Informacje

05.01.2016 20:35 kontrole będą trwać

Sprawdzają temperaturę w komunikacji. "Na 158 kontroli - 7 uchybień"

SERWISY:

Silny mróz w stolicy nie odpuszcza. W związku z tym Zarząd Transportu Miejskiego kontroluje temperaturę w pojazdach komunikacji miejskiej. W kilku z nich nie działało ogrzewanie.

Ostry mróz daje się we znaki warszawiakom od początku roku. Szczególnie tym, którzy podróżują po stolicy komunikacją miejską. Jesienią i zimą temperatura w autobusach oraz tramwajach powinna być utrzymywana w granicach od 5 do 15 st. C.

Zarząd Transportu Miejskiego twierdzi, że regularnie sprawdza czy przewoźnicy mieszczą się w tej skali. Kontrole – prowadzone na pętlach – polegają na elektronicznym pomiarze temperatury wewnątrz pojazdu oraz sprawdzeniu nawiewu ciepłego powietrza z "kratek" nagrzewających. – Od 1 stycznia do 4 stycznia przeprowadzono 158 kontroli ogrzewania w autobusach i tramwajach – zdradza Magdalena Potocka z zespołu prasowego ZTM.

Kontrolerzy stwierdzi 7 uchybień. – To niedziałające ogrzewanie w pojazdach. Niesprawne pojazdy zostały naprawione albo wycofane z ulic – tłumaczy Potocka. W takich przypadkach na przewoźników zostają nałożone kary. – Podliczymy je za cały styczeń, w ogólnym rozliczeniu. Kontrole nadal będą przeprowadzane – zapowiada urzędniczka.

Automatyczny system

W większości pojazdów  system ogrzewania uruchamia się automatycznie, gdy temperatura wewnątrz autobusu lub tramwaju spadnie poniżej 5 st. C. System wyłącza się, gdy temperatura wzrośnie do 15 stopni. W starszych pojazdach (m.in. autobusach marki Jelcz i MAN oraz tramwajach 105N) system ogrzewania jest uruchamiany w zajezdni.

Jak twierdzi ZTM w utrzymaniu odpowiedniej temperatury w pojeździe pomaga system tzw. "ciepłego" guzika. - Prowadzący pojazd nie otwiera automatycznie drzwi na przystankach. Pasażerowie otwierają je samodzielnie. Dzięki temu – jeżeli na przystankach nie ma oczekujących osób i nikt nie wysiada z pojazdu – drzwi pozostają zamknięte, ciepłe powietrze nie „ucieka” na zewnątrz, a chłodne nie dostaje się do środka – wyjaśnia Potocka.

Zgłoś, jeśli nie działa

Informacje o niesprawnym ogrzewaniu można zgłaszać za pośrednictwem Miejskiego Centrum Kontaktu 19115 lub strony internetowej ZTM. W przypadku zgłoszenia przez stronę internetową należy podać czas i miejsce zdarzenia, numer linii oraz numer taborowy. Następnie informacja jest przesyłana do właściwego przewoźnika, który jest zobowiązany do wyjaśnienia sytuacji.

Jeśli pasażer – przekazując informacje o niewłaściwie działającym ogrzewaniu – poda swoje dane personalne i adresowe, jego zgłoszenie będzie traktowane jako oficjalna skarga, na którą otrzyma pisemną odpowiedź (tylko w przypadku zgłoszeń przesłanych za pośrednictwem strony internetowej ZTM).

W czasie silnych mrozów warto zwrócić uwagę na bezdomnych, którzy mogą potrzebować pomocy:

jb/sk

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • mech

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.01.2016 08:40 ~mech

    najlepsza firma to Its

  • mlynek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.01.2016 00:23 ~mlynek


    mlynek~mlynek

    Skoro tylko 7 pojazdów nie spełniało norm to zapewne nie kontrolowano strucli z Mobilisu, które spełniają jedynie normy posiadania 4 kół i dachu, choć nie zawsze szczelnego.
    SEBBAXSEBBAX

    nawet najmniejszy autobus ma 6 kół... tył jest zawsze na bliźniaku...

    I tu właśnie objawia się rozrzutność tej zacnej firmy. Po co blizniaki, skoro na pojedynczych tez by jechał. Niewiadomo jak dlugo i czy prosto, ale ZTM tego nie precyzuje w przetargu. Należy docenić, że nie nakazali demontażu...

  • Ixi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 07.01.2016 00:14 ~Ixi

    mlynek~mlynek

    Skoro tylko 7 pojazdów nie spełniało norm to zapewne nie kontrolowano strucli z Mobilisu, które spełniają jedynie normy posiadania 4 kół i dachu, choć nie zawsze szczelnego.

    Dzisiaj jechałem 118 Mobilisem. 5 stopni pewnie by było, gdyby nie dziury w drzwiach. Ach, no i gdyby na zewnątrz było 5

  • Pasażer199

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.01.2016 22:06 ~Pasażer199

    Ostatnio jechałem w autobusie Linii 199 i była w nim duża zimnica. Na Autobusie napisane: PKS Grodzisk Mazowiecki. Poza tym silnik tak chodził jakby miał za chwilę wybuchnąć.

  • Wawka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.01.2016 20:02 ~Wawka

    MobilisA075~MobilisA075

    Temperatura 5-15st to zimno jak w lodówce! Powinno być z 18 minimum. A zresztą tramwaje są do wyboru do koloru. Zaproponuje wam przejażdżkę tramwajem typu swing. To jest najgorętszy model TW. Tam jest taka sauna, że szok. Mają strasznie gorące grzejniki, to z góry często bucha jak z mikrofali! Trafić lekki chłód z klimatyzatora w swingu zimą przy włączonych grzejnikach to mistrzostwo świata. W ogóle 2 tygodnie temu na dworze było +6st. Jechałem swingiem linii 24. Numer boczny 3148 [zajezdnia R-1 wola] i pierwszy raz od jazdy z 300x swingiem była wyłączona klimatyzacja i grzejniki. Wtedy było dobrze. Wynika z tego że w swingach nie potrzeba grzać. Teraz zamawiali 128N i 134N. One tak mocno nie grzeją, bo z góry zawsze jest nawiew chłodnego powietrza. 134N z początku był gorący, ale już nie jest, widocznie go naprawili. Są też tramwaje zamrażalniki. Głownie delfiny i 105N2k 2054-2071. Od tych cieplejsze są akwaria bez ciepłego guzika! Nawet w trzynastkach było cieplej niż w delfinie, mimo że nie miał w 97% ogrzewania.

    Przy temperaturach na zewnątrz na poziomie -15* ustawienie temperatury wewnątrz pojazdu na 22*C spowodowałoby liczne przeziębienia pasażerów. Przecież każdy jest odpowiednio ubrany a w tramwaju nie zdejmuje kurtki. Już temperatura rzędu +5* daje poczucie ciepła.

  • WARSZAWA PRAGA PŁN

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.01.2016 16:05 WARSZAWA…

    Tak się składa, że w tramwajach wyposażonych w klimatyzację,czyli 120N,120Na,128N,12ONa-Duo,134N-Jazz od czasu wyjazdu z zajezdni do powrotu składu na zajezdnie,KLIMATYZACJA MUSI BYĆ WŁĄCZONA CAŁY CZAS. Nadmieniam,że w wagonach typu 120N nie ma możliwości regulacji temperatury na przedział pasażerski. W pozostałych typach tramwajów ogrzewaniem jest nadmuch z agregatów,których jest 3 w każdym wagonie.

  • WARSZAWA PRAGA PŁN

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.01.2016 16:04 WARSZAWA…

    alipio~alipio

    w tramwaju nr 31 wczoraj była Lodowica!!
    nie dość że stary tramwaj to siedzenia plastikowe zimne ze sie nie da wysiedzieć to jeszcze nie grzeje. A na dworze -15 st C!!


    Tak się składa, że w tramwajach wyposażonych w klimatyzację,czyli 120N,120Na,128N,12ONa-Duo,134N-Jazz od czasu wyjazdu z zajezdni do powrotu składu na zajezdnie,KLIMATYZACJA MUSI BYĆ WŁĄCZONA CAŁY CZAS. Nadmieniam,że w wagonach typu 120N nie ma możliwości regulacji temperatury na przedział pasażerski. W pozostałych typach tramwajów ogrzewaniem jest nadmuch z agregatów,których jest 3 w każdym wagonie.Kiedyś w tramwajach typu 13N nie było ogrzewania,były większe,minusowe temperatury i LUDZIE żyli,a teraz,to jakieś,prawie same zmarzluchy są.

  • WARSZAWA PRAGA PŁN

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.01.2016 16:01 WARSZAWA…

    MobilisA075~MobilisA075

    Temperatura 5-15st to zimno jak w lodówce! Powinno być z 18 minimum. A zresztą tramwaje są do wyboru do koloru. Zaproponuje wam przejażdżkę tramwajem typu swing. To jest najgorętszy model TW. Tam jest taka sauna, że szok. Mają strasznie gorące grzejniki, to z góry często bucha jak z mikrofali! Trafić lekki chłód z klimatyzatora w swingu zimą przy włączonych grzejnikach to mistrzostwo świata. W ogóle 2 tygodnie temu na dworze było +6st. Jechałem swingiem linii 24. Numer boczny 3148 [zajezdnia R-1 wola] i pierwszy raz od jazdy z 300x swingiem była wyłączona klimatyzacja i grzejniki. Wtedy było dobrze. Wynika z tego że w swingach nie potrzeba grzać. Teraz zamawiali 128N i 134N. One tak mocno nie grzeją, bo z góry zawsze jest nawiew chłodnego powietrza. 134N z początku był gorący, ale już nie jest, widocznie go naprawili. Są też tramwaje zamrażalniki. Głownie delfiny i 105N2k 2054-2071. Od tych cieplejsze są akwaria bez ciepłego guzika! Nawet w trzynastkach było cieplej niż w delfinie, mimo że nie miał w 97% ogrzewania.

    Tak się składa, że w tramwajach wyposażonych w klimatyzację,czyli 120N,120Na,128N,12ONa-Duo,134N-Jazz od czasu wyjazdu z zajezdni do powrotu składu na zajezdnie,KLIMATYZACJA MUSI BYĆ WŁĄCZONA CAŁY CZAS. Nadmieniam,że w wagonach typu 120N nie ma możliwości regulacji temperatury na przedział pasażerski. W pozostałych typach tramwajów ogrzewaniem jest nadmuch z agregatów,których jest 3 w każdym wagonie.

  • SEBBAX

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.01.2016 15:56 SEBBAX

    mlynek~mlynek

    Skoro tylko 7 pojazdów nie spełniało norm to zapewne nie kontrolowano strucli z Mobilisu, które spełniają jedynie normy posiadania 4 kół i dachu, choć nie zawsze szczelnego.

    nawet najmniejszy autobus ma 6 kół... tył jest zawsze na bliźniaku...

  • alipio

    zgłoś naruszenie odpowiedz 06.01.2016 14:49 ~alipio

    w tramwaju nr 31 wczoraj była Lodowica!!
    nie dość że stary tramwaj to siedzenia plastikowe zimne ze sie nie da wysiedzieć to jeszcze nie grzeje. A na dworze -15 st C!!

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »