Informacje

19.12.2012 06:54 propozycje oszczędności

SISKOM: zlikwidować nocne metro i niektóre linie autobusowe

SERWISY:


Likwidacja nocnych kursów metra, kilku linii autobusowych lub połączenie już istniejących - to główne propozycje oszczędności Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji. Są odpowiedzią na zapowiadane przez urząd miasta cięcia dotyczące komunikacji miejskiej.

Budżet na przyszły rok uchwalony przez Radę Warszawy zakłada duże oszczędności. Cięcia mają dotknąć przede wszystkim wydatków na komunikację miejską. Co się dokładnie zmieni? Jeszcze nie wiadomo. Pewne jest jednak, że na komunikację przeznaczone zostanie o 190 mln zł mniej, niż pierwotnie planowano.

SISKOM komentuje:

- W przypadku objęcia ograniczeniami rozkładowymi linii głównych, o wysokiej częstotliwości kursowania, negatywne zmiany będą najbardziej dotkliwe dla osób dojeżdżających do pracy i szkół, a niektórzy z tych pasażerów z konieczności przesiądą się do komunikacji indywidualnej. Z kolei przy zmniejszeniu częstotliwości linii w okresie pozaszczytowym osobami poszkodowanymi będą głównie osoby starsze - czytamy w opracowaniu podpisanym przez Jana Jakiela, prezesa SISKOM.

I proponuje konkretne rozwiązania, polegające głównie na likwidacji nieefektywnych - ich zdaniem - linii, głównie autobusowych. Ma to dać 88,5 mln zł oszczędności.

Bez metra w nocy i kilku linii

Według SISKOM, największe oszczędności – 10,6 mln złotych - może przynieść rezygnacja z nocnych kursów metra w piątki i soboty (Ratusz podawał, że będzie to ok. 3 mln zł - red.).

– Pozostawienie kursowania metra w nocy przysparza Warszawie prestiżu, jednakże nie przynosi istotnej poprawy oferty komunikacyjnej – czytamy w opracowaniu.

Zdaniem ekspertów, oszczędności rzędu 8,5 mln może przynieść przekształcenie linii 503 w ekspresową E-3 kursującą w godzinach szczytu. Z opracowania możemy dowiedzieć się, że poza godzinami szczytu autobusy są w niewielkim stopniu zapełnione. Jej przekształcenie w linię ekspresową skróci czas przejazdu, co przełoży się na mniejsze wykorzystanie taboru.

Kolejnym pomysłem stowarzyszenia jest skrócenie linii tramwajowej 6 do odcinka Koło – Metro Młociny, co miałoby dać oszczędność prawie 9 mln złotych.

Natomiast całkowite zlikwidowanie linii 130, 178, 220, 227, 228, 315, 410, 422, 510 i Z20 pozwoli zaoszczędzić ponad 33,3 mln złotych.

Skrócone trasy autobusów

Wśród propozycji pojawia się także pomysł skierowania linii 117 na trasę Wilanów – P+R Al. Krakowska i połączenie jej przy okazji z linią 317 oraz skierowania linii 158 na trasę Witolin – Targówek wraz ze skróceniem linii 517 do odcinka Ursus Niedźwiadek – pl. Trzech Krzyży. Pozwoli to zaoszczędzić ponad 10,5 mln złotych.

12,5 mln złotych oszczędności mają dać:

- skierowanie linii 521 na trasę Falenica – Wiatraczna i przekształcenie w linię zwykłą 113,
- zmiana linii 31 ze stałej w okresową w dni powszednie,
- likwidacja linii 502 wraz z wydłużeniem linii 514 do Starej Miłosny,
- skrócenie trasy linii 409 do odcinka Cmentarz Północny – Metro Młociny,
- skrócenie trasy linii 501 do odcinka Stegny – Metro Politechnika,
- skrócenie linii 129 do odcinka PKP Ursus – Cmentarz Wolski,
- skrócenie trasy linii E-2 ,
- skrócenie linii 188 do odcinka Gocławek Wschodni – Rakowiec.

ZTM musi oszczędzać

Jak już pisaliśmy na tvnwarszawa.pl, pomysł ZTM analizuje, jakie cięcia można przeprowadzić w rozkładach autobusów. Wśród planów jest skrócenie niektórych linii autobusowych o te odcinki, na których nie cieszą się one dużą popularnością oraz zmniejszenie częstotliwości kursowania autobusów i tramwajów poza godzinami szczytu, a także w weekendy i święta.

Ponadto ratusz i ZTM zastanawiają się, czy zlikwidować nocne kursy metra w weekendy. W zamian, wzdłuż całej trasy metra, kursowałby nocny autobus. Według szefa ZTM, Leszka Ruty oznaczałoby to 3 mln zł oszczędności rocznie. Decyzja ma zapaść na początku nowego roku.

Co sądzisz o zmianach proponowanych przez SIKOM? Napisz na naszym forum.

bf/b//mz

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • Dziobak z Ratusza

    zgłoś naruszenie odpowiedz 25.03.2013 16:14 ~Dziobak z Ratusza

    Chyba to nie powinno dziwić ?
    Prezesi za przeciekający Basen Narodowy i nieczynny Modlin jako fachowcy dostali po 1,5 mln złotych, marszałkowie za dziadowskie ustawy ( szkolnictwa, zdrowia, itp) premie po 50 tys. tak więc NAM też coś się należy. Zaoszczędzone 190 mln będzie jak znalazł do podziału dla Ratusza > To się nam się należy jak psu kiełbasa.

  • M96

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.03.2013 20:16 ~M96

    bez niku~bez niku

    Należy przemianować SISKOM na SDSK czyli STOWARZYSZENIE DEZINTEGRACJI STOŁECZNEJ KOMUNIKACJI

    Myślę że wystarczy zmienić rozwinięcie na Stowarzyszenie Ignorancji Stołecznej Komunijacji Oraz (jeden wielki)Motłoch

  • M95

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.03.2013 20:12 ~M95

    vald~vald

    Z mojego ogródka to w sumie tak: 130 raczej można likwidować. Z 422 cały czas dążyli do tego żeby w końcu ją zlikwidować i pewnie dopną swego - chociaż to odcina kolejny autobus od Osiedla Górczewska. Można byłoby wrócić do puszczenia do tego krańca linii 501, bo inaczej słabo to widzę. Pomysł ze 117 całkowicie niedorzeczny - skróćmy trasę i zmieńmy ją tak, że zostanie 20% starej, a o reszcie zapomnijmy. Lepiej byłoby ją podzielić na dwie linie, jeżdżące rzadziej na krótszych trasach.
    Skrócenie trasy linii E-2: tylko z której strony i jak bardzo, bo z tego co wiem to lubiana linia i raczej ludzie nią jeżdżą na całej długości.
    503 na E-3 jak najbardziej.
    To tyle ze znanych mi linii ;)

    Jeżeli puściliby mi 501 Połczyńską (szybciej niż dobijać się do Górczewskiej) to nie mam nic przeciwko

  • M96

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.03.2013 20:05 ~M96

    Mieszkaniec Wilanowa~Mieszkaniec Wilanowa

    Linia 422 pęka w szwach już od Świątyni opatrzności Bożej. Jest to jedyny autobus łączący Nowy Wilanów z centrum. Zapraszam przedstawicieli swój bieg przy Branickiego o 7:18, 7:38 czy 7:58. Na drugim przystanku jest problem, żeby dostac sie do autobusu. Skasowanie tej linii oznacza, że Nowy Wilanów będzie miał jeden autobus 217 dochodzący do Metra Wilanowska. Wycofanie 422 z Wilanowa oznacza paraliż komunikacji miejskiej w Nowym Wilanowie.

    Nie lepiej jest na Bemowie. Czym ja dojadę z Centrum na Górczewską? zatrzymującymi się na KAŻDYM przystanku 105 i 109? Jadącymi 3 razy dłużej tramwajami? ZTM już po raz kolejny likwiduje linie pospieszne kursujące na południu Bemowa - tak było z 408 i 506

  • M96

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.03.2013 19:56 ~M96

    eml~eml

    przecież 410 to jedyne połączenie Wawra z Służewcem

    Chodzi ci chyba o 401, nie 410...

  • M96

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.03.2013 19:54 ~M96

    Anna~Anna

    A tramwaj na moście Północnym kogo będzie woził? Powietrze. Ceny w gore komunikacja gorsza.

    Zgadzam się w zupełności. Linia tramwajowa 2 oraz połączenie kolejowe z lotniskiem to KOMPLETNE KLAPY!!! Marna frekwencja i marnowanie energii, a ZTM przy pomocy p. prezydent wmawiają, że to jest spektakularny sukces!!! Warto za to zlikwidować bardzo uczęszcane linie autobusowe, powołując się (być może) na dane z poza godz. szczytu.Poziom groteski w Warszawie przekracza kolejne granice...

  • M96

    zgłoś naruszenie odpowiedz 24.03.2013 19:48 ~M96

    Co to za dane wyssane z palca!!! Pomysły zmian dotyczące 510 i 503 są chore... Swoją drogą, ciekawe co Jelonki miałyby dostać w zamian za 422, z którego korzysta znaczna ilość mieszkańców, szczególnie Jelonek. Nie rozumiem jak można LIKWIDOWAĆ dobrze uczęszczaną linię pospieszną, zamiast po prostu skrócić jej kursowanie do godz. sczytu - o ile to jest NIEZBĘDNE. Dzięki ZTM-owi przejazd popołudniu wydłuży mi się o 15-25 min. Widać dobro pasażera KOŃCZY SIĘ na oszczędnościach

  • kacper

    zgłoś naruszenie odpowiedz 12.02.2013 10:24 ~kacper

    Z 410 to się zgadzam, do likwidacji. Usunąć wypadałoby również linie 201, 206 i 220. Tę pierwszą zastąpić linią 159, tą drugą wybranymi kursami 127, a tą trzecią wybranymi kursami 154. Z20 już przekształcono w 326 kursującą w godzinach szzytu.

  • Jeżdżę 422

    zgłoś naruszenie odpowiedz 29.01.2013 10:55 ~Jeżdżę 422

    WarszawaTargowek~WarszawaTargowek

    422???????? To jedyny autobus do centrum z Miasteczka Wilanów. Rano komplet już na przystanku Sobieskiego! Czym to zastąpicie?


    Według Siskomu to mikrobusem lini 217 jeżdżącym w szczycie co 10 minut.

  • Blackie

    zgłoś naruszenie odpowiedz 03.01.2013 21:01 ~Blackie

    To jest jakaś paranoja. Bilety drożeją, ciągle jesteśmy mamieni tym, że to po to, aby podróżnym "żyło się lepiej" a tymczasem co jakiś czas przeczytać można o kolejnych pomysłach cięć "nierentownych" połączeń. Codziennie jeżdżę linią 502 i jakoś nie zauważyłam, aby była ona nierentowna, ponieważ w godzinach szczytu w autobusie jadącym 2 razy na godzinę jest ścisk. Zauważyć należy, że w godzinach popołudniowych 502 pokrywa się z 411 - są między nimi 3 minuty różnicy (oba jadą do Starej Miłosny) a mimo to autobusy są pełne. Zamiast 502 dostalibyśmy 514, które dojeżdżałoby z jeszcze większym opóźnieniem (502 ze względu na korki po południu spóźnia się ok 15 minut zawsze), ponieważ wcześniej musiałoby odwiedzić i dojechać do mocno zakorkowanej innej dzielnicy. Często też korzystam z linii 521, której temat poruszany jest co jakiś czas i zastanawiam się, czy taki mądry pajac jeden z drugim chociaż raz którymś z tych autobusów jechali, przecież to jedyne połączenie Ochoty z Pragą, wygodne, szybkie a dodatkowo potrzebne - czy nie o to powinno chodzić??? Wszystko to prowadzi do tego, że ludzie mieszkający na obrzeżach Warszawy, zamiast być zachęcani do korzystania z wygodnej komunikacji, będą wybierali samochody i korki będą jeszcze większe, a warszawscy radni będą radzić, jak rozładować Stolicę. Ci ludzie są kompletnie oderwani od rzeczywistości.

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »