Informacje

22.08.2018 16:55 projekt "zero"

Śpiewak: w 2017 roku na ulicach zginęło 34 pieszych. O 34 za dużo

SERWISY:

Kandydat komitetu Wygra Warszawa na prezydenta stolicy Jan Śpiewak zapowiedział w środę szereg rozwiązań, które chce wprowadzić w stolicy, aby zwiększyć bezpieczeństwo pieszych. Proponuje między innymi podniesienie przejść dla pieszych, by znajdowały się na wyższym poziomie niż jezdnia.

- W roku 2028 chcemy, żeby w Warszawie nie zginęła żadna osoba na ulicach i chodnikach, żeby nie zginął żaden pieszy - powiedział podczas konferencji na temat bezpieczeństwa pieszych Jan Śpiewak.

Jak mówił, w zeszłym roku na warszawskich ulicach zginęło 34 pieszych. - To o 34 osoby za dużo - podkreślił.

Sekundniki zamiast żółtych przycisków

Kandydatka na wiceprezydenta Warszawy Justyna Drath podkreśliła, że "nie jest dopuszczalne, aby w nowoczesnych miastach piesi często ginęli na przejściach".

Wśród rozwiązań, które miałyby zwiększyć bezpieczeństwo pieszych, wymieniła między innymi podniesienie w formie garba na jezdni przejść dla pieszych, aby była różnica poziomów między nimi a jezdnią. Takie rozwiązania miałyby powstać w otoczeniu przedszkoli, placów zabaw, szkół i przychodni oraz innych miejsc, gdzie - jak mówiła - "jest sporo mieszkańców o zmniejszonej mobilności".

Konferencja komitetu Wygra Warszawa odbyła się przy ulicy Grzybowskiej, nieopodal przejścia dla pieszych przy przedszkolu. Kandydaci komitetu pokazali je jako przykładowe, gdzie - ich zdaniem - kierowcy wymuszają na pieszych pierwszeństwo przejazdu.

Jak mówił Śpiewak, "tego typu przejście powinno zostać wyniesione". - Sam fakt, że będzie wyniesione spowoduje, że liczba wypadków w tym miejscu radykalnie się zmniejszy, a nie wpłynie to specjalnie na komfort jazdy, a wręcz może jazdę kierowców upłynnić - tłumaczył.

Jaworzno przykładem

Śpiewak uważa, że w miejscach, gdzie jest duży ruch, powinno się zlikwidować tzw. "żółte przyciski" przy przejściach dla pieszych; w zamian proponuje natomiast montaż tzw. "sekundników", które odliczają czas do zielonego światła.

- Są już w Polsce przykłady, że się da. Takim przykładem jest miasto Jaworzno, w którym w zeszłym roku nikt nie zginął. Doszło do tego dzięki tym zmianom infrastrukturalnym i dzięki temu, że zaczęto wyciągać wnioski z błędów popełnianych wcześniej - mówił. - Boimy się, że zarówno Patryk Jaki, jak i Rafał Trzaskowski i ich wizja Warszawy rodem z późnego Gomułki doprowadzi do jeszcze większej ilości wypadków z udziałem pieszych - dodał.

- Chcemy, by Warszawa rozwijała się zgodnie z interesem mieszkańców i była projektowana przez ludzi, którzy na co dzień korzystają z naszego miasta - zadeklarował.

PAP/kz/pm

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • andrea zorzi

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.08.2018 10:26 ~andrea zorzi

    no większego kosmity chyba w gronie kandydatów na prezydenta nie mamy - i w tym wszystkim mierny Trzaskowski wydaje się najbardziej rozsądny. To dopiero jest porażka Warszawy, żeby w całym mieście nie było żadnego mądrego człowieka? Smutne to jakieś, kiedy się widzi, że jedna z głównych postaci kampanii sponsorowana jest przez dewelopera, który każe mu pluć na innych deweloperów, prawda Panie Śpiewak? Nie wstyd panu?

  • malgocha

    zgłoś naruszenie odpowiedz 31.08.2018 10:22 ~malgocha

    człowiek głosi teorie obiecuje głupoty -a to wynik tego, że niedouczony socjolog nie sprawdził nawet powodów tych wypadków, by na podstawie analizy dociec przyczyny... i tak ma ze wszystkim, przeczytał jednego ebooka i uważa siebie za specjalistę od urbanistyki i chce zamienić Wawę w inwestycyjną pustynię - to strasznie ograniczony człowiek

  • michalina

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.08.2018 18:49 ~michalina

    "podniesienie przejść dla pieszych, by znajdowały się na wyższym poziomie niż jezdnia" - brawo geniuszu, tym samym utrudnisz życie nie tyle pijącym kierowcom, ale starszym ludziom, zniedołężniałym, niepełnosprawnym, etc. :) większej głupoty w tej kampanii nikt nie powiedział

  • rotmistrz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.08.2018 18:44 ~rotmistrz

    kiedy już myślę, że nie można powiedzieć już niczego bardziej głupiego, to nagle wychodzi Śpiewak i rozmawia z dziennikarzami :) proponuję, by Śpiewak ogłosił zakaz chodzenia pieszo po stolicy a krawężniki podnieść na 1 metr wysokości :)

  • Radosław

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.08.2018 18:20 ~Radosław

    Ooo i to jest idealny kandydat na którego NIE NALEŻY głosować!!!!! Większych bredni niż te które głosi ten debil nie słyszałem. Przecież Warszawa jest za mało zakorkowana. Porobić co kilkadziesiąt metrów wyniesione przejścia, niech się zakorkuje jeszcze bardziej. Niech ludzie wdychają te smrody spalin, pył z klocków hamulcowych i smród palonej gumy z opon. A cooo. Autobusy też niech się rozwalają a ludzi niech telepie co chwila. Niech zapyta kretyn co o tym pomyśle myślą ludzie którzy przy takich przejściach czy progach mieszkają i co chwila słyszą pisk opon albo dudeń przejeżdżających samochodów. Bo przecież po co edukować. To się nie opłaca. Spadnie ilość zabitych a liczba potrąceń wzrośnie bo piesi będą czuć się pewniej i będą sobie pozwalali na jeszcze więcej i będą. Gratuluję pomysłu. Tego człowieka powinni zamknąć w szpitalu dla obłąkanych zanim całkowicie zniszczy to miasto!!!

  • ciekawe

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.08.2018 18:13 ~ciekawe

    A ile osób zginęło w metrze?
    Co wiec Śpiewak zaproponuje? Zwęzi tory, progi połozy, czy wejścia zasypie?

    Przypominam, że według stanu na koniec roku 2011 drogi publiczne, zarządzane przez M. st. Warszawę mają długość ok. 2.495 km. A metro 29,2 km. Tak więc proporce, śmierci na 1 km, są dla metra tragiczne, w porównaniu z jezdniami.

  • Radosław

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.08.2018 17:53 ~Radosław

    Ooo i to jest idealny kandydat na którego NIE NALEŻY głosować!!!!! Większych bredni niż te które głosi ten debil nie słyszałem. Przecież Warszawa jest za mało zakorkowana. Porobić co kilkadziesiąt metrów wyniesione przejścia, niech się zakorkuje jeszcze bardziej. Niech ludzie wdychają te smrody spalin, pył z klocków hamulcowych i smród palonej gumy z opon. A cooo. Autobusy też niech się rozwalają a ludzi niech telepie co chwila. Niech zapyta kretyn co o tym pomyśle myślą ludzie którzy przy takich przejściach czy progach mieszkają i co chwila słyszą pisk opon albo dudeń przejeżdżających samochodów. Bo przecież po co edukować. To się nie opłaca. Spadnie ilość zabitych a liczba potrąceń wzrośnie bo piesi będą czuć się pewniej i będą sobie pozwalali na jeszcze więcej i będą. Gratuluję pomysłu. Tego człowieka powinni zamknąć w szpitalu dla obłąkanych zanim całkowicie zniszczy to miasto!!!

  • jimmy jimmy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.08.2018 17:47 ~jimmy jimmy

    wzabekczesany~wzabekczesany

    I jeszcze takie porównanie:
    Warszawa ok. 2 mln mieszkańców, zagęszczenie ludności ok. 3500 os./ km2
    Jaworzno ok. 100 tys. mieszkańców, zagęszczenie ludności ok. 600 os./ km2



    Co kogo interesuja wynurzenia gościa który ma 3% poparcia. Trzeba mieć wyjątkowo zryty beret, żeby w europejskiej stolicy wprowadzać rozwiazania z miasta gdzie mieszka 5% mieszkańców Warszawy.
    Poza tym może Pan Śpiewacz nie wie, ale w Jaworznie z komunikacji miejskiej korzysta tylko 33% mieszkańcow, w Warszawie aż 55% i jest to jeden z najwyższych wskaźników w Europie. Gdzie chce zmieścic kilkaste tysięcy kierowców w tej zapchanej już teraz komunikacji. No i ten cały Pan Śpiewacz ma nieaktualne dane, w roku 2018 w Jaworznie już były wypadki śmiertelne.

  • ciekaw

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.08.2018 15:58 ~ciekaw

    wzabekczesany~wzabekczesany

    I jeszcze takie porównanie:
    Warszawa ok. 2 mln mieszkańców, zagęszczenie ludności ok. 3500 os./ km2
    Jaworzno ok. 100 tys. mieszkańców, zagęszczenie ludności ok. 600 os./ km2

    Nie za bardzo rozumiem w jakim celu porównanie zostało użyte, ale chciałbym tylko zwrócić uwagę Panu mieszkancy Jaworzna, że 2 mln to tylko zameldowani w W-wie. Do tego dochodzą Łomianki,Legionowo, Konstancin, Piaseczno, Raszyn, Janki, Błownie, Grodzisk Maz. i masa innym podwarszawskich miejscowości. Policz sobie w ten sposób i podziel się tu z nami, jesteś ciekaw :)

  • biker

    zgłoś naruszenie odpowiedz 23.08.2018 15:05 ~biker



    Tst~Tst

    Panie Śpiewak, najpierw analiza przyczyn wypadków śmiertelnych z udziałem pieszych a dopiero potem wnioski i działania . Z tych 34 5 pieszych zginęło pod kołami tramwaju a 3 pod kołami cofającego pojazdu. Na 34 zabitych pieszych 22 zabitych zostało z winy PIESZEGO. Z tych 22 : 8 przechodzenie w miejscu niedozwolonym, 7 wejście na jezdnię na czerwonym, 5 wejście na jezdnię bezpośrednio przed pojazd, 1 wejście na jezdnię zza przeszkody, 1 leżenie na jezdni. Tych 22 pieszych nie dało szansy kierującemu pojazdem (nie mylić z kierowcą) i więcej tego błędu nie popełnią.

    zlecone~zlecone

    Aktywista nie myśli. Aktywista zarabia!
    rowerpower~rowerpower


    trupy się nie mogą obronić, dlatego też najczęściej właśnie trupy się obwinia o spowodowanie wypadku. nie ma w tym nic z rzetelności.


    Jak rowerem wjedziesz pod pociąg, to te świnie też zapewne rowerzystę obwinią!

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »