Informacje

22.12.2016 07:40 Metro Warszawskie

Siedmiu chętnych do projektowania
metra na Bemowie

SERWISY:

Siedem firm chce projektować ostatni odcinek drugiej linii metra, wraz ze stacją techniczno-postojową Mory – poinformowało Metro Warszawskie.

Termin składania ofert upłynął w środę, a wśród uczestników, którzy złożyli wnioski o dopuszczenie do konkursu znajdują się firmy polskie - znane już z wykonanych projektów metra - ale także biura z Danii, Francji i Wielkiej Brytanii.

Kto przygotuje koncepcję odcinka zachodniego drugiej linii wraz ze bazą w Morach, będzie wiadomo po sprawdzeniu, czy oferty spełniają kryteria konkursu. Firmy zaproszone do kolejnego etapu będą miały nie mniej niż 90 dni na złożenie prac.

Zwycięzca otrzyma 50 tysięcy złotych i zaproszenie do negocjacji umowy na opracowanie projektów budowlanych, a także w postępowaniu Zarządu Transportu Miejskiego, które ma wyłonić autora koncepcji węzłów przesiadkowych.

Druga linia metra na Bemowie ma być gotowa w 2023 roku. Od miesiąca powstaje stacja przy ulicy Księcia Janusza na Woli, z torami do zawracania pod Górczewską. Powstaną też stacje przy Płockiej i na Młynowie. Kolejne tunele będą drążone do Ulrychowa (przy centrum handlowym Wola Park) i Bemowo (przy urzędzie dzielnicy). Dalej planowane są stacje Lazurowa, Chrzanów i Połczyńska. Czterokilometrowy odcinek zakończy baza techniczno-postojowa Mory z halami dla pociągów.

Niedawno rozpoczęła się budowa metra na Woli:

skw/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • qwerty

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.12.2016 16:25 ~qwerty

    Wąskie i niebezpieczne perony, zbyt ciasne wyjścia ze stacji, a same stacje zlokalizowane z dala od dogodnych punktów przesiadkowych - to metro w wydaniu PO i Gronkiewicz-Waltz.

  • Anna

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.12.2016 16:00 ~Anna


    lolo~lolo

    Metro powinno być budowane tam, gdzie powstają wielkie, nowe osiedla. Skupiska mieszkańców trzeba szybko i sprawnie rozwieźć. Dla tego metro powinno biec z Lazurowej do końca Głębockiej. W innym przypadku, zarządcy miasta zablokują w korkach niektóre dzielnice. A to się nazywa niegospodarność z Naszych pieniędzy. Jak ktoś w urzędzie tego nie rozumie, to nie powinien tam siedzieć!!
    tempere~tempere

    Chcesz jeździć metrem, kup mieszkanie koło metra, a nie na kapuścisku. To chyba proste.
    Do mojego bloku nie dojeżdża Pendolino. Czy w związku z tym mam żądać dociągnięcia torów?

    Co za bezmózg.. Pendolino to koej międzymiastowa, a metro to kolej do szybkiego przemieszczania dużych mas ludności. Patrząc na skalę i kierunki rozwoju miasta, Lolo ma rację.

  • Abca

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.12.2016 13:06 ~Abca

    mic25~mic25

    Część inicjatywy...


    Budżet partycypacyjny to nie jest uzdrowienie systemu rozdzielczego. Urzędników zastępują mieszkańcy, ale nadal wydają nie swoje pieniądze (lub swoje, ale niebezpośrednio, odebrane w podatkach, a wolność decyzji jest pozorna, bo to ostatecznie administracja zdecyduje na co pozwoli, a na co nie). To dziwne, że ludzi nie boli przeznaczenie pieniędzy z płaconych podatków na jakieś bzdury (tutaj się zgadzamy, wiele projektów to "bzdury", "zachcianki", "ekstrawagancja"), podczas gdy z pieniędzmi z własnego portfela obchodzą się znacznie ostrożniej, rozsądniej.

    Wolność nie jest podatna na trolling, bo trollujesz swój własny portfel. Nie powstają drogie bajery dla wąskich grup, bo wąskie grupy nie są w stanie wyłożyć z własnych środków, nie podbierając nikomu, potrzebnych kwot.

    W teorii taka koordynacja inwestycji z góry, o której mówisz, powinna działać, ale w praktyce widzimy jak to jest. Absurdalnie drogie S8 i S2, nigdy by nie powstały, gdyby inwestor wkładał własne środki. Trasy powstałyby na terenach mniej zurbanizowanych, dalej od miasta, bo tranzytowi W-E nie robiłoby to różnicy, a koszty budowy byłyby istotnie niższe. dzienne utrzymanie półtuneli na S8 kosztuje 35tys zł. DZIENNIE!

    Czy metro by nie powstało? Nie powstałoby tam, gdzie nie byłoby potrzebne. Przykłady na świecie pokazują, że to nie jest niemożliwe.

    Prywatne linie lotnicze to inwestycje o większym rozmachu, a działają.

  • mic25

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.12.2016 12:09 ~mic25

    Abca~Abca

    Dlatego system nakazowo - rozdzielczy to generator patologii, gdzie nie możesz zdecydować na co przeznaczysz swoje pieniądze. Kto lepiej od ciebie wie, czego potrzebujesz.
    Tylko urzędnicy mogą sobie pozwolić na budowanie niecelowe, nierentowne. Oddając inicjatywę ludziom mamy pewność, że będzie zbudowane dokładnie tam, gdzie zapotrzebowanie jest największe.


    Część inicjatywy oddano ludziom w ramach budżetu partycypacyjnego. Efektem tego nierzadko jest wyrzucanie pieniędzy w błoto na drobne inwestycje służące wąskim grupom ludności. Takie działanie jest podatne na demagogie lokalnych działaczy, a nawet na trolling. Każdy działa na zasadzie - moje podwórko ma być najpiękniejsze i najbardziej funkcjonalne ze wszystkich podwórek.
    Istotą inwestycji koordynowanych z szerszej perspektywy (gminy, miasta, czy nawet kraju) jest to, że nikt nie dostaje dokładnie tego co chciałby najbardziej, ale suma sumarum niezadowolenie wszystkich zainteresowanych jest mniejsze. Nawet jeśli ma się to odbywać kosztem mniejszej rentowności jest to moim zdaniem sposób słuszny. A już na pewno słuszny w przypadku dużych inwestycji liniowych takich jak metro.

  • Abca

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.12.2016 10:50 ~Abca

    lolo~lolo

    Metro powinno być budowane tam, gdzie powstają wielkie, nowe osiedla. Skupiska mieszkańców trzeba szybko i sprawnie rozwieźć. Dla tego metro powinno biec z Lazurowej do końca Głębockiej. W innym przypadku, zarządcy miasta zablokują w korkach niektóre dzielnice. A to się nazywa niegospodarność z Naszych pieniędzy. Jak ktoś w urzędzie tego nie rozumie, to nie powinien tam siedzieć!!


    Dlatego system nakazowo - rozdzielczy to generator patologii, gdzie nie możesz zdecydować na co przeznaczysz swoje pieniądze. Kto lepiej od ciebie wie, czego potrzebujesz.
    Tylko urzędnicy mogą sobie pozwolić na budowanie niecelowe, nierentowne. Oddając inicjatywę ludziom mamy pewność, że będzie zbudowane dokładnie tam, gdzie zapotrzebowanie jest największe.

  • tempere

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.12.2016 10:20 ~tempere

    lolo~lolo

    Metro powinno być budowane tam, gdzie powstają wielkie, nowe osiedla. Skupiska mieszkańców trzeba szybko i sprawnie rozwieźć. Dla tego metro powinno biec z Lazurowej do końca Głębockiej. W innym przypadku, zarządcy miasta zablokują w korkach niektóre dzielnice. A to się nazywa niegospodarność z Naszych pieniędzy. Jak ktoś w urzędzie tego nie rozumie, to nie powinien tam siedzieć!!

    Chcesz jeździć metrem, kup mieszkanie koło metra, a nie na kapuścisku. To chyba proste.
    Do mojego bloku nie dojeżdża Pendolino. Czy w związku z tym mam żądać dociągnięcia torów?

  • bemek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.12.2016 08:39 ~bemek

    Mam nadzieję, że projektowane stacje będą dla ludzi a nie dla urzędników.

  • wolszczanin

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.12.2016 08:14 ~wolszczanin

    bemowo to masakra komunikacyjna. okropna dzielnica

  • lolo

    zgłoś naruszenie odpowiedz 22.12.2016 08:01 ~lolo

    Metro powinno być budowane tam, gdzie powstają wielkie, nowe osiedla. Skupiska mieszkańców trzeba szybko i sprawnie rozwieźć. Dla tego metro powinno biec z Lazurowej do końca Głębockiej. W innym przypadku, zarządcy miasta zablokują w korkach niektóre dzielnice. A to się nazywa niegospodarność z Naszych pieniędzy. Jak ktoś w urzędzie tego nie rozumie, to nie powinien tam siedzieć!!

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »