Informacje

25.07.2018 18:08 Służewiec

Śpiewak proponuje:
tramwaje na Mordor

SERWISY:

Budowę linii tramwajowej z Wilanowa na Służewiec zakłada projekt "Tramwajem na Mordor" - wyborcza obietnica Jana Śpiewaka.

Propozycję przedstawił podczas konferencji w okolicy Galerii Mokotów kandydat na prezydenta Warszawy Jan Śpiewak oraz kandydatki na wiceprezydentki - Paulina Piechna-Więckiewicz i Dagmara Misztela.

Śpiewak podkreślił, że kompleks biurowy na Mokotowie, to "jedna z największych porażek urbanistycznych ekipy Hanny Gronkiewicz-Waltz". Jego zdaniem warunki dojazdu są "niegodne", a warszawiacy tracą na nie godziny. - Codziennie do Mordoru dojeżdża - jak mówią szacunki - od 80 do 100 tysięcy osób, które pracują w tej dzielnicy – podkreślił kandydat.

Jego zdaniem Mordor należy "zszyć" z resztą Warszawy. - Stąd propozycja zbudowania kolejnej linii tramwajowej, która połączyłaby Wilanów ze Służewcem - powiedział.

Rzecznik porozumienia Wygra Warszawa Sebastian Liszka wyjaśnił z kolei, że koszt inwestycji wyniósłby od 300 do 400 mln zł, a czas, który warszawiacy poświęcają na dojazd z Wilanowa w okolice Mordoru, skróciłby się o połowę.

Nie tylko Mordor

Dagmara Misztela podkreśliła z kolei, że Porozumienie będzie optować za rozbudową linii tramwajowych w całym mieście. Kolejne propozycje mają być jednak przedstawione na kolejnych konferencjach. - Naszym pomysłem na miasto jest szybkie skomunikowanie, budowanie szybkich połączeń międzydzielnicowych i tutaj widzimy ogromną rolę tramwajów - powiedziała.

Z kolei Paulina Piechna-Więckiewicz zapewniła, że połączenia, które Porozumienie zaproponuje, mają sprawić, że tramwaj stanie się alternatywą dla metra, które uznała za "towar deficytowy". - Dlatego tak zależy nam na szybkim, priorytetowym rozwijaniu sieci tramwajowych – dodała.

Plany już są

Pomysł budowy linii tramwajowej łączącej Wilanów ze Służewcem nie jest nowy. - Nie jest to priorytetowa inwestycja, jednak plany budowy takiej linii są - potwierdza Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.

Według niego inwestycja byłaby podzielona na dwa etapy. W pierwszej kolejności powstałoby połączenie okolicy Galerii Mokotów z Metrem Wilanowska. - Jesteśmy na etapie przygotowywania dokumentacji środowiskowej, co może zająć kilka miesięcy - podkreśla rzecznik.

Drugi etap to budowa odcinka między metrem Wilanowska a Wilanowem, ale ta inwestycja jest jeszcze mniej zaawansowana. - Prowadzimy prace studialne, badania i analizy, ale znacznie dłuższa perspektywa, może to być około dekady - przyznaje rzecznik.

I przypomina, że TW szykują kilka innych inwestycji. - Priorytetem są te zawarte w perspektywie budżetowej Unii Europejskiej, które musimy zakończyć do 2023 roku: tramwaj między Warszawą Zachodnią a Wilanowem, na Gocław, na ulicy Kasprzaka oraz budowa zajezdni na Annopolu i zakup nawet ponad 200 składów niskopodłogowych. Na te inwestycje mamy zagwarantowane pieniądze - mówi.

Z Woli na Wilanów

Największa z tych inwestycji to linia łącząca Odolany z dworcem Zachodnim i dalej z Ochotą, Mokotowem oraz właśnie Wilanowem. Jest na etapie uzyskiwania ostatnich pozwoleń. Przetarg na projekt budowlany ma być ogłoszony jeszcze w tym roku, a budowa ma być realizowana w latach 2019-23.

W rozmowie z tvnwarszawa.pl Dutkiewicz powiedział, że udało się już porozumieć ze spółką PKP Polskie linie Kolejowe w sprawie najtrudniejszego odcinka - tunelu pod dworcem Zachodnim, z przystankami umożliwiającymi bezpośrednią przesiadkę do pociągów.

mn/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • wawa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 16.08.2018 21:56 ~wawa

    Czy ktoś wziął pod uwagę fakt, ze znaczna część osób pracujących na tzw. mordorze przyjeżdża do pracy samochodami ? nasze społeczeństwo jest wygodne. Co im da ten tramwaj ?

  • zex

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.07.2018 18:56 ~zex


    MichalK~MichalK

    Tramwaje powinno się zaorać, a nie rozbudowywać. Koszty utrzymania sieci są ogromne - szczególnie przy tych nowych "cudownych" tramwajach które radośnie rżną szyny, gdyż nie mają skrętnych wózków. Dodatkowo są wolne gdyż stoją praktycznie na każdych światłach, a każda awaria jednego pojazdu zatrzymuje od razu całą trasę.
    Poza tym jeden tramwaj - koszt około 8mln. - przewiezie ok. 250 osób , trwałość 30 lat.
    Autobus przegubowy gazowy - trwałość 10-12 lat - ale koszt około 1,5mln. Czyli za 8 mln. można kupić 5 sztuk mogące pomieścić prawie 700 osób, nie martwiąc się o stan szyn i blokady torów.
    I która opcja jest lepsza?
    jajo~jajo


    A autobus według Ciebie nie stoi w korkach? Czy kiedykolwiek byłeś w okolicy Mordoru w godzinach szczytu? Jechałeś tam autobusem?


    Na korki są bus-pasy. Koszt: tyle co kubeł z farbą

  • megasam

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.07.2018 17:39 ~megasam

    Kandydat z kolesiami z PO nie ma szans na wygraną.

  • Lipek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.07.2018 15:47 ~Lipek


    Kolo~Kolo

    Ten Mordor trzeba rozparcelować, porobić filie w całej Warszawie, wtedy zniknie problem komunikacji, bo ludzie będą mieli pracę w pobliżu mieszkania. Skończyć z postsowieckim podziałem miasta na centra gospodarcze i sypialnie.
    Paweł~Paweł
    Sprawdź czy nie ma wolnych miejsc w pobliskiej Biedronce. Z takimi pomysłami to się do wykładania towaru co najwyżej nadajesz.




    Ty wolisz, żeby zbudowali jeden wielki biurowiec, na kilkadziesiąt tysięcy biur, np. w Wawrze i niech z całej Warszawy tam jeżdżą. To wszystko w czasach sieci internetowej.

  • woLa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.07.2018 15:09 ~woLa

    Se może proponować :), drugi byleJaki- obieca wszystko- niech zabiera się z miasta

  • Piotr

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.07.2018 12:08 ~Piotr


    Piotr~Piotr

    a jak tramwaj podjedzie pod skarpę przed Dworcem Południowym - chyba pochylenie za duże. Czy może ktoś kumaty się wypowiedzieć
    Nick~Nick

    Tramwaj to Książęcą jeździł. To sobie porównaj.

    Ale to były konne tramwaje :)

  • jajo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.07.2018 10:54 ~jajo

    MichalK~MichalK

    Tramwaje powinno się zaorać, a nie rozbudowywać. Koszty utrzymania sieci są ogromne - szczególnie przy tych nowych "cudownych" tramwajach które radośnie rżną szyny, gdyż nie mają skrętnych wózków. Dodatkowo są wolne gdyż stoją praktycznie na każdych światłach, a każda awaria jednego pojazdu zatrzymuje od razu całą trasę.
    Poza tym jeden tramwaj - koszt około 8mln. - przewiezie ok. 250 osób , trwałość 30 lat.
    Autobus przegubowy gazowy - trwałość 10-12 lat - ale koszt około 1,5mln. Czyli za 8 mln. można kupić 5 sztuk mogące pomieścić prawie 700 osób, nie martwiąc się o stan szyn i blokady torów.
    I która opcja jest lepsza?


    A autobus według Ciebie nie stoi w korkach? Czy kiedykolwiek byłeś w okolicy Mordoru w godzinach szczytu? Jechałeś tam autobusem?

  • jaro

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.07.2018 10:26 ~jaro


    Nemo~Nemo

    Tramwaj na Mordor, Śpiewak na Księżyc!
    wawa~wawa

    Śpiewak na Madagaskar! Jaki do Opola!


    Mordor do Radomia!

  • Biały

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.07.2018 08:57 ~Biały

    Im nie obiecuj i tak nie zagłosują bo nie są tu zameldowani i podatki płacą u siebie na wioskach :) haha

  • wawa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.07.2018 07:35 ~wawa

    Nemo~Nemo

    Tramwaj na Mordor, Śpiewak na Księżyc!

    Śpiewak na Madagaskar! Jaki do Opola!

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »