Informacje

20.02.2013 06:37 start w drugiej połowie marca

Śnieg zatrzymał Veturilo

SERWISY:

Miejski rower wystartuje z poślizgiem.  Z Veturilo skorzystamy dopiero w drugiej połowie marca, a nie jak zapowiadał  Zarząd Transportu Miejskiego, od pierwszego dnia tego miesiąca.

Początkowo tegoroczny start wypożyczalni rowerowych zaplanowano na 1 marca. Teraz ZTM informuje, że stanie się to później.

Druga połowa marca

"Uruchomienie Veturilo po zimowej przerwie odsuwa się w czasie. Po wcześniejszych uzgodnieniach z ZTM, operator systemu – firma Nextbike, złożyła wniosek o przesunięcie terminu rozpoczęcia nowego sezonu wstępnie na drugą połowę marca br. ZTM przychyli się do tej prośby" – czytamy na profilu Zarządu Transportu Miejskiego na portalu facebook.

Winny jest śnieg. Urzędnicy tłumaczą, że intensywne opady i prognozowane niskie temperatury uniemożliwiają montaż nowych stacji. Część z nich ma być zainstalowana na betonowych płytach, ale do tego potrzebnych jest kilka dni z dodatnimi temperaturami.

70 nowych stacji

W tym roku uruchomione mają być ponownie stacje, z których warszawiacy korzystali w ubiegłym sezonie. A także ponad 70 nowych -  m.in. w Śródmieściu Płd., Ochocie i na Pradze.

- Zgodnie z umową stacje z obu etapów mają zostać oddane w tym samym czasie – tłumaczą urzędnicy.

20 minut za darmo

Rowery będzie można wypożyczać do 30 listopada. Za pierwsze 20 minut jazdy nie jest pobierana opłata. Kolejne 40 minut wypożyczenia roweru kosztuje symboliczną złotówkę. Za dwie godziny jazdy zapłacimy - 4 złote, za trzy – 9 zł.

ran//ec

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • wawa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.03.2013 07:32 ~wawa


    Maciek~Maciek

    Umowa z NextBike opiewa na 19mln do 2016 roku. Nie znalazlem czy to faktycznie wszytskie koszty jakie ponosi masto.

    Na ograniczeniu kursów metra miasto ma zaoszczędzić 3,6 mln w skali roku.

    Zależnośc jest to jasno widoczna.


    WelocypedystaWelocypedysta


    Nie zgadzam się. System jest współfinansowany zarówno przez firmy prywatne jak i przez dzielnice. Co oznacza ze na koszt systemu ~3,2 mln rocznie idzie zrzuta z różnych firm i instytucji oraz z miasta. Dodatkowo od lipca do listopada 2012 użytkownicy rowerów miejskich za wypożyczenie zapłacili prawie 400 tys zl czyli opłacili ponad 12 % kosztów. Koszty utrzymania sprawności systemu, zniszczeń etc. ponosi operator. Miasto nic ponad swoja cześć tych ~3,2 mln rocznie więcej nie płaci.
    W porównaniu z tymi pieniędzmi budowa metra i koszty utrzymania sprawności infrastruktury i koszty każdego przejazdu kolejki to astronomiczne sumy. Nie chce mi się wyliczać ile tego będzie, ale to oczywiste ze to zupełnie inna skala. Tak jakby porównywać mrówkę do słonia i twierdzić że ważą tyle samo.
    Pamiętaj jeszcze ze w 2012 na rowerach przejechane zostało ponad 725 tys km które oznaczają ze w twoim ukochanym metrze było mniej pasażerów, a na drogach mniej samochodów. Przejechane 725 tys km i ok. 440 tys wypożyczeń roweru oznacza tez ze ludziom rower miejski jest potrzebny.
    3,6 mln zl na metro o którym mówisz to mniej więcej: roczny koszt pracy ~100 darmozjadów z ztm i innych spółeczek miejskich lub~ 0,43 % janosikowego płaconego przez Warszawę albo koszt dodatkowej komunikacji na jedna imprezkę na stadionie narodowym.
    Może tam, lub w innych zbędnych kosztach, warto by poszukać kasy na twoje metro, a nie w projektach które są ludziom naprawdę potrzebne.


    440 tys. wypożyczeń rowerów w ciągu roku
    558 tys. pasażerów metra... dziennie
    (porównania cyklistów :)

  • wawa

    zgłoś naruszenie odpowiedz 26.03.2013 07:20 ~wawa


    Maciek~Maciek

    Mniej Veturilo = wiecej kursów metra = niższe ceny biletów
    leminq~leminq

    najpierw sie zorietntuj jaki jest system finasnowania, a potem bierz sie za pisanie.
    akurat w przeciwienstwie do drogiego w budowie i utrzymaniu metra rowerki vetrulilo na siebie zarabia, sa tanie w eksploatacji, a oplaty dla operatora systemu stosunkowo nieduze, Dchody z wyporzyczen ida do wspolnej kasy ztm na finasowanie reszty zbiorkomu


    A ile zarobiły te rowerki??? I ile osób dziennie korzysta z tych rowerów a ile z metra, dziś :) no dobrze, w sezonie?
    "...na finansowanie reszty zbiorkomu" :)))))
    (Co to rower robi z człowieka :)

  • młody

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.03.2013 13:30 ~młody

    Bemowo Bike - patriotyczne działania dzielnicy w upowszechnianiu i ochronie języka ojczystego. Całość opiszą w Bemowo News, zapraszając na Basket... coś tam.
    ŻAL :/

  • Rafał

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.02.2013 23:30 ~Rafał

    Bo w ogóle ZTM nie pomyślał - zima kończy się 21 marca a nie 1. Śnieg może leżeć nawet w kwietniu. Bezpiecznie było ustawić start na później, niż bez sensu na zimowy 1 marca.

  • wujek dobra rada

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.02.2013 22:55 ~wujek dobra rada

    Chciałbym zauważyć, że niedawno było "kilka dni z dodatnimi temperaturami"... i jakoś tego czasu nie wykorzystali

  • Welocypedysta

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.02.2013 19:53 Welocypedysta

    Maciek~Maciek

    Umowa z NextBike opiewa na 19mln do 2016 roku. Nie znalazlem czy to faktycznie wszytskie koszty jakie ponosi masto.

    Na ograniczeniu kursów metra miasto ma zaoszczędzić 3,6 mln w skali roku.

    Zależnośc jest to jasno widoczna.




    Nie zgadzam się. System jest współfinansowany zarówno przez firmy prywatne jak i przez dzielnice. Co oznacza ze na koszt systemu ~3,2 mln rocznie idzie zrzuta z różnych firm i instytucji oraz z miasta. Dodatkowo od lipca do listopada 2012 użytkownicy rowerów miejskich za wypożyczenie zapłacili prawie 400 tys zl czyli opłacili ponad 12 % kosztów. Koszty utrzymania sprawności systemu, zniszczeń etc. ponosi operator. Miasto nic ponad swoja cześć tych ~3,2 mln rocznie więcej nie płaci.
    W porównaniu z tymi pieniędzmi budowa metra i koszty utrzymania sprawności infrastruktury i koszty każdego przejazdu kolejki to astronomiczne sumy. Nie chce mi się wyliczać ile tego będzie, ale to oczywiste ze to zupełnie inna skala. Tak jakby porównywać mrówkę do słonia i twierdzić że ważą tyle samo.
    Pamiętaj jeszcze ze w 2012 na rowerach przejechane zostało ponad 725 tys km które oznaczają ze w twoim ukochanym metrze było mniej pasażerów, a na drogach mniej samochodów. Przejechane 725 tys km i ok. 440 tys wypożyczeń roweru oznacza tez ze ludziom rower miejski jest potrzebny.
    3,6 mln zl na metro o którym mówisz to mniej więcej: roczny koszt pracy ~100 darmozjadów z ztm i innych spółeczek miejskich lub~ 0,43 % janosikowego płaconego przez Warszawę albo koszt dodatkowej komunikacji na jedna imprezkę na stadionie narodowym.
    Może tam, lub w innych zbędnych kosztach, warto by poszukać kasy na twoje metro, a nie w projektach które są ludziom naprawdę potrzebne.

  • MK2013

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.02.2013 18:04 ~MK2013

    A komuś strona V. się otwiera?

  • Maciek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.02.2013 16:22 ~Maciek

    Umowa z NextBike opiewa na 19mln do 2016 roku. Nie znalazlem czy to faktycznie wszytskie koszty jakie ponosi masto.

    Na ograniczeniu kursów metra miasto ma zaoszczędzić 3,6 mln w skali roku.

    Zależnośc jest to jasno widoczna.

  • Mok

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.02.2013 16:09 ~Mok

    Oczywiście na Mokotowie nie planują stacji Veturilo, no bo niby po co rowery największej pod względem ludności dzielnicy...

  • leminq

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.02.2013 14:09 ~leminq

    Maciek~Maciek

    Mniej Veturilo = wiecej kursów metra = niższe ceny biletów

    najpierw sie zorietntuj jaki jest system finasnowania, a potem bierz sie za pisanie.
    akurat w przeciwienstwie do drogiego w budowie i utrzymaniu metra rowerki vetrulilo na siebie zarabia, sa tanie w eksploatacji, a oplaty dla operatora systemu stosunkowo nieduze, Dchody z wyporzyczen ida do wspolnej kasy ztm na finasowanie reszty zbiorkomu

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »