co Ci tutaj napisza ... Jestes widac typowym lemingiem bez wlasnego mozgu i zdania.
    Zawsze sa inne mozliwosci techniczne i moznaby kopac nawet pod ruchem, ale jak juz ktos to zauwazyl pewnie jest to drozsze i wykonawca robi wszystko, aby taki pomysl obalic.

  • Nietykalny z PKP

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.07.2013 09:31 ~Nietykalny z PKP

    Ani chybi Realista klika z siedziby PKP PLK. Otóż, słoneczko, II linia jest inwestycją celu publicznego co nakłada na wykonawcę ale także na sąsiadów i inwestora obowiązek konsultacji i uzgodnień przebiegu planowanej inwestycji. Z uwagi na rodzaj inwestycji PKP PLK nie może się nie zgodzić. To PKP jest państwem w państwie a raczej państwem tysiąca wysp-spółek zarządzaną przez styropianowo-zwiazkową "arystokrację".

    koler~koler

    Co to w ogóle znaczy, PLK nie pozwala? Czy to panstwo w panstwie?

    "Państwem w państwie" chciałbybyć wykonawca II linii metra, nakazując PKP-PLK zamknięcie wszystkich czterech torów linii średnicowej, bo nagle przekalkulował i wyszło mu, że po wybudowaniu łacznika metodą mniej inwazyjną "dołoży do interesu".
    [/cytat_1602475]

  • zxy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.07.2013 09:25 ~zxy

    Zaś twój post był merytorycznie wprost powalający. Rozumiem, że według ciebie nie mamy prawa wyrażać zdania na ten temat podobnie jak nie mamy prawa do referendum.

    Uwielbiam czytać wypociny czytających! Takie bzdury klepiecie że ręce opadają. Nie macie nic do powiedzenia, zero merytorycznych argumentów, wszystkie posty nie na temat. Nie bronie władzy,nie popieram HGW, nie twierdze że nie ma opóźnień. Trzeba mieć umiar i mieć coś konkretnego do powiedzenia a nie gadać bzdury nie na temat. Bzdury które nawet nie są śmieszne.

    Pozdrawiam wszystkich piszących i czytających.


  • nikt

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.07.2013 07:25 ~nikt

    Jak sami nie umieją to niech zatrudnią paru górników do przekopania nasypu. Górnicy to się na tym znają.

  • Realista_Praga

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.07.2013 05:36 ~Realista_Praga

    koler~koler

    Co to w ogóle znaczy, PLK nie pozwala? Czy to panstwo w panstwie?

    "Państwem w państwie" chciałbybyć wykonawca II linii metra, nakazując PKP-PLK zamknięcie wszystkich czterech torów linii średnicowej, bo nagle przekalkulował i wyszło mu, że po wybudowaniu łacznika metodą mniej inwazyjną "dołoży do interesu".

  • Stefan Niesiołowski

    zgłoś naruszenie odpowiedz 19.07.2013 00:11 ~Stefan…

    Nasypu ja bym nie ruszał, bo szczaw będzie gorzej rosnąć.

  • facio aligacio

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.07.2013 23:09 ~facio aligacio

    Ale za to za 60 mln jest sztuczna rzeka w parku szymańskiego na woli.

    Może i jest wieśniacka ale lemingi są zachwycone.

  • niet

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.07.2013 23:05 ~niet

    co robi wykonawca ze Ratusz tak mu żre z ręki?!

  • POciot bufetowej

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.07.2013 22:33 ~POciot bufetowej

    A kto nadzoruje wykonawcę? Ratusz. Kto jest odpowiedzialny za dotrzymanie założeń projektowych? Ratusz. Wykonawca ma sie dostostosować bo podpisał umowę a to jest PZP.

    Problemem nie jest ratusz, ale wykonawca budowy II linii metra, któremu "nagle przestało się opłacać" wybudowanie przejścia metodą mniej inwazyjną, o której wiedział od samego początku. Może jednak niech PIP, US i NIK skontroluje wykonawcę budowy II linii metra. Zobaczymy jaki szlam na powierzchnie wypłynie.
    [/cytat_1602080]

  • szybki

    zgłoś naruszenie odpowiedz 18.07.2013 21:46 ~szybki

    A tarczą nie można? Ten tunel powinna przewiercić w ciągu dnia lub dwóch...

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »