Informacje

20.12.2016 13:52 czekają na remont

Siedem firm chce projektować
estakady trasy Łazienkowskiej

SERWISY:

Od 850 tysięcy do 2 milionów złotych - takie kwoty zaproponowały firmy, które przystąpiły do przetargu na projekt przebudowy wiaduktów nad Agrykolą. W poniedziałek Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych poinformował, że zgłosiło się siedmiu wykonawców.

"O zamówienie stara się siedem firm: Transprojekt Gdański, Halcrow Group, Voessing Polska, konsorcjum: Schuessler-Plan Inżynierzy i Pomost Warszawa, Promost Consulting, Multiconsult Polska, Mosty Katowice" - czytamy w komunikacie ZMID.

Najtańsza cena za wykonanie projektu to 850 tysięcy złotych, natomiast najdroższa oferta została wyceniona na dwa miliony. Pieniądze na ten cel zostały zarezerwowane w budżecie na lata 2017 - 19.

Wykonawca od momentu podpisania umowy, będzie miał 12 miesięcy na realizację zadania.

Będą utrudnienia

O tym, że wiadukty Trasy Łazienkowskiej po stronie Śródmieścia powinny zostać wyremontowane zdecydowano w 2015 roku. Przy okazji odbudowy mostu ratusz przyjrzał się bliżej estakadom. Analizę stanu technicznego na zlecenie ZMID wykonała Politechnika Warszawska. Z opracowania wynikało, że po ponad 40 latach eksploatacji kondycja obiektów jest "niedostateczna".

Autorzy zarekomendowali rozebranie i zbudowanie ich od podstaw. Taka inwestycja oznaczać będzie ogromne utrudnienia dla kierowców. Jak pisaliśmy w 2015 roku, może być porównywalna z odbudową samego mostu.

Zobacz jak ówczesny wiceprezydent Warszawy zapowiadał prace remontowe:

md/r

Podziel się:

Bądź na bieżąco:
  • remek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.12.2016 22:23 ~remek

    zico~zico

    2mln za wiadukty... chyba na ksiezycu ten projekt hehe a nie po istniejacej trasie prawie jak remont

    Odezwał się "student" zarządzania i marketingu.
    Zrobiłeś choć jeden rysunek techniczny formatu A0?

  • miki

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.12.2016 21:30 ~miki


    warszawiak~warszawiak

    oczywiscie nie dalo sie tego zrobic razem z mostem. Koszt 850 tysi to trzy mercedesy E350 (są takie taksówki nawet) lub jeden autobus. Czyli tyle co nic. A ile paliwa sie straci przy tym remoncie i dojazdach do pracy? I czasu ktory jest jeszcze cenniejszy
    Kracho~Kracho
    W czasie remontu mostu Trasa Łazienkowska miała połączenie, oczywiście od zachodniej strony, z Wisłostradą, co miało kolosalne znaczenie w kontekście objazdów. Gdyby wówczas zabrano się za estakady to by i tego połączenia nie było i całe to towarzystwo wlało się na Rondo Jazdy Polskiej i zapchało łączniki Wisłostrady z sąsiednimi mostami. Tego na pewno byśmy chcieli?

    Co tam tlumaczysz warszawiakowi to ludzie stworzeni do marudzenia, nie pomysli a juz marudzi..;-) Tak kwota niewielka tym bardziej ze sloiki wam zainwestowaly i cala przebudowe i budowe samego mostu;-)

  • Marian Paździoch

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.12.2016 18:41 ~Marian Paździoch

    Do 14:04 ~warszawiak - czytanie ze zrozumieniem się (a raczej jego brak) się kłania. 850 tys. zł to koszt wykonania samego PROJEKTU, a nie koszt remontu, albo wyburzenia i postawienia od nowa estakad.

  • MagdaR

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.12.2016 18:03 ~MagdaR

    Ludzie , po faktach zostali sami mądrzy.
    Jak trzeba robić to skrócić procedury i jak najszybciej do roboty. Najbardziej rozśmieszyła mnie wypowiedź, że kładka rowerowa zmniejszy korki.Komu - rowerzystom?

  • Kracho

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.12.2016 17:55 ~Kracho

    warszawiak~warszawiak

    oczywiscie nie dalo sie tego zrobic razem z mostem. Koszt 850 tysi to trzy mercedesy E350 (są takie taksówki nawet) lub jeden autobus. Czyli tyle co nic. A ile paliwa sie straci przy tym remoncie i dojazdach do pracy? I czasu ktory jest jeszcze cenniejszy
    W czasie remontu mostu Trasa Łazienkowska miała połączenie, oczywiście od zachodniej strony, z Wisłostradą, co miało kolosalne znaczenie w kontekście objazdów. Gdyby wówczas zabrano się za estakady to by i tego połączenia nie było i całe to towarzystwo wlało się na Rondo Jazdy Polskiej i zapchało łączniki Wisłostrady z sąsiednimi mostami. Tego na pewno byśmy chcieli?

  • dziedzic pruski

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.12.2016 17:50 ~dziedzic pruski

    Abca~Abca

    Wówczas byłem zdania, że należy estakady odbudowywać razem z mostem, i teraz nadal jestem tego zdania. Dobrze, że most odbudowano szybko, ale nie spiesząc się aż tak można to było zrobić lepiej, np dodając tram-bus-pas i oddając 3 pasy w każdą stronę autom. Teraz trzeba się będzie liczyć z kolejnymi utrudnieniami, które można było skumulować.


    taa, siedem w jedną stronę. co ty chcesz tu Pekin zrobić. autostrady w środku miasta? a kto tym będzie jeździł jak zaraz ograniczą ruch w centrum?

  • loli pop

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.12.2016 17:37 ~loli pop

    Najpierw jedni kolesie piszą, ze jest źle, choć większość żelbetonowych konstrukcji, o które się dba ( np. wymienia nawierzchnię, są odwodnienie jak należy itp.), a potem ich kolesie robią projekt za miliony. Później jeszcze zaprzyjaźnieni wykonawcy dostają zlecenia. Tu nawet nie chodzi o nadzór ze strony HGW. To jest normalna kolej rzeczy. Jak się daje szansę komuś z boku kręcić lody to się kręci. Gdyby nikt nie prosił o ekspertyzę to nie byłoby zaleceń do wymiany. Może jakieś kontr ekspertyzy ? Może jakaś wizja lokalna czynnika społecznego wg wskazań i zdjęć (rozumiem, że były odkrywki) z ekspertyzy ?

  • misiaczek

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.12.2016 16:12 ~misiaczek

    Zlitujcie się, poczekajcie z tym do momentu domknięcia obwodnicy. Tyle czasu wytrzymało to wytrzyma i jeszcze ten moment. Bez Trasy Ł w obecnym układzie komunikacyjnym nastąpi totalny paraliż południowej części miasta. Siekierkowski i tak już jest ciężkoprzejezdny.

  • Abca

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.12.2016 15:24 ~Abca

    Wówczas byłem zdania, że należy estakady odbudowywać razem z mostem, i teraz nadal jestem tego zdania. Dobrze, że most odbudowano szybko, ale nie spiesząc się aż tak można to było zrobić lepiej, np dodając tram-bus-pas i oddając 3 pasy w każdą stronę autom. Teraz trzeba się będzie liczyć z kolejnymi utrudnieniami, które można było skumulować.

  • zGoclawia

    zgłoś naruszenie odpowiedz 20.12.2016 15:03 ~zGoclawia

    czy to realne, aby odbudowa się zaczęła kiedy będzie już most w ciągu S2?

    w trakcie remontów estakad kładka dla rowerów częściowo uratuje sytuacje.

    ale jak to już będzie zrobione, to chyba już z bani jeżeli chodzi o TŁ?
    Czy wiadukty po stronie prawej też do wymiany?

  • ZASADY FORUM: Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. TVN Warszawa.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Dodaj swój komentarz »

  • Zobacz wszystkie komentarze »

Byłeś świadkiem ciekawego wydarzenia?

Zostań Reporterem 24 - wyślij nam swój materiał przez Kontakt24 lub kontakt24@tvn.pl

Oglądaj wideo

Oglądasz: Mur runął na parkingu

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Wybite szyby i zniszczone auta

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Z tramwaju wprost pod koła

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Anioł objawił się na Ursynowie

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Hipsterskie śniadania w autobusowej hali

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: Zorganizowali "gang dzieciaków" i pomazali chodniki

Przeczytaj o tym więcej »

Oglądasz: To może być bardzo droga podróż

Przeczytaj o tym więcej »

Ulice

Komunikaty o utrudnieniach na drogach

Pałac kultury i nauki Mapy z informacjami o ruchu drogowym - Targeo.pl
  • 07:31 Marsa/Żołnierska: uszkodzona sygnalizacja świetlna
  • 09:46 Tunel na ulicy Globusowej: utrudnienia
  • 08:42 Powstańców Śląskich/Połczyńska: potrącenie 2 osób

Absurdy

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Dokąd zmierzasz, Ursusie?

Mieszkańcy Ursusa nie chcą, by jedna z ulic nosiła nazwę Quo Vadis. Twierdzą, że tytuł powieści Henryka Sienkiewicza ma zbyt trudną pisownię. WIĘCEJ »

Zobacz więcej absurdów »