Informacje

13.11.2014 11:00 weekendowe utrudnienia

Spore zmiany na linii średnicowej. Pociągi ominą stacje

SERWISY:

W weekend na pasażerów pociągów Szybkiej Kolei Miejskiej i Kolei Mazowieckich czeka sporo utrudnień na linii średnicowej. Składy ominą niektóre stacje w centrum stolicy. Zmiany spowodowane są wymianą rozjazdów.

Zmiany rozpoczną się w piątek o 22.00 i zakończą się w poniedziałek (17 listopada) o 6 rano.

Jak informuje Zarząd Transportu Miejskiego, pociągi w kierunku m.in. Warszawy Wschodniej, Sulejówka Mińska Mazowieckiego będą kursować przez Warszawę Centralną.

Oznacza to, że nie będą zatrzymywać się na stacjach: Warszawa Ochota, Warszawa Śródmieście, Warszawa Powiśle i Warszawa Stadion.

Zmiany czekają także na pasażerów jadących w przeciwnym kierunku, czyli w stronę Warszawy Zachodniej, Pruszkowa, czy Grodziska Maz.

Pociągi kurować będą przez linię średnicową podmiejską po torze zwykle używanym do ruchu w kierunku WSCHODNIM.

Jak informuje ZTM, będą zatrzymywać się na peronie przeciwnym w stosunku do obsługiwanych zwykle: Warszawa Stadion – peron 1; Warszawa Powiśle – peron 1; Warszawa Śródmieście – peron 1 i 2.

Honorowanie biletów

Wszystkie bilety ZTM będą honorowane w pociągach KM na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia. W celu skasowania lub aktywowania biletów należy udać się do kierownika pociągu – wsiadając pierwszymi drzwiami, licząc od czoła składu (zgodnie z zasadami obowiązującymi w KM)

Bilety KM będą honorowane w pociągach SKM na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia i w środkach komunikacji miejskiej na trasie Dw. Wschodni – Kijowska – Targowa – Zamoyskiego - al. Zieleniecka – Rondo Waszyngtona - al. i most Poniatowskiego - Al. Jerozolimskie – Dw. Zachodni.

Szybciej wjadą i wyjadą

- Utrudnienia wynikają z wymiany rozjazdów na stacji Warszawa Zachodnia. W sumie wymienimy ich dziewięć - informuje Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP PLK. - Inwestycja ta kosztować będzie 2 miliony złotych. Po wymianie na stację pociągi będą mogły wjechać i wyjechać z prędkością 60 kilometrów na godzinę. Obecnie ta prędkość wynosi 20 km/h - dodaje.

Wszystkie prace z tym związane mają zakończyć się na początku grudnia.

Dworzec Warszawa Główna może znów zaroić się od spieszących się na pociąg pasażerów. PKP PLK planuje go reaktywować:

 



su/ran

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Xavery

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.11.2014 09:31 ~Xavery


    Xavery~Xavery

    Alternatywą jest zaorać całkowicie kolej i przerzucić się na tak modne ostatnio dojazdy rowerowe:) Takie sto-kilkadziesiąt km. rowerkiem z Łodzi pozwoli docenić wartość remontów:)
    gtyyy~gtyyy

    no jestem ciekaw czy gdyby stworzono np. 3 metrową bezkolizyjną drogę rowerową choćby z żyrardowa do warszawy, to czy by był na niej duży ruch.


    Po wprowadzeniu w życie pomysłów pani Erbel na pewno:) Wtedy urósłby miejski ruch aktywistów zmotoryzowanych żądających przestrzeni dla samochodów:)
    Tak to już w naszej Polsce jest, że każdy myśłi o swoich potrzebach igonurjąc lub wręcz zwalczając potrzeby innych...

  • Xavery

    zgłoś naruszenie odpowiedz 14.11.2014 09:27 ~Xavery


    kubatkubat

    Zapewne HGW nie przekładała zwrotnic i nie sterowała sygnalizacją. Głupota ludzka jednak nie zna granic.
    karol~karol

    powiedz no ty najmadzejszy z mądrych, a kto obsadza stołki odpowiedzialne za te zwrotnice. duch swięty?


    Stanowiska takie obsadza zapewne jakiś kierownik czy w porywie dyrektor jednostki organizacyjnej PLK - spółki zależnej od skarbu państwa. Jednostki samorządkowe mogą co najwyżej odpowiadać po części za organizację rozkładu jazdy subsudiowanych przez nie przewoźników. Remont infrastruktury to zupełnie co innego niż sterowanie ruchem ale jedno i drugie są domeną PLK.
    Znamość podstawowych rzeczy znacznie ułatwia krytykę a w pewnych przypadkach wręcz ją uwiarygadnia.

  • gtyyy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.11.2014 18:10 ~gtyyy


    ela~ela

    za komunikacje w mazowieckim odpowiada ratusz i marszałek. Może niech dziennikarze wykaza ile czasu remontowana była trasa Warszawa Wschodnia- Warszawa Zachodnia i Most średnicowy w ostatnich latach. pewno 2 razy na rok. To pokaże jaka jest organizacja prac, marnotrawstwo pieniedzy podatników i brak kontroli jakiejkolwiek ze strony ratusza hgw i innych służb, odpowiedzialnych za to. Wnioski niech wyciagna wyborcy i zastanowią sie dlaczego stale rosna podatki w Warszawie mimo deflacji i malejacej inflacji.
    Xavery~Xavery


    Malejąca inflacja i deflacja jednocześnie? Oryginalne:) A poza tym obydwa zjawiska mają się nijak do podatków (inny podmiot odpowiada za politykę fiskalną a inny za monetarną).
    A co do remontów: jakby chciano wyremontować wszstko za jednym razem to trzeba by było wyłączyć nie tylko komunikację SKM/KM lecz praktycznie cały węzeł warszawski który ma istotne znaczenie nie tylko dla osób z aglomeracji stołecznej lecz dla całego kraju. Dla mnie nie ma nic dziwnego w tym, że co chwila są jakieś remonty i utrudnienia bo mając na uwadze skalę zaniedbań i degradacji infrastruktury to trzeba remontów w adekwatnej skali. Niestety, trzeba to odcierpieć. Alternatywą jest zaorać całkowicie kolej i przerzucić się na tak modne ostatnio dojazdy rowerowe:) Takie sto-kilkadziesiąt km. rowerkiem z Łodzi pozwoli docenić wartość remontów:)

    no jestem ciekaw czy gdyby stworzono np. 3 metrową bezkolizyjną drogę rowerową choćby z żyrardowa do warszawy, to czy by był na niej duży ruch.

  • brill7

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.11.2014 17:07 ~brill7

    @ela
    normalnie szczena mi opadła jak przeczytałem twój post. na szczęście dla ciebie WKD nie jest jeszcze remontowane więc spokojnie dojedziesz wukadką do Tworek na wieczną wycieczkę

  • Tynka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.11.2014 16:01 ~Tynka

    Wymienią je na rozjazdy takie jak od strony Pruszkowa?

    Znów testy na pasażerach... ?
    Trzeba się bedzie uzbroić w cierpliwość... ciągłe awarie gwarantowane.

  • saka

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.11.2014 15:32 ~saka


    ela~ela

    za komunikacje w mazowieckim odpowiada ratusz i marszałek. Może niech dziennikarze wykaza ile czasu remontowana była trasa Warszawa Wschodnia- Warszawa Zachodnia i Most średnicowy w ostatnich latach. pewno 2 razy na rok. To pokaże jaka jest organizacja prac, marnotrawstwo pieniedzy podatników i brak kontroli jakiejkolwiek ze strony ratusza hgw i innych służb, odpowiedzialnych za to. Wnioski niech wyciagna wyborcy i zastanowią sie dlaczego stale rosna podatki w Warszawie mimo deflacji i malejacej inflacji.
    kubatkubat

    Zapewne HGW nie przekładała zwrotnic i nie sterowała sygnalizacją. Głupota ludzka jednak nie zna granic.

    Jeszcze się taki nie urodził co by wiecznie marudzącemu warszawiakowi od pokoleń dogodził..:)

  • A1Józek1

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.11.2014 15:15 A1Józek1

    Zbieramy 100.000 podpisów o rozpoczęci aprac nad ustawą likwidującą obecne PKP, zwalniającą wszystkich pracowników PKP wraz z dożywotnim zakazem zatrudniania ich w branży transportowo-kolejowej. Kto za....

  • Garry

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.11.2014 14:56 ~Garry

    Jakby nie ta reklama KM i na składzie pociągu i kolorowe zdjęcie to pomyślałbym, że to rok 1936.
    Wówczas była premiera tych bydlęcych składów. Na owe czasy były to nowoczesne jednostki.
    Kto by przypuszczał, że ta kontrukcja będzie jeździć w XXI wieku.

  • karol

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.11.2014 14:36 ~karol


    ela~ela

    za komunikacje w mazowieckim odpowiada ratusz i marszałek. Może niech dziennikarze wykaza ile czasu remontowana była trasa Warszawa Wschodnia- Warszawa Zachodnia i Most średnicowy w ostatnich latach. pewno 2 razy na rok. To pokaże jaka jest organizacja prac, marnotrawstwo pieniedzy podatników i brak kontroli jakiejkolwiek ze strony ratusza hgw i innych służb, odpowiedzialnych za to. Wnioski niech wyciagna wyborcy i zastanowią sie dlaczego stale rosna podatki w Warszawie mimo deflacji i malejacej inflacji.
    kubatkubat

    Zapewne HGW nie przekładała zwrotnic i nie sterowała sygnalizacją. Głupota ludzka jednak nie zna granic.

    powiedz no ty najmadzejszy z mądrych, a kto obsadza stołki odpowiedzialne za te zwrotnice. duch swięty?

  • ela

    zgłoś naruszenie odpowiedz 13.11.2014 13:51 ~ela

    do kubota

    Jestes pracownikiem ratusza i władzy i działasz jak ci każą, bo inaczej wywalą na zbity pysk na zasiłek półroczny 500 zł (jeśli ciebie wyrzucono z pracy). A moze spojrzysz jak mieszkaniec Warszawy i okolic. twoja pani z ratusza która ucisza krytyke przed wyborami w mediach a są dowody, odejdzie wkrótce w niebyt może nawet za kratki a Ty pozostaniesz bez pracy. To ona odpowiada za to co stale reklamuje: Warszawa przyjazna mieszkańcom, Zakochany w Warszawie za ciezkie pieniadze podatników na kredowym papierze. A nie jest. Jak tego nie widzisz to jesteś ślepy. Niedługo jak twoja rodzina nie bedzie miała co wlożyc do garnka, ona już ci nie pomoże.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »