Informacje

27.08.2013 17:56 ma być lepsze oznakowanie

Spacerowa: samochody na pasie dla rowerów

SERWISY:

Na Spacerowej rowerzyści chętnie korzystają z nowo powstałego dla nich pasa jazdy. Niestety korzystają z niego również kierowcy - lekceważą ustawione znaki drogowe informujące o pasie rowerowym.

Przy okazji frezowania ulicy Spacerowej wymalowano pas dla rowerów o szerokości 1,5 metra. Łączy on ścieżkę na Belwederskiej z tą na Puławskiej.

Kamera tvnwarszawa.pl zarejestrowała kilku kierowców, którzy jechali pasem wyznaczonym dla rowerzystów.

– Na pewno mijali oznaczenie informujące o pasie dla rowerów, mimo to jechali po nim. Część kierowców zjeżdżała z pasa na widok kamery – opisywał Dawid Krysztofiński, reporter tvnwarszawa.pl.

Będzie lepsze oznakowanie

Łukasz Puchalski, pełnomocnik prezydent ds. rowerów podkreśla, że pas nie został jeszcze w pełni oznakowany. – Na całej długości pojawią się piktogramy z rowerem. Ponadto część pasa będzie pomalowana na czerwono – zapewnia Puchalski.

Jak dodaje, namalowanie piktogramów czy nałożenie czerwonej warstwy chemoutwardzalnej można wykonać dopiero dwa tygodnie po wylaniu nowego asfaltu.

Najdłuższy pas na Młocinach

Stołeczni kierowcy muszą przyzwyczaić się, że na niektórych ulicach muszą podzielić się miejscem z rowerzystami. Jeszcze w tym roku pasy dla rowerów maja szansę pojawić się na Bielanach i Żoliborzu: w al. Wojska Polskiego od Placu Inwalidów do Placu Grunwaldzkiego oraz na ulicy Alka Dawidowskiego, który połączy ulicę Andersa ze Słomińskiego.

Z kolei na ulicy Wóycickiego powstanie 4-kilometrowy pas. Będzie to zapewne udogodnienie nie tylko dla mieszkańców Młocin, ale również dla studentów pobliskiego Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego.

W przyszłym roku w planach jest utworzenie pasa przy ulicy Sójki, Markowskiej, a także na Marszałkowskiej oraz na placu Zbawiciela.

Są tanie i bezpieczne

Pasy dla rowerów cieszą się dużą popularnością. Puchalski przyznaje, że duża część rowerzystów z chodników przenosi się właśnie na pasy.

– Na nich czują się bezpieczniej. Poza tym wykonanie pasów jest tańsze niż tradycyjna ścieżka rowerowa. Dla wielu ulic w centrum miasta pas, to jedyne rozwiązanie, aby rowerzyści mieli gdzie jeździć – wyjaśnia Puchalski.

Można się o tym przekonać między innymi na Tamce, tam pas oddano do użytku w maju. Dzięki niemu rowerzyści mogą swobodnie jeździć między ulicami Kopernika a Topiel.

Z kolei od początku sierpnia rowerzyści mogą korzystać z busapasa wyznaczonego na Królewskiej.

bf//ec

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • DajcieSpokoj

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.09.2013 11:55 DajcieSpokoj

    Te pasy powstają nie w tych miejscach co trzeba. Warszawa nie jest miastem do tego przystosowanym.

  • jupiiaiei

    zgłoś naruszenie odpowiedz 10.09.2013 12:41 ~jupiiaiei

    pomogłoby namalowanie znaków równiez na asfalcie co kulkadziesiąt mertów.

  • Coccolino

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.08.2013 17:32 ~Coccolino


    Coccolino~Coccolino

    No właśnie - to oznaczenie. Co ono wg przepisów mówi?
    Takiego znaku nie ma w kodeksie. Ja przyznam się sczerze, że też trochę zgłupiałem po powrocie z wakacji. Co oznacza ostatnia strzałka z rowerem poniżej? Kierunek scieżki?
    Chyba powiniennem jeszcze raz zdawać egzamin. Przewrtowałem kodeks i wzory znaków. Nie ma :(
    bravojasiu~bravojasiu



    Wspomniana przez Ciebie "strzałka z rowerem" to znak uzupełniający "F-19: pas ruchu dla określonych pojazdów".
    Czasem wypadałoby odświeżyć sobie kodeks drogowy a nie jeździć autkiem "na pałę"



    Właśnie dlatego pytałem. Odświeżyłem sobie. Dzięki.
    Liczę na to, że kiedyś skończą się te "bluzgi" w komentarzach i będzie można zasięgnąć języka jak w tym przypadku.

  • pasażer

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.08.2013 19:05 ~pasażer

    Poważne zagrożenie stwarzają rowerzyści którzy wbrew przepisom nie korzystają ze ścieżek przy wisłostradzie. Codziennie spotykam takich kilku.Blokują ruch lawirują pomiędzy samochodami.Ponadto dziwię się że kierowcy autobusów jeszcze to tolerują. Pasażerowie klną. a ten sobie jedzie 7 km/godz a my chcemy dojechać jakoś w terminie do pracy. Teraz jeszcze chcą im oddać buspasy.To chyba już przesada.

  • kierowca

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.08.2013 18:51 ~kierowca

    Wywalić te cholerne dwókółki z wisłostrady.

  • szy

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.08.2013 18:31 ~szy



    srrru~srrru

    Nie kumam tych wpisów, co macie do rowerzystów? motocyklistów etc.? każdy jeden to jeden mniej samochód przed tobą!
    Czym więcej udogodnień tym mniejsze korki w mieście.
    fil~fil


    Fakt, zlikwidowanie jednego z trzech pasów od razu powoduje większą przepustowość ulicy :)))
    Pracujesz w ratuszu geniuszu?
    aabbaa~aabbaa


    Gdyby kierowcy samochodów jeździ tak, żeby rowerzyści na jezdni czuli się bezpiecznie - nie było by potrzeby wyznaczania oddzielnych pasów dla rowerzystów...


    Gdyby... standardowe usprawiedliwienie rowerzysty.

  • bravojasiu

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.08.2013 17:21 ~bravojasiu

    Coccolino~Coccolino

    No właśnie - to oznaczenie. Co ono wg przepisów mówi?
    Takiego znaku nie ma w kodeksie. Ja przyznam się sczerze, że też trochę zgłupiałem po powrocie z wakacji. Co oznacza ostatnia strzałka z rowerem poniżej? Kierunek scieżki?
    Chyba powiniennem jeszcze raz zdawać egzamin. Przewrtowałem kodeks i wzory znaków. Nie ma :(



    Wspomniana przez Ciebie "strzałka z rowerem" to znak uzupełniający "F-19: pas ruchu dla określonych pojazdów".
    Czasem wypadałoby odświeżyć sobie kodeks drogowy a nie jeździć autkiem "na pałę"

  • miszcz

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.08.2013 16:04 ~miszcz

    wyjasni mi ktos dlaczego zamknieto mozliwosc jazdy prosto ze Spacerowej na wysokosci Belwederu? własnie w tym miejscu, w którym krecony byl ten filmik w artykule?

    caly ten remont Spacerowej w kierunku Puławskiej to najgorsza glupota jaka powstala w ostatnim czasie na mokotowie.
    Z 3 pasów i wzglednego braku korkow zrobiono idiotyczne dwa i zakorkowano kolejną ulice, zamknieto mozliwosc jazdy prosto na łuku na wysokosci Belwederu, kierujac wszystkie auta na skrzyzowanie z Pulawska, powodujac tam jeszcze wieksze korki.

    Dziekujemy! na referendum sie odwdzieczymy za swietna modernizacje ulicy.

  • aabbaa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.08.2013 15:19 ~aabbaa


    srrru~srrru

    Nie kumam tych wpisów, co macie do rowerzystów? motocyklistów etc.? każdy jeden to jeden mniej samochód przed tobą!
    Czym więcej udogodnień tym mniejsze korki w mieście.
    fil~fil


    Fakt, zlikwidowanie jednego z trzech pasów od razu powoduje większą przepustowość ulicy :)))
    Pracujesz w ratuszu geniuszu?


    Gdyby kierowcy samochodów jeździ tak, żeby rowerzyści na jezdni czuli się bezpiecznie - nie było by potrzeby wyznaczania oddzielnych pasów dla rowerzystów...

  • aabbaa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 28.08.2013 15:18 ~aabbaa



    Leon Z~Leon Z

    Rowerzyści powinni płacić podatek drogowy. Choćby symboliczny - 500zł rocznie.
    aabbaa~aabbaa


    Piesi też powinni płacić podatek - chodnikowy... w końcu jak chcą chodników to niech płacą... za darmo się chodniki nie budują przecież... dodatkowo może jeszcze podatek "zebrowy" - wymalowanie zebry na jezdni też kosztuje...
    mmm~mmm


    Płacą. Szkoda że w szkole nie uczy się ekonomi chociaż w połowie tyle godzin co religii.
    A jeśli nie widzisz problemu że infrastruktura dla małej garstki mieszkańców i do tego użytkowana przez niecałe pół roku, jest robiona kosztem całorocznej, niezbędnej wszystkim mieszkańcom, to nie ma sensu tłumaczyć ci czegokolwiek.



    W czasach, kiedy chodziłem do szkoły religii uczyli jeszcze tam, gdzie jej miejsce, czyli w kościele...

    Natomiast co do rowerzystów w zimie - gdyby mieli możliwość bezpiecznego i sprawnego poruszania się to by z tej możliwości korzystali.

    Samochodów też by jeździło w zimie mniej, gdyby zamiast asfaltowych ulic musiały porszać się gruntowymi drogami zamieniającymi się w błoto po każdym opadzie deszczu lub śniegu.

    Inną sprawą jest, że dopóki kierowcy nie potrafią dzielić się jezdnią z rowerzystami - oddzielne drogi i pasy dla rowerów pozostają smutną koniecznością.

    Gdyby kierowcy samochodów potrafili jeździć w sposób nie zagrażający bezpieczeństwu rowerzystów - nie było by potrzeby separowania ruchu - z korzyścią dla wszystkich.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »