Informacje

23.04.2013 18:39 planują pasy dla jednośladów

Śluzy rowerowe na Książęcej? Urzędnicy pytają warszawiaków

SERWISY:


Wydzielone pasy rowerowe i  śluzy dla jednośladów przed przejściami dla pieszych. Urzędnicy pokazali projekt zmian na ulicy Książęcej, a teraz proszą warszawiaków o opinię. Nowa organizacja ruchu może wejść w życie w wakacje.

- To jest projekt wyjściowy, pasy rowerowe byłyby w jedną i drugą stronę na ulicy Książęcej - mówi Łukasz Puchalski, pełnomocnik prezydent miasta ds. rowerów. Na swoim profilu na popularnym portalu społecznościowym umieścił projekt zmian.

Dwie śluzy na Książęcej?

Miłośnicy jednośladów mają mieć do dyspozycji pasy wytyczone po prawych stronach jezdni. Każdy z nich ma mieć 1,5 metra szerokości. Inny pomysł to wytyczenie tzw. śluz rowerowych przed przejściami dla pieszych z sygnalizacją - zarówno na górze przy placu Trzech Krzyży, jak i na dole przy ul. Rozbrat.

Inaczej mówiąc, to wydzielone miejsce przed zebrą, gdzie mogą zatrzymać się rowerzyści w oczekiwaniu na zmianę światła. – W śluzie rowerzyści stoją przed samochodami, dzięki czemu mogą wystartować wcześniej, takie rozwiązanie ułatwia też skręt w lewo – wyjaśnia Puchalski.

Zbadają natężenie ruchu

I dodaje, że w takim przypadku wymagane jest też odpowiednie zaprogramowanie sygnalizacji świetlnej. - Na razie chcemy zapytać warszawiaków, co sądzą o takim rozwiązaniu. Będziemy też badać natężenie ruchu na obu skrzyżowaniach, żeby sprawdzić, czy wprowadzenie pasów i śluz jest zasadne – zaznacza Puchalski.

Jak szacuje, zmiany na Książęcej mogłyby kosztować kilkadziesiąt tysięcy złotych. Najwcześniej mogłyby wejść w życie w lipcu lub sierpniu tego roku.

TU ZNAJDZIESZ CAŁY PROJEKT ZMIAN

ZOBACZ, JAK URZĘDNICY UCZĄ JEŹDZIĆ NA ROWERZE:


ran//ec

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • roko

    zgłoś naruszenie odpowiedz 11.05.2013 19:19 ~roko

    Panie Puchalski!!!
    Ten projekt to jeden z najgorszych-najgłupszych Pana pomysłów!!!
    Na odcinku Wisłostrady od mostu gdańskiego do Trasy Łazienkowskiej jest kilkanaście ulic którymi można by było wjechać na "górę" do centrum - kolejno 1.Wenedów-nie bo 1 kierunek
    2.Sanguszki-ok po 2 pasy
    3.Boleść-Mostowa-Długa-nie przejedziemy bo Stare Miasto
    4.Grodzka do trasy W-Z to męka bo buspas
    5.z W-Z w Kapucyńską nie bo 1 kierunek
    6.Bednarską nie bo Krakowskie Przedmieście
    7.Karowa nie bo jw
    8.Oboźna nie bo jw
    9.Tamka nie bo budowa metra
    10.Ludna-Książęca ok-po 2 pasy w OBIE STRONY
    11.Wilanowska nie bo zamknęli skręt z Wisłostrady w lewo
    12.ostatnia Łazienkowska-Myśliwiecka po 1 pasie w obie strony.
    Z tych 12 ulic najdogodnieszą jest Książęca, którą i tak w szczycie ciężko przejechać a Pan chce Książęcą zaśluzować i zwęzić wg rysunku?!
    Panie Puchalski - walnij się Pan kierownicą w łeb i popraw siodełkiem -to pomoże Pańskiej ograniczonej przez końskie klapki wyobraźni spojrzeć szerzej na przepustowość najszerszej dostępnej z w/w ulic.


  • mom

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.04.2013 11:18 ~mom

    miejski rowerzysta~miejski rowerzysta

    Co za głupota z tymi konsultacjami. Zmiany się wprowadza a nie konsultuje. Konsultował ktoś wprowadzanie buspasów?

    Poza tym w Warszawie społeczność kierowców jeszcze nie dorosła do przyjmowania ze spokojem rozwiazań które w Europie Zachodniej są normą. Tam nikt się nie dziwi że powstają śluzy, pasy dla rowerów w jezdni. U nas opór drogowców jest nadal i zasłaniają się bepieczeństwem. Ciekawe czyim bezpieczeństwem


    Dyktatura cyklistów!!!
    Inkwizycja również sie nie konsultowała :)

  • poiu

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.04.2013 11:16 ~poiu


    ards~ards

    niech mi ktos wytlumaczy po co sa sluzy rowerowe? po to zeby rowerzysta jadacy 5km/h prowadzil kawalkade samochodow swoim slimaczym tepem?
    vdd~vdd

    5km/h, to idzie pieszy. Rower jest zdecydowanie szybszy, ale masz rację, chodzi o to, żęby rower prowadził kawalkadę przez skrzyżowanie. Po pierwsze, żeby mógł skręcić w lewo, po drugie jest to element uspokojenia ruchu w centrum. Warszawa pod tym względem jest nie tylko z dala od Europy, ale nawet od takiego Wrocławia.


    czyli przez skrzyżowanie przejedzie zamiast 8 samochodów jedynie 2!

  • miejski rowerzysta

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.04.2013 10:33 ~miejski rowerzysta

    Co za głupota z tymi konsultacjami. Zmiany się wprowadza a nie konsultuje. Konsultował ktoś wprowadzanie buspasów?

    Poza tym w Warszawie społeczność kierowców jeszcze nie dorosła do przyjmowania ze spokojem rozwiazań które w Europie Zachodniej są normą. Tam nikt się nie dziwi że powstają śluzy, pasy dla rowerów w jezdni. U nas opór drogowców jest nadal i zasłaniają się bepieczeństwem. Ciekawe czyim bezpieczeństwem

  • vdd

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.04.2013 00:46 ~vdd

    kierowca rowerzysta~kierowca rowerzysta

    Proponuję żeby rowery miały status pojazdów uprzywilejowanych. A tak poważnie to chyba za dużo tych "udogodnień".

    Prawnie jest całkiem OK. Problemem jest brak infrastruktury i zachowania uczestników ruchu niezgodne z przepisami. Na szczęście powoli wszystko zmierza w dobrym kierunku. Problem w tym, że tak powoli.

  • vdd

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.04.2013 00:42 ~vdd

    irow~irow

    Dla świadomych rowerzystów obytych z ruchem nie będzie problemu żeby ustawić się na jezdni w dobrym miejscu bez śluzy,

    Nie całkiem, bo pomiędzy linią zatrzymania a pasami często nie ma miejsca. Nawet jak jest, to formalnie nie powinno tam być żadnego pojazdu. I bez śluz często przejeżdżam z prawej strony samochodów i ustawiam się na wybranym pasie przed nimi. Śluza formalizuje to. A co do obaw o późne pomarańczowe, to zajmowanie śluzy należy rozpocząć po zatrzymaniu samochodów i tyle.

  • vdd

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.04.2013 00:35 ~vdd

    ards~ards

    niech mi ktos wytlumaczy po co sa sluzy rowerowe? po to zeby rowerzysta jadacy 5km/h prowadzil kawalkade samochodow swoim slimaczym tepem?

    5km/h, to idzie pieszy. Rower jest zdecydowanie szybszy, ale masz rację, chodzi o to, żęby rower prowadził kawalkadę przez skrzyżowanie. Po pierwsze, żeby mógł skręcić w lewo, po drugie jest to element uspokojenia ruchu w centrum. Warszawa pod tym względem jest nie tylko z dala od Europy, ale nawet od takiego Wrocławia.

  • vdd

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.04.2013 00:30 ~vdd

    pol~pol

    to daleko zajechałeś "na pierwszych metrach" :))

    Rower startuje najszybciej i to nie na paru metrach, a na całym skrzyżowaniu. Warto pamiętać, że na skrzyżowaniu jedzie środkiem pasa, żeby nie można było go wyprzedzić po tym samym pasie.

  • uwe

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.04.2013 00:25 ~uwe

    Samo_chodek~Samo_chodek

    Śluza dla rowerów to już kompletny debilizm ! Bo przecież żeby wyprzedzić taki "wypuszczony" wcześniej rower, co ma miejsce juz po 50 - 100 metrach od ruszenia ze skrzyżowania, to ZGODNIE Z PRZEPISAMI trzeba odjechać od niego o minimum 1 metr. A to WYMAGA wjazdu na sąsiedni pas i nie zawsze jest możliwe.

    Jak widać "geniusz" pana inż. Galasa ZNÓW dał o sobie znać !

    Ze śluzą, czy bez, rower przez skrzyżowanie może jechać środkiem pasa. Śluza zapewnia tylko miejsce w którym rowery mogą oczekiwać na zmianę świateł. To nie debilizm, tylko uspokajanie ruchu w centrum i promowanie transportu rowerowego. Wyprzedzanie nie jest prawem i obowiązkiem. Nie ubędzie cię, jeśli przez parę metrów nie będziesz mógł złamać ograniczenia prędkości.

  • uhb

    zgłoś naruszenie odpowiedz 27.04.2013 00:17 ~uhb

    polska~polska

    hahaha, stromy podjazd? Człowieku, ogarnij się. Chyba stromego podjazdu nie widziałeś! Pójdź na ul. Oboźną, tam to jest góra!

    Mógłby jeszcze spróbować Bednarskiej.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »