Informacje

26.03.2013 20:42 ekspert o zmianach w komunikacji

SISKOM: "Nie ma sensu tworzyć muchowozów"

SERWISY:

Trwa dyskusja o planowanych cięciach w warszawskiej komunikacji miejskiej. W ocenie eksperta ze Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji, wiele zmian zaproponowanych przez Zarząd Transportu Miejskiego jest słusznych.

ZTM planuje jeszcze przed wakacjami likwidację 10 linii autobusowych i korektę tras kilkudziesięciu innych.

Oszczędności - to powód cięć w komunikacji miejskiej, przywoływany przez urzędników.

Badają reakcje?

Łukasz Oleszczuk, ekspert od komunikacji, twierdzi, że przedstawiony plan to na razie "sondowanie społeczeństwa".

- Przedstawiono plan maksimum i teraz trzeba sprawdzić, na ile te cięcia są możliwe – ocenia przedstawiciel SISKOM.

Linie "bez większego znaczenia"

Jak dodaje Oleszczuk, zmiany w dużej części dotyczą linii, które i tak nadawały się do usunięcia.

- Są to linie lokalne, nie zawsze pełniące funkcje dowozowe. To linie socjalne, w zasadzie nie mają dużego znaczenia w układzie komunikacyjnym - twierdzi przedstawiciel SISKOM.

Coś odejmą, coś dadzą

Podkreśla, że propozycje wynikają ze strategii transportowej miasta i "co do zasady są dobre". Przyznaje jednak, że jest kilka kontrowersyjnych zmian.

Największy sprzeciw wśród mieszkańców wzbudza m.in. likwidacja 175, 510 czy 521.

Ekspert przekonuje, że strach pasażerów ma wielkie oczy, bo ZTM zaproponował też alternatywę.

- 175 na odcinku najbardziej obciążonym, który ma największe znaczenie dla mieszkańców Ochoty i studentów, będzie zastąpiona przez linię 128 - zwraca uwagę Oleszczuk. - Najbardziej stracą pasażerowie, którzy dojeżdżają bezpośrednio do portu lotniczego im. Fryderyka Chopina - przewiduje.

Jak mówi, z kolei linia 510 jest przykładem dublowania komunikacji szynowej z autobusową. - Nie należy tego robić. 510 na odcinku śródmiejskim, jadąc al. Jana Pawła II, nie jest w pełni wykorzystywana - zauważa ekspert. I dodaje, że jest to linia bardzo podatna na opóźnienia, zaś jadącym z Białołęki do Dworca Centralnego wygodniej jest przesiąść się na Młocinach. Mówi, że linia 518, jeżdżąca często i wydzielona z 503, będzie zastępowała dojazd do Centralnego.

Głosy sprzeciwu budzi również wycofanie ze Śródmieścia i Ochoty 521. - W dowozach do centrum z Wawra czy Miedzeszyna duże znaczenie ma kolej. Przejazd linią 521 nie oferuje tak atrakcyjnego czasu jak przejazd do centrum koleją - ocenia Oleszczuk.

"Niepotrzebne muchowozy"

Oleszczuk komentuje również: minęły czasy, kiedy tworzono linie autobusowe do centrum z każdego punktu miasta.

- Pojawia się pytanie, czy jest sens utrzymywać linie o niskiej częstotliwości, jadące przez całe miasto. Moim zdaniem nie ma to sensu. Nie ma sensu tworzyć tak zwanych muchowozów, czyli autobusów, które jeżdżą rzadko i z każdego punktu miasta wszędzie – ocenia Oleszczuk.

bf/mz

Podziel się:

Bądź na bieżąco:

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »